Hitman: benchmarky prvního opravdového DX12 titulu
14.3.2016, Jan Vítek, aktualita
Na konci minulého týdne se dostala na trh hra Hitman, která je zajímavá nejen restartem své série, ale také tím, že jde o první hru s opravdovou podporou DirectX 12. Budeme se tedy zabývat tím, co předvádějí karty AMD a NVIDIA.
Hitman od IO Interactive je tedy označován za první AAA titul pro PC, který přímo podporuje DirectX 12 a je dostupný na trhu. Jiné hry jako Ashes of the Singularity nebo Gears of War Ultimate Edition jsou buď stále v betaverzi nebo jde o tituly s narychlo spíchnutou podporou DX12. Hitman tak má dosud zdaleka nejlépe využít výhod asychronních shaderů, hlavního tématu konce minulého roku, takže se může konečně ukázat, zda jsou na tom v tomto ohledu lépe Radeony nebo GeForce. Je třeba také poznamenat, že společnost AMD i NVIDIA již přišla s vyladěnými ovladači pro své grafické karty a tuto hru, takže by měly mít stejné podmínky při testování. V případě AMD jde o Crimson 16.3 a NVIDIA nejdříve připravila problémové GeForce 364.47, za něž ale již má náhradu.
AMD přitom už dříve uvedlo, že právě Hitman by měl ukázat, jak jsou na tom Radeony v DX12 oproti GeForce, přičemž studio IO Interactive se již dříve zapojilo do programu AMD Gaming Evolved. Můžeme tedy očekávat, že Hitman by skutečně měl využívat výhod asynchronních shaderů a nabídnout pod DX12 více FPS než pod DX11.
S podrobným benchmarkem přišel jako obvykle server PCGamesHardware.de, kde se můžete podívat na podrobné výsledky testů v různých rozlišeních a pod DirectX 11 i 12.
- výsledky ve Full HD a Ultra HD pod DX12 -
Výsledky skutečně ukázaly, že karty Radeon dokáží pod DirectX 12 získat víc než GeForce, což platí především pro vysoká rozlišení. V takovém případě karty s čipy GeForce pod DX12 dokázaly i ztratit malou část svého výkonu, čímž se třeba karta Radeon R9 390 dostala před GeForce GTX TITAN X a R9 Fury (ne Fury X) si dala konkurenční GTX 980 Ti.
Co se týče slabších karet, pak můžeme srovnat ve Full HD třeba GTX 960 (a to vysoko přetaktovanou) s R9 280(X), jež zase pracovaly pouze se středně detailními texturami. V DX12 karta GTX 960 opět ztratila, zatímco Radeony získaly, ale jen velmi mírně. Na základě těchto testů lze říci, že GeForce si s DX12 moc nerozumí, zatímco Radeony dokáží získat i několik FPS navíc, ovšem jde spíše jen o vysoká rozlišení a výkonné karty. V případě střední třídy nejsou rozdíly tak výrazné, abychom je vůbec řešili. Hitman se také ukázal jako hra náročná na paměť karty. Pokud máte jen 2 GB, pak to bude chtít nízké detaily textur, karta se 3 GB paměti umožní nastavit střední detaily a až u 4GB karty se nemusíte krotit. Více výsledků najdete ve zdroji aktuality.
Zdroj: PCGamesHardware.de
AMD přitom už dříve uvedlo, že právě Hitman by měl ukázat, jak jsou na tom Radeony v DX12 oproti GeForce, přičemž studio IO Interactive se již dříve zapojilo do programu AMD Gaming Evolved. Můžeme tedy očekávat, že Hitman by skutečně měl využívat výhod asynchronních shaderů a nabídnout pod DX12 více FPS než pod DX11.
S podrobným benchmarkem přišel jako obvykle server PCGamesHardware.de, kde se můžete podívat na podrobné výsledky testů v různých rozlišeních a pod DirectX 11 i 12.
- výsledky ve Full HD a Ultra HD pod DX12 -
Výsledky skutečně ukázaly, že karty Radeon dokáží pod DirectX 12 získat víc než GeForce, což platí především pro vysoká rozlišení. V takovém případě karty s čipy GeForce pod DX12 dokázaly i ztratit malou část svého výkonu, čímž se třeba karta Radeon R9 390 dostala před GeForce GTX TITAN X a R9 Fury (ne Fury X) si dala konkurenční GTX 980 Ti.
Co se týče slabších karet, pak můžeme srovnat ve Full HD třeba GTX 960 (a to vysoko přetaktovanou) s R9 280(X), jež zase pracovaly pouze se středně detailními texturami. V DX12 karta GTX 960 opět ztratila, zatímco Radeony získaly, ale jen velmi mírně. Na základě těchto testů lze říci, že GeForce si s DX12 moc nerozumí, zatímco Radeony dokáží získat i několik FPS navíc, ovšem jde spíše jen o vysoká rozlišení a výkonné karty. V případě střední třídy nejsou rozdíly tak výrazné, abychom je vůbec řešili. Hitman se také ukázal jako hra náročná na paměť karty. Pokud máte jen 2 GB, pak to bude chtít nízké detaily textur, karta se 3 GB paměti umožní nastavit střední detaily a až u 4GB karty se nemusíte krotit. Více výsledků najdete ve zdroji aktuality.
Zdroj: PCGamesHardware.de