
Mě ten poslední připadá jako upravený Call of Pripyat, nebo importované objekty do nového engine. Ten upíří mutant je prostě starej.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(1)
NASA definici změnila právě kvůli těmhle turistům :) Nová kritéria stanoví, že člověk musí během letu prokázat činnosti, které byly nezbytné pro veřejnou bezpečnost nebo přispěly k bezpečnosti lidského kosmického letu, aby se mohl kvalifikovat jako astronaut. Takže z té definice vyplývá, že astronauti budou už jenom údržbáři :)
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Tady asi nikdo neviděl, jaké vybavení má dnešní zaměstnanec ve většině firem :D
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(2) nízká(0)
Je to především kšeft, a když se to čte tak proč ne. Určitě bych tu nechtěl vidět mikrovlnku, pokud by teda neměla integrovaný 10" OLED, ale každý den nevychází grafika, procesor nebo svítící motherboard. A navíc si říkám, že je lepší tu mít Teslu než třeba nejnovější PLC Mitsubishi, i když bych to konkrétně já uvítal :D
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(4) nízká(0)
Vidím v tom spíš vojenské využití jako je napájení dronů, kteří pak nejsou tolik závislí na baterkách. Komerční využití bych spíš viděl na elektrárnu pro laser co bude likvidovat kosmické smetí. Tahle vesmírná elektrárna pro napájení "baráků" by odhadem po přepočtení nákladů na kilowat byla dražší než jaderná.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(2) nízká(1)
Nechce držet basu s cenzurou, tak jdou po něm, zvlášť když vylezlo na povrch, že ta cenzura byla horší než jsme si mysleli. Kdyby podlézal demokratům v USA a Bruselu v Evropě a ještě modrého ptáka vyměnil za duhového, tak z něj pomalu udělají liberálního hrdinu.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(2)
Skončí tyhle kryptoměny a začnou kryptoměny centrálních bank, pak už se z toho nevykroutíme.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Dovedl bych si představit takhle řídit kamion na dálkové dopravě, řidič doma, prostě real euro truck simulátor. Divím se, že s tím nepřišli dřív. Klidně autonomní vůz s podporou vzdáleného operátora.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Je nějaký zadřený, píše hatmapatmatilkou. Tak to zkusím později. Ale moc šancí mu nedávám s chatGPT se dvakrát denně pohádám, protože kecá, neumí (nebo nechce a záměrně lže ?) počítat vzorečky, pořád se omlouvá a když zabředneme do politiky, tak špatně předstírá nestrannost.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Bohužel stále žijeme v době papírové. Majitelé datových schránek mohou vyprávět atd.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(2) nízká(0)
Galantně z toho vykroužím a řeknu, že teoretické maximum pro jednovrstvé solární články je to 33.7%, ale toho nelze v praxi dosáhnout. Pro vícevrstvé solární články je to i více, pokus Fraunhofer Institute for Solar Energy Systems ISE dokázal pro 4 vrstvý článek 47,6 % na ploše 0.0452 cm2.
Kdo chce tady se může mrknout
https://www.nrel.gov/pv/interactive-cell-efficiency.html
Kdo chce tady se může mrknout
https://www.nrel.gov/pv/interactive-cell-efficiency.html
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Ano, při použití více než jednoho p-n přechodu v solárním článku je teoreticky možné překonat Shockleyův-Queisserův limit, ale jen teoreticky. Tandemové soláry limit nepřekračují, jen obcházejí. To znamená, že vrstvy s vyšším zakázaným energetickým pásem absorbuje krátkovlnné světlo, zatímco vrstvy s nižším zakázaným energetickým pásem absorbuje dlouhovlnné světlo. Rekord je myslím i vyšší, ale je to sandwich, hodně drahý a laboratorní, prostě dva a více solárů na sobě.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(2) nízká(1)
Podle Shockleyova-Queisserova limitu je maximální účinnost slunečních článků s ideálním polovodičem omezena na přibližně 33,7 %. Tento limit vychází z termodynamických principů a zohledňuje ztráty energie způsobené absorpcí fotonů se zářivou energií menší než šířka zakázaného pásma materiálu, stejně jako tepelnými ztrátami při přeměně světla na elektřinu. Tak proto :)
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(3) nízká(1)
A teď mu ještě vysvětlit, že fyzikálně přes 34% to nepůjde (i tak to bude daleká budoucnost) a může se mu zhroutit solární svět :)
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(1)
Některé vysílače to dělají automaticky a když jich je v paneláku hodně, tak se pořád přepínají. Proto jsem se odstěhoval na vesnici a pohodička :)
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(0)
Anulaxové baterie ? :DDD
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Kdepak do atmosféry uniklo hodně sraček, podle předpokladů bylo vypuštěno cca 9,25 × 10^16 becquerelů (Bq) radioaktivního plynu.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
To nemusíš ani psát, stačí že to vygeneruje UI s tím že to musí zaujmout EK :D
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Opravdu by mě zajímalo, proč jsou z toho někteří lidé tak odvaření, nebo dokonce páchají sebevraždu. Já bych jí přitom nejraději sám uškrtil za to jak si vymýšlí nebo neověřuje fakta a pak se jenom omlouvá a vymlouvá. Možná už ji tak zcenzurovali a zparchantěli jen aby tolik nežrala na provozu, nebo aby úplně nekonkurovala wikipedii nebo nepomáhala tolik studentům při psaní slohovek. Každopádně tahle takzvaná "UI" (pro mě jen sofistikovaná databáze odpovědí.) je dobrá na spoustu věcí, ale chytrá rozhodně není.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(2) nízká(0)
V dolarech je to jednoduché a nemusí se nad tím moc přemýšlet. Obecně pokud se musí někdo ptát na cenu, tak si to většinou nemůže dovolit :D. V Evropě je cena konvertována na EURO 1:1 + DPH.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
V Evropě se sice vyrábí baterie ale docela málo a oproti Číně je to zanedbatelné. Velké baterkárny v nějakém strategickém množství v EU jsou zatím jen na papíře, suroviny pro výrobu budou stejně z Číny, protože ta baterkárna je stejně jen montovna, takže to vůbec nevyřeší závislost na Číně.
Čína vyrobila 76,7 % baterií
V Evropě se vyrobí pouze 14,2 %
Čína vyrobila 76,7 % baterií
V Evropě se vyrobí pouze 14,2 %
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(2) nízká(0)
Stačilo aby se krypto dostalo do povědomí lidí a teď ho zavádějí nebo budou zavádět centrální banky. Sice se nedají těžit, ale o to větší kontrolu nad námi budou mít.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Podle studie Mezinárodní agentury pro obnovitelné zdroje (IRENA) z roku 2020, která se zaměřila na přechod na elektromobily v celosvětovém měřítku, by se celosvětová poptávka po elektřině mohla zvýšit o 1500 TWh (terawatthodin) ročně do roku 2030, pokud by bylo nahrazeno 40 % automobilového parku elektromobily. Tento odhad vychází z předpokladu, že v roce 2030 bude na světě asi 250 milionů elektromobilů, zatímco celková světová spotřeba elektřiny v roce 2018 činila asi 23 000 TWh.
Vzhledem k tomu, že Evropa představuje přibližně 20 % celosvětového trhu s osobními automobily, mohla by se poptávka po elektřině v Evropě zvýšit o zhruba 300 TWh ročně, pokud by bylo nahrazeno 40 % evropského automobilového parku elektromobily.
A to se bavíme o 40% náhradě. Podle statistik Evropské unie (EU) z roku 2020 bylo 38 % celkové hrubé výroby elektřiny v EU produkováno z fosilních paliv (uhlí, zemní plyn a ropa). A ty mají být zakázány. Tak nevím kde Eurohujeři udělali chybu.
Zdroj ChatGPT :D
Vzhledem k tomu, že Evropa představuje přibližně 20 % celosvětového trhu s osobními automobily, mohla by se poptávka po elektřině v Evropě zvýšit o zhruba 300 TWh ročně, pokud by bylo nahrazeno 40 % evropského automobilového parku elektromobily.
A to se bavíme o 40% náhradě. Podle statistik Evropské unie (EU) z roku 2020 bylo 38 % celkové hrubé výroby elektřiny v EU produkováno z fosilních paliv (uhlí, zemní plyn a ropa). A ty mají být zakázány. Tak nevím kde Eurohujeři udělali chybu.
Zdroj ChatGPT :D
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(2) nízká(0)
Kecy, kecy. Byly tu snahy poručit větru i dešti a budovat jak zběsilí a neslyšel jsem že by se říkalo že to nejde. A jak to skončilo...
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Akorát, že ty fronty na elektro-"benzínkách" ONO asi zmizí, protože rychlonabíjení je drahé a ničí baterku a pomalu/nízkým příkonem se nevyplatí nabíjet auta na benzinkách, protože tam se kšeftuje množstvím zákazníků. Takhle se z Evropy stane akorát skanzen pro turisty z Asie.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Dneska si možná někdo nabije když jde do obchodního domu nakupovat. Jenže tam jsou třeba 4 nabíječky, ale těch aut tam je několik stovek. A silně pochybuji, že se budou rozšiřovat na všechny parkovací místa. Nejen že by to ani nešlo a bylo to brutálně drahé, ale ten obchoďák by potřeboval svůj reaktor.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(2) nízká(0)
Pochybuji, že většina benzinek má dostatečně dimenzované přívody pro X nabíječek o velkém výkonu. Někde to možná půjde za draho překopat, ale jinde ani náhodou. A taky by mě zajímalo, kdo to bude platit ty nabíječky ?
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(2) nízká(0)
TikTok třeba v USA je na serverech Oracle a v budoucnu přejde na americké servery společnosti Oracle úplně tj. bez zálohy v Singapuru atd.. Problém který vznikl, není tak primárně jestli metadata sbírá nějaký soudruh z Pekingu, aby vám pak podstrčil cílenou reklamu efektivněji, ale že se nepodělí o data s agenty z Langley a Washingtonu. Navíc jim teď sestřelili i ten poslední pokus jak ty data posílat do Číny :D Takže jestli jsou Čínobijci za velkou louží skoro v pohodě, tak nevím proč prudí nějaká Evropa, která se stejně chodí ptát do USA.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(2) nízká(1)
Všechny sociální sítě jsou špionské. Nejen zpravodajským službám usnadňuje analýzu vazeb a chování jednotlivých uživatelů. Proč to u facebooku nevadí ?
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(2) nízká(0)
No tak jestli bude výkon "AI" ovlivňovat akcie firmy tak to bude masakr. Další jatka budou až "AI" bude kontrolovat daňová přiznání a účetnictví firem, to bude fičák :D
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
dodatek. Takže aktivisté nic nevyřeší, jen nasí** ostatní lidi, kteří tvoří nějaké hodnoty, odvádějí daně, ze kterých jsou pak přes (ne)ziskovky placeni aktivisté, aby zničily poslední zbytky svobodné západní civilizace a jejího průmyslu, který dal zbytku světa její dnešní charakter. Objímáním stromů v Evropě, ležením na silnicích a polévání "kečupem" umělecká díla nedonutíte zbytek světa se chovat šetrně k planetě. To jen vojensky a ekonomicky silná Evropa, ale ekoaktivismus tohle ničí.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(0)
Jo jenže tihle aktivisté jsou jen v těch "svobodnějších" zemích, ale jak víme tak naprostou většinu těch ne-eko věcí dělá zbytek světa a nadále dělat bude a ještě více. Kde aktivisty buď zašlape místní vláda, nebo chudý lid.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(0)
Jenže tihle lidé ty koko.... nevymýšlí :)
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(4) nízká(0)
Pápá 200 USD v shitcoinech :D
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(1)
Tady by se hodily supravodiče, to by stačil tenký drátek. Má to však jen dva "malinkaté" problémy :D
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Za roční poplatek dostanete k vašemu záchodu možnost spláchnout i 2x denně, a to se vyplatí.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(1)
Vzhledem k tomu že se Chang k továrnám v USA stavil dost negativně, tak v tom vidím nějakou vládní dohodu USA-Taiwan. Továrnu za lepší ochranu ostrova a štědré dotace ?? Mylně jsem totiž předpokládal, že pokud zůstanou ty nejpokročilejší továrny na Taiwanu, bude to pojistka pro automatickou ochranu ze strany USA (aby nezůstaly jen u těch Číňanů na pevnině po invazi). Takhle bych mohl vidět problém, že i pokud by byl Taiwan rychle zabrán továrny bude mít i USA. Zapeklitá situace, řekl bych a nevím jestli je pro Taiwan zas tak dobrá.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Teoreticky by se dalo to posílání energie využít k napájení dronů, dron co se nemusí vracet na základnu je sakra dobrá věc.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Na to jsou normy. Pokud robot pracuje v blízkosti osob, tak má omezenou rychlost a navíc je kolaborativní, a také záleží na nákladu. Nemůže prostě brát věci co mají ostré hrany a manipulovat kolem lidí. Hodně i záleží na bezpečákovi co dovolí atd. Pokud je robot jen "hloupej" a rychlej, musí být v kleci a nikdo k němu nesmí.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Naprostá většina lidí si nemůže dovolit koupit nové auto, jezdí v ojetinách a ti co si to koupily tak to bylo pod 500.000. Elektromobil se 150.000 km je drahá sranda a nová baterka ještě dražší. Tudy cesta nepovede. Pak tu byla velká část zákazníků co auta střídala, protože je dobře prodali dál a ti je prodali..., a ti je prodali,...a tak dále až to šlo do šrotu. Pokud z trhu zmizí 2/3 těchto aut bude to katastrofa nejen pro automobilky. Kapři si vypustí rybník, pokud budou věřit, že je tam další větší rybník, jenže elektromobily se nedostanou na cenu spalovacích aut, určitě ne tím že budou zlevňovat. Takže víra v levnou elektromobilitu pohřbí celý autoprůmysl, jediné co může přijít je zázrak v baterkách a modernizace elektrosítě, kterou nikdo nechce investovat. Infrastruktura se bude muset modernizovat, být hodně chytrá. Protože pokud by se zázrak konal a na každé střeše by bylo FVE a parkovalo tu tolik elektromobilů jako teď spalováků, tak stabilizace síťě by šla jedině s každým autem napíchnutým na nabíječku. Jo určitě by z toho zvlhlo kdejákému aktivistovi s levným lepidlem na ruce co je jakoby chycen na stěnu, ale je to extrémně, extrémně drahé a podle mě je reálnější utopie.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(2)
Takhle si to vylobbovali automobilky, kdy pro ně bylo výhodnější stavět velká drahá auta s většími emisemi, než malá levná auta s nižšími emisemi. Tabulkově je ale malé lehké auto dražší na pokutách, než to těžké hovado. Automobilkám to ale došlo pozdě, nebo to byl záměr (deautomobilizace populace) čert ví, ale cesta zpět už není. Auta na syntetická paliva, nebo na vodík, je už pozdě. Tlačí se elektroauta a ten zbytek je jen v rámci prototypů, v myslích snílků nebo jen pokus co bude stejně ukončen.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(2)
Za to si můžou lidi sami, svojí hamižností a tím že nechtějí přemýšlet a chtějí svůj jednoduchý svět. Živočišný druh, který to dopustí je odsouzen žít v iluzi, kterou ovládají mocní. Politika je divadlo a prachy hýbou světem. Buď se na té vlně svezeš, nebo tě ten systém zavrhne, jako konspirátora, dezinformátora, trola atd. Dnes je to jen zaškatulkování, blok na sociální síti, zítra to může být už odstranění ze společnosti k ochraně demokracie. Nějaká hesla, že lidé se mají vzbouřit jsou jen úsměvná, protože velké revoluce nešli ze spodu, ale ze shora. I ten Bolševický převrat v carském Rusku stál miliony německých marek. Pokud chceš něco změnit, musíš se infiltrovat co nejvýše do té hierarchie a tam začít tvořit své vidění světa.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Korporace jsou jen přirozeným vývojem úspěšné firmy, úspěšný zde nutně neznamená hodný. Kdyby nebyly státy tak by se z nějaké korporace stalo "království" a zavedlo svá pravidla. Každá taková firma potřebuje vydělávat prachy jinak zanikne, v lepším případě jen vymění hlavního šéfa. Funguje podobně jako stát, jen si nemůže tisknout prachy, takže musí být dlouhodobě v zisku a nezadlužovat se jak státní rozpočet.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(1)
To je taky důvod proč to v Číně funguje a je těžké od ní odejít. Indie je třeba mnohem levnější na pracovní sílu atd., ale nemá potřebnou infrastrukturu, přístavy, stabilní dodávky elektřiny atd.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(3) nízká(1)
Také si říkám že je to dost pesimistické, tedy pro Čínské automobilky. Ale EU může zavést ochranářská CLA ať už z jakéhokoliv důvodu. Nelidské pracovní podmínky zaměstnanců automobilek, Tibe, Ujguři, Ruský plyn, Invaze na Taiwan. Vždy se něco najde :D
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(1)
Spíš drsnej jako většina borců jeho formátu akorát tak v diskuzi, při první facce by se rozbrečel.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Jaderné ponorky jsou omezené jen potravinami pro posádku. Vodu a kyslík si dokáží vyrobit.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(0)
Samozřejmě že dalo, ale poslední dobou je snad povinnost vykazovat nějakou činnost a i když je to úplná blbost, ale je v tom i náznak nějaké ekologie, tak se dostanete na nástěnku s Grétou a "vo tom to je". Jen hádám kolik takových plastových ryb sami vypustí plastu a baterií do moří, nebo kolik jich někde zůstane na dně při poruše, nehodě nebo po útoku dravé ryby.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(4) nízká(0)
S výkupem pozemků to taky nemají jednoduché, někdy se jim prostě někdo hecne a neprodá. Občas kolují na internetu různé obrázky jak dálnice obtéká osamocený barák atd. Nebo stará barabizna uprostřed sídliště. Ekologii už taky berou docela vážně, dokonce jsou absolutní špička ve výrobě elektřiny z fotovoltaiky.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(0)
Expandovat do vesmíru, tam se dá narvat spousta lidí. Jeden plán na redukování obyvatel je jedna nejznámější konspirace a je o zlaté miliardě. Akorát si nemyslím že by to byl ráj pro všechny, ale výsledek by byl stejný nebo horší než teď pravděpodobně nějaká forma despocie horních 10.000. Někdo musí vždy vyvážet odpadky. Problém přemnožování je paradoxně u těch nejchudších s minimálním nebo žádným vzděláním. Takže zde je taky rezerva co s tím udělat. Navíc největší redukování obyvatel za celou dobu existence lidstva bylo v dobách válek a dlouho tu nějaká velká a ošklivá nebyla. Ano Američané se docela snaží a teď jim v tom sekundují Rusové na Ukrajině, ale stále je to "lokální" i když s globálním ekonomickým dosahem.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Pravděpodobně chip asi úplně nesedl dobře na interposer.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(1)
Koukám že o recyklaci tady někdo slyšel akorát z propagačního materiálu a to jen nápis recyklujte :D. Recyklace lithiových baterií je zatím velmi neefektivní a podle současné terminologie je oblast výroby a recyklace lithiových akumulátorů zřejmě nepříliš udržitelná. Mimochodem v současnosti se při recyklaci lithiových článků zpětně lithium nezískává. Proč? Bylo by to velmi drahé a proto se raději nakupuje lithium od čínských těžařů, kteří ovládají trh.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Elektřina z uhlí a vodík z plynu :D
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(3) nízká(0)
Je to konvertoplál a větší křídla by byl problém pro kolmé starty, museli by se naklápět stejně jako vrtule, jinak by byl odpor vzduchu moc velký, což vyžaduje složitější techniku a váhu navíc. Je to takový kompromis mezi letadlem a vrtulníkem. Já bych do toho nesedl, konvertoplány mají obecně hodně špatnou pověst. Nakonec díky různým incidentům nesmí v konvertoplánech cestovat prezident USA, členové vlády a vysocí důstojníci. Navíc čím víc vrtulí, tím větší šance, že jedna z nich selže, takže důvěra velká :D
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Je to asi tak reálně jako jedna nejmenovaná automobilka, kde je šéf odsouzen za podvody :D
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Jelikož jich neumíme vyrobit dost tak nejspíš to bude zoufalost a přetrhané výrobní řetězce, nafouknuté ceny. Nehledě na to, že nevyrobíme ani ten toustovač, jelikož tu chybí továrna na toustovače.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Nechci kazit iluze, ale Rusko má ještě hodně moderní techniky, ale nepoužívá ji z několika důvodů. První je, že stále věří že do konfliktu může vstoupit NATO a za další a to je ten nejdůležitější důvod, že nevycvičené vojáky je zbytečné dávat do moderních tanků nebo letadel, protože nevyužije jeho potenciál ani co by se za nehet vešlo. Výhodnější je tam poslat zelenáče ve šrotu, bojová síla je možná i větší. Cena za "maso" v Rusku nemá ani cenu hovořit a starý "šrot" je levnější nechat sešrotovat na bojišti Javelinem než ho rozřezat a roztavit na plechovky na vrakáči. Za další, oni možná posílají staré tanky, my už budeme moct poslat tak maximálně palcáty a kyje.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(2) nízká(1)
O F-35 si myslím, že je to předražený neustále v servisu sedící letadlo, ale havarovalo jich zatím asi jen 6, F-16 jich za posledních 15 let bylo 50 kousků :D Takže to je jenom hate na F-35 :) Třebad roku 1975 je známo 521 různých havárii a nehod u F-16. Třeba u Migu 21 je to "jen" cca 400, ale zase víc mrtvol. Ale nejhorší byla snad "létající rakev" F-104 Starfighter, třeba Kanada přišla o polovinu letectva díky nehodám. Baví mě tyhle žabomyší války, když někde něco spadne, hned všichni vědí co, nebo kdo za to může. Kvůli nedostatku západních dílů, ruská vojenská letadla nepadají, podle statistik by měla padat častěji se západními díly. Ale přisadit si může koukám každým, když se to hodí do krámu :)
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Tak USA si to dotovat budou, protože se tam mluvilo o vojenském využití, takže mu to někdo z Pentagonu vysvětlil :D
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(1)
Pochybuji, že bez licence by s tím někdo mohl létat a určitě to nikdo nepovolí jen tak lážo plážo nějakému hipíkovi ve městě jako je Praha. Stejně by to spadalo pod civilní létání. Pravděpodobně koridory a přesně daná místa pro přistání + povolení ke startu od dispečera co zapne autopilota. Já sám bych do toho nevlezl, čert ví jak to mají s bezpečností.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
K létání ze střechy na střechu je to ideální, zvlášť ve městě. Popřípadě přistávací plocha někde u nádraží, v centru atd. Samozřejmě to bude pro "šlechtu" ne pro plebs.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(1)
Voda sice teče sama, ale to zařízení na výrobu té elektřiny se musí koupit a nainstalovat a to zadarmo není a údržbu to taky občas potřebuje, revize atd. I fotovoltaika vyrábí takhle "zadarmo" že :D A pak se někteří diví, proč jim chodí tak vysoké poplatky, když mají objednanou čistou elektřinu, když vítr a slunce je zadarmo.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(3) nízká(0)
Zkapalněním se dost pročistí, navíc každé ložisko i v USA má nějaké "složení". Myslím, že v Evropě je dnes důležitá tak akorát vlajka tankeru na kterém to sem dorazilo :-D
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(0)
Nehody se stávají, to nemění nic na tom že v ponorkách patří Rusové na špici.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(1)
Tak Američanům se taky potopila jaderná ponorka USS Thresher a zařvalo tam víc lidí než v případě ponorky Kursk. Navíc většina lodí se potopí, když dostanou dobře cílený zásah.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(2) nízká(3)
Pořád je totiž šance, že se to bude dát opravit, slaná voda by je dost poškodila, navíc ten plyn z vrtů nejde jednoduše zavřít, takže i tady je bonus. Oprava by znamenala zrušení sankcí, nebo jejich omezení, to ale USA nepovolí. Ale šance tu je, i když mizerně malá, že se Evropa vzepře svému pánovi za oceánem. Navíc jak Zelenskyj stále říká, Vse bude Ukrajina, tak by teoreticky ty trubky pak byly po obsazení Moskvy Kyjevem Ukrajinské a na to by už sankce nemuseli platit :D
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(2) nízká(0)
Víme že Rusové neumí vyrobit mikrovlnku, osobní automobil ani elektrický kartáček, ale atomovku a raketu do vesmíru postavit umí, také mají nejlepší raketové motory s uzavřeným cyklem a v ponorkách jsou rovněž na špici. Problém je hlavně rozkradená armáda, mizerný výcvik, brutální šikana a kasárny v dezolátním stavu. Aby něco v Rusku fungovalo, musí na tom mít dohled přímo místní vládce, tak to bylo vždy a nejspíš se na tom ani příštích 1000 let nic nezmění. To že jim vybuchují tanky při zásahu Javelinem je věc konstrukce tanku, problém je že ani západní tank by zásah Javelinem nepřežil.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(3) nízká(2)
Kde jsou ty lži ? Čtu zde spekulace a jedince co dokáže přemýšlet a pokládat si otázky. Taky se přikláním k názor,u že to Rusové nebyly, jen čekali až se lidé v Evropě budou silně bouřit a pak vlády pod nátlakem kolabujícího průmyslu a masy nezaměstnaných otevřou plynovody. Zničené trubky tohle ale zrušily.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(4) nízká(2)
Nevím jestli se o tom náhodou nezmínil Colin Powell a nemával tím před novináři :D
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(2) nízká(1)
Tak samozřejmě, že nebudu sázet stromy nebo jinou vegetaci uprostřed pouště bez vody, kde to chcípne do večera. Ale určitě se najde spousta míst, kde to bude snadnější a levnější než postavit tuhle "plničku sodovek" za X miliard. Tam kde to člověk vykácel, zaoral brambor a pak nechal přijít poušť, tak tam to dá do kupy jen člověk. Není úplně dobré udělat jadernou střelnici z celé planety a čekat, že když tu nebude člověk, že sem přijde něco lepšího :D
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Raději zalesnit pustiny.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Nikde to nezmiňují, ale předpokládám, že by to mohla být slitina Titan-Hliník-Vanad, který se používá v leteckém a kosmickém průmyslu. Jiné slitiny jako Titan-Zirkonium, Titan-Zlato bývají těžké, nebo mají jiné využití.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(0)
Vadí třeba pozemním teleskopům a to jako hodně.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Ale ten zadavatel si na tu reklamu musí vydělat tím, že kasíruje zákazníky, takže kruh se uzavřel.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(2) nízká(0)
Pořád je to o 1000 pracovních míst víc, než kdyby se to nepostavilo. Aneb jedno staré židovské moudro. Mít 1000 dolarů, nebo nemít 1000 dolarů, je rozdíl 2000 dolarů :) Suroviny u nás nejsou, většinou se nacházejí v zemích, které nemáme rádi a nebo je nechceme kupovat, ale jen za pár šlupek získat koncesi na těžbu a vydrancovat to s příslibem pracovních míst místním domorodcům, pak nějaké řeči o demokracii atd. A když jsou suroviny, tak se sesypou ekoteroristé, elfové, lesní víly a druidi popřípadě místní starosta s naštvanými občany, že tady důl nebude a máte po dolování. Energie jsou u nás drahé a Maďaři se alespoň snaží být trochu pragmatičtí a Čínu tu nemají rádi u zdejší vlády, neziskovky a jeden Vystrčenej Taiwanec. Takže si možná i chrochtají, že to tu stát nebude.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Kdyby toho robota vyplnili silikonem na patřičných místech, udělali by větší díru do světa než s tímhle "nosičem kávy".
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Hezká scifi, ale nevím ani o nějakém velkém projektu pro maglevy natož s vakuovým tunelem. V Evropě je to v příštích 100 letech úplně bez šance a v severní Americe je ta šance mizivá, možná nějaký unuděný šejk by si pár kilometrů postavil, ale jediná země kde je to snad možné realizovat je Čína a to jen v případě, že místní vládce se tak rozhodne.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Vaše neustálá obhajoba toho chatbota, ať už tady řekne kdokoliv cokoliv ukazuje, že jste spíš zaměstnanci Mety :D
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(1)
Zrovna u otázky na Zuckeberga by měl být konzistentnější, protože ty otázky byly položené v krátké době za sebou. Popřípadě se podívat na předchozí odpověď a říct co ho vedlo ke změně názoru, takhle mi to vážně připadá jen jako random generátor odpovědí, popřípadě jej v průběhu upravují progamátoři mety. Každopádně, není to UI, jen rozsáhlá databáze s lepším algoritmem, takže od toho moc nečekám.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(2) nízká(0)
+ DPH :)
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(0)
Pořád je to o 8 let lepší než u jiných automobilek.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(2) nízká(4)
Ta virtuální realita je jen nafouklá bublina. Nevím o tom, že by to někoho pořádně zajímalo, nebo že by měl někdo VR set na stále použití. Na náš firemní VR se jen práší. Myslel jsem že je to přejde jako s 3D TV, nebo ovládnutí světa s tablety, ale pořád se ty VR zarputile drží, no jejich problémy. Tolik k VR a jeho ziskovosti.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(4) nízká(0)
Upřímně, nechtěl bych bydlet v něčem, co navrhovaly děti a zároveň by mě to mělo udržet naživu.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Občas i jedu kolem měsíce a jednou jsem udělal i zatmění měsíce svojí hlavou. Opravdu zážitek. Ještě bych chtěl jet na měsíc na dovolenou :D Tohle je fakt jak ze Seznam(u).
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
Tak Číně nic jiného nezbývá, USA jí nechce pustit na ISS tak si buduje vlastní. Vyzkouší si to, a pak vybuduje větší. A jelikož ISS v roce 2030 má končit, tak jsem zvědav co z toho bude.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(1)
Petrodolar je jejich hlavní moc. Vojensky si jen vynucují poslušnost, nebo prodej ropy za dolary. Pokud Arabové začnou prodávat ropu ne za dolary, ale třeba za eura nebo juany, tak bude vymalováno.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(0)
Pokud se ostřelují raketometné systémy výsledek je v cenách i vyšší. Ano 1000 bombardovacích dronů proti 1000 stíhacích dronům je na prd pro bombardéry, ale to je i letadlo proti kterému letí raketa země vzduch za 3M USD. Prostě je to jednotka pro nějaké užití, a když to umíte využít je to super, když to poděláte tak nazdar, stejně jako útočit tankem proti zakopanému vojákovi s Javelinem.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(0)
Na druhou stranu, pokud svému dodavateli energie řeknete, že vlastníte tento procesor, tak dostanete výhodnější tarif, protože je to vytápění elektřinou :D
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(5) nízká(0)
180k CZK je levná sranda. Jenom JAVELIN stojí 180k USD. Samozřejmě, že systém musí být mobilní a plně automatizovaný. Speciálně upravený náklaďák říkejme mu třeba ÚL pro cca 100 dronů, odkud vzlétnou a přistanou pro nabití nebo výměnu baterie a munice zároveň a úder může přijít znovu. Není to náhrada za stávající systémy, ale je to nový druh jednotky.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(0)
No vidím občas záběry jak se granáty hážou z dronu docela dobře. Ale to je jeden dron, chtělo by to poslat letku dronů, třeba tak 1000 každý se 3 granátama a prolétnout se přes nepřátelské území :) Se divím že to ještě nedělají, když vidím jak dokážou synchronizovat stovky dronů v Asii, tak tomu dávám pár let než tu budou létat celé letky dronů a zasypávat území granáty a proti nim stovky dronů snažící se je sestřelit.
Námořní verze jak zneškodnit letadlovou loď by byla úplně brutální. Stačilo by se přiblížit a vypustit stovky dronů a pápá, sice by se nepotopila, ale pro letadla by byla nepoužitelná.
Námořní verze jak zneškodnit letadlovou loď by byla úplně brutální. Stačilo by se přiblížit a vypustit stovky dronů a pápá, sice by se nepotopila, ale pro letadla by byla nepoužitelná.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(0)
Boha jeho, to je jak z tržnice. Kde místo Adidas je Adihas, Nike je Mike atd. Navíc kvalita stejná a infantilní grafika jak středoškolské experimenty v 3D studio max. Pokud vím tak "originál" metaverse nemá vyskakovat na youtube, ale přímo ho přehrávat na virtuální obrazovce ve virtuálním světě :) Tohle je na facku. Ať si zavolají do Hanoje nebo Pekingu ať jim ukážou jak kopírovat.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(0)
Moje Octavia 1 combi 1.9 tdi má cca 410.000 km a předpokládám že ještě minimálně 100.000 najezdí, tak ještě že to nemá baterku.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(2) nízká(2)
V tom bych jí moc nefandil, kdyby to bylo tak jednoduché už by vyráběla jiné "západní" laboratorní superbaterie. Bez ohledu na patenty, třeba jen pro svoji potřebu, to se ale neděje, takže v tom bude nějaký háček jako vždy :)
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(2) nízká(0)
Dnes je to utopie, zlepšit by se to mohlo centrálním superpočítačem, který by sbíral data ze všech aut, silničních kamer a polohy mobilů atd. Z toho by si pak udělal virtuální představu o poloze "všeho". Ze všech těch údajů o rychlostech, poloze, směru jízdy, zmapovaných silnic atd. By posílal data do jednotlivých aut. Tím by se to určitě znatelně zlepšilo, ale to by stejně neprošlo přes GDPR a jiné osobní ochrany, stálo by to majlant a než by se to postavilo, stejně už zase budeme chodit jen pěšky :D
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
55 tun C02, to je zhruba 55 statných smrků.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(2)
Tak asi bude stačit počkat až to nějaká skupina hackerů vysvětlí BMW a zpřístupní všechno hned a napořád.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(2) nízká(0)
Jeden truck na 30km ty naftové kolosy ze silnic nedostanou. Nejlepší bude, že když letos prodají jeden a příští rok 4, tak budou psát obrovské titulky jak zájem o elektrické nákladní vozy vzrostl o 400% :D
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(1)
Jak jsem psal, kam zakázali vjezd starych dieselů, tam se vzduch stejně nezlepšil. Je to stejné jak rozdělit bazén na dvě poloviny. Smí se močit / nesmí se močit.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(0) nízká(0)
"Třeba takový, že ve městěch se dá dýchat, protože tam nejezdí smoudící diesely." hahaha. V Německu po zavedení emisních zón se vzduch nezlepšil takže co ?
Kouřící diesel je něco co se opravdu často nevidí, a kdyby policisté za něco stáli, mohou takové auto zastavit a poslat na technickou a zavřít. EU se podílí na emisích CO2 cca 10% celosvětově, z toho silniční přeprava dělá asi 20% z těch 10%. Osobní přeprava je 60% z těch 20%. Ve výsledku je to nulanulaprd.
Plánované hospodářství už u nás není 30 let, i když se vrací z Bruselu, tak většina podniků z té doby dávno nefunguje. Podniky se dnes staví tak, aby byla dobrá dopravní dostupnost. Silnice je dnes tepnou průmyslu.
Příčina proč lidé neustále někam dojíždějí ? Já třeba jezdím do práce, není to ani tak dávno co politici do nás hustili ať jezdíme za prací a nesedíme doma na dávkách, teď do nás hustí že si musíme najít dvě práce, nebo lepší zaměstnání ať máme na drahé energie Dále se jezdí. na nákupy, za sportem, děti do kroužků jako třeba členka Extinction rebellion co vozí děti do kroužků Diesele autem :D atd. atd. Ano ve velkých městech se to dá zařídit MHD ve většině případech nafťáky, nákup vám už vozí Rohlík autem, náklaďák zase skříň IKEA a řemeslník taky nejezdí autobusem. Pamatuji pokusy jak žít a neopustit domov, všechno si objednal přes internet nebo telefon a někdo mu to přivezl autem :D
Západní civilizaci dělá civilizací mobilita, když o ni přijdeme skončíme jako nějaká banánová republika.
Kouřící diesel je něco co se opravdu často nevidí, a kdyby policisté za něco stáli, mohou takové auto zastavit a poslat na technickou a zavřít. EU se podílí na emisích CO2 cca 10% celosvětově, z toho silniční přeprava dělá asi 20% z těch 10%. Osobní přeprava je 60% z těch 20%. Ve výsledku je to nulanulaprd.
Plánované hospodářství už u nás není 30 let, i když se vrací z Bruselu, tak většina podniků z té doby dávno nefunguje. Podniky se dnes staví tak, aby byla dobrá dopravní dostupnost. Silnice je dnes tepnou průmyslu.
Příčina proč lidé neustále někam dojíždějí ? Já třeba jezdím do práce, není to ani tak dávno co politici do nás hustili ať jezdíme za prací a nesedíme doma na dávkách, teď do nás hustí že si musíme najít dvě práce, nebo lepší zaměstnání ať máme na drahé energie Dále se jezdí. na nákupy, za sportem, děti do kroužků jako třeba členka Extinction rebellion co vozí děti do kroužků Diesele autem :D atd. atd. Ano ve velkých městech se to dá zařídit MHD ve většině případech nafťáky, nákup vám už vozí Rohlík autem, náklaďák zase skříň IKEA a řemeslník taky nejezdí autobusem. Pamatuji pokusy jak žít a neopustit domov, všechno si objednal přes internet nebo telefon a někdo mu to přivezl autem :D
Západní civilizaci dělá civilizací mobilita, když o ni přijdeme skončíme jako nějaká banánová republika.
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(1) nízká(0)
Rekuperace se strašně přeceňuje. A co se týče trolejových autobusů s baterkou, tak ty jsou super, ale hodí se snad jen do měst. Pro meziměstské ježdění to není ono. Politici chtějí lidi nalákat do hromadné dopravy, ale třeba u nás to vidí maximálně z pohledu Pražáků. Jak jste na periférii, tak tam Vás politik nevidí. Nedejbože, že by jste se narodil ve vesnici uprostřed ničeho. Autobus přijede a odjede až za 5 hodin ? WTF. Podle všeho se elektrifikovat dá maximálně 30% vozového parku, na ten zbytek není nabíjecí infrastruktura a tím nemyslím jen množství nabíječek. Nabíječku si prostě nemůžete postavit v množství které chcete, musí k ní vést i kabely a ty musí být napájeny energií, kterou si Evropa sama vědomě zdražuje jak to jen jde :) Jediné co vidím je, že se snaží zbavit závislosti na levných ruských energiích a tím jejich cena paradoxně roste a vytvořit si závislost na levných Čínských panelech, které taky zdražují. Ve výsledku ta závislost bude ještě horší a Čína si mne ruce bude nám prodávat soláry vyrobené na ruských surovinách. Takže výsledek je jaký ?
OdpovědětKvalita příspěvku: dobrá(5) nízká(0)