Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od Budman (3)
Tak hlavně on očividně i ten ­"běžný­" maglev není žádné ekonomické terno, když na celým světě je jich provozováno 6 ­(komerčních­), z toho tři v Číně. Tohle bude logicky násobně dražší a silně pochybuju, že by se to někdy dokázalo dostat na hranici rentabilnosti
Odpovědět1  0
Ano, energetický mix je nejlepší řešení, protože v ideálním případě se jednotlivé druhy zdrojů dokrývají a každý druh vyrábí dle optimálních parametrů. Jenže tohle právě současné zelené šílenství potlačuje a prosazuje mnohem větší podíl OZE v mixu než je rozumné a efektivní a tím pádem se energetika musí vypořádávat s mnohem většími výkyvy a nestabilitou ­- což je drahé, neefektivní a bohužel ve výsledku i neekologické
Odpovědět5  1
nj, jenže Beat Sabre je právě takový pseudo VR, který můžete hrát i v sedě, potřebujete jen místo na máchání rukama a hlavně ta hra ve vás ani nevzbuzuje potřebu jiného pohybu., takže tam problém není. Ale pak jsou VR hry, které simulují pohyb nohou a­/nebo jsou v tom momenty, kdy se člověk lekne a má nutkání uskočit a tam už je to otázka podvědomí jak moc tomu kdo umí odolat
Odpovědět0  0
jo trágoška to určitě není, ale bylo to prostě něco navíc, co Tesla měla a teď už mít nebude. Dneska se ta nabídka aut hrozně srovnává a pak i takovéhle malé volovinky můžou být důvodem k rozhodnutí
Odpovědět0  0
Nevím nevím Elone jestli je tohle dobrý krok, sice to neberu jako nějaké obírání zákazníků ­(jak doba základní konektivity, tak i cena prémiové jsou nastavené vcelku ok­), ale byla to jedna z dalších výhod Tesly, kterou se odlišovala
Odpovědět0  0
1­) Trh se určitě mění a změní, to máte pravdu, ale je otázkou jakým způsobem a kam, ona ta přílišná digitalizace má nemálo odpůrců jak mezi konzumenty tak i mezi odborníky, viz třeba problémy s ergonomií čistě digitálního ovládání, funkce různých asistentů. Ta Nokia je dobrý příklad, ale tam byl hlavně problém v tom, že oni do toho vlaku naskočili nejen pozdě, ale i další provedení bylo prostě špatné, nedokázali se poučit od konkurence ­- to ty tradiční automobilky mi právě přijde, že se od té Tesly a Číny docela učí, akorát mnohdy nejsou tak pružné v zavádění novinek. No uvidíme jak se to bude dále vyvíjet

3­) Tady se asi úplně neshodneme, ale ono je to asi dáno i takovým tím subjektivním názorem, nechci tvrdit, že já ho mám správný a Vy ne ani naopak, shodneme se na tom, že ty chyby dělají asi všichni, ale celková úroveň kvality provedení je u Tesly nižší ­(vzhledem k cenové kategorii­) ­- to potvrdí každý, kdo v Tesle opravdu seděl a mohl si jí zblízka prohlédnout

6­) Vím, že Evropa není pro pickupy klíčový trh, ale to je podtrhuje to, že Tesla bude vyklízet pozice jiným výrobcům, protože tím pádem nemá tak v další dekádě ­(vzhledem k jejich běžné rychlosti od představení k reálnému uvedení na trh­) nový model pro Evropany a to je sakra dlouhá doba, to aura Modelu 3 , S a X už nevydrží
Odpovědět1  0
1­) Tak určitě neznamená mít EV = mít úspěch, proto jsem právě psal, že dřív platila Tesla za jakýsi etalon technologie, který byl oproti ostatním hodně vepředu, dnes už se tenhle rozdíl smazává, zatímco Tesla inovuje minimálně, tak ostatní automobilky udělaly mílové kroky vpřed. S tím počítačem na kolech úplně nevím, ten trend je sice rozhodně patrný v Asii, ale u nás mi připadnou zákazníci konzervativnější a upřímně ­- vy fakt potřebujete mít v infotaimentu třeba Steam?

3­) Já nepopírám, že by ostatní automobilky neměly i vážné závady, ale kolik jich bylo vzhledem k jejich objemu produkce? Zvláště těch, kde se to opravdu reálně stalo a nebyla to jen preventivní svolávačka. Holt ne vždy se všechno povede, ale zase kolik těch vážných problémů mají ty automobilky vzhledem ke svému modelovému portfoliu a kolik jich má Tesla se svými 3 typy aut?

4­) Kolik si tak může Tesla vyrobit sama z celkového objemu, to bude zanedbatelný objem ­- ale byznys to špatný být nemusí, to neříkám

6­) Předobjednávky jsou jedna věc, finální reálné druhá ­- zvláště vzhledem k tomu, že je jasné, že v téhle podobě to nikdy nemůže jít do Evropy a i uvedení pro USA je v nedohlednu, tohle je hrozně brzo soudit. A jak říkáte, i kdyby to všechno vyšlo, tak je čeká produkční peklo

Jako obecně určitě Elon umí prodat i to co nemá, to se mu musí nechat, ale z mého pohledu má ta Tesla hrozně moc ­"ALE­" a spíš pořád působí víc jako divadýlko než seriozně fungující automobilka.

Odpovědět1  0
1­) Já tím myslel hlavně tradiční hráče typu Ford, VW nebo Toyotu, Rimac nebo Rivian jsou spíš pro to dokreslení, jak Tesla ztrácí drive, ale sériovka v jejich podání je zatím otázka
2­) viz výše, mluvíme o těch velkých výrobcích
3­) Svolávačky byly a budou všude, otázkou je vždy kvůli čemu, Tesla má dlouhodobě problém s dílenskou kvalitou a nevzpomínám si na jinou značku, které by třeba upadávaly nárazníky :­-­) Nájezd výroby E­-hummera je pomalý, to máte pravdu, ale nepochybuji o tom, že to GM vyřeší dost rychle, ostatní BEV s rychlostí výroby vážnější problémy nemají ­- a hlavně s tou kvalitou výroby
4­) Tady je to otázka do jaké míry je to výdělečné, data k tomu neznám
5­) Přesně jak píšete, Musk slibuje autonomii už x let, ale postup se téměř zastavil a konkurence je mezitím dohnala a v některých případech už začíná mít navrch, tady Tesla svůj náskok vysloveně prošustrovala
6­) Naprosto souhlasím, místo wow volovin typu Cybertruck by se měli soustředit na evoluci svých současných vozidel
7­) No rozjela nové továrny, ale třeba tu v Berlíně už zase zastavila, protože to byla díra na peníze a dle dostupných informací není vůbec jasné jak by měla slibovaných kapacit vůbec dosáhnout ­(například vůbec nemá lidi na obsazení plné kapacity­). Poměr prodaných vozů se určitě bude měnit v její neprospěch, ale tou ztrátou myslím hlavně to, že to bude mnohem výraznější neprospěch než by se dalo dříve čekat právě díky ztrátě toho wow statusu ­- ve světě BEV to bylo dlouhá leta Tesla jako etalon, pak dlouho nic a pak teprve nějaká konkurence, teď už Tesla skoro nenabízí nic navíc proti srovnatelné konkureci a zákazníci to vidí
8­) Zde máte asi pravdu, Čína je v oblasti automotive velkou hrozbou na všech frontách
Odpovědět2  1
Tady je znovu vidět, jaká je Tesla nafouknutá bublina ­- kdysi na začátku měla nějaká unikátní knowhow a náskok před konkurencí, ale ta jí samozřejmě dohnala a narozdíl od Tesly mají tradiční výrobci zvládnutou sériovou výrobu na jedničku, mají nesrovnatelně větší servisní a distribuční síť a síť chargerů už také není takovou výhodou Tesly ­(zvláště v Evropě­), když zrušili to neomezené dobíjení. Jejich ­"autopilot­" se také zasekl ve vývoji a wow efekt se vytratil...
Krachovat určitě nebude, ale začne ztrácet
Odpovědět4  7
Jenže to České království bylo už 300 let předtím Rakouskem Uherskem a nějaké hranice byly spíše imaginární, podle obsazení území obyvatelstvem Sudety byly mnohem víc německé než české, to je čistý historický fakt ­(sám v nich bydlím a tu historii znám i z vlastní rodiny­). Ale tím určitě neomlouvám tehdejší německou agresi ani současnou ruskou, jen tím ukazuji, že nic není zas tak úplně černobílé.
Trochu bych Vás opravil ­- my si tu stranu vybrali dobrovolně i tenkrát ve čtyřicátém osmém, komunisté měli tehdy širokou podporu obyvatelstva, generální stávky se zúčastnilo cca 2 miliony obyvatel ČSR, to nebyla nějaká malá ukřičená skupinka. To že ze slibovaného socialismu se nakonec vyklubala totalita, kterou už drželi komančové silou, je už věc jiná, ale ta původní změna směru byla s požehnáním výrazné části obyvatelstva.
Ale máte pravdu, že nyní stojíme na straně Západu a já tohle nezpochybňuji, stejně jako bych v Rusku žít určitě nechtěl a ani se nesnažím činy Ruska ospravedlňovat, jen upozorňuji na to, že západní mocnosti dělají to samé v bleděmodrém ­- Irák, Libye, Afganistán,... a co bude dál? A vy snad máte pocit, že západním politikům na obyčejných lidech záleží? Možná tak dva měsíce před volbami, jinak je to ta samá komedie.
Ale o tom by se dalo diskutovat donekonečna, já myslím, že nejsme v rozporu, jak jsem již zmínil, já jen upozorňuji na to, že situace není tak černobílá, jak jí vykreslují naše média, ale vina za konflikt na UA je samozřejmě stále bezpochyby na ruské straně
Odpovědět1  0
S tím Krymem jsme zase v takové šedé zóně na kterou se dá dívat z více úhlů ­- máme tady precedens jistého Kosova, kde se v rámci ­"práva národa na sebeurčení­" rozhodlo, že je v pořádku, když se nějaké území chce od svého mateřského státu trhnout, tak proč to najednou u Krymu nešlo? Protože se nám to nehodilo do krámu? Jasně, vím, že tam proběhla ohromná masírka a referendum bylo více či méně zmanipulované ­(spíš více­), ale na druhou stranu je také fakt ten, že Krym byla vždy velice proruská oblast, takže ono i bez té manipulace by to zřejmě dopadlo stejně. A co má pak taková oblast dělat? Jako nelze si přitom nevzpomenout na podobu s našimi Sudety před WW2, kde většinové obyvatelstvo bylo opravdu německé a i když zde dlouhodobě žili na stejném místě, tak díky umělému vzniku ČSR se z nich najednou stali vlastně cizinci v cizí zemi ­(stejně jako z Rusů žijících na Krymu po darování Krymu Krajině a rozpadu SSSR­), takže tam ta vůle k separaci a nespokojenost už byla a stačilo jí jen umět rozfoukat.
Nejhorší na současný situaci ale není nějakej Rusák, ten nemá na víc než tohle škádlení na Ukrajině, horší je, že ho to přinutí k levnému výprodeji surovin směrem na východ a tím posílí Čína ­- a to je sakra problém do budoucna. Rusák má zdroje, ale nemá tu asijskou dravost a píli, Čina má zdroje, technologie, píli, miliardu pracantů a zkušenost pár tisíc let nepřetržitého života říše...
Odpovědět4  3
Hmm, Kaddáfí, nebyl to náhodou ten pán, který Libyi vytáhl ze středověku na úroveň moderního státu a s kterým si ještě několik měsíců před invazí evropské špičky podávaly ruce a objímaly se? A pak, když se rozhodl změnit způsob prodeje ropy, tak se z něj stal najednou vyvrhel? Jo, tak to je opravdu příklad instalování demokracie jako víno :­-D ­(a vím, že taky podporoval terorismus, ale to do té doby nikomu nevadilo­)
S tím neohrožováním ze strany Ukrajiny je to takové všelijaké, samozřejmě, že Ukrajina nehrozila vojenským útokem, ale loni začal ten ukrajinskej komik otevřeně vyhrožovat, že Ukrajina obnoví svůj jaderný status a to je trochu silnější kávička a dalo se čekat, že na to rusák ostře zareaguje... zase ho tím neomlouvám, ale začít vyhrožovat jaderný velmoci tím, že jím kousek od hlavního města ty jaderný hlavice umístíš taky je takové...nemoudré, že? Co čekali že udělají, že budou sedět s rukama v klíně?
Ty právě ukazuješ krásně to pokrytectví západního myšlení, protože alibisticky omlouváš prohřešky svých, protože jednají ­"ve jménu dobra­", přičemž to dobro definuješ opět ty.
Takže znovu se ptám ­- kde jsou ti odsouzení odpovědní za invazi do Iráku, která ani nebyla schválena OSN ­(když už přistoupíme na tu hru, že OSN dává mandát k tomu někoho zničit­)? Proč nebyli americký prezident, britský premier a jejich velitelé postaveni před mezinárodní válečný soud? Proč nebyly zbytkem západního světa tyto země izolovány a sankcionovány podobně jako teď Rusko? Proč západ zabíjení iráckých civilistů oslavoval a nad ukrajinskými pláče? Exemplární dvojí metr...
Rusák je magor a hajzl, ale my nejsme bohužel o moc lepší
Odpovědět3  4
To požádání o pomoc mi připomíná jistý rok 1968 a žádost o ruskou pomoc z nějakého ČSSR ;­-­)
A když říkáš, že krom Iráku ­- tak kde jsou prosím tresty pro USA a VB za neoprávněnou invazi do Iráku, které způsobilo rozvrat země a má na svědomí několik set tisíc životů?
Ne, Ruska se určitě nezastávám a jeho agresi vůči Ukrajině odsuzuji, ale je třeba odhodit to západní pokrytectví a na rovinu si přiznat, že západ dělá úplně to samé, když se mu to hodí
Odpovědět5  5
Jenže i to jde v té Číně podstatně rychleji než na západě ­- mám osobní zkušenost z nadnárodní korporace, kde čínská pobočka dokáže připravit a uvést na trh produktovou řadu zhruba za stejnou dobu, kdy se nám v Evropě stěží stačí dostat se za schválení projektového záměru... ta je jich efektivita je vážně až děsivá
Odpovědět0  0
To jsou právě věci, ke kterým nás tlačí výrobci a ekofašisti, ale to by si zákazníci neměli nechat vnutit, protože je to pro ně téměř vždy nevýhodné ­(bavím se o lidech, kteří auto opravdu využívají, ne o těch, kteří ho vytáhnout jen v sobotu na výlet)
Odpovědět1  0
Tak mě ba taky nevadilo, kdyby telefon měl o 1­-2mm silnější profil výměnou za třeba 20­-30% kapacity baterie navíc, ale zase na druhou stranu ty lepené telefony mají mnohem pevnější konstrukci, až moc dobře si pamatuji éru výměnných baterek, kde jsem sice baterku hned vyměnil ­(udělal jsem to teda za celý život možná dvakrát­), ale na druhou stranu se kryt telefonu různě viklal, prohýbal, povrzával, atd...
Rychlonabíjení mělo smysl do určité hodnoty, ale teď se z toho stal nesmyslný závod.
A na ten výlet do přírody je přece úplně nejlepší si vzít powerbanku, třeba 20Ah wám běžný telefon dobije minimálně třikrát, a v batohu se bezproblému vejde ­(lépe než tři náhradní baterie)
Odpovědět1  0
V principu s Vámi souhlasím, ale hrozně bych byl opatrný na tzv. salámovou metodu, teď nám sice takhle nabízejí nadstandardní funkce, ale pokud se to rozšíří, tak bych se vůbec nedivil, kdyby to postupně postupovalo níže a níže
Odpovědět1  0
Všimněte si, že většina těch služeb je spíš softwarových, protože ten hardware už tam stejně je kvůli jiným funkcím, takže v tomhle ohledu je pro ně rozhodně přínos to takhle nabízet, protože vlastně mají šanci nachytat na pozdější doplnění i u věcí, které si někdo nekoupí už v základu.
Vysloveně hardwarové věci tam vidím v tom vyhřívání volantu a sedaček, ale tam si myslím, že se jim to vyplatí taky, protože integrace nějakých odporových topných těles je otázka pár euro, což se v ceně celé sedačky nebo multifunkčního volantu ztratí, ale na druhou stranu jim to ušetří zbytečnou logistiku s více druhy volantů a sedaček ­(a zvláště u těch sedaček, kde se to kombinuje ještě s potahy, to už mlže být zajímavý úspora­) ­- z pohledu výrobce to chápu, ale z pohledu zákazníka to beru jen za předpokladu, že mám možnost si tuhle výbavu nakonfigurovat i rovnou z výroby a je tam vždy i možnost trvalé aktivace
Odpovědět1  0
No právě proto říkám, že to je ten zásadní problém OZE ;­-­) A je to zásadní problém i u těch velkých projektů, protože všechny ty srandičky o kterých se zmiňujete můžou řešit nějaké lokální potřeby, ale tady se bavíme o ­"zelené­" budoucnosti, kdy bude třeba 80% zdrojů OZE, tj nespolehlivých a tím pádem musíte mít neskutečné akumulační schopnosti ­- a na to nám ta technologie právě chybí....
Odpovědět2  0
Super zpráva to bude, až tam nebude to ­"ale­" se směšnou životností, zatím jen to pouze taková laboratorní zajímavost.

Navíc my ani tak nepotřebujeme zvyšovat účinnost solárních panelů, tím zásadním bottleneckem OZE zůstává akumulace energie čistým a efektivním způsobem, bez toho se dál nehneme.
Odpovědět3  0
Argumentuješ jak na základce, ale to není u podobných lidí nic nového ;­-­) Každopádně krádež nehmotných statků zná zákon taky moc dobře:

Co jsou majetkové trestné činy?
Majetkové trestné činy jsou vyjmenované v páté hlavě zvláštní části trestního zákoníku ­(§ 205 ­- § 232­). Tyto trestné činy směřují proti vlastnictví ­(např. krádež, zpronevěra­) a majetku jako celku ­(např. podvod­). Patří sem i trestné činy ohrožující nehmotné statky, jako jsou osobní informace, autorská práva apod. ­(např. neoprávněný přístup k počítačovému systému a nosiči informací­). Naše majetkové zájmy jsou ale ohroženy i dalšími trestnými činy, které jsou uvedeny jinde v trestním zákoníku. Jde např. o trestný čin loupeže ­(patří mezi trestné činy proti svobodě­), výtržnictví ­(trestné činy proti pořádku­), nebo trestné činy hospodářské.

B­) Netvrdím, že pirátství neexistuje a stejně tak, že se ho někdy nedopustil snad každý z nás, ale nesnažím se to uboze okecávat jako ty ;­-­)
C­) Tohle nemá spojitost s legalitou pirátění, navíc si pleteš příčinu s důsledkem ­- ty firmy nepoužívají ochranu protože by chtěly, aby jsi jim kradl software, ale pro to, aby vyšli vstříc lidem, kteří si to poctivě zaplatí a nekomplikovali jim další používání.
Odpovědět0  3
Digitální pirátství krádež je a bude, to nijak nevokecáš a jenom se snažíš alibisticky obhajovat svůj pokřivený charakter ;­-­)
Odpovědět0  4
Tak na jednu stranu tohle chápu z ekonomického hlediska výrobce, ale na druhou stranu se zde začíná objevovat ten problém s provozováním her skrze různé klienty ­- chybí mi zde nějak jasně označená ­"trvanlivost­" zakoupených her. Mně je přeci jedno jestli tu hru hraju už jenom já nebo jí hraje dalších pět milionů hráčů, zaplatil jsem za ni, tak by měla být na mém počítači s danými parametry funkční kdykoliv a ne že jí výrobce vypne, kdy se mu to zlíbí ­(ač jeho ekonomické důvody chápu­).
Odpovědět5  0
To máte bohužel pravdu, ale ono stejně nepotřebujete ani těch 300+, stačí vzájemný čelní náraz v 90km­/h a je to konečná... a hovádek jezdících riskantně na okreskách je nespočet
Odpovědět0  0
Proč pořád autorovi podsouváte, že by se jejich smrti chtěl smát? On jen napsal, že by mu nevadila ­- a v tom s ním naprosto souhlasím, to je totiž evoluce a přirozený výběr v praxi. Naopak zvrácenost naší přehumanizované společnosti je v tom, že se snažíme ­"vadné­" jedince chránit a tím podporujeme rozšiřování defektního genofondu ­(teď se bavíme např o absenci pudu sebezáchovy­).
Odpovědět8  2
Máte pravdu, na tenhle aspekt jsem zapomněl a je to dost důležitá věc, navíc i ceny těch předplatných určitě nebudou nijak garantovány a výrobce toho může po několika letech zneužívat k nátlaku na zákazníka, aby upgradoval na nový vůz...
Odpovědět1  0
Jízdní asistenti jsou ten první SW případ, to bych sem netahal. NIO má předplatné na baterky jako spotřební materiál, to je taky něco jiného ­(stejně tak byste mohli mít ­"předplacené­" třeba pneumatiky­), ale třeba to vyhřívání sedadel je už prasárna a zákazníci BMW jsou hlupáci, když si to nechají líbit.

Vy tady mícháte dohromady hrušky a jablka, streamovací služby jsou něco úplně jiného a stejně tak operativní leasing celého auta ­- a ani s jedním problém nemám ­(ale třeba zrovna ten operák je vždy pro zákazníka nevýhodný, jediný jeho přínos je v rámci fleet managementu a účetnictví, pro FO je to nesmysl­). Ale to o čem se tady bavíme je, že si něco koupím fyzicky do osobního vlastnictví a část toho výrobku bude možné používat jen za předplatné a to už je vůči zákazníkovi prostě nefér, výrobce si nechá zaplatit opakovaně za něco s čím nemá už žádné vícenáklady.
Bohužel máte pravdu v tom, že současné a nastupující generace už jsou tak zblblé, že to nakonec akceptují...
Odpovědět2  0
ad 2­) Tohle je velice diskutabilní, protože za prvé nevěřím tomu, že by to někdy výrobci udělali, aby to bylo opravdu zajímavé finančně ­(velká úspora při koupi vs malé předplatné­) a za druhé to otevírá sakra nebezpečnou Pandořinu skříňku, teď se bavíme třeba o nějakém vyšším výkonu, ale když se toho chopí nenažraný automotive marketing, tak můžeme taky začít platit třeba za klimatizaci a dopracovat se k freemium modelu, který jak všichni víme je pro zákazníky to nejhorší. Myslím, že v tohle je třeba od začátku dát výrobcům jasný signál, že tudy ne přátelé.
Odpovědět3  0
Já bych podobné funkce rozdělil do dvou skupin:
1­) převážně sw funkce, které je nutné udržovat aktualizované, případně jsou zlepšovány jejich funkce ­- tady bych ten měsíční poplatek viděl jako opodstatněný a nemám s tím problém
2­) odemykání funkcí již instalovaného hardware bez nějakých dalších aktualizací ­- tady pochopím jednorázový odemykací poplatek ­(v sériovce je u mnoha věcí levnější to tam dát a deaktivovat než dělat verzi bez daného HW­), ale měsíční poplatek je prasárna, protože výrobce s danou funkcí nemá žádné další pokračující náklady
Odpovědět4  1
Ale ono nejde o to, že by tam měli ten btc těžit, to je dost zásadní rozdíl...
Odpovědět2  0
Proč pokrytectví? On jim přece jejich názor nezakazoval ani jej nijak necenzuroval ­- jen z něj vyvodil důsledky ;­-­) A o tom ale pravá svoboda slova je, že si můžete říkat co chcete, ale musíte počítat s důsledky svého jednání. To co mu vadilo na Twitteru bylo, že tam jsou projevy přímo cenzurovány a uživatelé nemají právo ten svůj názor sdělit
Odpovědět0  0
Pletete dohromady dvě různé věci ­- obecnou svobodu projevu a reakci zaměstnavatele na kritiku od svých zaměstnanců. Ono už jedno staré úsloví říká ­"Koho chléb jíš, toho píseň zpívej"
Odpovědět3  2
Ale bavíme, toto auto je samozřejmě nějaká první vlaštovka, ale i konstrukčně je jasný záměr to co nejvíce přiblížit běžně použitelnému vozu pro provoz na pozemních komunikacích. Je proto absolutní nesmysl sem tahat vědecké prototypy solárních vozů na speciální závody, které nesplňují prakticky žádné požadavky na vůz do běžného provozu.
Odpovědět0  0
Tak samozřejmě si pořídíte auto pokryté solárními panely za násobek ceny běžného a potom ho i ve slunečné dny budete parkovat ve stínu, to dává naprostý smysl :­-­)­))
Odpovědět1  0
Jasně a experimentální tokamaky už také fungují desítky let... ale my se zde bavíme o reálně použitelné a rentabilní technologii pro běžné uživatele a provoz.

A článek jsem četl, to on si jen pan ekofanatik Šurkala vytáhl z kontextu, co se mu hodilo, viz moje reakce výše...
Odpovědět0  0
Já ten článek četl a vím, že to nemá sloužit k přímému pohonu v reálném čase, ale i to použití pro nabíjení do baterek a pozdější využití je to pořád nesmysl, i po celodenním stání na slunci s tím reálně popojedete maximálně jednotky kilometrů. Ale jestli je pro vás smysluplné nechat týden stát auto na slunci, aby jste mohl zajet na nákup, tak to pardon :­-­) Akorát bude průser, když se zkazí počasí, to pojedete na kole...

O ten úhel ale sakra jde, je vidět, že jste v tomhle naprosto mimo, už jen odchylka od ideálního úhlu v řádu jednotek stupňů způsobuje velice výrazný úbytek výkonu a tady se bavíme o tom, že prakticky celý povrch panelů bude mimo úhel a spíš bude náhoda, když tam zrovna nějaký kousek bude ­- takže reálně se můžeme bavit třeba o polovičním výkonu oproti instalovanému a to jsem ještě velký optimista. Sorryjako, ale dlouhá léta instalací, servisu a monitorování FVE mi dávají poměrně jasné a hlavně skutečné představy o jejich možnostech.

Tyhle projekty se shazují samy, protože je opravdu naprosto nereálné, aby za současných technologických možností byla instalace panelů na běžné automobily smyslupná a rentabilní, cena a komplikace této speciální instalace takové technologie výrazně převyšují její přínosy.
Odpovědět0  0
Panebože tomu pořád ještě někdo věří? Však stačí jen porovnat teoretický výkon panelů a teoretický příkon pohonu a už je rázem jasné, že tohle vycházet nemůže. A v praxi to bude samozřejmě ještě násobně horší, protože u solárních panelů sakra záleží na úhlu dopadajícího záření a ten tady už zákonitě nemůže být stejný po celé ploše...
Odpovědět0  0
3D tisk ve stavebnictví začne dávat smysl až to budou schopni dělat z pojízdné platformy bez stavby samotné konstrukce 3d tiskárny ­- něco jako pojízdný jeřáb s robotickou rukou, který přijede, zapustí patky, připojí se na cisternu s materiálem a pak během několika hodin bude schopný vytvořit tiskem obvodové zdivo na připravenou základovou desku ­- to už by mohlo být použitelné
Odpovědět0  0
Krom těch ekologických dopadů, které tady už zazněly, jsou to i velké technické problémy ­- solárním panelům paradoxně příliš mnoho tepla také nesvědčí a dochází k poklesu výkonu a životnosti. Navíc ten pouštní prach je přímo vražedný, ten vám panely pokryje během pár dnů a účinnost jde dolů po desítkách procent.
O případné údržbě prováděné lidmi ze zemí třetího světa bych si nedělal velké iluze, systematická pečlivá práce vážně není jejich silnou stránkou ­- zkoukněte film ­"Pod sluncem tma­", je to taková zajímavá sonda do jejich přístupu k udržování technologií, dost smutná sonda...
Odpovědět1  0
Prodeje mobilů nebyl ten hlavní důvod ­(i když je pravda, že i tam se Huawei dařilo dobře a zaslouženě, taky jsem pár jejich mobilů měl­), Američané měli problém hlavně s tím, že Huawei bylo extrémně úspěšné v budování infrastruktury a drtilo je na světovém trhu jak z pohledu ceny, tak i z pohledu integrace nových technologií
Odpovědět0  0
Ano, je to podobná komedie jako v případě Huawei, kde nebyl nikdy prokázán žádný backdoor nebo krádeže dat a přesto byla firma na mezinárodním trhu prakticky zlikvidována falešným obviněním.
Zato taková NSA prokazatelně špehovala i své spojence ­(viz napíchlý mobil Merkelové­), ale to samozřejmě vyšumělo do ztracena... jo, v západním světě se rozhodně měří všem stejným metrem :­-)
Odpovědět1  0
Ono tohle už má spoustu rovin a ten stát na tom prostě získá hrozně moc ­- u běžné montovny je to víceméně jen o té zaměstnanosti ­(ale už i ta sama o sobě je důležitá­), ale u takhle hitech provozu je to úplně jiný level, potřebuješ spoustu vysoce kvalifikovaných lidí, takže ti to podpoří i školství, navíc tím můžeš motivovat i vysoce kvalifikovanou imigraci, zároveň takový provoz se určitě za pár let nebude stěhovat jinam a všichni tihle kvalifikovaní a dobře zaplacení lidé budou své peníze také utrácet...
Odpovědět0  0
Jasně, ruský kosmický průmysl je mrtvý a proto si amíci pořád kupujou místa na ruských raketách a používají ruské motory ve svých raketách :­-­) Ruský vojenský průmysl je mrtvý a proto je Rusko mezi největšími vývozci zbraní na světě ­(asi jim tam tedy padají zbraně z nebe­)... a ty jenom ukazuješ jaký jsi zaslepenec. Jo, jasně, Rusko určitě není na špici vývoje ani v kosmickém a zbrojním průmyslu, ale do mrtva to má sakra daleko.
A můžeš si říkat co chceš, ale Rusko je pořád velmoc, bohužel dokonce taková velmoc, že při přímém souboji Rusko vs EU bych si teda zrovna na EU s jistotou nesázel... Právě tupouni jako jsi ty, kteří Rusko neustále podceňují nás přivedli do téhle situace
Odpovědět2  15
Hele Luďku, na prášky vypadáš spíš ty, protože já v tom příspěvku žádnou adoraci Putina nevidím, wrath jen normálně podotknul fakt, že se opravdu v roce 2014 všude mluvilo o tom jak bude po sankcích Rusko v háji a jak se zhroutí... no a ono se nezhroutilo a skutečně si dokázalo třeba právě v té otázce potravinové soběstačnosti hodně zlepšit bilanci.
A ono to pravděpodobně teď dopadne velice podobným způsobem, Rusko bude ještě více izolováno, ale protože tu ohromnou plochu nelze okupovat a svět jejich nerostné bohatství potřebuje ­(a minimálně v několika následujících letech i potřebovat bude­), tak ta komedie pojede dál ­- a bude jedno jestli tam zůstane Putin nebo tam místo nějak nastoupí novej magor, Ruská mentalita zůstane stejná.

Co je spíš problém dnešní doby, jsou takový malý slizouni tvého typu, kteří jdou všude s davem, mozek používat neumí a v okamžiku, kde někdo nebečí naprosto stejně, tak hned vykřikují keci o ruských trolech, rosofilech a podobně. Holt se neumíte smířit s tím, že je tu nemalá skupina lidí, která sice také nemá ráda Putina jako vy, ale zároveň si uvědomuje, že všechno zlo není z východu a situace není vždy jen černobílá. Tobě stačí si vyvěsit ukrajinskou vlaječku a víc přemýšlet neumíš a nepotřebuješ.
Odpovědět5  15
Tohle je výsledek kvalitního lobbingu a amíci si za to můžou sami, nedat firmě žádný finanční strop ani penále za nedodržení rozpočtu a termínů se naprostý nesmysl. Samozřejmě chápu, že se jedná o nové technologie, kde se náklady odhadují hůře, ale i tak tam nějaké hranice stanoveny být musí ­- i za cenu ukončení zakázky
Odpovědět5  0
Hele na konspirace u borovičky je to dobrý, ale realita je taková, že většinu odvětví dohnala přemíra globalizace a dominový efekt. Ty si to představuješ jako Hurvínek válku, ale v zaběhlé výrobě je změna dodavatele dost problematická a čím větší je objem výroby a její náročnost, tak tím je to složitější. Jasně, kdy tady truhláři Pepovi dojdou hřebíky a jeho běžný dodavatel je nemá, tak si otevře internet a během pár minut si najde nového. Ale když těch hřebíků nějaká firma potřebuje deset milionů měsíčně, tak už to udělat nejde, protože i když bude existovat jiný dodavatel hřebíků, tak naprosto jistě nebude mít okamžitě k dispozici volnou kapacitu v takovém rozsahu a bude mu nějaký čas trvat než si jí připraví ­(jestli toho bude vůbec schopen­). No a to je příklad na pitomých hřebících, tady se bavíme o vysoce specializovaném sortimentu, který zvládá vyrobit i v normální situaci jen pár firem na světě, kde změna výroby nebo rozšíření kapacit je i v běžných podmínkách v řádu let...
Odpovědět2  0
On ještě někdo používá inkoustovky s cartridgemi? Však po uvedení tankových tiskáren je to naprostý nesmysl
Odpovědět1  0
Je vážně nutné ze sebe dělat pitomce a tahat sem covid?
Odpovědět2  0
A už je nějak legislativně ošetřeno, kdo nese odpovědnost za nehodu v autonomním režimu? To je dost zásadní věc
Odpovědět0  0
Jasně že mu nikdo nebrání, ale divadýlko je nutné pro dotace :­-)
Odpovědět4  0
A Vám vůbec není divné, že se řeší konkrétní data, do kdy mají být omezeny nebo vypnuty určité zdroje, když ­(jak sám píšete­) není v tuto chvíli vůbec jasné jak je nahradit? To je totiž ten hlavní průšvih GD ­- politici rozhodli co nechtějí, ale technici nemají náhradu.
Ono vážně není vůbec sranda nahradit 24­/7 spolehlivé zdroje něčím, co funguje jen někdy, nějakou dobu a nějakým výkonem, přičemž většinu těch parametrů nejsme schopni dopředu predikovat. A uložiště v tomhle měřítku, to není o tom ­"zvětšit­" baterky ­- to jsou tak velké kapacity, že na to suroviny rozhodně nemáme a všechny ty různé pokusy o alternativy jsou spíš hračky než řešení, která by mohla stabilizovat přenosovou síť závislou na OZE.
A s tím zbytkem světa bych se mírnil ­- USA si pojede co bude chtít a bude jim zrovna vyhovovat, Čína sice na elektromobilitu tlačí, ale zároveň staví nové fosilní elektrárny, protože ví, že to z OZE teď neutáhne, o Rusku nebo Africe se asi ani bavit nebudeme, že? Jen EU svázáci si tu větev podřezávají přímo pod sebou.
Odpovědět2  1
Sorry, ale jako většina zelených fanatiků stavíš na jednu stranu známá fakta a na druhou svoje mokré touhy. Máš pravdu v tom, že fosilní paliva mají nějakou konečnou zásobu, ale jakou, to už neví nikdo ­(a posledních 50let nás všichni straší, že teď už dojdou a přitom při prudce zvyšující se spotřebě stále nedocházejí­), ale to že se vzácné kovy z baterií budou nějak smysluplně recyklovat je v tuhle chvíli asi tak reálné jako studená fúze. Mimochodem ty spalováky dokážou s úpravami jet i na alternativní paliva a tam vývoj taky nespí.
No a srovnávat baterie do NTB a elektroniky s akumulátory do aut je už hodně mimo, stačí to srovnat hmotnostně a je každému je jasné, že to, co nám do elektroniky stačilo na celý rok produkce, tak jedna automobilka spotřebuje za dva týdny ­(pouze přirovnání, nepočítal jsem to­), tady se prostě bavíme v jiných řádech spotřeby
Odpovědět4  1
Problém je v tom, že tohle betatestování probíhá v normální provozu na běžných lidech. Na tom je taky vidět ten dvojí metr elektro vs klasická auta ­- když se u běžného auta objeví nějaký teoretický problém, třeba že za souhry x okolností najednou by se mohl uvolnit jeden z tisíce držáčků a třeba ti rozbít nos, tak je z toho hned haló a ohromné svolávací akce. U Tesly ten autopilot očividně nefunguje jak má, ale stejně to v ostrém provozu nikdo nezakazuje ­(a přitom by to díky online konektivitě šlo bez problémů SW blokovat)
Odpovědět1  0
Jen tak mimochodem ­- při vysoké teplotě opět klesá účinnost a životnost FV panelů, na elektrárnách je to řešeno přirozenou cirkulací vzduchu zespod panelu, v autě se vám bude teplo akumulovat. Proč myslíte, že za posledních 20let bouřlivého rozvoje fotovoltaiky a elektromobility nikdo takové auto nerealizoval ­(když pominu technologické koncepty a demonstrátory­)? Protože v okamžiku, kdy se od krásné myšlenky přesunete k reálným kalkulacím, tak zjistíte, že tím pokryjete max pár procent spotřeby ­(těch 10% je velké scifi­) za cenu neúměrného nárůstu ceny a hlavně složitosti konstrukce.

A teda bourat v takovém FV autě musí být taky lahůdka, panely nejde z principu funkce vypnout, takže mít na kastli rázem pár set V stejnosměrného napětí bude fakt žužo jak pro posádku, tak pro složky IZS :­-)
Odpovědět0  0
Solární panely na autech byly, jsou a pravděpodobně vždy budou ­(pokud se nedostaneme na řádově vyšší výkony­) naprostá blbost ­- účinnost solárních panelů závisí nejen na osvitu, ale i na úhlu osvícení a jakékoliv znečištění jí prudce snižuje. Nemluvě už o komplikaci při jakékoliv opravě karoserie nebo skel. A ve většině světa by vám celodenní stání na slunci přineslo energie tak na nastartování a možná pár minut pomalé jízdy... tudy cesta fakt nevede
Odpovědět5  1
Já myslím, že největší problém na který narazili je praktičnost a rentabilita ­- vezměte si jaké jsou výkony dronů a jejich nosnost v kombinaci s doletem, tam není moc prostoru pro převážení nákladu a měnit nebo dobíjet baterie po každém vzletu také není nic moc. Jakákoliv porucha za letu vám ten dron prakticky sešrotuje a ještě musíte mít štěstí, aby to na někoho nebo něco nespadlo.
Prostě ten řidič s naloženou dodávkou desítkami balíků bude ještě dlouho tou nej variantou pro obě strany
Odpovědět0  0
Jedny starosti by sice odpadly, ale další by se objevily ­- nemám v tom tedy přehled, ale dá se předpokládat, že současný dodavatelský řetězec vůči TSMC bude směrován na Taiwan, který i nadále zůstane hlavním střediskem výroby čipů ­(nejen od TSMC­), takže spousta věcí se do Evropy bude muset dovážet
Odpovědět1  0
Solární je neomezená? Ty asi nic nevíš o životnosti a hlavně degradaci solárních panelů, co? :­-)
Odpovědět2  0
Je kravina jen tak říct, že je to kravina ;­-­) IT ve firmě to rozhodně zjednodušit může, už jen tím, že všichni mohou využívat jednu konfiguraci klientského PC a výkon se bude škálovat dle zakoupené licence cloudu. Nemluvě o tom, že je dost pravděpodobné, že klientské PC nebude tak rychle zastarávat a jeho konfigurace bude moci být řádově nižší a pořád mít dostatečný výkon pro danou práci.
Určitě to nebude řešení pro každou firmu nebo jednotlivce, ale myslím, že své zákazníky si to najde
Odpovědět3  0