reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od Hnizdo (3)
Zde se nejedna o hw­/sw scheduler graphics a compute shaderu. Ten nelze vypinat ani zapinat, bez ohledu na to jestli je sw nebo hw. Toto je jina funkce. Navic je vazana na Win10 may update.

Furthermore, in addition to introducing support for DirectX 12 Ultimate, the Windows 10 May 2020 Update also added a new feature called Hardware­-accelerated GPU scheduling. This new feature can potentially improve performance and reduce latency by allowing the video card to directly manage its own memory.

zdroj videocardz
Odpovědět3  3
O to nejde. Jde o to, že se pak malware může schovat i před antiviry a zůstat v systému ­/ rootkit. Věci používající tyhle metody se dostávají ven hodně špatně.
Odpovědět1  0
Dalsi labtube­-only utok s nulovym praktickym dopadem.
Odpovědět3  4
Jen upresnim ze ta velka cache je tam proto, ze pri zapisu jednoho logickeho sektoru se musi precist, modifikovat, a pak postupne pres sebe ulozit nekolik celych fyzickych osove sousednich sektoru ­(ktere jsou podstatne vetsi­) , coz je dost dat, ktere je potreba nekam ulozit ­- do cache.
Odpovědět1  0
Vykon bude stacit na to, aby si intel udrzel prvenstvi ve hrach. Ceny budou zalezet predevsim na tom, jak pretizeny intel bude. Pokud bude poptavka nadale vyssi nez je vyroba, snizeni cen se nedockame.
Odpovědět1  0
No ona je ta grafika z technickeho hlediska dost predpotopni. Minimum stinu nebo dynamickeho osvetleni, eye candy barvicky.... Kdyz to srovnam s Doom3 s dynamickym svetlem­/stinem, atmosfera je uplne jinde. Tohle je sportovni horde vyvrazdovacka s hezkym umeleckym vizualem, ovsem bez stare desive atmosfery. Dead Space nebo Prey je atmosferou, pribehem, tecchnologiemi i hratelnosti uplne nekde jinde.
Odpovědět0  1
Ja ale myslel obecne. Od objeveni meltdownu az po dnes neni zadny pripad pouziti techto zranitelnosti v praxi. Ani BSI o nicem neinformoval. A budme si jisti, ze by toho byly plne weby, o to by se AMD postaralo.
Odpovědět1  4
https:­/­/www.svethardware.cz­/nasly­-se­-dve­-nove­-bezpecnostni­-diry­-u­-cpu­-tentokrat­-u­-amd­-od­-bulldozeru­-po­-zen­/51485

Výzkumníci tvrdí, že napadení CPU pomocí těchto nedostatků je relativně snadné a povedlo se jim to s běžným JavaScriptem v prohlížeči. Změřili, že takto jsou schopni získat data rychlostí až 588,9 kB­/s a snížit tak např. náhodnost generovaných čísel, což útočníkům usnadní predikci umístění kódu v CPU a spolu s tím umožní útok ­(např. i získání šifrovacího klíče pro AES­). Chyba byla nalezena na procesorech AMD od generace Bulldozer, tedy i Piledriver, Streamroller, Zen, Zen+ i Zen 2.

Chyba byla AMD nahlášena 23. srpna 2019, prozatím se ale neví o žádné opravě mikrokódu.
Odpovědět2  0
Zatím ale venku není žádný malware toolset, neřkuli malware, který by objevené chyby zneužíval.
Odpovědět0  5
A jaképak hlouposti jsem prosím kdy a kde blábolil? Byl by nějaký příklad, nebo snad blábolíš hlouposti? Prosím neotírej si o mně svou špinavou tlamu, děkuji. To platí samozřejmě i pro prolhaného wendaka a spol.
Odpovědět1  1
jeste ze se prihasil wendak, kochrenek a brzo prijde i tombik, a vsem nam vysvetli jaka je to desna prohra pro intel, kdyz z top10 SC jsou prvni dva IBM POWER, a treti proprietarni cinsky cpu :­)
Odpovědět1  6
Pokud zvyseni pritlaku problem vyresi, tezko to bude konstrukci chladice. Spatne navrzeny chladic muzete utahovat doaleluja a bude chladit stejne spatne.
Odpovědět2  4
Tak to otevru sampanske! ....

... a ty jsi vlastne kdo? ;)
Odpovědět0  0
reforged, ne HS, uz blbnu. lizzardi managorment zrejme dostal tu genialni ideu, ze kdyz maj ted tu drobnou globalni megakrizi, bude lepsi kdyz jejich hry nebude moc lidi hrat XD
Odpovědět0  0
"Je ostatně logické, že ty mohou požadovat podíl z tržeb, když bez jejich tvorby by byla služba GeForce NOW zcela k ničemu, neboť NVIDIA sama žádné hry nenabízí. ­"

Aha. Takze diky GFN si lidi koupi hry ktere by je jinak hrat nemohli, a za to budou chtit jeste od nvidie dalsi penize. No to se pak treba google nesmi divit, ze po nem e­-noviny, kterym dela hlavni pageviews a bez neho skonci, chteji penize. Nebo komunikacni spolecnosti, ktere sice obsah sami nenabizi, ale presto chteji penize po googlu a dalsich firmach, protoze pres ne proudi jejich content ­- ovsem po svych uzivatelich chteji jen tak mimochodem penize nadale :­)

Je to preci vsechno logicke.

Drzost Blizzardu, ktery by mel po Heartstone odprosovat lidi na kolenou, nebo se aspon stydet v koute, nezna mezi. Nejen ze svym zivitelum naplije do obliceje, ale jeste jim hned nato nafackuje.
Odpovědět3  4
Spatna rozhodnuti ve vyvoji 10nm procesu rozhodne neznamenai, ze je bude intel u 5­/7nm opakovat. Spise se da cekat pouceni z vyvoje.
Odpovědět0  0
Akcionare zajimaji jen vysledky, a ty jsou takove, ze jsou financi vysledky nad ocekavani a priste budou jeste lepsi. Akcie rostou, dividendy take. Akcionare tedy nikdo chlacholit nemusi.
Odpovědět0  0
Intel nema co priznavat, dokud ma rekordni financni vysledky, coz jeste ty posledni byly. Manazeri vysledky v retailu samozrejme vidi, ale ted s nimi nemuzou nic delat, a dokud to neni videt vyrazne na penezich, vsichni jsou spokojeni. Jiste by nastala jina situace kdyby tento trend vydrzel pet let. To je vsak krajne nepravdepodobne.
Odpovědět2  7
jen takovy pruzkum ­- kolik lidi si tu zapnulo SGX?

SGX je obvykle defaultne v biosech vypnute. Vim o jedine prakticke aplikaci, PowerDVD 19 vyzaduje SGX pro prehravani chranenych 4k BluRayu ­(coz je v praxi stejne prakticky nemozne protoze AACS 2.0)
Odpovědět0  0
Tak ­"dovolena s rodinou­" Koduri, zeano.
Odpovědět1  1
Fluorocarbony jsou tu 50 let. Nektere maji po nasyceni kyslikem schopnost liquid breathing ­(jako v the Abyss­).
Odpovědět0  0
Fluorocarbony jsou obvykle inertní a netoxické.

https:­/­/en.wikipedia.org­/wiki­/Fluorocarbon
Odpovědět0  0
Na to ze te to co pisu nezajima je s podivem, ze tu tvorime pulku obsahu diskuse ;)
Odpovědět0  1
To uz si mi muj malicky rekl tolikrat, a vzdycky ses ke mne zase vratil, muck :)
Odpovědět0  1
To ma jaky vztah k vyplodu ­"50fps,je vhodné leda pro minecraft­" ?
Odpovědět0  1
ty jadra navic tu byly davno predtim, byly pouze drazsi. inovace 0,0 s periodou.
Odpovědět0  1
Jasne tombiku. Promin tombiku. Ty nam vsem vysvetlis jak funguje Harvard Byznys a Forbes. Nic naplat, plzenska garaz je ta prava reference, takovej ceskej Elon :­)

V jednom pripade vidime ­"AMD big win with async compute­" a nevypada to ani na win, dokonce ani na no one gives a fuck. To je pro tebe slovo bozi.

V druhem vidime ­"RTX je pro nvidi vyhra­", RTX ma jeden AAA titul za druhym, gondole, Microsoft dodal standard, Turing prokazatelne vydelava. Tomuhle tombik, rika velkohube prohlaseni. Sefovi firmy ktery ziska nejvyssi prestizni oceneni, tombik rika ­"manazersky vykvet­".

A ted tu o tech babovickach, a pak hezky spinkat.
Odpovědět0  1
Tak se podivame, kdo je tu lhar a fanAtik.

"mne je RTX jako technologie v tehle podobe uplne ukradeny. Ten vizualni prinos je dneska porad minimalni. Tech par vylepsenych odrazu a stinu na tom nic nezmeni.­"

https:­/­/arstechnica.com­/gaming­/2019­/08­/review­-control­-is­-remedys­-best­-game­-yet­-and­-a­-ray­-tracing­-masterpiece­/

"Ray tracing on compatible PCs looks so incredible, it­'s worth the downgrade in resolution.­"

Nutno poznamenat, ze arstechnica je silne konzervativni medium.
Odpovědět0  1
ale jsite :­) ty, absolutni nula s argumenty prepsanymu od DDeho, bude za ­"manazersky vykvet­" oznacovat cloveka co byl Harvard Byznysem oznacen jako nejlepsi sef z velkych firem a cloveka, co je na 28. miste innovative leaders casopisu Forbes.

https:­/­/www.forbes.com­/lists­/innovative­-leaders­/#26718c726aa9

Treba Lizu tam nejak nikde nevidim.

Zatimco zcela zbytecne technologie jako async compute jsou pro tebe svate, neco co skutecne herni a technologicky svet obecne nekam posouva neopomenes poplivat a pomluvit pri kazde prilezitosti, jako cokoliv od nvidie a Huanga.

Tvoje bezbreha nenavist a brutalne vulgarni napadani vsech oponentu je vseobecne znamo. Coz je taky to jedine co umis, a umis to vyborne.
Odpovědět0  2
Vis, jak uz rekl kdysi nekdo moudrejsi, mne ani tak nezajimaji lide co se mnou nesouhlasi, jako spise ti co se mnou souhlasi. Aneb odvhrni lidi se kterymi ztracis cas a obklop se lidmi, se kterymi ztracis pojem o case.

S clovekem ktery dokaze tvrdit ze 30fps je nepouzitelne kdyz gondole donedavna nic jineho neznaly a i dnes ma vetsina velkych titulu fps lock, a mnoho PC titulu ma half­-sync na 30fps, opravdu nema smysl ztracet cas.

Kdyz uz jsme u tech monitoru, mam Asus PG27UQ. Jeho cenu si najdi.
Odpovědět0  1
Lol :­) Lock na 100fps, gondole kupuji jen zoufalci.... Ty jsi solidne mimo :)
Odpovědět0  1
Ja naprosto chapu, ze v teto souvislosti nechces mluvit o amd, proto jsem ti to taky pripomenul :­)
Takovy oBBjektivni oDDbornik jako ty jiste nema dvoji metr ;)
Odpovědět0  3
Moc nechapu, proc mas potrebu lhat, kdyz se tvoje kecy ­"2080Ti + fullhd monitor­" daji okamzite rozbit postnutim prislusneho benchmarku.

https:­/­/www.techspot.com­/article­/1934­-the­-state­-of­-ray­-tracing­/

kde i zakladni 2060ka bez Ska dava 1440p, prestoze je urcena na RT ve fullhd.

To pak nevrha dobre svetlo i na zbytek toho co pises.

Jako lidi si u tebe zvykli na neustale lhani a nvidia­/intel haterstvi, ale takovym snadno prokazatelnym lhanim si vylozene skodis.
Odpovědět2  2
Co kdybs zaskocil do CDProjektu a vysvetlil jim, co maji kdy pouzivat a co ne ;)
Odpovědět2  5
nepletes si to s ­"Radeon™ GPUs win big in DirectX® 12 with async compute­" , superhard to tune a 4% vykonovym prinosem? ;­] RTX totiz skutecne funguje a neco dela ;]
Odpovědět3  3
Vskutku je videt, ze jsi povolany k tomu, abys posuzoval co je lepsi pristup, kdyz pouzivas cizi termity jak ray matching. Pro tvoji informaci: ray marching pouziva Zero Dawn. Jaky pouziva system RDR2 nevime, nikdo to nespecifikoval.
Odpovědět1  3
tak urciteee. na gondolich je 30fps lock a vsichni tam hrajou jen minecraft..... treba takovej rdr2 minecraft...
Odpovědět0  5
Huang se dnes urcite probudil, v zavejich dolaru.
Odpovědět4  11
". Ano vyzkouší to většina lidí, co RTX koupí, ale pak to stejně vypnou, aby si fakt zahráli, nebo aspoň tak to mám ve svém okolí já. ­"

Asi mame kazdy jine okoli :­)­)­) To jsou zase cancy.

Proc by to asi nekdo vypinal, aby mel v control misto 50ti fps 100fps? Jeste bych pochopil ten BFV, pokud nekomu nestaci tech 80fps a potrebuje nutne 120.
Odpovědět1  9
- aha, takže nvidia jako první přišla s adaptivní synchronizací, ale protlačila to AMD, která se zpožděním tří let po uvedení vlastního řešení začala řešit ­"detaily­" typu LFC ­(freesync2­).

-tyto bláboly lze snadno vyvrátit počtem prodejů highendových karet a prodejů monitorů s desetibitovým panelem, včetně těch 8+2 FRC.

-physx je nejpoužívanější multiplatformní fyzikální framework. pokud vím, jako jediný používaný framework s hw akcelerací, naposled Metro Exodus. podpora gsync se neustále rozšiřuje. takže tvoje tvrzení o obojím je vědomně lživé.

-amd samozřejmě prohrálo. mimosoudní vyrovnání v této zcela jasné záležitosti nepřipouští jiný výklad. amd nemělo argumenty k vyvrácení argumentů žaloby. stejné argumenty se používaly u soudů s intelem a nvidíí, takže nevidím důvodu k dvojímu metru. argumentovat laiky když má soud k dispozici odborné posudky je hloupost.

-není jistě problém moji údajnou lež vyvrátit:

1­) kdo první dostal do her raytracing v reálném čase?
2­) řešení kterého výrobce kdo má dnes nejvíce RT supported titulů?
Odpovědět1  0
Zde je rozbor Crytek dema od digital foundry. Podrobne se zabyva tim, kolik omezeni musel crytek udelat, aby se vubec aspon cast obrazu mohla renderovat pres maximalne omezeny RT. V podstate jen reflexe na zrcadlovych plochach v bezprostrednim okoli kamery. Zbytek je bud cubemapa nebo voxel cone tracing. O odrazech na vsech hrubych povrsich jako v BFV si muzeme bez hw podpory nechat zdat.

https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=efOR92n9mms
Odpovědět0  0
"Právě, že vývoj trvá. Čili když dneska nejsou ještě ani oznámené, tak ani za rok nebudou. :­)­"

To je smutne videt jak nekdo muze byt mimo. Nextgen gondole ohlasily podporu HW RT. Cyberpunk je ohlasen na pristi rok. Rockstar podporu RT RDR2 nevyloucil. Crytek ohlasil ze pripravuje akceleraci DXR pro svoje soucasne ­"RT­" technologie.

Takze skutecnost je takova, ze nejen, ze budou, ale spise se stane RT velmi rychle necim jako tesselace, co vsichni bereme jako samozrejmost.
Odpovědět0  3
"Nvidia dostala RT do her? Do kolika? 14 měsíců po ​­"úžasném představení RTX​­" to nepodporuje snad ani 10 vydaných her ­"

To je zvlastni jak nekdy lide zapomenou nejen pocitat, ale zcela myslet.

Zkus najit odpovedi na dve otazky:
1­) Kolik AAA her na PC za predmetnou dobu vyslo
2­) kolik z nich dostalo RT podporu

a pak pro ilustraci se staci zamyslet napr. nad adopci DX12. Za prvni rok nevysla ZADNA dx12 hra ktera mela nejaky DX12 benefit. Prvni DX12 hra byl Hitman, ktery vysel 14 mesicu od uvedeni dx12. Efekt mel pouze na AMD, a to pouze proto, ze AMD odstranila ze svych zabordelenych drivery stary odpad, jak je znamo. Prvni true DX12 hra, ktera skutecne vykonove benefitovala z dx12 vysla az nekolik let po jeho uvedeni.

Vskutocnosti je RT nejrychleji se adoptujici herni technologie v historii.
Odpovědět0  3
Opravdu nic ve zlem. Vzdyt ne kazdy se zabyva bezne zabezpecenim IS. Takze nemusi vedet, ze existuji statni bezpecnostni autority, jako nemecka BSI, podobne nasemu NBU­/NCKB. Tyto urady vydavaji varovani a doporuceni, vcetne informace o KB hrozbach. S temito autoritami ze zakona spolupracuji spravci kriticke infrastruktury, bezpecnostni firmy a organizace s proverkami.
Zcela nezavisle vydavaji reporty i antivirove spolecnosti, ktere analyzuji vse co se objevi na siti na urovni kodu, a samozrejme tu existuje i pocetna expertni komunita. Pochopitelne, nikdo se ani ve snu nespoleha na informace od postizenych vendoru, prestoze i oni maji sve zakonne povinnosti, pokud jsou jejich zarizeni soucasti kritickych infrastruktur statu.

Chapu, ze jen nekdo bez jakekoliv znalosti problematiky muze u jinych vazne predpokladat, ze vsichni sedi na zadku a cekaji, jestli se intel k necemu prizna, byli to nezavisli odbornici kteri objevili tyto zranitelnosti a stejne by objevili i malware znuzivajici tyto zranitelnosti.

NIKDO dosud nensael jediny pripad zneuziti. To je fakt.
Odpovědět0  1
Pouze jsem vyvratil nesmysly o tom, ze 2080Ti RT nedava. Dava ho i 2060 v pohode.
Odpovědět0  2
- coz nic nemeni na tom, ze RT dostala do her nvidia. ani intel ani amd. tragicke vysledky intelu se sw pocitanim vidime na WoT.

-je jedno odkud adaptivni synchronizace pochazi, mezi lidi ji dostala nvidia, nikoliv AMD nebo VESA. Ono to totiz zdaleka neni jen o tom prenosovem kanalu, jak se ukazalo.

-10ti bitovy vystup na desktop grafikach je mi platny jak mrtvymu zimnik. nemam jedinou aplikaci, ktera to pouziva, a to mam narozdil od vetsiny populace 10bit­/cch monitor.

-byla to nvidia kdo udelala z physx nejrozsirenejsi multiplatformni fyzikalni framework, nikdo jiny.

-tvrdim to nekde? a mimochodem, moc bych po prohrane kauze AMD neoperoval s bulldozerem ;­)

-zaverem ­- nvidia byla rozhodne prvni, kdo prisel s raytracingem ve hrach. vyvinula, dostatek vykonu poskytla, do her protlacila.
Odpovědět0  3
proc tyto zranitelnosti nikdo nepouziva v praxi?
Odpovědět0  2
14 let trvalo, nez se na sidechannel zranitelnosti prislo.

Po dvou letech od odhaleni se in the wild nenasel jediny priklad pouziti ani jednoho ze sidechannel utoku, ani napriklad pres ME. Ani antivirove spolecnosti, ani bezpecnostni statni urady jako BSI, ani komunita nenasla nic.
Odpovědět0  2
"Jo ale hry které používají ten raytracing na plno je zatím pouze jedna a to hra ​­"Control​­" a ani 2080TI to nedává to potom ten raytracing ted nemá vůbec cenu...­"

Reality check:

2060 fullhd@max + RT med 44fps
2080Ti 4k@max + RT high 41fps

Odpovědět0  6
To je samozrejme vsechno nesmysl. Sam nemas o historii nejmensi poneti.

RT pouze akceleruje rozhrani DXR, ktere je podmozinou DX12 pouze z chronologickych duvodu, RT funguje i pod Vulkanem, a pokud by mel MS zajem, bude fungovat i v DX11, stejne jako muze DX12 fungovat pod Win7, jak se ukazalo.

AMD RT ­"melo­" asi stejne jako nvidia mela RT OptiX, ktery je tu vic jak deset let. Do her v realtime to dostala nvidia, stejne jako gsync, physx a jine. Byla prvni, o tom neni zadna debata.

V dobe, kdy AMD prislo se ­"spasnym­" ryzenem, mel intel mnohajadrove cpu na trhu jiz nekolik let. A jak uz to byva, prvni byva drazsi nez ti druzi, treti,....
Odpovědět1  7
kam by se taky hnal, v podstate se mu nic nedeje. vyrabet vic nemuze, tak co :)
Odpovědět0  4
Nvidia pouziva ­"plny­" raytracing rozdeleny na jednotlive ulohy, ktere mohou nebo nemusi pracovat soucasne ­- shadows, GI, reflections. Pokud pracuji vsechny soucasne, jedna se o ­"plny­", raytracing sceny, vskutocnosti raytracing beze vsech privlastku.
Odpovědět1  4
jako studena sprcha vsak bude pusobit, kdyz zi uvedomime, ze se intel dokazal vyrovnat jak nove architekture AMD a soucasne 7nm procesu pouhym zlevnenim starych 14nm produktu. Navic jak bylo zmineno, portfolio pro datacentra ma pojistene dopredu ­(AVX512, AI, Xe­), pouze dorovna ceny.
Potom to s budoucnosti amd uz nevypada tak ruzove, pokud nebude slapat do pedalu jeste agresivneji nez ted. Jadra uz stacit nebudou.
Odpovědět0  7
Tak predevsim voxel cone tracing neni ray tracing. Neni to ani hybridni raytracing. Je to Sparse voxel octree global illumination. Voxelove nahrazky jsou tady od Division 1 ­- HFTS.

https:­/­/developer.nvidia.com­/Hybrid­-Frustum­-Traced­-Shadows

Bude zajimave sledovat, jestli tahle nahrazka od cryteku aspon funguje mimo screen space.
Odpovědět1  4
Ty mne prekvapujes svoji pokrocilou neznalosti anglictiny.

Samo AMD doslovne priznalo, ze na zaklade ­"ohlasu komunity ohledne boostu ryzenu identifikovalo problem s boostem a chysta napravu­". Tedy na zaklade dat, ktere der8auer poskytl.

Ale chapu, ze ty nikdy nepriznas svoji blamaz, i kdyz je natolik totalni, jako v tomto pripade, a budes dal zvanit svoje nesmysly proti veskerym oficiaolnim faktum.
Odpovědět4  0
Je velké štěstí trombozo že ty nejsi každý, i když se tak sám rád často oznacujes, jako např. nyní XD Chudáček jsi jen ty, poté co ti dnes amd přiznalo problém který jsi tu za chlístání pěny od huby popíral.
Odpovědět3  2

Loool, takže se zdá, že der8auerovy výsledky byli dostatečně průkazné :D co teď budou dělat všichni ti klauni co tvrdili že je vše v pořádku :­)

A také jsem zvědav co budou dělat s tím předchozím snížením boost teplot limitů a napětí kvůli spolehlivosti. No holt bližší PR než kabát.
Odpovědět4  3
Problemy s boostem jsou PROKAZANY. Konkretni rozvrzeni hodnot je INFORMATIVNI, nicmene plne VYPOVIDAJICI a dostatecne PRUKAZNE. Muzes pomlouvat, zvastat, nadavat, s tim nehnes.
Odpovědět3  4
To víš, tam si raději nechají tebe, azznohu a tromba, s megathready plné nejhrubších urážek. Starej crha jim musel desne vadit, pro svoje dva příspěvky za týden. V žumpě zůstávají výkaly.
Odpovědět4  6
Kochrenku, chlpce mala zoufala, ukoncuj si co chces, lzive kecy o intelu a jeho boostu do diskuse o boostu ryzenu sem zatahl Kroman a asip80, nikoliv ja. O boostu 8700K jsi tu lhal take. Tkaze se nesnaz vysvetlovat o cem ten thread je, kdyz si to po tobe muze kazdej precist.

A porad si opakuj, ze vyzkum delal der8auer, nikoliv ja, prispeli do nej majitele AMD ryzen, nikoliv ja, clanek zde psal Martin, nikoliv ja, a ty si sem lezl dobrovolne hajit neobhajitelne. Takze si ten svuj fanAtismus vezmi se svymi nadavkami, a utikej na tydiit nebo k dedemu, kde jsou na tebe mozna jeste zvedavi.
Odpovědět4  4
...je ponekud jinak, ze.. fakta fakta...
Odpovědět3  5
".. to je sice hezke, ale to nemeni nic na tom, ze pokud jsou ty hodnoty blbe namerene, tak ti zadne ­­'statisticke­­' zpracovani nepomuze..takze neeee :­­)­­)­"

chapu, 2500 lidi to blbe namerilo, neni to smeroplatny. pro der8auera je to sice relevantni, ale prijde Tromboza a vsem to vysvetli. Obr ktery pouze prevzal data od der8auera je Intel magor. A vsichni kdo na to poukazuji taky, plus tuna dalsich nadavek a dehonestaci, jak je trombozovym zvykem.

Jestli ti tohle nekdo jeste porad zere, tak mu to ze srdce preju.
Odpovědět3  4
""Ptam se znovu. No a co jako? To si ma kazdy k tomu CPU koupit noctua chladic a klimatizaci?­­" Nechapu proc se ptas kdyz nikde nic podobneho nepisu ze musi.­"


Ja nekam utikam? To se povedlo. Bavime se tu o tom, ze 90­-95% lidi nedosahne na deklarovany boost. Ty prijdes s tim, ze tobe to funguje s chladicem za dva litry a klimatizaci. Ja se zeptam ­- a to si maji lidi jako poridit, aby jim to fungovalo? A ty odpovis ­- nikde netvrdim ze musi.

A ja prej nekam utikam :­)

"Na zaver vim ze ty problemy mel i Intel jen to byl Intel ­" tak to doloz, pry dokazes vse dolozit, nejlepe merenim nekolika tisic uzivatelu. Lhari.

"Cekam zes tak samo se rozciloval u postu na PCT kde bylo zjisteno ze nove ovladace snizuji FPS u starsich grafik nVidia.­"

Tady je videt kdo je fanAtik a kdo pracuje s fakty.
Takze nekolik faktu:
- neni to jen u starsich grafik, zdroj uvadi i 2080Ti
- neni to plosne z hlediska useru, hlasi to jednotlivci
- neni to plosne z hlediska her, zacalo to s CSGO, jeden hlaseny pripad Fortnite, dva pripady Witcher 3
- pripady jini uzivatele nereplikovali

https:­/­/www.windowslatest.com­/2019­/08­/26­/nvidias­-gpu­-driver­-reportedly­-causing­-csgo­-performance­-issues­/

takze at si kazdy udela obrazek o tvem fanAtismu porovnanim reality s tvrzenim ­"Cekam zes tak samo se rozciloval u postu na PCT kde bylo zjisteno ze nove ovladace snizuji FPS u starsich grafik nVidia. ­"
presneji, nekolik lidi hlasilo bug, ze ve v PUBG a asi dvou dalsich esportech maji dramaticke propady fps. Neni to omezeno jen nastarsi grafiky. Takze to
Odpovědět3  5
"Mno ja uvadim v jakem prostredi to jede a cim se to chladi a zas muzu to dolozit fotkami... ­"

Ptam se znovu. No a co jako? To si ma kazdy k tomu CPU koupit noctua chladic a klimatizaci? Nejak zapominas o cem se tu bavime, a to jest ze 90­-95ti procentum lidi to nefunguje jak ma. To ze tobe to funguje nic neznamena, to je soucasti te statistiky, tam jsou take lide kterym to chodi ­- 5­-10%.
Odpovědět3  5
- faktem je že při dodržení všech podmínek toho single core boostu dosahuje

Jakych podminek? Kde jsou vypsane? Proc 95% realnych systemu tech podminek nedosahuje? Lez.

- faktem je že podobné podmínky pro Intel turbo boost technologii ­­(část je dokonce podmíněna W10 = na jiném OS máš peška­­) musí být taky dodrženy

faktem je, ze jsem se nesetkal se sytemem, kde by podminky dodrzeny nebyly.
faktem je, ze u intelu na to nebylo nikdy hromadne poukazovano dokonce natolik, aby nekdo delal takove analyzy jako der8auer
faktem je, ze na to poukazuji nespokojeni MAJITELE AMD PROCESORU a proslo to nezavislym odbornym testovanim, ty asi tezko muzes oznacit za intel fanatiky

Naopak mi prijde ze nejvetsi problem s tim maji amd fanatici. Porad ti sami.
Odpovědět3  6
presne tak, to si tam pak amd muze psat co chce, kdyz pak staci rict ­- poridte si vodnika a klimatizaci a mozna se na deklarovane turbo dostane 10 procent procesoru a ne jen pet :)
Odpovědět4  4
skoda ze se podobne argumenty nevyskytovaly kdyz byl intel smt napadem sidechannel utoky... holt dvoji metr.
Odpovědět4  8
Trombozo, ja vim ze s tim mas desnej problem, ale prave proto ze data jsou z public poolu jsou ta data nejvice relevantni. CPU se musi v ramci specifikaci chovat vsude stejne. Prave statisticke zpracovani vylouci chyby a extremy, coz der8auer peclive udelal.

Nazyvat pacienty lidi co poukazou na neco co amd pokazilo, to je pro vas rudou uderku typicke. Tak si pripominej, ze to udelal uznavany nemecky odbornik definovanou verejnou metodikou, ktereho nemuzes jak je tvym odpornym zvykem oznacit za pacienta nebo jinak pozurazet.
Odpovědět4  6
aaa, ruda uderka dorazila v plne sile, tromboza, kochrenek...

"Realita je totiž taková viz odkaz https:­­/­­/ctrlv.cz­­/rah3 chladič Noctua 12 a klimatizovaná mistnost na 20°C. V zátěži to i přes perfektní chlazení jede AllCore 4,3GHz.­"

Lol, OK, takze kdyz intel prezentoval svuj TOP CPU s chillerem, to bylo jeku, takze ted k mainstream CPU potrebujeme chladic za dva litry a klimatizaci? To jako vazne?

""8700K dosahuje deklarovaneho boostu ­­­(hwinfo64­­­), ale jeste all core, pokud chci­­"
Ano možná v ráci OC a ne na dlouho...­"

Prosim? Mne to tak jede dva roky. Zase dalsi lzi rude uderky.
Odpovědět4  6
nejedna se o overclocking. ten byl vzdy nulovy. jedna se o stock frekvence.
Odpovědět4  13
"Tyhle kreténoviny se vždy řeší jen u AMD i na dalším českém webu­"

Ano? To jsem nevedel ze svetoznamy nemecky modder a overclocker der8auer resi veci jen u AMD a pracuje pro tzv. dalsi cesky web. Notabene je to ted najednou intel magor! No to jsou novoty.

Asi je to KAMPAN!

Jinak u mne nejen ze 8700K dosahuje deklarovaneho boostu ­(hwinfo64­), ale jeste all core, pokud chci. O tom si ryzeny muzou nechat jen zdat. Doporucuji tvuj kousek reklamovat. A studene obklady, at ti nepraskne zilka.
Odpovědět5  11
Faktem je, ze AMD bylo prokazano, ze Ryzeny 3000 nedosahuji deklarovaneho boostu. O tom je tento clanek.
Druhym faktem je, ze intelu nic podobneho prokazano nebylo a dokud to prokazano nebude, bude to lez.

Toliko k faktum. Skutecni fanAtici si tim maji zda se velky problem.
Odpovědět5  12
nikdo mi tam nic nevyvratil, pouze tromboza vede vylhanou demage control kampan jako obvykle.
Odpovědět5  14
vsechny intely turba normalne dodrzuji, s reprodukci vysledku neni problem. v opacnem pripade by toho byl plnej reddit davno a mnohem hlasiteji.
Odpovědět6  15
snajprik@ ­"Ta hra na low detailoch ma 80FPS na high detailoch 40FPS a s RTX cca 20FPS­"

To je zvlastni, ja mam ve 4K@DLSS ­(render resolution 1440p­) 50fps, RT high, vse na max.

https:­/­/mega.nz­/#!JtlgFITA!6vul_y3bvzwC4LFNgSL3e6S7vcdBDTa2bmt0aMwjFNY

Jestli ty nahodou nekecas nesmysly....
Odpovědět0  0
NV primitives nemusi byt vubec pouzity, nicmene vzdy musi byt k dispozici fallback. jinak byt to nemohlo fungovat na pascalech.
Odpovědět0  0
a jeste bych se zeptal, jaky ma ten tvuj cpu baseclock pri 9W TDP :D
Odpovědět5  4
jako tydyyt a dedeho platek? vazne? :D

a cituji tvuj vlastni odkaz z digitrends

Intel told Digital Trends that Sunny Cove should push laptop battery life to more than a day. It­'s already managed as much as 25 hours in some early prototypes.

Most will be more interested in performance, though. While we­'re still waiting on third­-party benchmarks to confirm how these chips do in the real world, we do have an official specification list from Intel and some leaked benchmarks which hint at impressive performance.
Odpovědět5  4
ja se take nebavim o architekture icelake :­) ja se bavim o cpu postavenych na tom 10nm procesu, kde vidime zdvojnasobeni grafickeho vykonu pri stejne spotrebe a zaroven zvyseni vykonu cpu, prestoze ma nizsi frekvence nez predchozi generace. to mi prijde jako uspech vyrobniho procesu, protoze na cernou magii jsem nikdy neveril ;)
Odpovědět4  5
aha takze nic nevime, ale hodnotime to jako mizerii :­( je sice nepochybne, ze 10nm proces ma zpozdeni, ale oznacovat ho za technologickou mizerii jen proto, ze ma nizke takty je stejne nesmyslne, jako to tvrdit to 7nm procesu, ktery trapi totez.
mne pripada zdvojnasobeni grafickeho vykonu a zaroven nebyvale vysoky narust vykonu CPU jako necekany uspech, nikoliv mizerie. a v tomto ohledu se vyjadruji vsude.
Odpovědět4  5
dovolim, a ty mi jiste dovolis srovnavat i s 7nm procesem konkurence, o kterem se tu s prinejlepsim shodnymi vysledky stejnym zpusobem nepsalo. taky nema zrovna monstr takty ;)
Odpovědět3  4
Takty jsou v mobilni sfere na skodu, protoze potrebuji vyssi napeti a tim padem i energii. To poslouchame nekdy od skylake. A najednou jsou nizke takty pri vyssim vykonu spatne :/
Odpovědět4  3
ale no tak :­) pojdme se bavit o tom jak 7nm navi nedosahuje 12nm turingu, nebo jak se ryzen na 7nm pretahuje s 14nm CFL.

pokud se 10nm pouze a jedine v mobilni sfere, kde diky nemu muze dojit pri stejne spotrebe ke zdvojnasobeni grafickeho vykonu, tak super.
Odpovědět4  3
No mozna je lepsi koukat na ty vysledky nez na prispevky nejakych trollu...

Ono uz je to i na notebookchecku, takze nejake zvasty pod clanky uz jsou ponekud irelevantni.

https:­/­/www.notebookcheck.net­/Our­-first­-Ice­-Lake­-Core­-i7­-1065G7­-benchmarks­-are­-in­-and­-they­-outgun­-the­-AMD­-Ryzen­-7­-3700U.428323.0.html

Muj pristi ntb bude s 1065G7 25W.
Odpovědět4  3
Hele Honzo, koukame na stejny testy? Pozor na srovnani 15­/15 a 25­/25W.

https:­/­/www.anandtech.com­/show­/14664­/testing­-intel­-ice­-lake­-10nm­/6
https:­/­/www.tomshardware.com­/reviews­/intel­-10nm­-ice­-lake­-test­-benchmarks,6257.html

Mne to zlepseni prijde na soucasne pomery neobvykle markantni.... jestli tohle je technologicka mizerie, tak chci vic mizerie...

Odpovědět5  6
vetsina her sice vyuziva 4 jadra, ale fps urcuje hlavne vykon jednoho jadra, na kterem bezi vetsina zateze. hry nejsou h264. takze nastaveni hodnoceni dava smysl.
Odpovědět3  5
Aha, takze ­"100x ucinejsi­" byl tvuj vymysl. Muzes dat odkaz na ­"ïmplementaci RT efektu v enginu­"? Protoze ja tvrdim, ze to je to same jako ­"dokazu videt CO2­". Rad se poucim, o RT jsem precetl asi vsechno a o tomto terminu jsem nikdy neslysel. Mozna je to nejaky DeDeho newspeak? ;)
Odpovědět1  1
"protože podpora na úrovni enginu je asi stokrát účinější než na HW.­" k tomuhle naprostemu nesmyslu mas nejaky zdroj? Necetl jsi to nahodou u DeDeho? Prijde mi to jako jeho styl.
K tomu vlhkemu snu, zatim ma vetsina nejvetsich titulu RT bud ohlaseny, nebo funkcni.
Odpovědět2  8
Vsechny hry jdou dnes hrat ve 4K na >60fps, pokud to nezabijeme nejakymi 8xMSAA, simulovanou physx travou jako v TC Ghost recon a podobne. U Rt pochopitelne ne, podle implementace. Takovy Shadow of the Tomb Raider lze hrat nativne ve 4k. Asi nelze chtit po prvni generaci HW aby umela RT 8k@120 kdyz to dneska neumi nic, to neni duvod k nejakemu zatracovani technologie.
Odpovědět5  6
AMD ukoncila zcela podporu crossfire a Nvidia jiste brzy taktez ukonci SLI, obe firmy z tehoz duvodu ­- DX12 tuto technologii integruje pod nazvem DX12 Multi­-Adapter, kterou mohou pouzit jedine vyrobci her­/enginu. Vyrobce GPU uz to za ne v driverech resit nikdy nebude.
Odpovědět3  9
Hybridni RT je mozny ve 4k uz dnes. Plny RT taktez dnes funguje na Quake2 enginu. Kdovi co bude zitra.
Odpovědět3  11
Pristi konzole maji uvedenu hw podporu raytracingu.
Odpovědět3  9
intel zcela urcite nebude cenove ragovat do doby, dokud bude poptavka vyrazne prevysovat jeho schopnosti nabidky.
Odpovědět4  0
Ja te nemlatim po hlave, ja ti ty informace davam abys to nemusel hledat ;)
Odpovědět0  3
Ja samozrejme nevim jak to myslis, mne to z textu tak vyplynulo. V kazdem pripade mitigace ktere pouziva Intel ve windows jsou soucasti KB4494441 a jejich vykonostni dopad je udavan, coz by asi bylo dobre zminit. Pochopitelne je to udaj zverejneny intelem a musi byt nezavisle overen, nicmene se intel v predchozich pripadech nijak neblamoval.
Odpovědět0  3
Intel nedoporucuje plosne vypinat HT:

https:­/­/www.tomshardware.com­/news­/intel­-disable­-hyper­-threading­-spectre­-attack,39333.html

Intel clarified that it­'s not recommending everyone to disable Hyper­-Threading, but that some of its customers should consider the option depending on their security needs:

"Once these updates are applied, it may be appropriate for some customers to consider additional steps. This includes customers who cannot guarantee that trusted software is running on their system­(s­) and are using Simultaneous Multi­-Threading ­(SMT­). In these cases, customers should consider how they utilize SMT for their particular workload­(s­), guidance from their OS and VMM software providers, and the security threat model for their particular environment. Because these factors will vary considerably by customer, Intel is not recommending that Intel® HT be disabled, and it­'s important to understand that doing so does not alone provide protection against MDS.­"

Mitigacni opatreni neberou az 9%, ale 0­-3%:

https:­/­/www.intel.com­/content­/www­/us­/en­/architecture­-and­-technology­/mds.html

Doporucuji clanek aktulizovat.
Odpovědět0  3
Starej Charlie a odborná veřejnost? Ten byl dobrej.
Odpovědět0  0
Vyborny argument. RT za to nestoji, kdyz si ho pustite na sunkovym zobrazovadle. Lol :­)

RT za to nestoji, ale co ukazal crytek ­(zatim neukazal nic, nema ani API, natoz demo­) stoji za zamysleni, lol.v2 :­)

No to je asi smula, na mym zobrazovadle vypada metro, BFV ­(v battle roayale s tim ohnem je to neuveritelne­) a Tomb Raider lepe nez cokoliv co tu dosud bylo.

Cim to bude? No ze to zatim asi neni masovka, ale feature pro fajnsmekry, zeano :)
Odpovědět1  1
No, neda se pod pojem raytracing nacpat skoro uplne cokoliv, slovy klasika, ba prave naopak :­) V herni sfere, o ktere je rec, je pomerne konkretne definovan v DX12 DXR. Pod timto rozhranim funguje RT ve trech hrach a jejich vykon je znam. Toho bych se drzel.
Ze se se stoupajici hvezdou RT sveze takovy crytek, ktery zkopiruje technologii nvidie, ktera se mu ji snazila nacpat v dobe kdy o nejakem dxr a rt jeste nikdo nevedel a zacne tomu rikat raytracing, neznamena, ze to je koser ­- spise chucpe :)
Odpovědět0  5
Vyborne. Potom nechapu nadpis clanku. Jak muze byt navi rychlejsi nez 2080Ti v necem, co zatim nikdo poradne nepredvedl, takze ani nejsou zadne testy vykonu? Notabene kdyz ani turing na to TO nema vykon?
Odpovědět0  5