reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od Hnizdo (5)
Nezapominejte overovat data retention. Ze jde na disk zapisovat neznamena, ze data ktera vrati jsou platna. Testy na techreportu ukazaly, ze prestoze disk zil, uz neprosel kontrolou crc ulozenych dat nekdy v pulce zmerene zivotnosti.
Odpovědět2  0
Tak zatim odepsali tablety, ale to neni duvod pro odlozeni setkani s investory. Ten trh nebyl pro AMD, alespon momentalne, nejak zasadni. Desktop grafiky a CPU jsou vicemene dany, tam za pul roku nevymyslis nic. Tak mi vrta hlavou co se jim zase po....
Odpovědět1  0
To men pridjde jako vazny krok s dopadem na cenu akcii, je to bezny postup?
Odpovědět0  0
Nove karty, tedy R300, se pripravuji jiz nekolik let, navrh noveho cipu do stadia prototypu trva priblizne 3­-4 roky. Pul roku nestaci ani na opravu svrchni vrstvy metal interconnect.
Nicmene na 4k ve velmi narocnem MetruRedux dneska staci jedna 980ka, nebo 2x970 SLI a analogicky 2x290X, neni duvod vymyslet monstrozni cipy vyzadujici vodni chlazeni.
http:­/­/www.kitguru.net­/components­/graphic­-cards­/zardon­/palit­-gtx970­-jetstream­-oc­-review­/17/
Odpovědět0  0
To ale znamena 28nm proces. AMD zrejme ruply po uspechu 900 rady nvidie nervy a na 16nm proces cekat nebudou. To neni dobry.
Odpovědět0  0
OK, je videt, ze z tebe konkretni komentar ke konkretnimu benchmarku nedostanu, coz je docela pochopitelne. Nemilosrdne to udelam sam, BF4
http:­/­/www.tomshardware.com­/reviews­/amd­-mantle­-performance­-benchmark,3860­-8.html
Narust fps z 39 na 43fps. Tomu ja rikam chyba mereni, ne ­"docela znatelnej­".
Ke zbytku radobyposmesnych nesmyslu cos napsal se nema smysl vyjadrovat.
Odpovědět1  0
V dobe, kdy se ukazuje, ze nextdegen konzole jsou vdecne za 1080p 30fps, o xbox1 radeji nemluve, je tohle od googlu opravdu hnusna zlomyslnost.
Odpovědět0  0
Muzes nam tu srhnout, v kolika hrach jsou ty tvoje optimalizace pritomny a jaky mely zmereny prinos? Ja jsem zatim precetl vse o Mantle v SE3, Thiefovi a Civilization a rikam, ze prinos je na cele nove API ­(nikoliv pouze optimalizace ovladacu­) mene nez nepodstatny. O tom, jestli to bylo Mantle, ktere spustilo vlnu snizovani overheadu, a ne treba Opengl ES, muzeme spekulovat.
Ve svem okoli neznam nikoho, komu je hlucnost u zadku, myslim ze jsi prvni. To je pro tebe dobre.
Odpovědět1  1
Problem je v tom, ze dnes v kazdem pc s dedikovanou grafickou kartou a intelem cpu, je stale jeste ta intel gpu navic. Asi nejlepsi statistika je, na cem lidi opravdu hraji, a tam je to podle steam survery 50:30:20 nvidia:amd:intel. Coz nam rika malo o vyvoji globalni situace, ale protoze v lowendu a mainstreamu se ceny gpu zasadne nelisi, nejake dramaticke zmeny nelze cekat. Zatim jedine co je jasne videt je posilujici trend intel integrovanych gpu, ktere staci na cim dal vice her.
Odpovědět0  0
Tech vami uvadenych 12 mesicu velmi pravdepodobne pochazi z nepochopeni nekterych udaju. Dle JEDEC musi SSD v consumer segmentu udrzet data 12 mesicu ­(3 mesice pro enterprise segment­) po vycerpani vsech garantovanych E­/W cyklu. Pokud by nove nepouzite SSD udrzelo data jen 12 mesicu, nemohlo by vyhovet normam JEDEC. Udavana doba uchovani informace je pro soucasne flash pameti okolo 15 let.
Odpovědět0  0
Dle linkedinu pracuje RT nyni u AMD a ma na starosti

Specialties: ­- Understanding use cases and positioning products.
- Creating wealth thru sales success
- Marketing to extend a products TAM ­(Total Available Market­)
- Cutting thru complexity to focus on execution
- Understanding people

Cili marketing. Slusi se dodat, ze PhysX je multiplatformni fyzikalni framework, zatimco OpenCL nebo DirectCompute jsou general purpose vypocetni frameworky, ktere s fyzikou nemaji co delat. Dale se slusi dodat, ze PhysX jiz nyni podporuje PS4 i XboxOne.
Takze mily RT mele finalni produkty metabolizmu pozivatin.
Odpovědět2  0
Tohle je samozrejme jen dalsi fantasticky predrazena ultrahyfy zvukovka, jejimz jedinym ucelem je podojeni pcckaru. Ten Fubar vyladeny na prednes prinese urcite lepsi zazitek za tretinu ceny.
Odpovědět0  0
Neni. I kdybychom to vsak hypoteticky pripustili, Vertex3 by beznemu uzivateli vydrzel rekneme 20 let, a max iops 40 let. U meho intela 320 jsem si spocital, ze se pri stavajicim opotrebeni vycerpa za 107 let. V ted dobe vsak uz budeme vsichni pouzivat krystalickomatricove superky.
Odpovědět0  0
Tak ona je to neni plichta ani po zprumerovani a to i na polarizovanych webech, a v mnoha hrach je narust vykonu oproti 7970 velmi znacny. Plus nekolik prima uzitecnych technologii. Nezapominejme tez na to, ze amd prisla o monopol na hrani na trech monitorech na singl gpu. Vse pri nizsi spotrebe a hluku. Co se tyce gpgpu ­- gpgu neni jen double precision. Takze momentalne 7970ka vede jen ve vedeckych aplikacich psanych hlavne v double precision. I pri te cene si amd rozhodne muze delat starosti. Az vyleze kompletni portfolio keplera, budou mit vazny problem.
Odpovědět1  1
Trochu se zapomelo na SLI a CF. Na deskach, ktere nemaji velke mnozstvi linek, bude mozne provozovat bez ztraty vykonu i konfigurace 8x8x4 a podobne, protoze ve verzi 2.0 by to bylo 16x16x8. To bylo dosud domenou jen nejdrazsich desek na X­-chipsetech.
Cely test by mel smysl pokud by se tim zaobiral z tohoto pohledu.
Odpovědět0  0
Proc by to mel trhak? Vzdyt za podobnou cenu je tu tenhle vykon uz rok a s lepsi vybavou. Kdo ten vykon chtel uz ho davno ma.
Odpovědět0  0
Pokud vezmu vazne ­"daji sehnat­" tak gtx580 se take daji sehnat levneji. Ale pokud se podivam na velke shopy, je to cenova plichta.
Odpovědět0  0
Fabriky sice provoz obnovi, ale pro vyrobce to muze znamenat nakup novych linek plus investice do oprav infrastruktury. Linky na presnou mechaniku nemuzete jen vytrit hadrem, ty jsou odepsane. Plus ztraty na materialech a nesplnenych dodavkach. Takze ceny mozna nebudou dvoj a trojnasobne jako dnes, ale navrat k cenam pred nekolika mesici muze trvat vic jak rok, mozna i dva :(
Odpovědět0  0
Legracni, ze babco opustili ti, kteri jsou na chvostu :­) Holt chudackovi amd nepridali do testu aplikace na jeho apu, mozna proto, ze neexistuji, ale kdo by se zabyval nepodstatnymi detaily :­))
Odpovědět3  3
"Intel ten cirkus založil a tak je to optimalizované na jeho CPU­"

...tvrdi nechytajici se konkurence. Faktem zustava, ze dnes pri kancelarske praci, programovani, hrach, vyvoji, praci s grafikou a videem, dtp obecne, hraje roli v drtive vetsine hruby vykon cpu a disku. To je to co urcuje komfort prace. Zadne APU a podobne nesmysly, ale vykon nekolika malo cpu jader. CUDA a podobne akcelerace hraji roli jen v uzounke skupine aplikaci. Chapu ze to amd nerado slysi, ale je to tak.
Odpovědět2  6
nvidia nema x86 cpu platformu, co by tam delala? Ze vystoupila VIA mne neprekvapuje s ohledem na jejich portfolio. Jen mne prekvapuje uprimnost AMD, ktera se timto pasuje na stejnou uroven :)
Odpovědět2  4
Tak to je uz zoufalstvi nejvetsi :)
Odpovědět3  7
V tom pripade jste mel spatny kus. Cistota prednesu a dynamika je prave to, ceho si na Z­-5500 cenim.
Odpovědět0  0
Z­-5500 jsou to nejlepsi repro pro pc, ktere bylo kdy vytvoreno. A slysel jsem i ty chvalene Gigaworksy, pet let je mam a nic lepsiho jsem nenasel. Nez tu zacnou kvicet hifiste, necht si zvyrazni fixou na monitor ­"pro pc­". Na hudbu tu mame Ancient Audio.
Odpovědět1  0
Jiste, ale proc by to delali, kdyz meli jednodussi reseni ­- zmensit vyrobni proces? Kdyz chces rychlejsi auto, taky hned nepridelas rakety, ale zvysis vykon motoru, dokud to jde. Uz se pomalu blizime k mezi dane kvantovym tunelovanim, takze mit v rukavu dalsi technologii znamena vyhrat. Zkratka dalsi zmensovani bude velmi narocne, 3D struktury se tedy nyni vyplati.
Levne to ale nebude, bude to chtit masky navic a naroky na technologii budou taky vyssi.
Odpovědět0  0
Zrejme jeste nikdy jsi nebyl tak mimo, jak v tomto pripade. 3D litograficky proces na 22nm je nejslozitejsi mikrocipova technologie soucasnosti. Ono i samotny 22nm planarni proces je velmi obtizny kvuli vlnove delce osvitu, kde nestaci ani deep ultraviolet a resi se to scatter occlusion maskami generovanymi superpocitacem. Ale tohle musi byt peklo na koleckach.
Odpovědět0  0
OCZ nebrat, zacina bez varovani dodavat agility a vertexy s 25nm chipy, coz ma za nasledek snizeni rychlosti na mene nez polovinu, mensi realnou velikost a zivotnost. Brat cokoli se SF1200 a 34nm cipy ­(Corsair Force, Adata S599, Patriot Inferno atd.)
Odpovědět0  0
Vyborny test, ten Zalman se mi zrovna hodi.
Odpovědět0  0
Skoda ze jste nepridali do grafu GT240. Nema sice dx11, ale to je v tomhle segmentu k nicemu. Zato ma lepsi vykon a mozna i spotrebu, nez GT430.
Odpovědět0  0
Skoda ze v testu chybi GTX470, ktera pri soucasne cene 5500 Kc je pro 6870 velmi zdatnym souperem. A to se jeste neprojevilo avizovane zlevneni nvidie.
Odpovědět0  0
SLI­/CF ma svoje specifika, predevsim problemove ovladace, spatne skalovani vykonu, nutnost profilu atd. Pokud nekdo tvrdi, ze mu vsechno funguje, tak lze, at ma reseni od nvidie nebo ati.
Pokud zahrneme do testu 5970, uz bude treba testovat SLI nvidie atd.
Odpovědět0  0
Mam GTX470 a zvlada to plynule. A neni to rozhodne nejdrazsi karta. Co se tyce plynulosti, je treba si uvedomit, ze v obou benchmarcich je tesselace absurdne mnoho, to v praxi nebude zdaleka potreba.
Naopak si mysilm, ze tesselace odlehci zatez na gpu, protoze se nebude. muset pouzivat tolik geometrie a jine pomocne techniky
Odpovědět0  0
1­) Nechapu. v obou tess. benchmarcich je masove nasazena tesselace a vykony nejsou rozhodne v jednotkach fps. To je casto opakovany nesmysl. To ze to v Metru nebo Stalkerovi trochu brzdi je zpusobeno rannou technologii a spatnou optimalizaci.
2­) Crysis 2 bude obsahovat tesselaci.
Odpovědět0  0
Krucinal ja se uklik a dal jsem clanku 5 ­(jako 5 bodu­) a ona je to nedostatecna. Opravit to nejde. Dejte tam pls nekdo za mne 1 , at se to vykompenzuje :)
Odpovědět0  0
Spis bych rekl, ze jen jedno procento firem je ochotno platit zvysene naklady ­(clovekocas­) na psani a odladovani slozitejsich vicevlaknovych aplikaci, pokud to neni nezbytne nutne. Zakaznici za to totiz platit taky nechteji. Navic mnoho uloh proste vicevlaknove udelat nelze. V podstate se to zaplati u vedeckych aplikaci a velkorozpoctovych her :­) ­(Jestli si nekdo mysli, ze staci v kompileru zapnout ­"nejakou­" ­"optimalizaci­", tak mu doporucuju, at si o tom nejdriv neco precte. To uz by to byly vsechny aplikace vicevlaknove, ze.)
Odpovědět0  0
Doufam, ze budou kompatibilni se vsemi PCI­-E 16x sloty, a ne jen s pci­-e 1.1, ktera je dost vzacna. Jinak se bude opakovat stara pisnicka o AGP.
Odpovědět0  0
Toto rozhodne neni kriticky update, dokonce se ani nestahuje automaticky.
Odpovědět0  0
Jen technicka poznamka: ta tlumivka na vystupu, co je obvykle spolecna pro vsechny vetve, nema se stabilizaci nic spolecneho. Pouze s filtraci. Spolecna je proto, aby se stejnosmerne syceni nesouhlasnymi smysly vinuti navzajem vyrusilo a feritovy material nebyl zbytecne presycen. Tlumivka pak vyjde mensi a levnejsi.
Odpovědět0  0
Prakticke testy? I tech ISA karet? Ne vazne, precti si nazev clanku, tohle neni recenze.
Ja mel ruzne home­-pc karty, Covoxem pocinaje a X­-Fi konce a muzu rict, ze nejmene problemu bylo s vyrobky Creative ­(neznam poloprof. TurtleBeach, M­-Audio a pod.­), pokud se pouzivaly k ucelum ke kterym byly navrzene ­- domaci audio. Nekompatibilita s levnymi deskami a nekvalitnimi chipsety, nebo rozvorane windowsy nejakeho zoufalce ­(no offense, myslim to obecne­) neni chybou Creative, ani jinych vyrobcu zvukaren.
Odpovědět0  0
Problem s externimi pata radici je ten ze bud atapi neumi vubec nebo blbe a jsou pro opticke mechaniky nepouzitelne.
Odpovědět0  0