reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od Budman
Se divím, že tu ještě nezazněl jeden důležitý aspekt ­- prostorová náročnost FVE, která je v těchto výkonech už přímo šílená
Odpovědět1  0
A tou svobodnou společností myslíš třeba takovou, kde jsou studenti na univerzity přijímáni ne dle svých schopností, ale dle kv´ót k vytvoření ­"správné­" diverzity? ;­-­)
Hele já vím, co tím chceš říct, ale ono to v tý Číně fakt nefunguje všechno tak černobíle jak to maluje západní propaganda a žlutí soudruzi se už moc dobře naučili, kdy a na koho je možné dupat stranicky a kdy je naopak lepší povolit uzdu a nechat tvořit... a výsledky vidí celý svět.
Odpovědět3  0
Zkus si zjistit, co obnáší v USA prezidentská volba a jak je těžké se dostat jen do primárek a pak pochopíš, že to není volba z 300mil obyvatel, ale reálně možná z pár desítek osob...
Odpovědět1  0
No tvrdit o systému, který byl použit na dvou modelech telefonu, že byl úspěšný, je kapku přehnané, nemyslíš? ;­-­) Neříkám tím, že by byl špatný, to určitě ne, rozhodně to byl oproti Symbianu potřebný krok kupředu, ale bohužel už to přišlo pozdě na to, aby se rozšířil.
Windows Mobile nebyl vůbec zlý systém, ale přesně jak píšeš ­- chyběly mu apky, chyběl mu pořádný vývoj, nejlépe to vlastně bylo vidět na těch jeho dlaždicích, které byly propagovány jako ohromná inovace a přitom ve výsledku skočily jen jako jiná forma ikonek... a přitom HW tehdejších Lumií byl velice konkurenceschopný, ale ten systém to zabíjel :­-(
Odpovědět0  0
Tak Foxconn je sice tradiční kůň Applu, ale v oboru výroby aut je stejný nováček jako on, takže nevím zda by tudy vedla cesta ­- auta se sice čím dál tím víc digitalizují ­(a BEV dvojnásob­), ale ta mechanika je pořád základ a když vidím jak s tím vlastně dodnes bojuje Tesla, tak si nemyslím, že by se s tímhle standardem kvality Apple spokojil. No ale uvidíme
Odpovědět0  0
Já jsem spíš zvědavý jak chce Apple to auto vůbec vyrábět, resp u koho, protože je nesmysl, že by rozjížděl svoji vlastní výrobu ­(minimálně zezačátku­), výroba v Číně je v současnosti pro USA nonsens, Tesla určitě volné kapacity mít nebude, takže zbývají nějaké ty tradiční americké automobilky, tam by se kapacita asi našla, ostatně dost jich teď omezuje plány výroby BEV, ale zase z pohledu brandingu to je zrovna u Applu takové nešťastné stát třeba na základech Fordu
Odpovědět1  0
Nemluvím o krásně hratelných 15fps, ale o naprosto dostačujících 30fps na FHD a detaily třeba jen na high místo ultra ­- no rázem jsi u většiny her na HW nárocích o řád či dva níže ;­-­) A tvrdit o tom, že to je nekoukatelný nebo nehratelný je absolutní volovina. Je to naprosto stejný případ jako když ti audiofil bude tvrdit, že nemůžeš poslouchat 192kbps MP3, protože je to neposlouchatelný...
Tvůj přiklad s autem je mimo, tady se bavíme o tom, že si můžu na nákup dojet Dacii nebo Audinou ­- oboje mě tam i zpátky v pohodě doveze a velký rozdíl v tom nebude a Audinu kvůli tomu přeplácet nepotřebuji. Ovšem samozřejmě, když budu trávit dny v autě a každý měsíc polykat mnoho tisíc silničních kilometrů, tak už ten rozdíl v pohodlí ocením a když budu moct, tak si za něj rád připlatím.
Odpovědět0  0
Ty prostě nedokážeš pochopit, že jsou mraky lidí, kteří nehrajou nějaký pošahaný online FPS, kde si nerdi honěj brka nad počtem FPS, spousta lidí si zahraje doma jen tak pro odreagování do pohody, nemusí mít ultra detaily ani 4K monitor a 30FPS je pro ně tím pádem naprosto dostačující ;­-­)
Nesuď všechny podle sebe, to je celé...
Odpovědět0  0
Nemyslel jsem absolutní cenu, ale relativní cenu vůči alternativám, v tomto případě sodíku. Ale jinak máte pravdu
Odpovědět1  0
To už reálně můžeme vytírat teď :­-­( Za těch asi 6 let od objevu toho ložiska se prakticky na cestě k těžbě neudělalo nic, jen samé prázdné kecy a mezitím se na světě našla další vydatnější ložiska a hlavně vývoj akumulátorů jde směrem od lithia k jiným prvkům, takže než se u nás něčemu reálně dokopeme, tak už o drahé lithium nebude takový zájem :­-(
Odpovědět1  0
Máš pravdu, že hrozně blábolíš, o tom se s tebou nehádám, ale tak ono to na Slovensku je dost typické ;­-­)
Můžeš mi prosím dát odkaz na alespoň jeden relevantní a hodnověrný zdroj, který popisuje prokázané kradení dat firmou Huawei skrze její infrastrukturu? Protože to bylo to, čím USA argumentovaly, ale nikdy nepodaly žádné důkazy...

Naproti tomu špehování ze strany USA firem bylo i u jejich spojenců prokázané už mnohokrát. a nikdo je nezakazuje..

Já si Čínu rozhodně neidealizuji a nepochybuji o tom, že z jejich strany se o to určitě snaží, ale dost mi vadí ten dvojí metr a obviňování bez důkazů.
Odpovědět1  0
Hele chlape, ona to moc konspirace nebyla, když to, že Huawei jim technologicky v určitých oblastech ujíždí, oficiálně přiznávaly i firmy typu Motorola ;­-­)
A hlavně pleteš jablka s hruškama ­- Huawei byl zaříznut na vládní úrovni z politických­/bezpečnostních důvodů, tenhle zákaz Apple watch je klasický patentový spor s kterým nemá vláda nic společného...
Odpovědět0  0
1­) jasné, tady není co řešit
2­) tady je to z pohledu výrobce procesoru také jasné, závazné jsou jeho hraniční parametry, nějaké hranice zařízení nejsou jeho problém a on za ně nemůže v rámci běžné kompatibility ručit ­(samozřejmě je možná kooperace s výrobce zařízení a udělit mu výjimku nebo pro něj specifikace rozšířit, ale tím se vlastně posuneme k bodu 1­)
3­) opět jasné, jakmile je to mimo specifikace zařízení, tak to záruka nepokrývá

je to fakt s tou žárovkou úplně to samé :­-­) Jediný rozdíl je v tom, že napětí v síti bereme jako něco daného a neměnného ­(ač realita kolikrát bývá odlišná jak ví každý elektrikář­), tak u přetaktování jsme si zvykli na to, že si s tím můžeme v určitých mezích ­"hrát­", ale je to opravdu jen otázka toho, jak stanoví výrobce provozní parametry
Odpovědět0  0
Ano, a ten ­"přepínač­" se jmenuje změna napětí, případně proudu ;­-­) Protože jas žárovky je dán napětím a proudem, tak co byste tam chtěl jiného přepínat? Jasně, skok z 230 na 400V jsem záměrně zveličil, ale ten princip zůstává ­- výrobce deklaruje funkčnost na 230V, ale když budete mít v síti třeba 260V, tak Vám bude bude svítit jasněji, akorát ale zvýšíte pravděpodobnost že praskne. Ale výrobce vám nezakazuje to udělat. Je říká, že ta žárovka je určena a testována pro ty a ty podmínky a v takových za ni výrobce ručí.

V čem je ten rozdíl oproti taktování procesoru, kde máte také stanoveny provozní hodnoty, kdy to bude fungovat se zárukou a pak možnost použít to mimo ně, ale na vlastní riziko?
Odpovědět0  0
Přetaktování procesoru není jejich primární funkce a pokud jí výrobce v návodu k použití explicitně zakáže a stanoví rozsah hodnot na kterých jde procesor provozovat, tak máš se zárukou smolíka a suď se jak chceš, argument, že když to jde, tak to můžeš dělat, je jak ze školky ;­-­)
Je to stejné jako když si koupíš blbou žárovku na 230V ­- taky jí můžeš ­"přetaktovat­" a pustit do ní 400V, ale důsledky si poneseš sám, protože jsi jasně nedodržel výrobcem stanovené provozní podmínky
Odpovědět0  0
NFT jako princip není špatný a v digitálním věku má své místo i digitální sběratelství, ale problém je v tom, že díky tomu hype se z toho staly žně pro různé vykuky a past na naivní hejly, kteří tomu nerozumí, jen chtěli naskočit na hypetrain za každou cenu. On je totiž zásadní rozdíl jestli si pořídím NFT z nějaké smysluplné kolekce od renomovaného autora nebo jeden z desetisíců procedurálně generovaných obrázků jehož unikátnost a cena by měla spočívat třeba jen v tom, že panáček na obrázku má nohu nahoru ­- to je ten samý rozdíl jako pořízení bitcoinu nebo ETH a nějakého bezcenného shitcoinu v bláhové naději, že poroste...
Odpovědět1  0
Tohle ale není o vojenské síle, tohle jsou ekonomické a mocenské hrátky, to se hlavně dělá bububu, ale na pozadí se kšeftu více či méně legálně pořád dál ke spokojenosti všech...

Vojensky pořád platí, že USA naprosto s přehledem přetlačí celej zbytek světa, když nebude brát ohledy, pokud by to chtěli dělat ­"humánně­", tak by reálně měli problém tak s pozemní invazí do Číny, ale mimo domácí hřiště je Čína prakticky bezzubá. Rusko amíci nesfoukli jen proto, protože se do toho konfliktu vlastně nezapojili, aby nevyvolali jadernou odvetu, jinak by si Rusáky namazali na chleba během pár týdnů
Odpovědět4  2
"Kdežto v případě krádeže podle mě takový stav neexistuje anebo jen velmi vzácně ­­(s trvale nutkavou touhou krást­­).­"

Tak tohle jste mne pobavil :­-­)­) https:­/­/www.novinky.cz­/clanek­/domaci­-kazdy­-druhy­-delikt­-spacha­-recidivista­-40432347
Mezi zloději máme v ČR 75% recidivu... Asi byste měl změnit medikaci nebo začít chodit víc mezi lidi, abyste vnímal realitu ;­-­)
Odpovědět1  0
No možná nejvíc užitečný by pro společnost mohl být právě v tom vězení jako učitel pro ty nevzdělané ;­-­) Ne vážně, sice se nedopustil žádného násilného činu, ale zase ty jeho podvody byly naprosto vědomé a ve velkém, takový člověk může být ve výsledku pro společnost nebezpečnější než vrah, který zabije jiného člověka.
Odpovědět1  0
Jenže ten sériový vrah je od začátku defektní osoba se sklony k násilí, to je něco jiného. Pedofilie nemá s násilím nic spojeného, pedofila ­"jen­" přitahují nedospělí jedinci ve stejném smyslu jako normálního člověka ti vyspělí ­- a normální člověk také nejde a neznásilní ženu jen protože se koukal předtím na porno... zase k tomu potřebujete ty násilné sklony

Ostatně najděte si něco o případech sexuálního násilí na dětech a s překvapením zjistíte, že téměř žádný z těch pachatelů netrpěl pedofilií, děti jako oběť si zvolili jen protože to pro ně bylo snažší :­-­( Paradoxně ­"normální­" pedofil dítěti neublíží právě proto, že má k němu i citovou vazbu, pro něj to není jen sexuální objekt.
Odpovědět0  0
To je asi stejně validní názor jako, že když budu koukat rád často na horrory, tak se jednoho dne seberu a začnu zabíjet lidi ;­-­) Takhle to vážně nefunguje a odborníci už to mnohokrát potvrdili...
Odpovědět1  0
Tak hlavně že Androidy problémy nemají ­- zrovna třeba taky přehřívání při používání Android Auto je hodně výživný :­-­( Tyhle žabomyší války jsou fakt směšný...
Odpovědět3  1
"Uvědomte si, že ti mladí hipstři a frikulíni se za pár let stanou těmi ­­"normálními­­" lidmi. Jestli nyní drandí na koloběžkách, nebudou to právě oni, kteří budou mít nejmenší problém s tím si stejným způsobem pronajmout auto? A počet takových lidí roste a bude růst.­"

Ano, říká se tomu dospět a vyzrát a většinou je to spojeno i s touhou po pohodlí ­- a to vám dopřeje opět nejlépe vlastní auto, znám těchto případů mnoho ze svého okolí, včetně zarytých ekologů.

"Jak kdo. V některých případech se i toto dá zvládnout pomocí těchto vozidel.­"
A to je zase zpátky ta otázka flexibility ­- s vlastním autem zvládnu vše a kdykoliv, s těmi alternativy je jak kdy, jak co a jak kde

"A tam je problém jako jaký? To musí jet člověk na dovolenou vlastním autem? Musí mít 350 dní v roce velké auto, které nepotřebuje, aby pár dní v roce měl dostatečně velké auto na dovolenou? Není jednodušší jezdit celý rok v adekvátním autě ­­(ať už svém nebo tomto­­) a v případě potřeby si prostě dočasně půjčit větší?­"

Nevím zda máte děti a jestli ano, tak je začínám trochu litovat, protože očividně výlety jsou pro vás neznámá zaležitost... já tedy s dětmi jezdím někam prakticky každý víkend a zase je tu ta ohromná flexibilita oproti jakýmkoliv sdíleným opičárnám.
Odpovědět0  0
Pro mladé nezadané hipstry a různé kreativní frikulíny to ve městě smysl může dávat, ostatně takoví lidé už často auto nemají ani dnes a drandí si na koloběžkách. Ovšem pro ­"normálního­" člověka to smysl pořád nedává a pochybuji že někdy dávat bude, protože i při těch pitomých cestách do práce často zařizuje sekundární úkoly ­(odvážení­/vyzvedávání dětí, nákupy, kroužky­) a vlastní auto mu dává mnohem větší flexibilitu než nějaký taxík ­- a to samozřejmě ani nemluvíme o výletech a dovolených

Navíc teda spousta lidí včetně mne bere automobil jako dost osobní prostor, v taxíku nebo někdy sdíleném služebáku samozřejmě taky jezdím, ale nejlíp se cítím ve svém, kde vím, kde kdo na co makal a jak je to čisté
Odpovědět0  0
Násobky ne, ale skoro kačka čistého na kilowatthodině taky není malé navýšení ­(navíc už se bavíme v základu o poměrně drahém rychlonabíjení a taky jen o nákladové složce­), každopádně si vážně nemyslím, že by se tohle stalo nějakým standardem, spíš bych to viděl jako ­"deluxe­" doplněk nějakých větších stanic na hlavním tahu
Odpovědět1  0
Úplně jednoduše ­- počkáte si ;­-­) Představa, že u každé stanice budou budovat nějaké megabuffery je utopická, ještě více by to zdražilo rychlodobíjení
Odpovědět1  0
No ten HW je dost zásadní, ty konektory mají jinou velikost, USB­-C je krapet větší, takže minimálně musí upravit kryt, ale zřejmě budou potřeba i úpravy místa vevnitř a vzhledem k tomu, že se liší i počtem pinů ­(12 vs 8­), tak i desky ­- a to už jsou dost velké úpravy, když vezmeme v potaz, že jde o výběhový model. Nejen, že to bude stát nemalé peníze, ale i lidské kapacity a samozřejmě to může přinést i nové problémy u už zaběhnutého modelu. Jako jestli by to měl být třeba základ pro nějaký budoucí model SE, tak bych to pochopil, ale u dočasného modelu mi to moc smysl nedává.
S tou cenou konektoru to chápu, že každý cent se v těch objemech projeví, ale tady se už nebavíme o hlavním produktu, takže ty prodeje asi budou slabší a navíc vyjednávací pozice Applu je natolik silná, že tam to zdražení nemusí být prakticky žádné.

Ale samozřejmě tohle jsou odhady, Apple to má určitě velice dobře spočítané, co pro něj bude lepší :­-­)
Odpovědět0  0
A měnit kvůli tomu všechno ostatní? Dělat nové revize HW, SW, případně i příslušenství? To nedává moc logiku, když to porovnáme s druhou variantou, že ponechají vše stejné akorát budou nakupovat lightning konektor o pár centů dráž pro výběhový produkt ­- navíc zrovna Apple má marže v kterých se to dá schovat
Odpovědět0  0
Já neřekl, že je chemie neexatní, ale očividně se v těch akumulátorech dokážou dít procesy tak, jak si výrobce nepřál ­- jestli je to dáno tolerancemi při výrobě, nehomogenitou použitých materiálů nebo něčím jiným, to já už nevím. Ale faktem zůstává to, že ­(když se tedy bavíme o modelářských akumulátorech­), tak můžete mít několik stejných akupacků od stejného výrobce, ze stejné šarže, které budete používat naprosto stejně, budete je nabíjet stejně ­- a i tak se dostanete k tomu, že se již po pár cyklech začne lišit jejich vnitřní odpor a postupem času i celkové parametry, někdy to dojde i k tomu, že jeden z článků se tvz nafoukne a je nutné ho vyhodit, zatímco ten samý slouží v pohodě x dalších let... A proto výrobci akumulátorů důrazně velí že nabíjet jen pod dohledem a skladovat na bezpečném místě bez rizika vznícení okolí ­- pročpak asi, když je to tak exaktní věda? ;­-­)
Odpovědět1  0
Až na to, že tohle je otázka chemie ty chytráku ;­-­)
Odpovědět0  0
Stačilo říci ne, takovou statistiku nemám a neznám, takže srovnávám jablka hruškami ;­-­) Tohle okecávání kolem je zbytečné. Já ani nechci tvrdit, že BEV je v tom horší nebo lepší, mne prostě jen zajímalo opravdu relevantní srovnání.

A ne, u akumulátorů to nemusí mít přímou mechanickou příčinu, dlouholetí modeláři by Vám mohli vyprávět o nevyzpytatelném chování akumulátorů
Odpovědět1  0
Opravdu nechápete ten rozdíl v příčině požáru? Při té havárii je jasné, že zahořet mohou oba typy, ale tam je to vcelku jedno, to je následkem výrazného mechanického poškození a to se tolik ovlivnit nedá. Ale vznícení v klidovém stavu je nesmírně rizikové vzhledem k tomu, že to v tu chvíli nikdo nečeká a auto je v tu chvíli pravděpodobně bez dozoru, takže z toho plyne mnohem vyšší riziko způsobení větších škod kolem.
A právě proto by mne zajímalo, zda existují i nějaké statistiky BEV vs ICE, kde je zohledněná i situace zahoření.

A samozřejmě ICE se může také při parkování vznítit, ale pravděpodobně to bude spíš následek předchozího mechanického poškození než nějaký vnitřní probíhající proces v autě.
Odpovědět1  0
btw ohledně té statistiky hoření BEV vs ICE ­- je to obecná statistika nebo se tam řeší i příčina vzniku požáru? On je totiž sakra rozdíl jestli vám blafne ICE následkem havárie nebo BEV při prostém stání v garáži
Odpovědět1  0
Tohle se určitě nebude zavádět zpětně do existujících modelů, takže bych v tom neviděl nějaký zásadní problém ­- a pří vývoji nového modelu se definuje, které senzory jsou potřeba na autě mít

Spíš bude zajímavé sledovat jak to bude s verzemi, zda Tesla bude svým partnerům dodávat to samé, co používá nebo tam bude nějaká prodleva, aby si zachovala výhodu
Odpovědět0  0
Tak on ten rezervovaný příkon bude nabírat na důležitosti se stoupajícím podílem BEV ­- zatím se nabíjí jednotky aut na celou čtvrť, ale až to budou desítky až stovky, tak to bude jiná ­"sranda­" pro rozvodnou síť, to pak taky ráno můžete zjistit, že místo pohodového nabití na plnou kapacitu Vám to nabíjelo jen slabou hodinku ­(protože vás prostě nabíjelo moc najednou a hlavní přívod narazil na strop­) a vy dojedete stěží do práce
Odpovědět0  0
Ale prdlačky, nevím, kdo s nápadem na svislé přistání přišel první, historii kosmounatiky sice nějak deatilně nestuduji, ale i já si pamatuji na Delta Clipper z počátku devadesátek, který se o svislé přistání snažil, přínos Elona je hlavně v tom, že byl ochoten do toho sypat ty prachy prostě tak dlouho, dokud to nezačalo fungovat ­- a samozřejmě měl výhodu v zase o pár dekád novější technologii.
Odpovědět1  0
Argumentovat videem, kde sami protagonisté neustále mudrují nad tím, že vlastně neví proč naměřili, to co naměřili, je dosti úsměvné :­-­)

Tady je docela pěkný a přesný test nabíjení elektromobilu běžný způsobem a výkonem a změřená celková účinnost byla lehce nad 96%, takže v případě bezdrátu to znamená, že se vyhodí zbytečně NAVÍC do luftu 3­-8% energie... z pohledu daně za pohodlí to beru, z pohledu tlačení BEV jako ekologické alternativy dopravy moc ne.

https:­/­/www.autonabijecka.cz­/ztraty­-pri­-nabijeni­-elektromobilu­/

A ztráty spalováku sem netahejte, tady je řeč o doplňování energie, ne o provozu
Odpovědět0  1
Jenže důvěru v měnu ­(zvláště v nějakou z těch pevných­) nenarušíte jedním tweetem nebo spekulací relativně malé skupiny investorů, u BTC stačí, aby Elon ráno napsal nějakou volovinu a večer máš hodnotu o 1­/3 menší... Jako vydělat se na BTC dá, ale je to spíše pro spekulanty než pro běžné investory

Mimochodem se tu prsíte tím, že je teď minimum BTC 15k oproti dřívějšímu 3k, ale to, že ještě před 3 lety většina z Vás vykřikovala, jak do vánoc prolomí BTC 100k a poroste dál ­- o tom už nemluvíte ;­-)
Odpovědět3  0
¨Tohle není jen doména scifi povídek, ale řeší se to už dávno na poli reálné etiky a psychologie ­- viz tzv tramvajové dilema
Odpovědět0  0
Psal jsem ­"autonomie na vybraných úsecích je něco jiného ­­- pod to spadá i ten Cruise­", to je těžké debatovat, když si vždy vystřihnete jen, to co se Vám hodí a pak odvedete řeč jinam :­-­) Level 4 fungující v rámci jednoho města je omezení hodně velké, stále se zde bavíme o obecně nasaditelné technologii

Jenže tady už do toho zase pletete své nadšení a pomíjíte ty zápory a problematiku toho, aby to takhle růžově fungovalo. Ono ty 3D televize také nebyly krom prvních vlaštovek nijak extra drahé a pasivní 3D bylo v pohodě, nikdo Vás nenutil to používat, ale i tak to jako možnost zmizelo... prostě i funkční a pro uživatele přínosná technologie se nemusí uchytit, takže argumentovat tím, že tady něco v budoucnu bude fungovat, i když to nevíme, je pochybné
Odpovědět1  0
Jenže to právě spadá pod těch mých ­"pár šílenců­"... vesmírná turistika už je taky reálná věc, ale že by to bylo použitelné pro běžnou veřejnost se říct rozhodně nedá.

Ale tady si myslím, že spíš narážíme vzájemně na jiná měřítka použitelnosti než že bysme byli ve sporu ­- já určitě souhlasím, že eVTOL je v současné době už technologie, která funguje a určitě je možné během pár let čekat OJEDINĚLÉ použití těchto dopravních prostředků v rámci různých promo akcí, ale to, co naši předci v těch padesátých letech čekali, je to, že to nahradí běžný osobní automobil ­- a to je to o čem jsem mluvil v tom přirovnání, že tohle nebude reálné ještě desítky let ­- chápeme se?
Odpovědět1  0
Wow, takže důkaz toho, že autonomní řízení funguje je v tom, že ho má jedna automobilka ve dvou ­"krajích­" jedné země a pak v malé oblasti v zemi jiné? To jako fakt? :­-­) Krom toho Level 3 není plná autonomie, to je až level 4, autonomie na vybraných úsecích je něco jiného ­- pod to spadá i ten Cruise.

A na to jsem přišel tak, že vím, kolik vám před třiceti lety bylo let ;­-­) To je jednoduché milý Watsone ;­-­)
Krom toho já neříkám, že to tak nebude, já jen říkám, že to tak být nemusí, ta cesta k tomu je ještě dlouhá a není to jen o tom, zda technologie existuje. Cca před deseti lety zde byl třeba brutální nástup 3D televizí a kde jsou dnes? A přitom to bylo technologicky zvládlé, dnes by se to zvládlo ještě mnohem lépe , ale i když tomu všude redaktoři v recenzích prorokovali zářnou budoucnost, tak to uživatelé ve velké nepřijali. Prostě existence technologie a její aplikace a rozšíření v reálném použití jsou naprosto odlišné věci, které nelze automaticky odvozovat jednu od druhé
Odpovědět1  0
Tak se tu za ty dva roky sejdeme a povíme si o tom nebi plném desítek eVTOL, ano? A kolik vsadíte na to, že to třeba do roku 2030 bude masová záležitost? A pod pojmem masová myslím, že to bude představovat třeba aspoň 1% osobních vozidel, jeden eVTOL na 10tis klasických automobilů fakt není rozšíření.


Zaseklý jste naopak Vy, ale v příliš nadšených očekáváních, která zaměňujete za pravděpodobnou realitu a odmítáte jiný názor ;­-­) Já jsem naopak skeptický, protože jsem za svou praxi zažil spoustu projektů u kterých ­"nikdo neviděl důvod, proč by to nemohlo fungovat­", ale jen protože si vždy maloval jen tu ideální možnost, na přelomu tisíciletí se pro tohle vžilo trefné označení ­"kultura jásavých blbů­" ­- a bohužel přesně to předvádíte Vy, jediná možnost je ta pozitivní, vše ostatní potlačujete i když je tam mnohem větší pravděpodobnost, že se to nerealizuje ­(to už vůbec nemluvíme o tom, že celý koncept BEV mobility je uměle tlačený politicky, sám o sobě by ekonomicky nedával zatím smysl)
Odpovědět1  0
Vize o využití atomové energie v běžných dopravních prostředích byly v té době naprosto reálné, to nebylo žádné scifi, proto to prosím nesrovnávejte s věcmi jako vesmírný výtah, generačními kosmickými loďmi nebo kolonizací jiných planet, což jsou věci, která byly čisté scifi tenkrát a vlastně i dnes.

Pan Šurkala nám zde opakovaně ve svých argumentech předkládá vize jak to bude a bere to prakticky jako hotovou věc ­- a v reálu přitom vidíme, že i jednoduché dnešní aplikace technologií nefungují tak jak měli ­(kdy že to měla mít původně Tesla autonomní řízení? V roce 2015? A nemá ho ona ani nikdo jiný dodnes­)

Poslední odstavec byla reakce na poznámku, že si mám přečíst jeho výklad o tom, jaká situace byla před třiceti lety ­- on to zná pouze z knih, já ze vzpomínek.

Jinak já netvrdím, že ty utopické vize nemohou nastat, ale na rozdíl od pana Šurkaly je nepovažuji za tak pravděpodobné, to je ten rozdíl mezi našimi názory.
Odpovědět1  0
Co je na zmenšení atomového reaktoru šílená vize nové technologie prosím? :­-­) Šílená nová technologie by bylo použití studené fúze ­(které je mimochodem ­"už za dveřmi­" také od cca šedesátých let­), ale u klasického reaktoru je to právě jen ta vaše evoluce stávající technologie ­- která nakonec neproběhla
eVTOL se fakt nezačíná dít, je to pořád jen to samé experimentování pár šílenců, ale reálnou šanci na rozšíření to minimálně v horizontu desítek let nemá ­- a oni si mysleli, že v r.2000 budeme létat do práce všichni ;­-­)

A nikde netvrdím, že se technologie neposouvá, ale že rychlost posunu z minula není zárukou posunu budoucího.
A když to převedu na náš problém, tak to, že máme technologie pro bezdrátové nabíjení BEV ze silnice rozhodně neznamená, že za 30 let bude tato technologie masově nasazená a použivaná
Odpovědět2  0
"Tady se hovoříme o rozšíření již existujících technologií ­­(které navíc za 30 let jistě budou výrazně někde jinde než dnes­­).­"
- tak přesně tohle si v 50. a 60. letech mysleli o atomové energii a létání ;­-­) Viz vize o atomových vlacích, letadlech, autech a malých lokálních elektrárnách a osobní individuální letecké dopravě ­- a jaká je skutečnost? Jadernou energii se podařilo reálně minimalizovat pouze do vojenských aplikací a to jen na úroveň pohonu lodí a letecká doprava se sice masivně rozšířila kvantitativně, ale k žádnému velkému použití v individuální dopravě nedošlo.
Prostě stejně jako třeba u burzy nejde ani v technologiích spoléhat na to, že když se to v nějakém období vyvíjelo překotně, že to tak bude i nadále a hlavně, že se vše bude aplikovat v praxi dle nějakých utopistických představ.

Já dobu před 30 lety zažil už jako dospělý a technický vývoj si pamatuji docela dobře, technika byl můj koníček od mala a dodnes mne živí, vy jste tou dobou asi ještě běhal z družiny na hřiště, tak prosím nepoučujte ;­-­)



Odpovědět2  0
Tohle je právě ta pitomost ekomaniaků ­- že operují s tím, že technologie se posunou tak, aby jejich fantazie fungovala. Jenže na to se přeci nelze spoléhat, ostatně stačí se podívat do historie jak píše Eskymák, ty představy z poloviny minulého století jako bude vypadat rok 2000 jsou krásným ekvivalentem Vašich pohádek...
A když srovnáváte s Favoritem, tak si prosím uvědomte, že od toho Favorita se v základní provozní funkci dnešní auta liší naprosto minimálně ­- lehce klesla spotřeba paliva, lehce se zvýšila průměrná cestovní rychlost, ale drtivá většina změn proběhla v uživatelském komfortu, který ale nemá žádný globální ekologický vliv a žádné převratné technologie se nekonaly.
Odpovědět5  3
Samozřejmě že si můžete psát o čem chcete, to Vám nikdo nezakazuje, já jen poukazuji na důvod, proč zde některá témata některým lidem vadí.

S tím prolínáním technologií máte určitě pravdu a právě proto jsem psal, že u některých článků tam tu logickou provázanost vidím, ale u mnoha zase naopak ne.
O předplatném se klidně bavit můžeme, ale to musíte v první řadě Vy říci, co nám za to předplatné nabídnete obsah ­- nemám problém si za obsah platit, těch předplatných mám docela dost, ale třeba v tuhle chvíli tady toho moc k placení nevidím
Odpovědět2  0
No a pak jsou zase lidé, kteří jsou spokojeni s každým prdem, co jim naservírují a nikdy se neozvou ani když jin někdo na hlavu kálí ­- tak co je lepší? ;­-­)
Tohle byl vždy web o počítačové technice a proto je poměrně logické, že některým lidem vadí, že zde pan Šurkala tu elektromobilitu dost tématicky tlačí, neříkám že je to tu pořád, ale poměrně často je tím v bleskovkách nahuštěno. A i když něco z toho je tématicky spřízněno ­(třeba informace o nových typech akumulátorů apod­), tak například informace o zpoždění výroby Cybertrucku fakt nemá s PC hardwarem nic společného.
Odpovědět2  0
No ono to s tou časovou ztrátou není zas tak jednoduché ­- když jedu dlouho trasu s ICE, tak v drtivé většině případů naprosto neřeším kde budu tankovat, prostě až mi ukazatel palivoměru padne dolů, tak vezmu na první benzínce, kterou budu míjet ­(a u většiny aut i na udávaný dojezd 0km ještě ujedete pár desítek kilometrů, což je naprosto dostačující­) a když na tu benzínku dojedu, tak opět v naprosté většině případů zajedu k volnému stojanu a hned tankuji.
Oproti tomu s BEV musím již dopředu přemýšlet kde budu tankovat, průběžně sledovat dojezd a mnoha případech si na tu dobíjecí stanici i pár kilometrů zajet mimo trasu, navíc se může stát, že přijedu a stojany budou obsazené, takže další čekání. Podobné je to s argumentem o dobíjení přes noc v hotelu ­- hotel zaprvé musí být vybaven příslušnou nabíječkou a hlavně musí být ta nabíječka k dispozici. Prostě těch komplikací a možných zdržení je tam oproti ICE pořád ještě dost.
Ale tím neříkám, že by BEV byla k ničemu, jejich použitelnost se neustále zvyšuje a třeba jako druhé auto do rodiny pro městský provoz, když mám možnost dobíjet ze soláru na střeše, je to už dnes velice použitelné. Ale jako jediné univerzální auto do rodiny to je pořád o hodně kompromisech a ICE zatím stále vede.
Odpovědět0  0
Tak v první řadě by to chtělo srovnávat na stejných autech, aby to mělo smysl.
Ale taky ona ta diskuze není o tom, že by u ICE nedocházelo ke snížení dojezdu při vyšším zatížení, tady jde o tom, že u ICE není dojezd většinou kritickým parametrem a i při tom zatížení prakticky každé auto těch 500km v pohodě dá, naproti u BEV je 500km často špičkový ideální dojezd v létě bez klimošky a z kopce, takže když se to v reálném provozu najednou díky různým vlivům sníží na polovinu, tak to už kritický parametr je... Navíc jak tu už zaznělo, do ICE si přidám pár kanystrů a rázem dojezd naopak prodlužuji, to u BEV neudělám ­(a zrovna u toho pickupu se to při nějakých výjezdech mimo civilizaci sakra využije­)

Jinak samozřejmě ty čísla myslím pro srovnání s jistou nadsázkou, nehádám se o to zda pokles kapacity akumulátorů je při teplotě ­-11°C o 8 nebo 10% v závislosti na nadmořské výšce, bavím se o principu ­- to jen aby mne někdo nechytal za slovíčka
Odpovědět3  1
Tak to už mají pokud se nepletu v Rusku funkční a něco takovýho snad plánujou postavit i amíci nebo kanaďani, ale to už se zase asi jinej level náročnosti stavby a hlavně provozu
Odpovědět3  0
Tenhle koncept lodní baterky bych viděl funkční v rámci nějakých nouzových operací nebo velkých staveb na oceánech ­- tam kde, bude výpadek nebo nedostatek elektřiny si zákazník pronajme tuhle loď, ta tam zaparkuje a bude suplovat elektrárnu dokud to bude potřeba.

Použití prezentované v projektu je prostě divné, suplovat trvalé spojení takovýmto převážením nemůže být ve výsledku ekonomické a konkurenceschopné, o ekologickém aspektu ani nemluvě
Odpovědět6  0
To je teda praktický pokus jak Brno ­- na umělém okruhu a nereálnou rychlostí :­-­)­) Osobně si myslím, že tahle forma bezdrátového nabíjení je slepá ulička, vybudovat a hlavně udržovat nějakou smysluplnou síť takových silnic je pro většinu zemí nereálné.
Když už bezdrát, tak bych viděl jako mnohem použitelnější statickou variantu na parkovištích, tam by to ve výsledku možná mohlo být i cenově zajímavější než klasické dobíjecí stojany, ale zase je otázkou jak by to fungovalo v mokru a hlavně sněhu ­- navíc na parkovišti už hrozí vážné riziko pro drobné zvířectvo a asi nikdo nechce najít pod autem pečenou kočku :­-D
Odpovědět3  0
Jenže laser v barvě je furt cenově jinde a i rozměrově to není oproti inkoustovkám žádná hitparáda ­- právě krása těch ink tankových multifunkcí je v tom, že jsou za pár kaček, nezasychají, náplně směšně levné a přitom poskytují dostatečný výkon pro běžné domácí použití. A to taky nejsem člověk, co by tiskl každý den, ale občas něco pro sebe nebo pro děcka vytisknout potřebuju a mít možnost barvy se hodí. Stejně tak skener
Odpovědět1  0
Slušný člověk? WTF? Jako že když si koupím výkonné auto a budu si chtít třeba zajezdit na okruhu na plný výkon, tak jsem zločinec? :­-­))
Odpovědět1  2
Jasně, souhlasím s vámi, že v reálném provozu prakticky není šance ten výkon využívat delší dobu než těch 30s a ty rozdíly nejsou nijak dramatické ­(i když ono u takhle těžkého auta už se každý rozdíl docela pozná­), já se pozastavoval hlavně nad tím paradoxem :­-)
Odpovědět1  0
Je kouzelné jak výraz ­"papírový výkon­" získává s novými elektromobily opravdové grády :­-­)­)­) Prezentovat výkon, který má auta jen po maximálně 30s, za ideálního rozsahu teplot a jen za předpokladu, že porušíte výrobcem doporučené nabíjení baterie ­- to prostě normální člověk nevymyslí...
Odpovědět4  1
Tak on kerosin se za letu také dost blbě hasí... Hele upřímně, hoření baterek je dost nepříjemná věc, ale za provozu k tomu dochází opravdu extrémně vzácně, stačí si dohledat statistiky, akorát se každý případ dost medializuje. Dá se to přirovnat klidně k mobilům ­- jsou samozřejmě případy, kdy ta baterka blafne, ale téměř vždy je to následkem nějakého špatného používání nebo externí závady, případně nějaké hodně pofidérní baterky ­- vlastně jediný případ sériové chyby byl tenkrát Samsung Note 7, kde podcenili kontrukci baterky, ale vlastně ani tam to nebyly nějaké tisíce vznícení na celém světě
Odpovědět2  1
Existuje totiž něco jako kritické myšlení ;­-­) Navíc jak už jsem zmiňoval pod jiným článkem ­- to, že něco funguje v omezeném a kontrolovaném prostředí, neznamená automaticky, že to jde aplikovat na větší měřítko, a nejde jen o finance.
Třeba pěkný příklad v rámci tématu jsou akumulátory ­- v laboratořích je mnoho úžasných nových konceptů baterek a fungují, ale fungují právě jen v tom malém laboratorním měřítku a jen tak zvětšit nejdou a nebo je to běh na hodně dlouhé roky s nejistým výsledkem ­- a peněz se do toho sype dost.
Většinou tenhle konflikt vychází z rozdílů mezi humanitním a technickým vzděláním, my technici jsme právě ti negativní kritici, protože znalost fyzikálních zákonů a omezení a technologických možností je součástí našeho vzdělání a myšlení.
Odpovědět0  0
Já o voze a vy o koze ­- já se celou dobu bavím o technologické realizovatelnosti nabíjecích odpočívadel s takovými výkony v návaznosti na trasy a potřeby kamionové dopravy

S těma huby jste to také nepochopil, já samozřejmě vím, že se bavíme o situaci budoucí, ale pro srovnání jsem se Vás právě ptal, kolik rychlonabíjecích hubů s více stojany aspoň 250kW ­(tj, čtvrtina výkonu oproti tomuto, které už existují několik let­) pro osobní auta u nás máme? Prakticky žádné... A vy se tu oháníte tím, že zde pro kamiony bude nějaká síť super mega rychlých nabíječek? Sorryjako, ale to není budoucnost, to je StarTrek

S těmi silnicemi je to stále nesmysl, neexistuje na to legislativa a pořád to není efektivní, jen přesun do soukromého sektoru z toho dobrou věc neudělá

"A přesto jsou místa, kde to už funguje dnes a majitelé na tom reálně vydělávají.­"
Elektrické golfové vozíky existují a fungují ke spokojenosti uživatelů už desítky let a přesto to nic neznamená pro jiné použití BEV ;­-­) Nelze z přísně omezeného použití aproximovat stejný výsledek v plošném nasazení
Odpovědět1  0
Ale to je přeci jedno, kdo bude zřizovatelem, to maximálně může ovlivnit cenu dobíjení ­(a stále bude pravděpodobně platit, že rychlodobíjení bude nejdražší­), tady se jedná hlavně hlavně o tu síť, vytvářet síť s megawatovými nabíječkami už je úplně něco jiného než to, co se buduje teď ­(ostatně kolik máme třeba u nás nabíjecích hubů s aspoň 250kW výkony a několika stojany schopnými tento výkon dodávat najednou?­)

Ty dílčí řešení jsou zase pro změnu trochu scifi, bezdrátový přenos v silnicích je utopie, neumíme u nás udělat ani běžný asfaltový povrch, aby vydržel pár let a ekonomika bezdrátu je v tomto případě nesmyslná. A nějaké přelévání energie sem tam je takové podivné a spíš mi to připomíná mokré sny z powerpointových prezentací než reálně použitelný koncept
Odpovědět2  0
Jako teorie s těma přestávkama je hezká, ale hlavně to předpokládá, že ta nabíječka bude při příjezdu neobsazená... což se při nějakým rozšíření docela obávám, že nebude tak často a při těhle výkonech si neumím moc hustou síť podobných nabíječek představit, natož pak nějaký huby s x stojany. Další věc je, že rychlonabíjení je ta nejdražší energie a to s kamionovou dopravou moc dokupy nejde...
Odpovědět0  0
Však buďte v klidu, Fordy jsou auta stejných kvalit jako ostatní značky, některý typ se povede líp, některý zase hůř, to je běžné všude.
Tyhle pitomé kecy o Fordech většinou vedou zoufalci, kteří se zmůžou tak maximálně na dolítané bávo nebo audinu a pak si hrají na majitele prémie :­-)
Odpovědět1  1
i když vezmeme v úvahu účinnost cca 20­-30% ­(dle různých typů motorů­), tak je pořád ten rozdíl propastný
Odpovědět2  0
Já ti nevím, ale v dnešní době není problém u naprosté většiny spotřební elektroniky najít recenze na YT, případně na různých diskuzních fórech, takže pokud řeším nějakou funkcionalitu, tak mám možnost si jí předem ověřit.
Kupovat jakékoliv zboží jen na základě reklamních slibů je hloupost a vždy byla
Odpovědět2  0
koukám tady někdo byl posledních 15 let v hibernaci :­-D
Odpovědět3  0
Pleteš si drony pro focení­/natáčení s FPS drony
Odpovědět0  0
Opravdu by se zvýšila spotřeba tak, aby to kompenzovalo ten přebytek? A nechyběla by ta zvýšená spotřeba poté v jiném čase, protože aplikace využívající HDO počítají právě jen s těmi 8hod a ne 12? Nemluvě o tom, že spousta aplikací ani tu delší dobu není schopná využít.

Tady není problémem síť nebo ČEZ, tady jsou problémem OZE a jejich vzrůstající vliv na nestabilitu sítě
Odpovědět2  1
Samozřejmě že bude, čím víc budu stoupat procento OZE v energetickém mixu, tak tím víc bude soustava destabilizovaná... průšvih ovšem je, že EU ze svého kurzu neuhne, protože by museli uznat chybu své zelené politiky už tak dvě dekády zpátky a tím pádem na vše zase doplátíme my, běžní občané :­-(
Odpovědět6  0
A tohle má spojitost s HW nebo technikou jakou? :­-­))
Odpovědět0  0
Ta naivita investorů mne fascinuje :­-­) Tenhle koncept je při současném stavu technologií nesmysl, koneckonců to dokazuje i fakt, že na to absolutně nereaguje Musk ­- přitom má zmáklou jak technologii seriové vyroby BEV, tak i solárů a případná integrace by pro něj byla velice jednoduchá
Odpovědět3  1
Přežitek nevím, ona zase představa, že někdo nezkušený sedne do 10 tunového auta a vyrazí s tím na silnici, mi nepřijde zrovna bezpečná... ale dokázal bych si představit, že by ten limit mohl být povolen za předpokladu absolvování pár hodin jízd nějakého doplňkového kurzu
Odpovědět0  0
Přesně jak už napsal komentář přede mnou ­- citlivá data se dají ošetřit tak, že je prostě z daného počítače nedostanete dál a pokud k tomu omezíte používání vlastní elektroniky, tak zredukujete prakticky všechny běžné metody a pokud to někdo překoná, tak už to vážně nebude jen ­"klukovina­", ale cílená akce, která by byla asi dost trestně postižitelná.
Navíc dle zprávy se opravdu nejednalo o nějaké ojedinělé pochybení jednotlivce, ale zřejmě se tím bavila nějaká skupina lidí a to dokonce nějaký čas, takže kontrola jejich činnosti asi byla prachbídná....
Odpovědět1  0
Hele ty vyspělá krajino ­- tu ropu těžíme a zpracováváme taky na výrobu mnoha dalších věcí ­(bez kterých by ty tvoje elektrozázraky taky nefungovaly­) a zdravotní následky lokálních emisí spalovacích motorů? To by bylo na sakra velkou diskuzi o tom, kde je z aut začouzeno natolik, že by to mělo na lidi výraznější efekt než znečištění z lokálního průmyslu a topenišť, myslím, že bys měl docela problém tohle prokázat, letmo mne tak napadají nějaké aglomerace v Číně před pár lety, ale dnes už to také čistí a tady v rámci Evropy to asi nebyl problém nikde.
Reálná pravda je taková, že na spotřebitelské úrovní nejsou ICE systémově nijak zvýhodněny, naopak jsou už dávno zatíženy daněmi, které BEV neplatí.

Jo a mimochodem, které jsou ty vyspělejší země? Třeba to Norsko? Které ale všechny tyhle komedie financuje z prodeje těch ošklivých fosilních paliv? :­-­)­)
Odpovědět2  2
Ano a stejně tak nelze na základě ohromně pokřiveného trhu dokazovat nějaké trendy ;­-­)

Myslím, že Váš minulý článek na toto téma už byl dostatečně vyčerpávající a tento už je takové mlácení prázdné slámy
Odpovědět2  0
Tahle věta z článku vy stačila: ­"faktem totiž je, že se sice dotace a úlevy snížily, pořád ale EV velmi výrazně zvýhodňují­" ­- k tomu není co dodávat a tím pádem je situace na tamním trhu nevypovídající absolutně o ničem.
Odpovědět4  1
Tohle je ovšem masivní průser a měly by za to padat hlavy + pořádná pokuta pro Teslu, aby si na to příště ­(nejen oni­) dali pozor.
To, že s těmi záběry pracují živí lidé je samozřejmě v pořádku a v rámci logiky použití to ani jinak nejde, přesně tak je psáno v článku, ale to, že si z toho dělali interní memes nebo si to různě přeposílali a ukazovali, naznačuje velké selhání interních kontrolních mechanizmů ­- a zřejmě se to netýkalo jen několika málo lidí...
Odpovědět10  0
No oni na to používají různé technické triky jako například interní rozdělení akumulátoru na více menších a ty potom nabíjejí paralelně, takže ve výsledku tam ten pokles kapacity a zátěž akumulátoru nebude taková i když tedy nevěřím, že by to jeho životnost neovlivňovalo.
Ale stejně jako vy nevidím moc důvodů k tomu, abych potřeboval mít telefon nabitý z nuly na sto za pár minut a tenhle závod mi připadá nesmyslný
Odpovědět3  0
Ano, pro toho, kdo to potřebuje, tak to problém je a možná se budete divit, ale těch lidí, co denně za volantem polykají stovky kilometrů je docela dost a proč by měli být znevýhodněni v tom, že si nemohou u svého domu auto dobít do plna? Jen proto, že vy plný dojezd nevyužijete, tak to neznamená, že ostatní také ne.
A je vidět, že máte o sídlištích velice mlhavé představy, já tam pár dekád bydlel a ono to vytížení a cykly se opravdu dost mění v závislosti na sézonách, svátcích a podobně. Neznamená to samozřejmě, že by došlo k nějakému energetickému kolapsu, ale to, že vlastně nikdy nebudete vědět jakým výkonem budete moci dobíjet a zda to bude stačit. Nemluvě tedy o tom, že pokud dojedete domů v pozdějších hodinách, tak už máte sakra problém s najitím parkovacího místa, takže pokud by stojany nebyly všude, tak na tyto pozdně přijíždějící by asi těžko nabíjecí místa zbyla...

Prostě tuhle nevýhodu provozu BEV neokecáte ať se budete snažit sebevíce.
Odpovědět3  0
No jo, to je těžké, když argumentujete statistickými průměry, to je pak to samé jako když se v Německu plácají zelení po ramenou, kolik procent roční spotřeby už jim pokrývají OZE, ale ve skutečnosti se jejich rozvodná síť neustále potácí v problémech, protože buď mají energie kritický nedostatek ­(v okamžiku, kdy OZE nevyrábí­) a nebo jí mají naopak kritický přebytek ­(když zrovna jak fouká, tak i svítí­)... ale v průměru je to samozřejmě super a úžasné :­-­)

Za prvé ­- ať už se bude auto nabíjet nebo ne, tak ty stojany s příslušně dimenzovanými přívody tam musíte mít rozvedené všude ­- takže i na pitomém malém sídlišti se bavíme o minimálně vyšších desítkách stojanů, na větších už budeme ve stovkách, protože je naprosto nereálné, že by lidé v průběhu večera­/noci ty místa nějak cyklovali. Tudíž stále se bavíme o ohromných nákladech na infrastrukturu, které zrovna ekologické hledisko moc neospravedlňují

Za druhé ­- máte samozřejmě pravdu v tom, že nějaký souběh maximálních výkonů nebude zas tak velký, tam bude spíš otázkou jak moc budou majitelé jednotlivých aut moci ovlivňovat rychlost nabíjení, protože někdo najede denně 25km, ale někdo taky 300km a oba budou chtít nabíjet za levno a mít auto k dispozici dle potřeby

Odpovědět4  0
Z vašeho popisu to moc jasné nebylo, tak se omlouvám, že jsem to pomíchal, ale stejně 4kW na auto v tom nejhorším případě je vysloveně tragické. Co tam pak potáhnou nebo nepotáhnou je pouze spekulace, bavíme se teď o současném dimenzování.

Čtěte prosím pořádně a pak mi uveďte alespoň jedno evropské město, kde je většina ­(tj min 51%­) všech parkovacích míst opatřena nabíječkou ;­-­) Ano, já vím, že teď to není potřeba a ta jedna nabíječka na desítky nebo dokonce stovky parkovacích míst stačí, ale problém je v tom, že natahat smysluplnou nabíjecí infrastrukturu není jako namalovat čáry na silnici a v okamžiku, kdy těch míst budete v rámci měst realizovat stovky až tisíce, tak to už není o připojení se na stávající síť, to je kompletní náhrada sítě a to jsou takové náklady, že se z toho všichni poten...


Odpovědět1  0
Instalovaný příkon 950kW, ale maximální příkon jen 360kW? Takže reálně pokrytá jen třetina potřeby? A pokud je to na 240 nabíjecích míst, tak to při plném obsazení znamená dábelský maximální příkon na auto 1,5kW? No pane jo, to je zářivá budoucnost, to se mi za těch dvacet minut, co jsem v Lídlu na nákupu, nedobije energie ani na výjezd z parkoviště :­-­)­)­)
Jasně, samozřejmě teď mluvím o plně obsazeném parkovišti, kde každý chce nabíjet, ale to je právě ten scénář, ke kterému nás EU tlačí a tady na reálných číslech krásně vidíte, jak směšně ­(vůči těmto vizím­) jsou dimenzované dnes plánované dobíjecí stanice.
Ve městech je problém vůbec nedostatek jakýchkoliv parkovacích míst, takže vůbec uvažovat o tom, že by nějaká většinová část z nich byla vybavena dobíjecími stanicemi je čirá utopie a tím pádem argumentovat tím, že většina lidí bude postupně dobíjet pomalu z různých zdrojů v průběhu dne, je už hraničící s demagogii ­- takových lidí bude jen menšina a to se bavíme o nejbližších dekádach.

Pokud opravdu chceme něco udělat s spotřebou fosilních paliv z pohledu individuální osobní dopravy ­(jako že to ani není největší konzument, ale budiž­), tak jedinou smysluplně realizovatelnou cestou je tvrdě omezovat ­"přerostlá­" auta a tím optimalizovat spotřebu jak surovin, tak paliv ­- tohle není žádný projev závisti, ale čistě pragmatická úvaha.
Odpovědět2  0
Na vaši poslední otázku je jednoduchá odpověď ­-vždycky to nakonec zaplatíme my, v lepším případě jako spotřebitelé toho nabijení, v raším případě jako nezúčastněný občané na daních :­-(
Odpovědět1  0
A zde je opět důležitý ten rozdíl mezi ekoteroristou a člověkem, který varuje před klima změnou ­- ekoterorista se bude snažit té změně zabránit ­(což je samozřejmě boj s větrnými mlýny a nesmysl­), ten druhý tu klima změnu akceptuje jako fakt s kterým je nutné počítat. připravit se na něj a přizpůsobit se mu.
Odpovědět0  0
programátor v Indii :­-­)­)

Ale čert vem pokutu, zajímavější bude až to někoho zabije, to jsem zvědavý na výsledek, když už v tom autě nebude sedět nikdo jako asistence.
Odpovědět0  0
Tohle mne hned napadlo, když jsem viděl titulek ­- navíc už několikrát proběhly médii články, že právě elektromobily mají mnohem vyšší procento aut ke kompletnímu odpisu i po menších nehodách, jenže to jsou zase informace, které sem pan Šurkala ­"náhodou­" nedává :­-)
Odpovědět2  1
Ano, v tomhle případě to skončí aspoň v nějaké sbírce, ale to je bohužel spíše výjimka než pravidlo u podobných videí.
Odpovědět0  0
K čemu je to dobré? ­- K natočení videa na YT, stejně jako stovky a tisíce podobných volovin, kde věci kupují, ničí nebo různě znehodnocují a podobně a dokud na to bude tupá masa koukat, tak to bohužel pokračovat bude :­-(
Odpovědět4  1
Samotná firma startup není, ale pochybuju, že by to zkoušela realizovat za vlastní peníze, pravděpodobnější varianta bude, že pouze zpracuje nějakou pěknou prezentaci a nabídne to státu nebo nějakému investorovi jako projekt k realizaci ­(samozřejmě technologii dodá ona firma­).
Investor to zpropaguje jako hroznou eko aktivitu, možná na to pobere i nějaké subvence a po pár letech zkoušení se to vyhodnotí jako neefektivní, konec příběhu :­-)
Odpovědět3  1
Porucha teoreticky nastat může na každém zařízení, ale už tu s námi ty nabíječky nějaký ten rok jsou v počtu řádu desetitisíců a nevzpomínám si na jediný případ, kdy by došlo k úrazu zákazníka vlivem poruchy nabíjecího stojanu

A k té padesátce ­- je docela smutné a komické, že tu plkáte o elektro bezpečnosti, ale nejste schopen ani sledovat platnou legislativu oprávnění, které vlastníte ;­-­)
https:­/­/www.qcom.cz­/2022­/07­/26­/konec­-vyhlasky­-50/
Odpovědět2  0
Poslední dobou mi vážně připadá, že tyhle eko startupy pořádají soutěž o nejpitomější nápad... A Čína mezitím zrychluje opravdový technologický vývoj, je smutné, kam jsme to dopracovali.
Odpovědět4  1
Jenže ono to napětí tam je až v okamžiku zajištění spojeného konektoru a následného spuštění, takže pokud nedojde vysloveně z zaplavení konektoru, tak nějakých pár kapek na jednotlivých kontaktech ničemu nevadí, a žádnou odbornost nepotřebuješ, systém je navržen pro používání běžnými uživateli ­- je to stejné jako kdybys požadoval odbornost na zastrčení běžné zástrčky na 230V

Krom toho, vyhláška 50 už byla zrušena ;­-)
Odpovědět5  0
Tak lithium se řešilo hned od počátku, to zase pravdu nemáte, kobalt byl jen více na očích díky tomu, že byly akcentovány děsivé podmínky pro lidské dělníky při jeho těžbě.
Emise, tady právě předvádíte to, co jsem měl na mysli ­- spoustu přesných výpočtů s nepřesnými vstupy. A to jak na straně ICE ­(používáte tabulkové hodnoty, přitom v reálném provozu jsou emise závislé na mnohem více ukazatelích než spotřebě­), tak na straně BEV ­(reálná spotřeba velice kolísá dle stylu jízdy a okolní teploty, ztráty při přenosu, nabíjení se také výrazně liší dle způsobu­).

Jak jsem říkal ­- nemám pocit, že by si odpůrci BEV nějak výrazně zpřísňovali ­"podmínky akceptace­" BEV, pořád jde o ty hlavní ukazatele, které jsem zmiňoval prve a tam pořád BEV výrazně prohrávají ­- i když je třeba uznat, že k výraznému zlepšení stavu za posledních pár let došlo.
Odpovědět2  1
Vzhledem k velikosti toho trhu s elektrickými ojetinami je to opravdu pouze na úrovni dohadů, protože ten vzorek není početně moc reprezentativní.
Co se týče toho kobaltu, tak já právě mluvím specificky o kobaltu, protože ten je zmiňoval, že už je vyřešen, ale ono v těch baterkách není jen kobalt, že? A právě jsem si nějak nevšimnul, že by v diskuzích byl nějak výrazně kritizován jen ten kobalt na úkor ostatních těžkých prvků v akumulátorech.
Emise jsou podobná story, většina těch kalkulací vychází z různých teoretických modelů, která jsou od reality vzdáleny tu více, tu méně ­- ale samozřejmě, že se to vždy zaonačí aby to vycházelo jak je třeba, ostatně to není v automobilismu žádná novinka
Odpovědět2  1
No nevím, jediné co z toho je reálné je ta životnost baterek ­(a i tam stále zůstává ta otázka, jak moc se to projeví na prodejnosti ojetého auta­), zbytek je z Vaší strany dost přikrášlování a ohýbání, viz například to dobíjení ­- ne fakt, pro normálního člověka není rozumná hranice ­"pod půl hodiny­", dojezd 500+ je stále spíš teoretická utopie ­(a to ještě jen u pár aut­), které musíte podřídit vše, cena je pořád mimo ­(vyšší segmenty směrodatné nejsou, mluvíme o mainstreamu, tj cca 400­-700tis­), kobalt většinu lidí nezajímal, čistou energii nevyrábíme a vyrábět ještě dlouho nebudeme.
Dobře, ještě ta recyklace už jakžtakž funguje, ale také ještě s otazníky.
Reálně shrnuto ­- podstatné změny jsou dvě, dojezd a nabíjení se zlepšili z tragického na ­"jen­" otravné a podstatně se rozšířila síť nabíječek, takže je možné ty delší cesty plánovat rozumněji, ale stále se musí podřizovat řidič autu, nenabije kdekoliv
Odpovědět2  1
Jen tak pro zajímavost ­- co z těch podmínek nastalo? Já teda nevím jaké podmínky přesně máte na mysli, ale takové ty základní věci to má pořád horší než ICE ­- dojezd, komfort tankování­/nabíjení, pořizovací cena... vše pořád dost vzdálené tomu, aby se to vyrovnalo mainstreamu rodinných vozů.
Relativně použitelný je BEV jako druhé auto typu nákupní taška­/mamataxi do rodiny, na ježdění kolem komína dostatečné a nabíjet se to může přes den z panelů na baráku, takže provoz velice levný.
Odpovědět2  0
Bohužel musím souhlasit s předchozím komentářem ­- tohle už je čistý bulvár, který nemá s IT hardwarem nic společného a sem nepatří
Odpovědět2  2
A vy si myslíte, že ta trasa je z dolu přímou čarou 20km do přístavu? Celou dobu jen klesá a nikde nekříží žádnou infrastrukturu? Navíc teda nákladní lanovka na 20km trasu je už sama o sobě dost megaprojekt oproti pár BEV truckům
Odpovědět2  0
No 15 let životnost bych asi nepočítal, to si myslím, že ty auta budou měnit častěji bez ohledu na typ pohonu. Ale jinak je pravda, že tohle je aplikace, kde asi to BEV dává smysl, protože použitelnost auta to nijak nesnižuje, dojezd je dostačující, profil trasy s nákladem to dělá dokonce ještě výhodnější díky možnosti výrazné rekuperace a získávání potřebné elektrické energie je výrazně nízkoemisní ­- tady se imho nic kritizovat nedá, kdyby podobně smysluplné byla většina aplikací BEV, tak by přístup veřejnosti byl mnohem pozitivnější.
Odpovědět3  0