Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty
Chlazení a skříně
Ostatní
Periférie
Procesory
Storage a RAM
Základní desky
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Digimanie  |  TV Freak
Svět mobilně  |  Svět audia

Další předplatné pro Mercedes-Benz: za 1200 USD ročně o 21-25 % vyšší výkon

, , aktualita
Další předplatné pro Mercedes-Benz: za 1200 USD ročně o 21-25 % vyšší výkon
Předplatné k funkcím do aut se stává čím dál tím běžnější. Hodně si v něm libují zejména německé značky Mercedes-Benz a BMW, jednorázové nákupy dnes ale mají skoro už všechny značky. U Mercedesu si nyní můžete zvýšit výkon.
Další předplatné pro Mercedes-Benz: za 1200 USD ročně o 21-25 % vyšší výkon
Předplatná jsou dnes velkým tahounem pro mnoho společností a zdaleka už nejde jen o přístup k obsahu, jako jsou noviny, hudba nebo video. Včera jsme vás informovali např. o tom, že Intel umožňuje softwarové odblokování HW akcelerátorů u svých procesorů, takže si uživatel může nakonfigurovat své CPU dle libosti. V případě Intelu to půjde platit jednorázově i jako předplatné. Nákupy funkcí jsou ale čím dál běžnější i u aut. Nějaké formy jednorázových nákupů (ale i předplatných) už zdaleka nenajdeme jen u Tesly, ale dnes snad takřka u všech automobilek. Hodně se na nákupy soustředí zejména luxusnější značky jako BMW nebo Mercedes-Benz. Tam už např. český Mercedes me Store nabízí okolo 20 položek k nákupu. Aktivovat si tak můžete třeba autokameru se záznamem, lepší navigaci, digitální rádio, integraci smartphonu, AMG Track Pace, adaptivní dálková světla nebo kontroverzní zvětšení úhlu max. natočení zadních kol. Když jsme se vás tehdy v červenci ptali, jak to vidíte s takovými předplatnými, drtivá většina z vás to odsoudila. Mercedes nicméně pokračuje.
 
Mercedes-benz EQ
 
Za 1200 USD (28.000 Kč bez DPH) ročně si totiž můžete nechat zvýšit max. výkon motoru. Ten se může zvýšit o téměř 21 až 25 % (Mercedes sám uvádí 20-24 %). V případě modelu EQE 350 4Matic se tak výkon zvýší z 215 na 260 kW a zrychlení z 0 na 60 mph (96 km/h) se zkrátí ze 6,0 na pouhých 5,1 sekundy. EQE SUV 350 4Matic pak srazí akceleraci z 6,2 na 5,2 sekundy. Balíček je dostupný i pro ještě větší elektrický sedan EQS. V případě EQS 450 4Matic se výkon zvýší z 265 na 330 kW a stejné zrychlení se zkrátí z 5,3 na 4,5 sekundy. EQS SUV 450 4Matic při stejném zvýšení výkonu vylepší svou dynamiku a zrychlení půjde dolů z 5,8 na 4,9 sekundy. Zvýšený výkon je dostupný ve všech programech Dynamic Select.
 
Teď je otázkou, jak velká "hloupost" to je, a zda jde skutečně o něco špatného nebo naopak o výhodnou nabídku. Např. EQE 350 4Matic vyjde na 2,133 mil. Kč, silnější EQE 500 4Matic s 300 kW stojí 2,339 mil. Kč, což je rozdíl 206 tisíc Kč. Pokud by vám tak nevyhovoval výkon slabšího modelu, máte možnost přiblížit se zhruba na půl cesty k tomu výkonnějšímu, aniž byste museli měnit auto, což je celkem fajn. Na druhou stranu rozdíl v cenách byste začali přeplácet za cca 6 let (předpokládáme-li cenu 34 tisíc Kč s DPH), a to navíc při nižším výkonu 260 kW proti 300 kW. Je tedy také otázkou, za jak dlouho bude uživatel měnit auto.
 


reklama