reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od Hnizdo (4)
Tento nepravdivy vyrok bych ocekaval od ReDDaktora na jeDDinem objektivnim webu, ne zde. Jsem velmi zklamany.

https:­/­/www.nvidia.com­/en­-us­/geforce­/news­/quake­-ii­-rtx­-ray­-tracing­-vulkan­-vkray­-geforce­-rtx­/

Running on a Vulkan renderer, with support for Linux, Quake II RTX is a pure ray­-traced game. That means all lighting, reflections, shadows and VFX are ray­-traced, with no traditional effects or techniques utilized.
Odpovědět0  4
Vykon DXR na pascalech, voltach a ostatnich ne­-DXR hw je znam. V praxi nepouzitelne.

Crytek zadny raytracing nepredvedl. Jedna se o metodu SVOGI­/SVOTI, respektive Voxel Cone Tracing pochazejici od nvidie, ktera se uz v urcite forme pouziva na PS4, a s raytracingem ma co delat asi jako nvidia HFTS. V obojim se vyskytuje slovo rayttracing, ale neni to ani hybridni raytracing a neni slucitelny s DXR.

SVOGi uz pouziva KC:D pro GI a srazi vykon o cca 40%. Warhorse nyni asi s prekvapenim zjistuje, ze pouziva raytracing ;)
Odpovědět0  7
...protoze je naprosto presne? :D

AMD jasne reklo, ze RT neplanuje, dokud nebude i lowend dostatecne rychly aby ho zvladnul.

https:­/­/wccftech.com­/amds­-david­-wang­-we­-wont­-implement­-directx­-raytracing­-dxr­-until­-its­-offered­-in­-all­-product­-ranges­/

“For the time being, AMD will definitely respond to Direct Raytracing,” for the moment we will focus on promoting the speed­-up of offline CG production environments centered on AMD­'s Radeon ProRender, which is offered free of charge ….. utilization of ray tracing games will not proceed unless we can offer ray tracing in all product ranges from low end to high end,” – David Wang, AMD in an interview to 4Gamer
Odpovědět0  8
Tak o tom ze machri i profici potrebuji vysoka fps a nizky lag celeho systemu neni pochyb. Jestli to bezi na amd nebo nvidii je lhostejne. Sponzoring je u uspesnych hracu prirozeny, ovsem jakakoliv darovana sestava musi splnovat vyse uvedene. Zmineni lyzari take nelyzuji na top produktech jen proto, ze je dostanou od sponzoru.
Odpovědět1  5
fps se ­"nahani­" renderingem v nizsim rozliseni a naslednym AI supersamplingem. To je princip DLSS. Nelze ocekavat vysledek jako v nativnim rozliseni, ale vysledek je jasne lepsi, nez to nizsi rozliseni bez DLSS, plus odpovidajici narust fps. Nic jineho nebylo avizovano.
Odpovědět0  5
To co rikas ty je stejne ­"subjektivni pocit jako kohokoliv jineho­". Nikoliv fakt. Ovsem on tu hru v RT na rozdil od tebe videl v chodu.
Odpovědět0  4
Na DLSS se take nazory ruzni.

https:­/­/www.techpowerup.com­/reviews­/Performance_Analysis­/Metro_Exodus­/7.html

What is worth mentioning though is that the game does look more blurry when DLSS is enabled — 4K DLSS still looks much better than simply running at 1440p.

Ono to vetsinou nehrajes zazoomovane na 1­/16 plochy obrazovky ;)
Odpovědět1  5
1660ka byla uz nekolikrat vyfocena na videocardz, a na krabicich zadna zminka o tensor cores nebo o DLSS. Tim je myslim potvrzene, ze TC neobsahuje.
Odpovědět3  1
Na to se nazory dost ruzni.

https:­/­/www.overclock3d.net­/reviews­/software­/metro_exodus_pc_performance_review_­-_rtx_on­/7

while Battlefield V­'s fancy reflections are beautiful, they do not have a profound impact on the game or its atmosphere. In Metro Exodus, things are different. The use of RTX Ray Tracing in this game is a BIG DEAL! In an atmospheric game like Metro changes in lighting can have a huge impact, adding extra mood to dialogue­-driven scenes or extra suspense as Artyom creeps up behind an enemy combatant.
Odpovědět0  5
Chybne pochopeni. Neuronova sit neni trenovana na obrazek ­- obsah, ale na rozdil mez aliasovanym a dealiasovanym framem. Principem je vyloucit z rozhodovani prave ten obsah, a zabyvat se jen rozdilem, tedy zpusobem, jakym dany engine tvori na hranach zuby. Je tedy jedno, co clovek ve scene vnima. Algoritmus se zajima jen o aliasing, nic jineho nevidi. Kuprikladu pokud by byl obraz rozlozen na jednotlive harmonicke slozky, muze se jednat o odriznuti nekterych minoritnich slozek.

BTW v demu pouzity DLSS pracuje v modu nizsiho rozliseni, DLSS a nasledny upscale. Ve 4k to prinasi az 100% fps ­(2080Ti, 14fps­->31fps­).
Odpovědět0  0
Z vyse uveden tabulky to vypada, ze nutnou podporou je LFC ­(tedy korekce snimkove frekvence pod variable refresh window­). Protoze podpora LFC neni u Adaptive Sync nepovinna, muze to byt ten duvod, proc prosly jen nektere modely.
Odpovědět0  2
"Akorát mě trošku zaráží ten nízký počet vyhovujících monitorů. ­"

Pocet monitoru, ktere maji VRR window v plnem rozsahu deklarovanych frekvenci, obsahuji adaptivni overdrive, a provadi framerate compensation mimo VRR je naproste minimum. Je to omezene na nove chipsety urcene pro Freesync2 produkty. A jeste k tomu musi umet zaroven VESA AS.
Odpovědět0  2
"Výroba stojí žádná celá nula nic, ale nvidia na tom rýžuje.­"

FPGA Intel Altera, ktera ridi Gsync2 monitory, stoji v retailu 2600 dolaru.
Odpovědět2  0
Muzes uvest zdroj tohoto tvrzeni? Momentalne je na webu nekolik videosrovnani a zadne z nich neprokazuje to co tvrdis. Po mem osobnim vcerejsim a predvcerejsim hrani je zrejme, ze odlesky na zbranich jsou detailnejsi ­(uz to neni jen nasivcena plocha­), a svetelne efekty zasahuji dal a vice objektu. Zadne kostickovani jsem nezaznamenal, alespon nez mne pri zkoumani louze ze vsech stran nekdo sundal. Coz koresponduje s tvrzenim vyvojaru, ze pridali mnozstvi paprsku a jeste je zamerili tam kde je to dulezite.
Objevili se dale tvrzeni o snizenem mnozstvi debrisu, ovsem pri videosrovnani se ukazuje, ze efekt je proceduralni a pokazde jiny, nelze srovnat 1:1, takze se nepotvrdilo ani to.
Odpovědět2  11
Reaguji na Eskymakuv prispevek. Financni vysledky rozhodne neodpovidaji jeho ­"modelu­". To je vse.
Odpovědět0  0
Lol. Zřejmě proto dosáhl intel rekordnich trzeb i zisku v cele sve historii, zatimco AMD zklamalo ocekavani. ­(Citace titulku k financim vysledkum obou firem za Q3 2018)
Odpovědět1  13
Pokud je clanek dostatecne oznacen jako spekulativni, coz je, nevidim v tom problem.
Odpovědět5  0
LinusTechTips potrebu tohoto updatu BIOSU zminuje ve svem videu o jednom ze dvou prvnich HDR GSYNC monitoru Asus PG27UQ jeste dlouho predtim, nez se update objevil.
https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=u­-7IXNLeY3c
Na Asus ROG foru k prislusnemu monitoru se to s prekvapenim probiralo, lide vyjadrovali obavy, jestli bude nutne cekat na biosy od vyrobce.
https:­/­/rog.asus.com­/forum­/showthread.php?99007­-Pg27uq
Update se tedy tyka lidi, kteri budou provozovat monitory s GSYNC HDR.
Odpovědět2  2
jen doplnim, ze se nejedna o bug, ale o update biosu pro DP+GSYNC2­-HDR. Nutne pro prichazejici monitory Asus PG27UQ a Acer X27.
Odpovědět0  9
O to nejde. pokud si nekdo nahraje packet sniffer do firmwaru, co s tim pak z OS udelas?
Navic je tu moznost ten CPU bricknout. Doufejme ze opravdu kecaj.
Odpovědět0  4
https:­/­/pcgamesn.com­/nvidia­-geforce­-partner­-program­-amd­-impact

But we­'ve done our own digging into the story and from what we­'ve uncovered the truth of the matter is the transparency Nvidia are chasing is about making it clear which graphics card range from a company is based on GeForce tech and which are running AMD­'s GPUs. It­'s not about stopping a company from having a separate AMD­-based gaming brand.

That means Asus could have a Republic of Gamers Mars brand, which only sells Nvidia, but also a Republic of Gamers Ares brand that is exclusively AMD­-based. GPP isn­'t going to stop any company from selling AMD GPUs as specifically gaming graphics cards
Odpovědět1  1
Nesmis skocit na kazdy FUD ;­) V jinych mediich uz pristup Benneta kritizovali, a overovali to vlastnimi kanaly.
Odpovědět1  1
nvidia ma v autonomnich vozech naskok pred ostatnimi dle pozic kuprikladu intelu, ktery se pridal nyni, zhruba 5 let. v nvidii s tim zacali prvni, maji fungujici reseni a jejich knowhow dlouho nikdo neprekona.
Odpovědět0  0
Pokud narazis na odhad trzeb na fiskalni obdobi 2019, tak se zamozrejme ani zde nejedna o vesteni. Na tu dobu existuji uz davno objednavky, takze se daji pomerne presne odhadnout trzby.
Odpovědět1  0
"Sa mi páči, ako vedia výsledky už na budúci rok. ­" ucetni rok nvidie je ciselne posunuty.
Odpovědět1  1
Presne tak. Nejdriv se resi kompatibilita s existujicimi aplikacemi ­(sw, hw­), az po vyreseni se dela prechod OS.
Odpovědět0  0
Mne je lito vsech lidicek. NSA ma diky zakonu PA pristup ke vsem prenosum ­(Skype,....­) i datum ­(Google­). Jak selektivni tak globalni a zcela legalne. Takze kdo pouziva jakekoliv sluzby majici sidlo v USA, rusku nebo cine, musi se smirit s tim, ze dotycna vlada muze jeho data mit tak snadno, ze se proste jen podiva.
Odpovědět1  0
Na nejake sw optimalizace bych se nespolehal. Dodnes jich probehlo naproste minimum. Nic nenasvedcuje tomu, ze by se to melo zmenit. Treba u Win10 doslo jen na update power profilu, na kernel nikdo nesahnul dodnes.
Odpovědět0  0
Nevim co myslis X64 virtualizaci, ten termin neznam. i7­-8700K umi vt­-x i vt­-d. VT­-d musi samozrejme umet deska i virtualizovane periferie ­(NC, VGA, radice­). Je pravda ze drive k­-ckove modely vt­-d neumely.
Odpovědět0  0
Vykon jednoho jadra zajima vsechny, co si pocitac nekupuji na Cinebench, ale na bezne aplikace a hry.
Odpovědět1  0
Nejde o manazery. AMD ma dluh 5 miliard jen za nakup ATI, plus dluhy za minule obdobi. Odhadem jeste na 17 let.
Odpovědět0  4
Ne. Mezi 1070 a 1080Ti nemuze byt rozdil 20%, notabene 1060 30%. Je tam nejakej problem, nebo je pouzita nejaka amd specific featura.
Odpovědět0  0
Jo takhle ­- je lepsi ze asus vsadil na 144Hz gsync proto, ze jen nvidie ­(v tuto chvili­) jsou schopny to nejak vyuzit.

To je sice logicky zaver, ale obavam se, ze motivace Asusu je ciste marketingova ­- nejlepsi technologie v nejlepsim produktu na svete za nejvyssi cenu.

Osobne na ten monitor cekam, ovsem s velkymi obavami. Jeho take premiove naceneny predchudce mel tezke problemy s panelem od AUO ­- co kus to original, coz asusu nebranilo jeho cenu drzet az doted, prestoze lide vystridali pet kusu, nez nasli nejaky ktery netrpel vadami obrazu neprijatelnymi pro lowend.

Navic se spekuluje o cene okolo $2000.
Odpovědět0  0
Ja nechapu ­- tu citovanou vetu.
Odpovědět0  0
­"Jednak to bude monitor s podporou NVIDIA G­-Sync s podporou HDR, což je vzhledem k očekávanému výkonu Radeonů RX Vega vhodná volba­"

Jako ta RX Vega kterou samo AMD vykonove srovnava s gtx1080 a ktera nema g­-sync?
Odpovědět0  0
Gratuluji k vysledku, ktery je v rozporu se zbytkem sveta :)
Odpovědět1  0
Vykon Zenu je znam, vykon se ocekava na urovni Ivy bridge, coz je pro AMD velky skok, pro Intel to bude v den vydani 5 let vzdalena minulost. Zazraky cekat nelze.
Odpovědět1  1
Podival jsem se na ten redit a oficialni vlakno. Vypada to ze nove ovladace pro vr ceka jeste dlouha cesta, ale je tam radove min prispevku nez u predchozich ovladacu co mely problemy s instalaci ­(u mne ne ­- win7­), takaze wccftech ma spis zase atomovej zachvat, jak je u nich zvykem....
Odpovědět0  0
1. ­"S první implementací HBM2 s propustností 1 TB­/s by to mělo být ještě dobré, ale 120 W spotřeby pamětí s propustností nad 2 TB­/s už je příliš.­"
Jedna se o spotrebu radice, ne pameti. Bez ohledu na to, ze to je prezentaci receno, zkus si honzo predstavit pametove cipy s tepelnym vykonem 10­-20W­/ks, u HBM trreba 40W­/ks. Svitily by.

2. ­"Zůstává otázka, zda se k využití HBM2 v tomto roce nerozhoupá NVIDIA­"
Vzdyt i vy jste snad prejimali tu novinku ze ­"gtx 1080­" bude gddr5­/gddrx5? A ze HBM2 bude vyhrazen pozdejsim modelum 16gb gamer ­/ 32 gb profi ­- tridy titan?
Odpovědět0  0
Graficke efekty navic budou tezko predstavovat snizeni hw naroku :­) ­(s vyjimkou HBAO+ v Arma3­)
Jinak bych se rad zeptal, jake problemy a graficke glitche prineslo gameworks ve Fallout4, GTA­-V, Witcher3, Division, Arma3, Just Cause3, Rise of Tomb Raider, AssCreed Syndicate, Borderlands, FarCry4, Titanfall? To jsou jen ty ktere mam.
Odpovědět1  3
Aha, viz
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
a jit zpetne. Lidi si po patchi stezuji na zamrzani a nemoznost postupu ve hre.
Odpovědět0  2
Existuje rada her bez gameworks, ktere radeonum nevyhovuji stejne, jako Hitman nvidiim. Takze tvoje uvaha je z hlediska zakladni premisy chybna, bez ohledu na nepodlozene tvrzeni o tom, ze gameworks neco przni.
Odpovědět0  6
Odkaz na co konkretne?
Odpovědět0  2
1. Nejedna se o dx12 titul. Hitman je DX11 hra s dx12 patchem v alpha stadiu.
2. V zavislosti na rozliseni tezi z prechodu dx11­->dx12 vyrobci takto:
AMD 5­-15%
Nvidia 0­-10%
Rozdil je mezi obema vyrobci z hlediska prinosu dx12 tedy do 5%.
3. Znacny nepercentualni rozdil ve vykonu ve prospech AMD v Hitmanovi nema, jak je z grafu zrejme, na svedomi DX12. I v DX11 je rozdil mezi amd a nvidii stejne propastny. Je to samotny engine, ktery stejne jako v Hitman Absolution v den vydani vyrazne lepe bezel na AMD, protoze vyvoj probihal v tesne spolupraci s amd:
http:­/­/wccftech.com­/hitman­-feature­-implementation­-dx12­-async­-compute­-amd­/

Z toho plyne ­- stejne jako u AotS hra nereprezentuje vykon soucasne generace gpu v dx12, ani v dx11, nejedna se o ­"opravdovy dx12­" titul a nelze z nej cinit zavery libovolneho charakteru.
Odpovědět0  3
Presne tak. Coz nic nemeni na faktu, ze za spatny vykon v den vydani nemohlo GW, a studio.
Odpovědět0  0
Takze si to s gameworks shrneme:
Witcher3, GTA5, Fallout4, Arma3 ­(posledni update­), AC Syndicate ­- no problem.

"problemy­":
GoW­-Ultimate pruser ­- nymandi co delaji prvni hru. GoW opraven nekolik dni po zverejneni.
Batman AK rozesrany na uplne na sracky protoze opet dali PC port uplnym nymandum kteri to nikdy nedelali. Batmanu trvalo vyladeni performance dele, i kdyz pokud se hned vypla ta bramborova kase, pardon dynamicka mlha, bezelo to v day zero v pohode.

V obou pripadech je zrejme, ze GWorks asi nebude ten hlavni problem ­/strong sarcasm.

Specialni pripad je Assasins Creed Unity, kde je tez zrejme, ze vypadky xichtu a dalsi miliony bugu v questech a mechanice evidentne nema na svedomi GW, coz nekterym trotlum nebranilo na gw hazet i vypadky spojeni na servery hry.

K tomu poskozovani ­- dokud se da gameworks vypnout, nemuze z toho principu poskozovat vubec nic.
Odpovědět1  1
The Coalition, formerly known as Microsoft Vancouver and Black Tusk Studios, is a Canadian video game developer based in Vancouver, British Columbia, Canada owned by Microsoft.

Delal to Microsoft. Je majitelem studia, respektive je to jeho tym, a je zaroven vydavatelem. Coz nic nemeni na faktu ze vedel co vydava. Na vine neni gameworks, ale studio, ktere dela svoji prvni hru a neumi s tim zachazet, o cemz svedci dnes existujici patch, ktery chyby zobrazeni opravuje, ale gameworks se netyka, dll zustava stejne.
Odpovědět3  0
Já naopak nepodporu nového hw na starých systémech chápu a vítám. Nové systémy mohou jít dál většími technologickými kroky, a starší OS budou akorát víc žrát. No problemo. Co se týče ukončení podpory pro konkrétní hw, toto je první o kterém jsem v této souvislosti slyšel, takže nemůžu soudit o čem mluvíš. Hodí se připomenout, jak dlouho MS svoje produkty podporuje ­(bezprecedentní prodloužení podpory XP­), a také na jak archaických strojích běží bezproblémově sedmičky i desítky. Co se týče bouřlivého vývoje Windows10, též ho vítám ­- rozhodně krok k lidem oproti přístupu k Win8, a podstatně dynamičtější než kdy dřív. Aby MS předělával gui na základě feedbacku od uživatelů, kýho výra víra, čeho se ještě dožiju...
Pravidelně se setkávám s klienty kteří nevěda co dělají upgradovali na Win10 a panikaří, pomóoc dejte to pryč, během půl hoďky ukážu kde co je, a aha nojo vlastně, a spokojenost. Jako vždy v historii přechodu na nový OS, problém bývá v aplikacích, které napsalo prase nebo exotickém hw, jejichž drivery Win10 nedokáže přechroustat.
Odpovědět8  2
Windows 7 i 8 samozrejme bude na Skylake a dalsich fungovat stejne, jako dnes funguji Windows 7 na cpu generace Pentium4 nebo AthlonXP. Pouze nebudou podporovany predevsim pokrocile funkce rizeni spotreby, deep sleep states, kvantovani behu OS a podobne features.
Krome toho, jedna se o podporu se strany MS. Nikdo netvrdi, ze Intel­/AMD prestane dodavat ovladace a jejich vlastni support.
Nakonec stejne na win10,11,12,13 prejdou vsichni kdo potrebuji wokna, stejne jako presli dosud. Vyvoj jde dal.
Odpovědět7  0
Obsah tveho prispevku ilustruje, kdo tu ­(a nejen tu­) urazi a neustale se misto prezentace overenych faktu dopousti pouze osobniho napadani, pomluv, dehonestovani a znevazovani. Necht si kazdy udela obrazek podle toho, co je mu vlastni:

Ze je freesync volitelnou soucasti standardu nic nemeni na tom, ze ma polovinu funkcionality oproti gsyncu ­(dosud neresi situaci mimo VRR window, a neresi vypocet overdrive­), a take to nic nemeni na tom, ze vysledne produkty maji prumerne 1­/3­-1­/2 frekvencniho rozsahu gsync monitoru.

"Jo dodatečně umožnili a udělali to co lidi s AMD mohli udělat hend­" zde nerozumim, rozved. Pokud se to tyka Witchera3, drivery od amd prisly na vsechny amd karty 10 dni po vydani ve zhruba stejne dobe jako kepler fix, ovsem u nvidie byly game ready drivery k dispozici od day 0. Toliko k ­"presnosti­" a ­"objektivite­" tvych tvrzeni.

Co se tyce afery okolo 970ky, nikdo nebyl poskozen. Klienti dostali vykon, ktery byl nameren, a pokud nekdo nadale trval na vraceni zcela funkcniho produktu na zaklade nepresne specifikace, dostal zpet sve penize. Nvidia problem okamzite priznala a umoznila refundy. Neumim si predstavit ferovejsi napravu vlastni chyby. Meanwhile AMD celi zalobam akcionaru za podvodne jednani a hromadne zalobe za lhani v obchodnim styku, takze si obe firmy nemaji rozhodne co vycitat.

http:­/­/arstechnica.com­/gadgets­/2015­/11­/amd­-sued­-over­-allegedly­-misleading­-bulldozer­-core­-count­/
http:­/­/www.techpowerup.com­/196941­/amd­-sued­-for­-overestimating­-apu­-success­-to­-investors.html

" ještě prosím tu o červený karkulce prosím­" Prosim uvest priklad hry, kde gameworks neni volitelny a je napevno soucasti dane hry. Do te doby budou tvoje tvrzeni pouhym bezcennym vykrikem do tmy. Kazdy muze mit svuj nazor na jakekoliv uzavrene knihovny tretich stran, ale dokud jsou volitelne, nepredstavuji zadny problem. A v pripade gameworks dokonce vetsina funkci nevazanych na hw­(TXAA­) funguje s obdobnym vykonem i na amd, to je oproti hw physx neoodiskutovatelne a nepopiratelne vyrazne zlepseni, a posun dal.

Odpovědět1  1
Informace obsazene v mem prvnim prispevku lze overit pres pouhy google, pokud to nekdo nesleduje.

Ze freesync nedosahuje frekvencnich rozsahu gsyncu lze overit v eshopech, co se fukncionality tyce
http:­/­/www.pcper.com­/reviews­/Displays­/AMD­-FreeSync­-First­-Impressions­-and­-Technical­-Discussion­/Inside­-and­-Outside­-VRR­-Wind
Az nyni v Crimson ma byt doplneno reseni spodni hranice VRR window, ale zatim to nefunguje ani to nikdo nezkousel testovat.

Ze amd odhodilo vyvoj svych doplnkovych knihoven a jakych je sepsano zde
https:­/­/en.wikipedia.org­/wiki­/GPUOpen

Stav Mantle ­- EoD
https:­/­/www.macnn.com­/articles­/15­/07­/07­/mantle.no.longer.being.actively.improved.by.amd.129412­/

Oprava pro Keplery ve witcheru3
http:­/­/www.pcinvasion.com­/nvidia­-353­-06­-drivers­-released­-witcher­-3­-boost­-for­-kepler­-cards

Narozdil od tveho neustaleho osobniho napadani bez jakekoliv argumentace, ja pracuji s podlozenymi a overitelnymi fakty.
Ocekaval bych napriklad nazev hry, kde je gameworks natvrdo aktivni, ne pouze volitelny, a poskozuje tak konkurenci, jak tvrdis.

Odpovědět0  4
Je ilustrujici, jak mne obvinujes z urazeni a nadavek, zatimco mi nadavas a urazis :­) Klasika.
Odpovědět1  3
Stari znami FanAtikove jako jsi ty, kteri nvidii a intel vnimaji jako ztelesneni satana, si vymysli nesmysly o umyslnem poskozovani konkurence, uplaceni vyvojaru a hernich magazinu, aniz by pro to meli sebemensi podklad, natoz dukaz. Gameworks je volitelny, nemuze tedy nikoho poskozovat, na spatny vykon starsich nvidia grafik pod u witchera3 ­(­"poskozeni vlastnich produktu­") vysel patch asi za tyden. Toliko k te objektivite, argumentaci, a faktum.

To ze uzavrene firemni standardy brani konkurenci je ale pomerne humorna vlozka. To prave _je_ konkurence, tedy neco co kokurent nema, a mit nebude :­) A tak je to spravne.
Odpovědět1  4
"oproti normálu to je až nepřirozené­" :­)­) Tim jsem si prosel taky, na zacatku to desne taha voci. A nejen to. Videl jsem jednu zvlastni asijskou westernovku ­(neco jako spaghetti western, ale asijskou, tedy zrejme soya­-western­), kde bylo mnoho akcnich scen, jak jinak. S SVP nastal zvlastni jev, kdy ty sceny byly jasne a prehledne, jako kdyby se na to clovek dival v realu. Jinak bez SVP to byl desnej zmatek a chaos.
Odpovědět1  1
Jak dopadají a fungují ty jejich otevřené standardy taky dobře víme ­- polofunkční freesync, zaříznutý Mantle pod Win7, nepodporovaný úděsný TrueAudio, ukončení vývoje fyzikálnich knihoven jako TressFX ­(nyní udělej urob si sám, aneb GPUOpen­).
V každém případě, nikdo nikomu nebrání dát se cestou GTA­-V kde koexistují technologie obou firem, a každý se může podívat na to jak fungují a vypadají.
Odpovědět0  6
Tento prastarý omyl, že člověk nevnímá rozdíl nad 25s­/s, pramení z vnímání filmových záznamů. Každý biolog, o hráčích nemluvě, potvrdí, že člověk vnímá pohyb daleko citlivěji. Proto se tak tlačí na nízký lag a vysoké fps. Vzhledem k tomu, že u VR vstupuje do rovnice i pohyb hlavy, přijde mi těch 90fps ještě konzervativních.
Co se týče toho specifického případu, tedy filmového standardu, doporučuji vyzkoušet SVP, to budete zírat, jaký je rozdíl mezi 25 a 60fps ­- a to jde jen o reverzní motion compensation původního záznamu.
Odpovědět1  1
To znamena, ze karty typu 5450 za 700,­-, TDP 19W, ktere se davaji jako oblibeny nahradni dil do starsich sestav, nelze nadale dodavat. Nejblizsi podporovany ekvivalent s GCN je R7 240, ktery stoji 2x tolik a ma TDP 30W.
Cili vychazi lepe jakakoliv pasivni alternativa na kepleru GT 720, ktery stoji 1300 a ma TDP 19W.
Odpovědět0  5
Moralka musi platit na obou stranach.
Odpovědět0  0
O kolik se zvedly fps ­- a to v idealnim pripade ­- vidime v clanku.
Co se tyce me prezdivky, nevystupuji pod svym jmenem a take nedelam zasvecene a zarucene spolehlive benchmarky AS.
Je uzasne, ze mas Gameworks VR uz vyzkousene, kdyz uz vis ze to je vykrik pro nvidia fanboye, napis o tom clanek, vsichni si to radi precteme.
Takze kdo je tady fanboy....
Odpovědět0  5
Pokud mame soudit o prinosu AS z Ashes of AMD, tedy techdema Oxide napsane pro AMD naobjednavku na GCN ­(a pozdeji osekane­), tak je ten prinos az necekane maly. Znovu je potreba si uvedomit, ze AotS je pro GCN idealni pripad. Lepsi uz to nebude.

"asynchronní shadery jsou opravdu technologií klíčovou.­" A pro co? Pro VR? Nvidia ma sve vlastni reseni VR a AS k tomu nepotrebuje. Takze co mi AS prinesou, krome AMD verze VR, ktera mne absolutne nezajima ­(jako cela VR obecne­)?

K MDolenc testu: overili jste si metodiku? Respektuje ten test nvidia AS best practise? Je vam jasne, ze delate zavery na zaklade programku nejakeho uzivatele fora, ktery se stydi podepsat celym jmenem, a na zaklade PR AMD?
Odpovědět1  8
10%, to jsi koukal na spatne testy
http:­/­/www.eurogamer.net­/articles­/digitalfoundry­-2015­-intel­-skylake­-core­-i7­-6700k­-review
http:­/­/www.purepc.pl­/procesory­/test_procesora_intel_core_i76700k_skylake_premiera_lga_1151?page=0,16
Ne­kteri uzivatele hlasi i 100% narusty fps v cpu bound scenach. Samozrejme se to tyka hlavne her narocnych na cpu v kombinaci highend gpu.
Odpovědět1  2
Moje tvrzen vychazi ze zkusenosti designu a provozu IDS­/IPS systemu. Nenechte se ovlivnit filmy jako mission impossible a podobnymi kravovinami. Zamaskovat svoji polohu a puvod utoku je primitivni, pokud vite co delate.
Mimochodem, nemam nejmensi pochybnost o tom, ze rusove se k datum vysetrovani dostali, at tak ci onak.
Odpovědět0  0
Nikdo netvrdi, ze je to vase propaganda. Ale pokud byste se nad zpravou zamysleli, vubec byste ji nezverejnili. Rozhodne nelze pocitat s tim, ze by byl vazne mineny kyberneticky utok provedeny nebo objednany rozvedkou jakehokoliv technologicky pokrocileho statu detekovan, natoz spojen se skutecnymi pachateli. Tohle je tak blba lez, az to boli.
Odpovědět0  0
Pokud nekoho zajima realita a ne propaganda:

http:­/­/www.literarky.cz­/tema­/87­-tema­-na­-tento­-tyden­/20797­-tragedie­-letu­-mh­-17­-realita­-za­-bukem

Neni bez zajimavosti, ze za kubanske krize ­"proticastrovsti rebelove­" financovani CIA sestrelili civilni letoun, aby meli USA duvod k invazi. Nu a ted se znovu podivejme, kdo MH17 ­"vysetroval­" a jak...
Odpovědět1  0
Na tech 20mbps dneska dosahne hodne lidi, diky VDSL i kabelu. V tom problem neni. Nerad to rikam, ale ze to nepojede v nejake dire po granatu, Brno v to pocinaje, neni chyba sluzby. V broadbandu nejsme zrovna na prvnim miste.
Odpovědět1  0
Omylem jsem klepl na Dobrá :­) Má být Nízká.
Proč nepoužitelné kvůli vybavení? Sehnat Shiled není problém a připojení taky ne. Jasně pro někoho na vesnici s DSL nebo GSM to neni, ale to není celá zem :)
Odpovědět0  4
"GlobalFoundries si ale licencovaly lepší 14nm proces od Samsungu­"

Nikdo netvrdi, ze 14nm Samsung proces je lepsi. Navic bychom se museli zacit bavit o tom ktery z procesu ­(LPP, ...­). Vzhledem k tomu, ze jak 14nm tak 16nm procesy jsou FinFety na 2x nm, a budou mit tedy prakticky stejne vlastnosti, tak bude zalezet predevsim na tom, jaka bude vyteznost a kvalita pro dany ucel ­(low power mobilni cpu, masivni vykonne gpu­). A to zatim mozna nevi s jistotou ani TSMC­/GloFo.
Odpovědět3  0
Vypadat to bude urcite dobre, hlavne at to udrzi atmosferu predchozich dilu, a netrva to jen 10 hodin.
Odpovědět2  0
Jenom poznamenám k tomu SoM. SoM ukazuje kde je limit teto ­"nove­" spravy pameti. Uz to tu je, v soucasnych grafickych enginech se tomu rika streaming, ktery vznikl na konzolich ze stejneho duvodu ­- nedostatku videopameti. Jenze fungovat to bude jen a pouze tehdy, jak je v clanku naznaceno, kdyz se aktualni scena, tedy to co momentalne vidime, plus nejaka rezerva pro pohyb, vejde do vram cela. SoM pouziva tak velke textury ­(at uz opravnene nebo ne­), ze se proste nevejde do male vram ­(2GB­) ani ta zakladni scena. Pak uz tomu nic nepomuze.
Muzete zkusit otestovat stejnou metodikou karty se 4GB pro 4K, stane se to same. U relativne nenarocnych titulu to bude fungovat, a zrejme lepe nez na win8. U tech nejnarocnejsich opet narazime. Virtualni pamet urcite pomuze, ale neni to nahrada vram, ani priblizne.
Odpovědět0  0
namatkou

"Maxwell spíše předstírá podporu Async Shaders. Ve finále je to nepoužitelné. ­"

Realita:

"driver issue­" ­/Oxide

Takze ted budes delat dalsi megavlakno opisovanim, ohybanim a vysvetlovanim svych postu? Jen chute do toho. Ale uz beze mne.
Odpovědět0  1
Výborny argumentacni veletoc:
Takze nejdriv tvrzeni, ze nvidie neumi SC. Ukazalo se, ze je to zalezitost ovladacu, coz potvrdil pres svoje puvodni tvrzeni sam vyvojar Oxide.
Presto porad trvas na tom, ze nvidie AS neumi, ackoliv puvodni tvrzeni bylo vyvraceno nejdriv nezavislymi testy a pozdeji i samotnym Oxide. Nemas zadne info, ze nvidie AS v hw nepodporuji, ty bylo pouze to prvni ­"AFAIK­" tvrzeni Oxide.

Realita:
Co zatim vime jiste je, ze drivery nvidie zatim podavaji v AoS ­(zatim pouze zde, nikde jinde se to nepotvrdilo, ba naopak, viz ten reddit­) nizky vykon udajne kvuli pouziti AS, a dale ze Oxide na tom s nvidii dale pracuji. To je jediny potvrzeny fakt.

Nic, ale zhola nic nepotvrzuje, ze nvidie nepodporuji AS v hw, naopak se ukazuje, ze compute queue uz od Fermi pouziva v asynchronnim modu PhysX pres NVAPI.

Tvrzeni AMD, ze nizky vykon AS na nvidiich zpusobuje nejdriv hw absence AS a pote context switching rezie, nemaji zadnou oporu v realite, a pravdepodobne vychazeji pro neznalost veci prave z onoho slajdu, ktery si postnul, aniz by nekdo zkoumal, jestli se to vubec v realu takto pouziva, viz guru3d forum, ktere jsem tu postoval.

Takze pravdu jsem mel ja a ty ses mylil. Muzes tu dal vytvaret mlhu svymi spekulacemi a veletoci, postovat vice nesmyslu pod kazdy subthread zde 4x, ale jak se zatim ukazalo, vsechno jsou to jen fudy a vymyslyo. Moje posty se opairaji o fakta v uvedenych odkazech, kazdy si muze idelat obrazek sam. Pro mne je zalezitost uzavrena.
Odpovědět0  1
A poctvrte? Odpovedel jsem vyse.
Odpovědět0  1
Takze potreti?
Odpovědět0  0
Hodlas tenhle dalsi fud dat pod kazde vlakno? Viz vyse?
Odpovědět0  0
Jasne! Nejdriv zkusime jednu lez ­(nvidia neumi AS­). Kdyz to nevyjde, zkusime druhou lez ­(context switching­). Kdyz se ze vsech stran ukaze, ze jde o nesmysl a o omezeni v driverech, vypustime dalsi fud, i kdyz tentokrat opatrneji:

"And again, this is, it­'s not like it­'s a bad decision on the part of NVIDIA. It­'s, you know, that­'s just what made sense­"

Kantner nerekl nic jineho, nez ze pro efektivni funkci OR je potreba venovat peclivou pozornost optimalizaci, ne ze nvidia neumi AS nebo tam neco nefunguje.
Prestoze ted uz vsichni vedi, ze jde o driver issue, budou nekteri dal lhat dal vytrhavanim z kontextu neceho dalsiho, nez se opet ukaze, ze to je uplne jinak :­) A pak znovu a znovu :­) Kolikrat se tu jeste potrebujes zesmesnit?
Odpovědět0  1
http:­/­/wccftech.com­/nvidia­-async­-compute­-directx­-12­-oxide­-games­/

Borrte, ja se tak desne bavim :­) Povez, jake je to byt za uplneho, ehm, naivku?
Odpovědět0  1
Update from Kollock, the Oxide developer posting over at OCN:

Quote:
We actually just chatted with Nvidia about Async Compute, indeed the driver hasn­'t fully implemented it yet, but it appeared like it was. We are working closely with them as they fully implement Async Compute. We­'ll keep everyone posted as we learn more.

Driver issue.

[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]

oLol :­) Zda se ze amd, pardon Oxide, udelali trosku unahlene zavery :­))
Odpovědět1  1
Ano, dokolecka dokola, nesmysly z Oxide a AMD 101x jinak a v dalsi verzi :)
Odpovědět0  1
Ano, dokolecka dokola, nesmysly z Oxide a AMD 100x jinak.
Odpovědět0  1
Ano, porad dokolecka a dokola budes opakovat a derivovat tvrzeni Oxide, navic obohacena o lzive tvrzeni. Vsechno je vyse vyvraceno, ale tu budes dokola delat copypaste z ruznych webu, ktere vsechny vychazeji z te puvodni spravy, z vyjadreni Oxide.
Odpovědět0  1
Neustale opakuejs tvrzeni oxide, ktere bylo z casti vyvraceno ­(maxwell podporuje async ompute­) a z casti se jedna o tvrzeni PR AMD ­(context switching­), ktere bylo tez vyvraceno nezavislym testem vykonu, viz ten reddit. Ani oni, ani nikdo jiny neprinesl dukazy pro podporu toho tvrzeni, zatimco se hned objevily testery, ktere to vyvracejia lidi do nich prispivaji svymi merenimi. Takze pokud neprineses neco jineho, nez dalsi derivat tvrzeni Oxide a AMD PR, je dalsi diskuse ztratou casu.
Odpovědět0  1
Mas to nahore v tom komentari s redditem. Programatori otestovali vykon async compute, a pokud budeme ignorovat fakt ze nvidia je az 2x rychlejsi, tak je funkcnost minimalne potvrzena. Coz mimochodem postuje tabulka kterou jsi sam predtim postnul.
Odpovědět1  1
Je zajimave, ze tvrzenim AMD PR a studia, ktere s nimi dlouhodobe pracuje veris. Zatimco nezavislym testum neveris. To je potom tezke, ale vypovidajici.
Odpovědět1  1
Pracujes s tvrzenim, ktere bylo vyvraceno. Zustava faktem Oxide na zadost nvidie async shadery pro nvidia nepouziva, protoze jejich kod, od zacatku vyvijeny pro gcn a mantle, na nvidiich nefunguje a to presto, ze maxwelly maji async shadery dvakrat vykoensji, nebo prinejhorsim stejne vykonne ­(tvuj ­"VELKY PROBLEM­"), jako gcn.

Jinak proc si ms a sony ­"vybraly­" amd: jako jedina krome intelu ma x86 licenci a dela x86 cpu, a reseni intel cpu+dedik gpu ­(jakekoliv­) by bylo sice podstatne vykonesji, ale drazsi :­) Vysledkem je, ze xbox vetsinou neumi ani fullhd pri 30fps, a 30% her na ps4 pouziva upscales. Zatimco na pc se zabydluje 4k a 144Hz gaming.
Odpovědět1  1
Ty tabulky rikaji to same, pritom ta tvoje zohlednuje organizaci ACE pro GCN. Z hlediska definice AC to ale neni podstatne. Podstatna je delka fronty 1+31 resp. 8x8=64.
Odpovědět0  1
On the Maxwell architecture, up to 31 simultaneous command lists ­(the limit of Maxwell in graphics­/compute workload­) run at nearly the exact same speed ­- indicating Async Shader capability. Every 32 lists added would cause increasing render times, indicating the scheduler was being overloaded.
On the GCN architecture, 128 simultaneous command lists ran roughly the same, with very minor increased speeds past 64 command lists ­(GCN­'s limit­) ­- indicating Async Shader capability. This shows the strength of AMD­'s ACE architecture and their scheduler.

Interestingly enough, the GTX 960 ended up having higher compute capability in this homebrew benchmark than both the R9 390x and the Fury X ­- but only when it was under 31 simultaneous command lists. The 980 TI had double the compute performance of either, yet only below 31 command lists. It performed roughly equal to the Fury X at up to 128 command lists.

Maxwell is capable of Async compute ­(and Async Shaders­), and is actually faster when it can stay within its work order limit ­(1+31 queues­). Though, it evens out with GCN parts toward 96­-128 simultaneous command lists ­(3­-4 work order loads­). Additionally, it exposes how differently Async Shaders can perform on either architecture due to how they­'re compiled.

https:­/­/www.reddit.com­/r­/nvidia­/comments­/3j5e9b­/analysis_async_compute_is_it_true_nvidia_cant_do­/

Takze nejen ze maxwell2 je asi dvakrat rychlejsi v modu GPU+async compute nez FuryX pokud fronta neprekroci hloubku 31, ale pokud prekroci, pak je vykon stejny. Do fronty 31 je gtx960 stejne rychla jako FuryX.

Zajimave je ze asynchronicita shaderu je obsazena uz od Fermi. Ted to dostalo jen tu dx12 formu.

Uz v manualech pro Unreal engine dx12 demo se pise, ze vykon async shaderu je nepredvidatelny a kazdy si musi zajistit spravnou synchronizaci.

Co to ale znamena? Bude pro dx12 lepsi architektura gcn nebo maxwell? To bude zalezet na tom, jak si kdo dany engine napise :­) Jak rikam, univerzalne to slo do dx11. Tomu je ted konec.
Odpovědět2  1
Zde podrobneji

[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  1
Ja nepracuji s preferencemi, marketingovymi fudy nebo antipatiemi, jako ty. Ale s fakty:

Maxwell does support async compute, up to 31 simultaneous command lists. GCN supports up to 128 and that­'s the difference. You can download the DX12 test program from here : https:­/­/forum.beyond3d.com­/threads­/d...8#post­-1868993
Whether 31 simultaneous command lists is enough, time will tell.

Takze pokud ­"vyvojar­" Oxide prijde na forum a prohlasi ze ­"AFAIK­" maxwell asynchronni shadery neumi, pak mohu mit opravnene duvody pochybovat o vsem, co rekne. Notabene kdyz se ukaze, ze to tvrzeni asi nebude prave orechove, presneji je uplne mimo, tak vyleze predstavitel AMD ­(!­) Robert Hallock s tim, ze Maxwell sice AC ma, ale ma pomale prepinani kontextu ­(viz ehw­). To je zajimavy, jak je kluk usatej informovanej. Jenze Hallock neni inzenyr, je to ­"technicky marketing­".

Ale na vytvoreni dalsi nesmyslne smyslene antimarketing afery bez realneho zakladu typu ­"evil gameworks­" to staci, ze? Koho zajima jak to ve skutecnosti je.
Odpovědět3  1
Predne, zatim jediny kdo tvrdi, ze maxwell asynchronni shadery nema, je Oxide games, ktery k tomu dosel tim, ze jejich kod zalozeny na async compute daval na nvidiich spatne vysledky, vyvojari navic pouzili slovni spojeni AFAIK. Oni nic nevedi, oni si to mysli. Takze si shrneme co o tom vime

- nvidia deklaruje podporu async shaderu u maxwellu a ovladace je podporuji.
- Engine AoS je od pocatku vyvijen pod vedenim AMD na HW AMD pro Mantle, zaroven pro Vulkan ­(=Mantle­), DX11, a pozdeji i pro DX12. Logicky tedy pouziva fetures ktere byly k dispozici od pocatku vyvoje. Rozhodne to neni typicka native dx12 aplikace.
- Jakykoliv engine pro DX12 bude muset zohlednovat optimalizace pro hlavni architektury gpu hw. Protoze DX12 odhodil znacnou miru hw abstrakce, nebude mozne napsat univerzalne ­(ne­)vykonny kod, stejne jako je tomu u OpenCL. A narozdil od OpenCL, zde mame tri tiery a levely moznych kombinaci hw features. Nebude existovat nic jako univerzalni kod, tedy to co Oxide tvrdi ze maji.
- AoS vyuziva extremni miru paralelismu, protoze se jedna o RTS s tisicem samostatnych jednotek. Krome RTS zadna dalsi aplikace podobnou miru paralelismu nevyzaduje.

Takze bych s nejakymi zavery a zahazovanim toho ci onoho hw cekal na to, az tu bude par nativnich DX12 her, a ne jeden vendor sponsored vicemene okrajove synteticky benchmark bezici na barely­-beta driverech, uplne novem API, a just released OS.
Odpovědět2  3
"Huddy mluví především o tesselaci vody či jiných objektů, a to třeba v Crysis 2­" Kdyz to rika Huddiny, tak asi jo :)
Odpovědět0  1
AMD nema nic co by mohlo gameworks konkurovat, Gsync se jim zkopirovat nepodarilo, fsync je polofunkcni nedodelek, Mantle bylo pohrbeno, TressFX nikdo nepouziva, protoze ho amd nijak nepodporuje. Takze nezbyva nic jineho nez pomlouvat konkurencni technologie argumenty o tesselaci v Crysis 2.
Odpovědět2  6
To ze je produkt kratkodobe nedostupny po launchi se stava pokazde. Presto na alze maji v tuto chvili cca 10ks FuryX a dalsi jsou na ceste. Na czc trvalo dva tydny, nez se vyprodaly dva kusy FuryX.
Odpovědět0  3
Je to trochu jinak. Sefarchitekt bulldozeru Mike Butler se specializuje na server cpu. Bulldozer byl navrzen po jeho ­(a proti vuli nekterych kolegu­) jako highend server a desktop CPU. Takove amd itanium. Neni nahoda, ze v optimalizovanych aplikacich ­(nikoliv jen OS, ale aplikacich psanych a prelozenych na jeho architekturu­) exceluje. To je umysl. Tak to melo byt. Koncept dojel na dve veci: jednak automatizovany nevrh, ktery byl o 20% vetsi a 20% pomalejsi, nez navrh rucni ­- ale taky podstatne levnejsi a rychlejsi. Druhy tvz. Pepickuv faktor ­(­"To by vedel i Pepicek­"): nikdo nebude psat a optimalizovat aplikace pro minoritni cast trhu. Ani intelu se to pres supermasivni investice s itaniem nepovedlo protlacit, intel chtel mit itanium v kazdem desktopu ­(!­), a dneska zustava v mission critical mainframech za $miliony. Za celou historii se to nepovedlo nikomu, etc.
Odpovědět0  1
Bude Vulcan. Uvidime, jestli Khronos group ukaze lepsi vyvoj a vysledky, nez MS.
Odpovědět1  0
Samo amd priznalo, ze bulldozer architektura byla krok spatnym smerem:

http:­/­/www.pcworld.com­/article­/2040045­/amd­-bridges­-road­-to­-arm­-with­-new­-lowpower­-x86­-server­-chips.html

Quote from Mr. Feldman ­(VP and GM of server division­):

"Bulldozer was without doubt an unmitigated failure. We know it.­"

"It cost the CEO his job, it cost most of the management team its job, it cost the vice president of engineering his job. You have a new team. We are crystal clear that that sort of failure is unacceptable.­"

Takze proc kopat do mrtvyho kone, stejne nevstane. Za rok a neco je tu Zen a Amd dostane posledni sanci uvest konkurenceschopnou architekturu na modernim procesu. Jestli selzou znovu, uzavre se jedna era IT, aby byla nasledovana erou dalsi.
Odpovědět0  0
Tak u nas se rozhodne nevyprodal. Jestli nekdo musi zlevnit, tak to za danych podminek urcite nebude nvidia. Uz i Hitler si rve vlasy.
https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=xhVo7yPjQvE
Odpovědět0  0
Ceske zastoupeni odvolalo, ze se u R300 jedna o GCN 1.3, jednalo se o omyl. Presne info zatim neni oficialne znamo.
Odpovědět0  0
To je vic jak rok. Architektura GCN na 28nm je tu s nami pres dva roky. Nvidia sice preznacuje taky, ale i ten maxwell dava vic modelu. No, tohle jim hospodarske vysledky nevylepsi.
Odpovědět0  0