Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od DarkRichelieu
To je jak srovnávat Ferrari s John Deerem
Odpovědět1  0
Je v principu jedno jak se karta jmenuje jestli RTX 4090 nebo RTX 4090 D, Klidně tu kartu pro Čínu mohly přejmenovat na RTX CHINA. A firma chce prodávat a vykazovat zisk pro akcionáře. Takže jestli sankce dovolují prodávat něco a nezakazují komplet, tak je naprosto normální udělat produkt tak, abych neporušoval sankce a generoval zisk.
Odpovědět2  2
A co se tím změní ? Ach ta EU...
Odpovědět0  0
Bude muset konkurovat ceně dělníka v Bangladéši nebo někde na venkově v Indii. Takže opravdu drahá hračka :­-­) Ale tak bych byl rád, kdyby doma někdo vařil, pral, žehlil a uklízel a nedržkoval, že jdeš zrovna po umyté podlaze :)
Odpovědět0  0
Třeba kolaborativní robot nemusí být v kleci a de facto to není ani jeho účel být zavřený, ale spolupracovat s člověkem. U nás na to sice snad ještě není legislativa, ale ta je vždy pozadu. A není servisní­/ruční režim jako servisní­/ruční režim. Třeba ABB roboti mají standardní servisní­/ruční režim omezený na rychlostech. Pak je ale ještě servisní­/ruční režim 100% a tam už to může být průser, i když držíte tlačítko ­"mrtvého­" muže.
Odpovědět0  0
To je sice možné, ale to nějakej tydýt, co má zbytečně moc peněz a ví o tom kulový, tak si to koupí a bude machrovat :D
Odpovědět1  1
Podle mě to bude exponenciála.
Odpovědět1  1
Jako hezký, ale nabíječek na e­-kamiony opravdu moc není a i když by se mohl napíchnout na supercharger, tak zabere půlku parkoviště, teda pokud se tam vůbec vleze. Jejich instalace bude dost brutální hardcore i na hlavních tazích.
Odpovědět2  0
Přesně, sluchátka v uších, mobil před xichtem a bum.
Odpovědět0  0
Nedostatek levné energie, Čína deroucí se na pozici supervelmoci, ještě nějaký ten FEV ­(zatím práce na COVIDu :D­) To se všechno děje i dnes. Ale 23. říjen 2077 je ještě daleko, takže pohoda :)
Odpovědět1  0
Třeba si chce pořídit Nvidii právě proto, aby mu pak jeho UI navrhla nový čip :D
Odpovědět2  0
Ale ono tak stejně skončí, a pak si jenom budeme vybírat za co platit. Už teď to je, spoustu kanálů si musíte platit, aby jste mohl odebírat pořady. HeroHero počínaje atd.
Odpovědět1  1
20 kč klidně za měsíc, je to málo. Když vezmu kolik dávám za youtube premium, HBO Max, Disney +....
Odpovědět1  1
To chce jen čas a ono se to vyvrbí.
Odpovědět1  0
Taková hovadina, západní svět není celý svět.
Odpovědět1  0
Jo tak v armádě ho bude nabíjet spíš diesel generátor :D
Odpovědět1  3
Tak ať si přičichnou ke vzdělání, pohodlí s KFC až do domu a hned bude porodnost klesat, jako v každé zemi co se zcivilizovala. Na zemi je zatím místa dost, to že je neumíme využívat nebo nechceme je věc vedlejší.
Odpovědět1  0
Takhle zaparkované auto uprostřed hustého sídliště co začne ve 2 ráno hořet, musí být mňamka. Loďaři by mohli vyprávět :D
Odpovědět2  1
Mě ten poslední připadá jako upravený Call of Pripyat, nebo importované objekty do nového engine. Ten upíří mutant je prostě starej.
Odpovědět0  1
NASA definici změnila právě kvůli těmhle turistům :­) Nová kritéria stanoví, že člověk musí během letu prokázat činnosti, které byly nezbytné pro veřejnou bezpečnost nebo přispěly k bezpečnosti lidského kosmického letu, aby se mohl kvalifikovat jako astronaut. Takže z té definice vyplývá, že astronauti budou už jenom údržbáři :)
Odpovědět0  0
Tady asi nikdo neviděl, jaké vybavení má dnešní zaměstnanec ve většině firem :D
Odpovědět2  0
Je to především kšeft, a když se to čte tak proč ne. Určitě bych tu nechtěl vidět mikrovlnku, pokud by teda neměla integrovaný 10­" OLED, ale každý den nevychází grafika, procesor nebo svítící motherboard. A navíc si říkám, že je lepší tu mít Teslu než třeba nejnovější PLC Mitsubishi, i když bych to konkrétně já uvítal :D
Odpovědět4  0
Vidím v tom spíš vojenské využití jako je napájení dronů, kteří pak nejsou tolik závislí na baterkách. Komerční využití bych spíš viděl na elektrárnu pro laser co bude likvidovat kosmické smetí. Tahle vesmírná elektrárna pro napájení ­"baráků­" by odhadem po přepočtení nákladů na kilowat byla dražší než jaderná.
Odpovědět2  1
Nechce držet basu s cenzurou, tak jdou po něm, zvlášť když vylezlo na povrch, že ta cenzura byla horší než jsme si mysleli. Kdyby podlézal demokratům v USA a Bruselu v Evropě a ještě modrého ptáka vyměnil za duhového, tak z něj pomalu udělají liberálního hrdinu.
Odpovědět0  2
Skončí tyhle kryptoměny a začnou kryptoměny centrálních bank, pak už se z toho nevykroutíme.
Odpovědět0  0
Dovedl bych si představit takhle řídit kamion na dálkové dopravě, řidič doma, prostě real euro truck simulátor. Divím se, že s tím nepřišli dřív. Klidně autonomní vůz s podporou vzdáleného operátora.
Odpovědět0  0
Je nějaký zadřený, píše hatmapatmatilkou. Tak to zkusím později. Ale moc šancí mu nedávám s chatGPT se dvakrát denně pohádám, protože kecá, neumí ­(nebo nechce a záměrně lže ?­) počítat vzorečky, pořád se omlouvá a když zabředneme do politiky, tak špatně předstírá nestrannost.
Odpovědět0  0
Bohužel stále žijeme v době papírové. Majitelé datových schránek mohou vyprávět atd.
Odpovědět2  0
Galantně z toho vykroužím a řeknu, že teoretické maximum pro jednovrstvé solární články je to 33.7%, ale toho nelze v praxi dosáhnout. Pro vícevrstvé solární články je to i více, pokus Fraunhofer Institute for Solar Energy Systems ISE dokázal pro 4 vrstvý článek 47,6 % na ploše 0.0452 cm2.

Kdo chce tady se může mrknout

https:­/­/www.nrel.gov­/pv­/interactive­-cell­-efficiency.html
Odpovědět0  0
Ano, při použití více než jednoho p­-n přechodu v solárním článku je teoreticky možné překonat Shockleyův­-Queisserův limit, ale jen teoreticky. Tandemové soláry limit nepřekračují, jen obcházejí. To znamená, že vrstvy s vyšším zakázaným energetickým pásem absorbuje krátkovlnné světlo, zatímco vrstvy s nižším zakázaným energetickým pásem absorbuje dlouhovlnné světlo. Rekord je myslím i vyšší, ale je to sandwich, hodně drahý a laboratorní, prostě dva a více solárů na sobě.
Odpovědět2  1
Podle Shockleyova­-Queisserova limitu je maximální účinnost slunečních článků s ideálním polovodičem omezena na přibližně 33,7 %. Tento limit vychází z termodynamických principů a zohledňuje ztráty energie způsobené absorpcí fotonů se zářivou energií menší než šířka zakázaného pásma materiálu, stejně jako tepelnými ztrátami při přeměně světla na elektřinu. Tak proto :)
Odpovědět3  1
A teď mu ještě vysvětlit, že fyzikálně přes 34% to nepůjde ­(i tak to bude daleká budoucnost­) a může se mu zhroutit solární svět :)
Odpovědět0  1
Některé vysílače to dělají automaticky a když jich je v paneláku hodně, tak se pořád přepínají. Proto jsem se odstěhoval na vesnici a pohodička :)
Odpovědět1  0
Kdepak do atmosféry uniklo hodně sraček, podle předpokladů bylo vypuštěno cca 9,25 × 10^16 becquerelů ­(Bq­) radioaktivního plynu.
Odpovědět0  0
To nemusíš ani psát, stačí že to vygeneruje UI s tím že to musí zaujmout EK :D
Odpovědět0  0
Opravdu by mě zajímalo, proč jsou z toho někteří lidé tak odvaření, nebo dokonce páchají sebevraždu. Já bych jí přitom nejraději sám uškrtil za to jak si vymýšlí nebo neověřuje fakta a pak se jenom omlouvá a vymlouvá. Možná už ji tak zcenzurovali a zparchantěli jen aby tolik nežrala na provozu, nebo aby úplně nekonkurovala wikipedii nebo nepomáhala tolik studentům při psaní slohovek. Každopádně tahle takzvaná ­"UI­" ­(pro mě jen sofistikovaná databáze odpovědí.­) je dobrá na spoustu věcí, ale chytrá rozhodně není.
Odpovědět2  0
V dolarech je to jednoduché a nemusí se nad tím moc přemýšlet. Obecně pokud se musí někdo ptát na cenu, tak si to většinou nemůže dovolit :D. V Evropě je cena konvertována na EURO 1:1 + DPH.
Odpovědět0  0
V Evropě se sice vyrábí baterie ale docela málo a oproti Číně je to zanedbatelné. Velké baterkárny v nějakém strategickém množství v EU jsou zatím jen na papíře, suroviny pro výrobu budou stejně z Číny, protože ta baterkárna je stejně jen montovna, takže to vůbec nevyřeší závislost na Číně.
Čína vyrobila 76,7 % baterií
V Evropě se vyrobí pouze 14,2 %
Odpovědět2  0
Stačilo aby se krypto dostalo do povědomí lidí a teď ho zavádějí nebo budou zavádět centrální banky. Sice se nedají těžit, ale o to větší kontrolu nad námi budou mít.
Odpovědět0  0
Podle studie Mezinárodní agentury pro obnovitelné zdroje ­(IRENA­) z roku 2020, která se zaměřila na přechod na elektromobily v celosvětovém měřítku, by se celosvětová poptávka po elektřině mohla zvýšit o 1500 TWh ­(terawatthodin­) ročně do roku 2030, pokud by bylo nahrazeno 40 % automobilového parku elektromobily. Tento odhad vychází z předpokladu, že v roce 2030 bude na světě asi 250 milionů elektromobilů, zatímco celková světová spotřeba elektřiny v roce 2018 činila asi 23 000 TWh.

Vzhledem k tomu, že Evropa představuje přibližně 20 % celosvětového trhu s osobními automobily, mohla by se poptávka po elektřině v Evropě zvýšit o zhruba 300 TWh ročně, pokud by bylo nahrazeno 40 % evropského automobilového parku elektromobily.

A to se bavíme o 40% náhradě. Podle statistik Evropské unie ­(EU­) z roku 2020 bylo 38 % celkové hrubé výroby elektřiny v EU produkováno z fosilních paliv ­(uhlí, zemní plyn a ropa­). A ty mají být zakázány. Tak nevím kde Eurohujeři udělali chybu.

Zdroj ChatGPT :D
Odpovědět2  0
Kecy, kecy. Byly tu snahy poručit větru i dešti a budovat jak zběsilí a neslyšel jsem že by se říkalo že to nejde. A jak to skončilo...
Odpovědět0  0
Akorát, že ty fronty na elektro­-­"benzínkách­" ONO asi zmizí, protože rychlonabíjení je drahé a ničí baterku a pomalu­/nízkým příkonem se nevyplatí nabíjet auta na benzinkách, protože tam se kšeftuje množstvím zákazníků. Takhle se z Evropy stane akorát skanzen pro turisty z Asie.
Odpovědět0  0
Dneska si možná někdo nabije když jde do obchodního domu nakupovat. Jenže tam jsou třeba 4 nabíječky, ale těch aut tam je několik stovek. A silně pochybuji, že se budou rozšiřovat na všechny parkovací místa. Nejen že by to ani nešlo a bylo to brutálně drahé, ale ten obchoďák by potřeboval svůj reaktor.
Odpovědět2  0
Pochybuji, že většina benzinek má dostatečně dimenzované přívody pro X nabíječek o velkém výkonu. Někde to možná půjde za draho překopat, ale jinde ani náhodou. A taky by mě zajímalo, kdo to bude platit ty nabíječky ?
Odpovědět2  0
TikTok třeba v USA je na serverech Oracle a v budoucnu přejde na americké servery společnosti Oracle úplně tj. bez zálohy v Singapuru atd.. Problém který vznikl, není tak primárně jestli metadata sbírá nějaký soudruh z Pekingu, aby vám pak podstrčil cílenou reklamu efektivněji, ale že se nepodělí o data s agenty z Langley a Washingtonu. Navíc jim teď sestřelili i ten poslední pokus jak ty data posílat do Číny :D Takže jestli jsou Čínobijci za velkou louží skoro v pohodě, tak nevím proč prudí nějaká Evropa, která se stejně chodí ptát do USA.
Odpovědět2  1
Všechny sociální sítě jsou špionské. Nejen zpravodajským službám usnadňuje analýzu vazeb a chování jednotlivých uživatelů. Proč to u facebooku nevadí ?
Odpovědět2  0
No tak jestli bude výkon ­"AI­" ovlivňovat akcie firmy tak to bude masakr. Další jatka budou až ­"AI­" bude kontrolovat daňová přiznání a účetnictví firem, to bude fičák :D
Odpovědět0  0
dodatek. Takže aktivisté nic nevyřeší, jen nasí** ostatní lidi, kteří tvoří nějaké hodnoty, odvádějí daně, ze kterých jsou pak přes ­(ne­)ziskovky placeni aktivisté, aby zničily poslední zbytky svobodné západní civilizace a jejího průmyslu, který dal zbytku světa její dnešní charakter. Objímáním stromů v Evropě, ležením na silnicích a polévání ­"kečupem­" umělecká díla nedonutíte zbytek světa se chovat šetrně k planetě. To jen vojensky a ekonomicky silná Evropa, ale ekoaktivismus tohle ničí.
Odpovědět1  0
Jo jenže tihle aktivisté jsou jen v těch ­"svobodnějších­" zemích, ale jak víme tak naprostou většinu těch ne­-eko věcí dělá zbytek světa a nadále dělat bude a ještě více. Kde aktivisty buď zašlape místní vláda, nebo chudý lid.
Odpovědět1  0
Jenže tihle lidé ty koko.... nevymýšlí :)
Odpovědět4  0
Pápá 200 USD v shitcoinech :D
Odpovědět1  1
Tady by se hodily supravodiče, to by stačil tenký drátek. Má to však jen dva ­"malinkaté­" problémy :D
Odpovědět0  0
Za roční poplatek dostanete k vašemu záchodu možnost spláchnout i 2x denně, a to se vyplatí.
Odpovědět1  1
Vzhledem k tomu že se Chang k továrnám v USA stavil dost negativně, tak v tom vidím nějakou vládní dohodu USA­-Taiwan. Továrnu za lepší ochranu ostrova a štědré dotace ?? Mylně jsem totiž předpokládal, že pokud zůstanou ty nejpokročilejší továrny na Taiwanu, bude to pojistka pro automatickou ochranu ze strany USA ­(aby nezůstaly jen u těch Číňanů na pevnině po invazi­). Takhle bych mohl vidět problém, že i pokud by byl Taiwan rychle zabrán továrny bude mít i USA. Zapeklitá situace, řekl bych a nevím jestli je pro Taiwan zas tak dobrá.
Odpovědět0  0
Teoreticky by se dalo to posílání energie využít k napájení dronů, dron co se nemusí vracet na základnu je sakra dobrá věc.
Odpovědět0  0
Na to jsou normy. Pokud robot pracuje v blízkosti osob, tak má omezenou rychlost a navíc je kolaborativní, a také záleží na nákladu. Nemůže prostě brát věci co mají ostré hrany a manipulovat kolem lidí. Hodně i záleží na bezpečákovi co dovolí atd. Pokud je robot jen ­"hloupej­" a rychlej, musí být v kleci a nikdo k němu nesmí.
Odpovědět0  0
Naprostá většina lidí si nemůže dovolit koupit nové auto, jezdí v ojetinách a ti co si to koupily tak to bylo pod 500.000. Elektromobil se 150.000 km je drahá sranda a nová baterka ještě dražší. Tudy cesta nepovede. Pak tu byla velká část zákazníků co auta střídala, protože je dobře prodali dál a ti je prodali..., a ti je prodali,...a tak dále až to šlo do šrotu. Pokud z trhu zmizí 2­/3 těchto aut bude to katastrofa nejen pro automobilky. Kapři si vypustí rybník, pokud budou věřit, že je tam další větší rybník, jenže elektromobily se nedostanou na cenu spalovacích aut, určitě ne tím že budou zlevňovat. Takže víra v levnou elektromobilitu pohřbí celý autoprůmysl, jediné co může přijít je zázrak v baterkách a modernizace elektrosítě, kterou nikdo nechce investovat. Infrastruktura se bude muset modernizovat, být hodně chytrá. Protože pokud by se zázrak konal a na každé střeše by bylo FVE a parkovalo tu tolik elektromobilů jako teď spalováků, tak stabilizace síťě by šla jedině s každým autem napíchnutým na nabíječku. Jo určitě by z toho zvlhlo kdejákému aktivistovi s levným lepidlem na ruce co je jakoby chycen na stěnu, ale je to extrémně, extrémně drahé a podle mě je reálnější utopie.
Odpovědět1  2
Takhle si to vylobbovali automobilky, kdy pro ně bylo výhodnější stavět velká drahá auta s většími emisemi, než malá levná auta s nižšími emisemi. Tabulkově je ale malé lehké auto dražší na pokutách, než to těžké hovado. Automobilkám to ale došlo pozdě, nebo to byl záměr ­(deautomobilizace populace­) čert ví, ale cesta zpět už není. Auta na syntetická paliva, nebo na vodík, je už pozdě. Tlačí se elektroauta a ten zbytek je jen v rámci prototypů, v myslích snílků nebo jen pokus co bude stejně ukončen.
Odpovědět0  2
Za to si můžou lidi sami, svojí hamižností a tím že nechtějí přemýšlet a chtějí svůj jednoduchý svět. Živočišný druh, který to dopustí je odsouzen žít v iluzi, kterou ovládají mocní. Politika je divadlo a prachy hýbou světem. Buď se na té vlně svezeš, nebo tě ten systém zavrhne, jako konspirátora, dezinformátora, trola atd. Dnes je to jen zaškatulkování, blok na sociální síti, zítra to může být už odstranění ze společnosti k ochraně demokracie. Nějaká hesla, že lidé se mají vzbouřit jsou jen úsměvná, protože velké revoluce nešli ze spodu, ale ze shora. I ten Bolševický převrat v carském Rusku stál miliony německých marek. Pokud chceš něco změnit, musíš se infiltrovat co nejvýše do té hierarchie a tam začít tvořit své vidění světa.
Odpovědět0  0
Korporace jsou jen přirozeným vývojem úspěšné firmy, úspěšný zde nutně neznamená hodný. Kdyby nebyly státy tak by se z nějaké korporace stalo ­"království­" a zavedlo svá pravidla. Každá taková firma potřebuje vydělávat prachy jinak zanikne, v lepším případě jen vymění hlavního šéfa. Funguje podobně jako stát, jen si nemůže tisknout prachy, takže musí být dlouhodobě v zisku a nezadlužovat se jak státní rozpočet.
Odpovědět1  1
To je taky důvod proč to v Číně funguje a je těžké od ní odejít. Indie je třeba mnohem levnější na pracovní sílu atd., ale nemá potřebnou infrastrukturu, přístavy, stabilní dodávky elektřiny atd.
Odpovědět3  1
Také si říkám že je to dost pesimistické, tedy pro Čínské automobilky. Ale EU může zavést ochranářská CLA ať už z jakéhokoliv důvodu. Nelidské pracovní podmínky zaměstnanců automobilek, Tibe, Ujguři, Ruský plyn, Invaze na Taiwan. Vždy se něco najde :D
Odpovědět0  1
Spíš drsnej jako většina borců jeho formátu akorát tak v diskuzi, při první facce by se rozbrečel.
Odpovědět0  0
Jaderné ponorky jsou omezené jen potravinami pro posádku. Vodu a kyslík si dokáží vyrobit.
Odpovědět1  0
Samozřejmě že dalo, ale poslední dobou je snad povinnost vykazovat nějakou činnost a i když je to úplná blbost, ale je v tom i náznak nějaké ekologie, tak se dostanete na nástěnku s Grétou a ­"vo tom to je­". Jen hádám kolik takových plastových ryb sami vypustí plastu a baterií do moří, nebo kolik jich někde zůstane na dně při poruše, nehodě nebo po útoku dravé ryby.
Odpovědět4  0
S výkupem pozemků to taky nemají jednoduché, někdy se jim prostě někdo hecne a neprodá. Občas kolují na internetu různé obrázky jak dálnice obtéká osamocený barák atd. Nebo stará barabizna uprostřed sídliště. Ekologii už taky berou docela vážně, dokonce jsou absolutní špička ve výrobě elektřiny z fotovoltaiky.
Odpovědět1  0
Expandovat do vesmíru, tam se dá narvat spousta lidí. Jeden plán na redukování obyvatel je jedna nejznámější konspirace a je o zlaté miliardě. Akorát si nemyslím že by to byl ráj pro všechny, ale výsledek by byl stejný nebo horší než teď pravděpodobně nějaká forma despocie horních 10.000. Někdo musí vždy vyvážet odpadky. Problém přemnožování je paradoxně u těch nejchudších s minimálním nebo žádným vzděláním. Takže zde je taky rezerva co s tím udělat. Navíc největší redukování obyvatel za celou dobu existence lidstva bylo v dobách válek a dlouho tu nějaká velká a ošklivá nebyla. Ano Američané se docela snaží a teď jim v tom sekundují Rusové na Ukrajině, ale stále je to ­"lokální­" i když s globálním ekonomickým dosahem.
Odpovědět0  0
Pravděpodobně chip asi úplně nesedl dobře na interposer.
Odpovědět0  1
Koukám že o recyklaci tady někdo slyšel akorát z propagačního materiálu a to jen nápis recyklujte :D. Recyklace lithiových baterií je zatím velmi neefektivní a podle současné terminologie je oblast výroby a recyklace lithiových akumulátorů zřejmě nepříliš udržitelná. Mimochodem v současnosti se při recyklaci lithiových článků zpětně lithium nezískává. Proč? Bylo by to velmi drahé a proto se raději nakupuje lithium od čínských těžařů, kteří ovládají trh.
Odpovědět0  0
Elektřina z uhlí a vodík z plynu :D
Odpovědět3  0
Je to konvertoplál a větší křídla by byl problém pro kolmé starty, museli by se naklápět stejně jako vrtule, jinak by byl odpor vzduchu moc velký, což vyžaduje složitější techniku a váhu navíc. Je to takový kompromis mezi letadlem a vrtulníkem. Já bych do toho nesedl, konvertoplány mají obecně hodně špatnou pověst. Nakonec díky různým incidentům nesmí v konvertoplánech cestovat prezident USA, členové vlády a vysocí důstojníci. Navíc čím víc vrtulí, tím větší šance, že jedna z nich selže, takže důvěra velká :D
Odpovědět0  0
Je to asi tak reálně jako jedna nejmenovaná automobilka, kde je šéf odsouzen za podvody :D
Odpovědět0  0
Jelikož jich neumíme vyrobit dost tak nejspíš to bude zoufalost a přetrhané výrobní řetězce, nafouknuté ceny. Nehledě na to, že nevyrobíme ani ten toustovač, jelikož tu chybí továrna na toustovače.
Odpovědět0  0
Nechci kazit iluze, ale Rusko má ještě hodně moderní techniky, ale nepoužívá ji z několika důvodů. První je, že stále věří že do konfliktu může vstoupit NATO a za další a to je ten nejdůležitější důvod, že nevycvičené vojáky je zbytečné dávat do moderních tanků nebo letadel, protože nevyužije jeho potenciál ani co by se za nehet vešlo. Výhodnější je tam poslat zelenáče ve šrotu, bojová síla je možná i větší. Cena za ­"maso­" v Rusku nemá ani cenu hovořit a starý ­"šrot­" je levnější nechat sešrotovat na bojišti Javelinem než ho rozřezat a roztavit na plechovky na vrakáči. Za další, oni možná posílají staré tanky, my už budeme moct poslat tak maximálně palcáty a kyje.
Odpovědět2  1
O F­-35 si myslím, že je to předražený neustále v servisu sedící letadlo, ale havarovalo jich zatím asi jen 6, F­-16 jich za posledních 15 let bylo 50 kousků :D Takže to je jenom hate na F­-35 :­) Třebad roku 1975 je známo 521 různých havárii a nehod u F­-16. Třeba u Migu 21 je to ­"jen­" cca 400, ale zase víc mrtvol. Ale nejhorší byla snad ­"létající rakev­" F­-104 Starfighter, třeba Kanada přišla o polovinu letectva díky nehodám. Baví mě tyhle žabomyší války, když někde něco spadne, hned všichni vědí co, nebo kdo za to může. Kvůli nedostatku západních dílů, ruská vojenská letadla nepadají, podle statistik by měla padat častěji se západními díly. Ale přisadit si může koukám každým, když se to hodí do krámu :)
Odpovědět0  0
Tak USA si to dotovat budou, protože se tam mluvilo o vojenském využití, takže mu to někdo z Pentagonu vysvětlil :D
Odpovědět1  1
Pochybuji, že bez licence by s tím někdo mohl létat a určitě to nikdo nepovolí jen tak lážo plážo nějakému hipíkovi ve městě jako je Praha. Stejně by to spadalo pod civilní létání. Pravděpodobně koridory a přesně daná místa pro přistání + povolení ke startu od dispečera co zapne autopilota. Já sám bych do toho nevlezl, čert ví jak to mají s bezpečností.
Odpovědět0  0
K létání ze střechy na střechu je to ideální, zvlášť ve městě. Popřípadě přistávací plocha někde u nádraží, v centru atd. Samozřejmě to bude pro ­"šlechtu­" ne pro plebs.
Odpovědět0  1
Voda sice teče sama, ale to zařízení na výrobu té elektřiny se musí koupit a nainstalovat a to zadarmo není a údržbu to taky občas potřebuje, revize atd. I fotovoltaika vyrábí takhle ­"zadarmo­" že :D A pak se někteří diví, proč jim chodí tak vysoké poplatky, když mají objednanou čistou elektřinu, když vítr a slunce je zadarmo.
Odpovědět3  0
Zkapalněním se dost pročistí, navíc každé ložisko i v USA má nějaké ­"složení­". Myslím, že v Evropě je dnes důležitá tak akorát vlajka tankeru na kterém to sem dorazilo :­-D
Odpovědět1  0
Nehody se stávají, to nemění nic na tom že v ponorkách patří Rusové na špici.
Odpovědět1  1
Tak Američanům se taky potopila jaderná ponorka USS Thresher a zařvalo tam víc lidí než v případě ponorky Kursk. Navíc většina lodí se potopí, když dostanou dobře cílený zásah.
Odpovědět2  3
Pořád je totiž šance, že se to bude dát opravit, slaná voda by je dost poškodila, navíc ten plyn z vrtů nejde jednoduše zavřít, takže i tady je bonus. Oprava by znamenala zrušení sankcí, nebo jejich omezení, to ale USA nepovolí. Ale šance tu je, i když mizerně malá, že se Evropa vzepře svému pánovi za oceánem. Navíc jak Zelenskyj stále říká, Vse bude Ukrajina, tak by teoreticky ty trubky pak byly po obsazení Moskvy Kyjevem Ukrajinské a na to by už sankce nemuseli platit :D
Odpovědět2  0
Víme že Rusové neumí vyrobit mikrovlnku, osobní automobil ani elektrický kartáček, ale atomovku a raketu do vesmíru postavit umí, také mají nejlepší raketové motory s uzavřeným cyklem a v ponorkách jsou rovněž na špici. Problém je hlavně rozkradená armáda, mizerný výcvik, brutální šikana a kasárny v dezolátním stavu. Aby něco v Rusku fungovalo, musí na tom mít dohled přímo místní vládce, tak to bylo vždy a nejspíš se na tom ani příštích 1000 let nic nezmění. To že jim vybuchují tanky při zásahu Javelinem je věc konstrukce tanku, problém je že ani západní tank by zásah Javelinem nepřežil.
Odpovědět3  2
Kde jsou ty lži ? Čtu zde spekulace a jedince co dokáže přemýšlet a pokládat si otázky. Taky se přikláním k názor,u že to Rusové nebyly, jen čekali až se lidé v Evropě budou silně bouřit a pak vlády pod nátlakem kolabujícího průmyslu a masy nezaměstnaných otevřou plynovody. Zničené trubky tohle ale zrušily.
Odpovědět4  2
Nevím jestli se o tom náhodou nezmínil Colin Powell a nemával tím před novináři :D
Odpovědět2  1
Tak samozřejmě, že nebudu sázet stromy nebo jinou vegetaci uprostřed pouště bez vody, kde to chcípne do večera. Ale určitě se najde spousta míst, kde to bude snadnější a levnější než postavit tuhle ­"plničku sodovek­" za X miliard. Tam kde to člověk vykácel, zaoral brambor a pak nechal přijít poušť, tak tam to dá do kupy jen člověk. Není úplně dobré udělat jadernou střelnici z celé planety a čekat, že když tu nebude člověk, že sem přijde něco lepšího :D
Odpovědět0  0
Raději zalesnit pustiny.
Odpovědět0  0
Nikde to nezmiňují, ale předpokládám, že by to mohla být slitina Titan­-Hliník­-Vanad, který se používá v leteckém a kosmickém průmyslu. Jiné slitiny jako Titan­-Zirkonium, Titan­-Zlato bývají těžké, nebo mají jiné využití.
Odpovědět1  0
Vadí třeba pozemním teleskopům a to jako hodně.
Odpovědět0  0
Ale ten zadavatel si na tu reklamu musí vydělat tím, že kasíruje zákazníky, takže kruh se uzavřel.
Odpovědět2  0
Pořád je to o 1000 pracovních míst víc, než kdyby se to nepostavilo. Aneb jedno staré židovské moudro. Mít 1000 dolarů, nebo nemít 1000 dolarů, je rozdíl 2000 dolarů :­) Suroviny u nás nejsou, většinou se nacházejí v zemích, které nemáme rádi a nebo je nechceme kupovat, ale jen za pár šlupek získat koncesi na těžbu a vydrancovat to s příslibem pracovních míst místním domorodcům, pak nějaké řeči o demokracii atd. A když jsou suroviny, tak se sesypou ekoteroristé, elfové, lesní víly a druidi popřípadě místní starosta s naštvanými občany, že tady důl nebude a máte po dolování. Energie jsou u nás drahé a Maďaři se alespoň snaží být trochu pragmatičtí a Čínu tu nemají rádi u zdejší vlády, neziskovky a jeden Vystrčenej Taiwanec. Takže si možná i chrochtají, že to tu stát nebude.
Odpovědět0  0
Kdyby toho robota vyplnili silikonem na patřičných místech, udělali by větší díru do světa než s tímhle ­"nosičem kávy­".
Odpovědět0  0
Hezká scifi, ale nevím ani o nějakém velkém projektu pro maglevy natož s vakuovým tunelem. V Evropě je to v příštích 100 letech úplně bez šance a v severní Americe je ta šance mizivá, možná nějaký unuděný šejk by si pár kilometrů postavil, ale jediná země kde je to snad možné realizovat je Čína a to jen v případě, že místní vládce se tak rozhodne.
Odpovědět0  0
Vaše neustálá obhajoba toho chatbota, ať už tady řekne kdokoliv cokoliv ukazuje, že jste spíš zaměstnanci Mety :D
Odpovědět0  1
Zrovna u otázky na Zuckeberga by měl být konzistentnější, protože ty otázky byly položené v krátké době za sebou. Popřípadě se podívat na předchozí odpověď a říct co ho vedlo ke změně názoru, takhle mi to vážně připadá jen jako random generátor odpovědí, popřípadě jej v průběhu upravují progamátoři mety. Každopádně, není to UI, jen rozsáhlá databáze s lepším algoritmem, takže od toho moc nečekám.
Odpovědět2  0
Pořád je to o 8 let lepší než u jiných automobilek.
Odpovědět2  4