Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od ludek_jelinek
10 let? Hm, stále mám i7 7700 a zcela v pohodě, dokonce když se podívám na testy, tak zcela srovnatelný ­(či lepší­) než konkurence z té doby ­(Ryzen 1700­/X 8C 8T­), kdy oba CPU Q1 2017 ­(tj. 7 let­). Takže hoax tady vypouští úplně někdo jiný. :­-o
Odpovědět0  0
Že by ti závodníci ve výše jmenovaných vozech jezdili tak úsporně? Co tak pozoruji, většinou je to brzda, plyn a zběsilé kličkování z jednoho pruhu do druhého. ;­-)
Odpovědět0  1
Tak až do vašich statistik započítáte ty řidiče bílých Škodovek s A, S a C v SPZetkách, tak dejte vědět, na jakém budete průměru. :D :D :D
Odpovědět0  3
Co mi to jen tak připomíná, hm ..... ­"Já, já, já, jenom já!!!­" :­-/
Odpovědět0  3
Takže je to vlastně s dopady těžby kryptoměn ještě horší, než studie předpokládají. :­-/
Odpovědět0  1
Panely na střechách, zejména stávajících, se běžně kladou ve spádu do 5°. Důvodem je statika takových objektů, kdy při vyšších sklonech panelů dochází k zásadnímu navýšení zatížení od sněhu a větru. Samozřejmě mluvím o střechách, na které lze umístit řádné množství panelů, ne ta plivnutí na RD.
Odpovědět0  0
Tak já si zase dovedu představit, že v případě velkých států by taková podzemní síť byla velkou výhodou v případě vojenského napadení, kdy by se materiál, případně jednotky, mohly v relativním bezpečí dostat do cílové oblasti během krátkého času.
Odpovědět0  0
Takový disk měl Predátor, ne? :­-)
Odpovědět0  0
Panely na střechách někdo denně čistí? :­-o
Odpovědět0  0
A co by na instalaci mělo být náročnější? Už jenom z pohledu bezpečnosti práce je přece instalace na zemi jednodušší než práce ve výškách. :­-o
Odpovědět0  0
Jediní, kdo tuhle planetu ­"pochovají­", jsou sobci bez vize jako vy. :­-/
Odpovědět0  0
Takže když si někdo koupí tohle než X7, tak těch cca 400 kg váhy navíc je horší než spalovací motor, podle vás ­"ekologická katastrofa­"? To bych ani neřekl. Naopak bych řekl, že je to ekologičtější než ta X7 či podobné. :­-/
Odpovědět0  0
Jo, tady v našem absurdistánu je to těžké. Všichni jen hledají výmluvy, proč to nejde. :­-­/ Kdyby bylo po našem, tak ještě jezdíme na povozech tažených voly. :­-­/ Jen je tady rozdíl, že v té době nebyla planeta zasviněná a nebylo třeba se zabývat tím, jak vůbec zajistit slušné životní podmínky pro faunu a flóru. :­-/
Odpovědět0  0
A z jakého důvodu se tedy planeta rapidně rychle otepluje za období posledních cca 200 let? To jsem zvědav na vysvětlení, snad to nebude jen ovčí nicneříkající bébébé.
Odpovědět0  0
Napsal jste to o sobě zcela přesně ­- ovce, a ještě k tomu hloupá. :­-/
Odpovědět0  0
Pochopil jste ten článek dobře? Nikdo asi nemluví o hydroelektrárnách, což je ­"zelená­" forma výroby elektřiny. Ale těžaři asi v drtivé většině nemají energii z vodních toků, ale z jiných zdrojů ­- jádro, uhlí. Nakousl jste to v předposlední větě, ale asi nedomyslel. Je fajn se chlácholit tím, že ­"voda se odpaří a vyprší jinde­". To je pravda a je to fajn, ale jde o to, kde je to jinde. De Wries upozorňuje na to, že elekřinu pro těžaře vyrábí i státy, které už nyní bojují se suchem. A jak je vidět, co se jim odpaří v chladících věžích elektráren, očividně nespadne na jejich území. Protože kdyby ano, potom by přece neměly sucho. :­-o
Odpovědět0  0
Mluvte za sebe. Třeba já kryptoměny nechci právě proto, že mají negativní dopad na životní prostředí.
Odpovědět0  0
Třeba v zemědělství? BTW, stačí se podívat na stav řek v letních měsících ­- očividně voda chybí. :­-/
Odpovědět0  0
Díky za příspěvky o e­-mobilitě, nenechte se znechutit pány tomasrocek apod., kteří jenom hledají negativa a nevidí si dál než za špičku svého nosu. Kdyby ano, museli by totiž vidět, jaký obrovský krok vpřed udělala e­-mobilita ­(a nejen ona, i třeba zvyšování účinnosti panelů atd.­) jen za posledních pár let, na rozdíl od spalováků, které ustrnuly a jedinou odpovědí na požadavky na zpřísněné limity emisí byl za posledních pár let leda tak start­-stop a downsizing. A omlouvat toto ustrnutí napadáním aktivit spojených s ochranou životního prostředí, to může opravdu jenom ignorant. :­-­/
Odpovědět1  1
A jaké to jsou, v případě nVidie, ty nezákonné praktiky? Povídejte!! Jako třeba vyšší cena než konkurence, která je, jak v článku zaznělo, minimálně srovnatelná kvalitou­/výkonem? :­-o
Odpovědět2  0
Jestli ono nemělo být 2,5k Éček. To by potom bylo opravdové lidové vozítko. :­-­) Takhle ....... mno, nic moc. ;­-/
Odpovědět0  0
Od té doby, co zařízli mobilní Windows je to na pikaču. :­-­( Lumie 950 šlapala krásně, výborný foťák, ­"dokovací­" stanice ­- no, MS to pohnojil. Apple jsem nechtěl, když jsem si vzpomněl na anabáze s iPod Nano, tak ne, prostě ta uzavřenost ­(alespoň tehdy, nevím jak teď­) byla strašně omezující ­(ale design cool, to ano­). Takže shitdroid. Mno, v době opuštění Lumie to bylo hrůzné, teď už lepší, a díky vývojářům lze mít prostředí se dlaždicemi, takže to jde. K dílenskému zpracování android telefonů ­- zatím jsem se tedy nesetkal, že by moje kousky nějak nelícovaly, skřípaly nebo něco jiného, možná jenom štěstí., ale na to bych si nestěžoval. :­-­) Co je ale horší, to jsou opravdu ty nadstavby některých výrobců, které leda tak zahnojí systém. :­-­/ Čistý shitdroid je ale ok.
Odpovědět0  0
Jo? A kde? Zatím je stále jen vidět masivní ústup ledovců ­- Alpy, Rockies, ....... :­-/
Odpovědět1  0
Tak tohle je asi ta nejabsurdnější ­"logika­", kterou jsem četl. Radiátory ­- ty jsou asi nezbytné, že? Pokud tedy nechceme vytápět jako za doby kamenné otevřenými ohništi. Sopky a Slunce jsou zcela mimo lidskou činnost, že? Těžba nějakých virtuální měn je naproti tomu ZCELA ZBYTNÁ. Takže si to nejdříve ujasněte, než začnete být ­"chytrý­". :­-o
Odpovědět1  4
Copak elektřina, ale to vyzařované teplo, to je metla. Jako sorry, ale tohle bych zakázal, doufám, že někdo konečně začne poukazovat na imise teplat z těžení a bude po nesmyslném ­"těžení­". :­-/
Odpovědět1  5
A kdo tvrdí, že je to vodorovně? Já to tedy z fotografie nepoznám. BTW, i přes minimální spád, který to má, je účinnost staková, že 300 m zastřešení jinak nevyužitelné plochy má takový výkon, že by nakrmilo téměř 100 EV. Dle mého zcela dobrý záměr a zastřešení cyklostezek se ujme, vašemu ­"chytráctví­" navzdory. :­-/
Odpovědět0  2
Přesně tak. A hlavně jak jste napsal v článku ­- pasivní přihlížení prasení Země je úplně stejné, jako se ho účastnit. Stejné to bylo i za bolševika, udržel se u moci jen díky tomu, že lidé strkali hlavu do písku a raději nechtěli nic slyšet. Jak je vidět, i v ­"rozvojových­" zemích jako Indie se najdou lidé, kteří mají snahu se znečištěním něco dělat. A je úplně jedno, že výsledky nebudou za 2­-3 roky, důležitá je osvěta a začít, u nás také recyklace nenastala ze dne na den a teď to bereme za normální věc.
Odpovědět1  1
Jasně, že to jde, když se chce. To jen lidé bez vize, zmasakrovaní populistickými žvásty o tom, jak nás EV ožebračí, nevidí či nechtějí vidět. Nepochopím, jak někdo může začít ventilovat své pochybnosti o řešení, které už někdo, očividně chytřejší, uvedl do praxe. Jistě, jen v omezené míře, protože finance, ale je to funkční, tak proč to stále zpochybňovat a pesimisticky dokazovat ­"že to nejde­"? :­-o
Odpovědět0  0
No, já měl z českých diskuzí a projevů bolševiků zase dojem, že jaderné reaktory zase staví jenom russák a číňan a pokud to nebude stavět jeden z nich, potom to bude předražené, protože si to západní imperialističtí kapitalisté z ­"vól štrýtu­" nechají zaplatit. :­-)
Odpovědět0  0
Jako tohle opravdu někdo kupuje? Grafiky za 10k a více? Hm, asi se máme pořád dobře. :­-/
Odpovědět1  6
Rusák převzal praktiky SS a dovedl je ve své zemi a jeho guberniích k ­"dokonalosti­". Takže označení ­"ruSSko­" považuji za zcela v pořádku, je z toho krásně vidět, na koho ten stát a jeho národ navazuje. PS: Pubertu mám dávno za sebou a primitiv snad nejsem, když jsem zvládl ČVUT. ;­-)
Odpovědět0  0
Že se vždy najdou nějací privátní důvěřivci, to je vcelku jisté, ale banky? Nechápu, jak tam potom fungují bezpečnostní mechanizmy. :­-­/ A ano, mnoho velkých firem opravdu vzniklo v garáži, ale ta doba je pryč, šance na takový úspěch je zcela minimální. ;­-(
Odpovědět1  0
Hm, a různé druhy ­"šrotovného­", to není pokřivení trhu? Sorry, ale vyspělé země hledají alternativu ke spalovacím motorům ­(a fosilním palivům obecně­) kvůli dopadům na životní prostředí a z toho důvodu motivují lidi ke koupi nových technologií, které jsou však stále ještě drahé z důvodu, že nejsou dostatečně rozšířené. Až budou nové technologie dostatečně rozšířené v masovém měřítku a cena jejich výzkumu­/vývoje se zaplatí, potom budou výrobky tak levné, že budou dostupné i bez dotací.
Odpovědět0  0
Hm, mám takovou obavu, že přesně tohle je to, co zapříčinilo pády SVB či CS ­- investice do velice rizikových odvětví, ve kterých se nové firmičky nemohou prosadit, pokud nemají opravdu nějakou technologickou ­"bombu­". Tesla je, jak se vyjádřila třeba Toyota, léta před konkurencí, Čína do e­-automobilismu leje ze státního rozpočtu, ani zaběhlé gigantické automobilky typu VW, GM apod. nestíhají a stále se najdou ­"investoři­" ­(banky­), kteří věří nějaké ­"garážové­" firmě. Zůstává rozum stát. :­-/
Odpovědět2  0
Jasně, takže lidí, kteří jsou jistě s problematikou nabíjení EV seznámeni více než dobře a navrhují nabíjení bezpečné pro obsluhu, jsou vlastně blbouni. Přitom se stačilo septat guru­-elektrikáře Tech­-boy.lukas, který by jim to vysvětlil. :­-o
Odpovědět1  0
Hm, mě se ten design líbí. Rozhodně více než ta krabice od Kabaně.
Odpovědět0  0
Nenechte se odradit těmi jedinci, kteří se vezou na módní, alespoň u nás, vlně antiEV a antiGreenDeal, protože, bohužel, nevidí dále než na špičku svého nosu. Za mě osobně EV momentálně jediná provozuschopná čistá alternativa ke spalovákům, vidím více pozitiv než negativ, které jsou tak dvě ­- čas nutný k nabití ­(byť i to se poměrně rychle stahuje­) a cena. Nu, ale co, každý nechť si zvolí, jen by měl pamatovat na hezké indické přísloví ­- zem nedědíme po předcích, zem mám vypůjčenou od našich dětí.
Odpovědět1  2
Opravdu si někdo myslí, že nové bloky v Dukovanech budou realizovány v termínu a bude to jen 300 mld Kč za 1200MW blok? :­-o Buďme realisté, bude to mnohem víc i než předpovídají nejhorší scénáře. :­-(
Odpovědět0  0
Ještě že v odpovědi na jeho jméno nepadlo ­"Skynet­". To by byl teprve fičák. :­-)
Odpovědět0  0
Pokud jste zažil bolševika, tak takové bláboly nevypustíte z huby. :­-/
Odpovědět0  0
Ty jsi dobrý případ pro Chocholouška. Nadhazuješ tady výroky typu ­".... když tam NATO vraždilo­" jak kovaný bolševik. A bolševika jsem zažil, bohužel až moc osobně. Ale zpět ­- když vykvikneš ­"A­", co takhle říci ­"B­"? A to, že zcela bez skrupulí docházelo k vyhánění, vraždění, znásilňování a mučení kosovských Albánců. Kvůli tomu bylo přistoupeno k cílenému bombardování srbských cílů ve ­"Svazové republice Jugoslávie­". A útoky provádělo NATO, protože díky russákovi, mimochodem tvému idolu, a jeho vetu nebylo jiné řešení v RB OSB průchodné. Takže asi tak, ty ­"pravdo­". :­-/
Odpovědět4  0
U bodu 2 ­- nemělo to platit i u Černobylu? :­-o
Odpovědět0  0
A to jako v nouzovém režimu, což samozřejmě bude, budete mít puštěné dva kompy, TV, pustíte si pračku a myčku? Tak to jste zcela typický představitel občanů­-sobců. :­-­/
Odpovědět0  0
Už abyste se začal bát, vás ­"přepadnou­" určitě. :­-o
Odpovědět2  0
To, co píšete , už jsme tady měli. Kromě té porodnosti, tehdy to bylo naopak. A bylo to za bolševika. A jak se ukázalo, vedlo to leda tak k úpadku.
Odpovědět0  0
A proč potom byly před příchodem vlády komančů téměř v každém mlýně turbíny na výrobu elektrické energie, které v pohodě zásobovaly přilehlou ves? Asi jen tak, ze srandy? :­-o
Odpovědět0  0
Za nějakých deset­-dvacet let, až se ­"začne řešit­" skutečný zdroj energie, už to bude zcela zbytečné, protože planeta bude v takovém stavu, že nějaká elektřina nikoho trápit nebude. :­-(
Odpovědět0  0
Jako každá kapka dobré. Jen by mě v tomto případě zajímalo, jak řeší otázku třeba planktonu či drobných živočichů. Pokud filtry zachytí i mikroplasty, asi zachytí i výše uvedené. Jak to budou separovat? Aby jednou nebyly vody sice bez mikroplastů, ale zároveň i bez živočichů. :­-o
Odpovědět2  0
Pokud v tom vidí potenciál armáda, potom to bude vcelku reálný produkt, byť třeba jen pro úzkou klientelu.
Odpovědět0  0
Pokud nebudeme mít děti, kdo na seniory bude potom dělat? Trochu nedomyšlené. :­-/
Odpovědět0  0
Jasně. A třeba těžba takového hliníku, který se potřebuje v leteckém nebo automobilovém průmyslu, to je zcela eko, že? Nebo takové uhlí těžené v povrchových dolech, to je také eko friendly, že? Mmt, nebyla zde nedávno kauza s dolem Turów, kde Češi řvali jako pominutí? Jo, a ty akumulátory, které používáte v mobilech nebo v jiných přenosných zařízeních, ty vám asi nevadí, že? :­-o
Odpovědět0  0
Jen houšť a větší kapky. Původní záměr platit za poskytnutí výkonu pro vědecké účely je fajn, ale neskutečně se to zvrhlo. :­-/
Odpovědět5  1
Kolik na daních odvede váš známý a kolik vy s ­"průměrným­" příjmem? Kolik lidí zaměstnává podnikatel a kolik člověk s ­"průměrným­" příjmem? Co vyprodukuje podnikatel a co člověk s ­"průměrným­" příjmem, typicky úředník? Jaké výhody dostává podnikatel a člověk s ­"průměrným­" příjmem, tj. typicky zaměstnanec? Že si někdo vydělá, protože maká a odvážil se podstoupit rizika podnikání, to není jeho chyba. Vy klidně můžete také a potom si dovolit něco víc, než má ­"průměrný­" zaměstnanec.
Odpovědět1  2
OK, dík za info. Tak logiku by to dávalo, když jim budeš dál platit. Slyšel jsem, že auto prolézá několik lidí pomalu s lupou a třeba takové drobné oděrky či promáčklinky ­(ostré větvičky, klíčky, ­"ohleduplný­" řidič na parkovišti, .....­) si nechají slušně zaplatit. To mě od OL docela odrazuje.
Odpovědět0  0
Hm, jak to bude s vracením vozů? Co jsem tak slyšel, tak pro dost lidí je vrácení vozu po vypršení doby operativního leasingu docela očistec a nemilé překvapení. Má někdo zkušenosti? :­-/
Odpovědět0  0
No vida. A čím více takových, tím lépe. Cena grafik se šla dolů. Nebude se muset ­"pálit­" elektrická energie, takže by jí mělo být více, takže cena by také mohla jít dolů. Jj, pozitivní zpráva.
Odpovědět4  0
Nikdo vás k ničemu nenutí. Ano, reklamě se v současnosti těžko vyhnete, ale máte svobodnou volbu třeba zrušit TV a rádio. A Internet. V tu ránu budete mít o hodně velkou porci reklam méně. A také se můžete odstěhovat jinam, kde reklamu nemají. Třeba do některého z afrických států. A když už tady zůstanete, opět vás nikdo nenutí, abyste utrácel a někam se hnal. Je to jen na vás, jaký životní styl zvolíte. To je totiž ta demokracie, můžete se svobodně rozhodnout a dělat si, co chcete, pokud tím neomezujete ostatní ­(jinak řečeno, dodržujete zákony­).
Odpovědět1  0
No to je ale blábol nad blábol. Kolik vám je? Zažil jste bolševika a jeho režim? Asi ne, jinak byste tohle nemohl napsat. Víte, výhodou demokracie je, že si v rámci zákonů můžete dělat, co chcete. Můžete se tedy klidně sebrat a vyrazit žít na Kubu ­(nebo, téměř, kamkoliv jinam­), kde se můžete válet, chlastat rum a kouřit doutníky ­(jistě, a to vše je tam zadarmo :­-o­). BTW, spojení ­"všechno je jim maňana­" je dost divné ­(­"všechno je jim zítra­"?­), když už, tak ­"na vše mají odpověď maňana­". A kopnout někoho by se neobtěžovali, protože na to jsou moc líní. PS: Čím dříve se odstěhujete z toho prohnilého demokratického světa, tím lépe pro vás. Držím vám palce, ať jste pryč a užíváte si jinde. :­-o
Odpovědět0  0
No ty kráso, co to hulíte za matroš nebo berete za léky? :­-o Jak já bych si přál, aby všichni smýšlející jako vy, tj. exoti, kteří jsou schopni obdivovat válečného zločince, vypadli k jejich báťuškovi a tam už zůstali. :­-/
Odpovědět13  0
Tesla, potažmo Musk, už to pochopila dávno. No jo, ono u těch molochů je setrvačnost znát.
Odpovědět0  0
Blbost. Pokud píchnu NTB do zásuvky, potom uvítám třeba pro výpočty co největší nárůst výkonu a nějaký watt řešit nebudu. Až pojedu na akumulátor, spotřeba bude omezena power managementem na těch 28W a méně, zejména pokud pojedou jen úsporná jádra. Jediný problém může být chlazení, kdy max. výkon nemusí být dlouhodobý.
Odpovědět0  0
Ne, konkurence není žádná, proto mohou procházet takovéto praktiky. BTW, to nejdůležitější v tvém příspěvku je právě v závorce ­- snad. Snad to udají, byť již dopředu zaplatí miliardy za místo v pořadníku. To je přece úchylné. Naopak, vypadá to tak, že firmy, které výrobu svých produktů diverzifikují mezi to minimum výrobců ­(de facto dva ­- TSMC, Samsung­), tak jsou firmou TSMC sankcionováni. :­-/
Odpovědět0  0
Ne, je to jen obyčejné vydírání a zneužití majoritní pozice na trhu. Takovéto praktiky nemají nikde, v žádném odvětví, mít vůbec místo. Buď ať platí všichni dopředu za využití kapacit nebo ať platí za skutečně dodané produkty za dohodnutou cenu, takováto diskriminace je nepřípustná. Zvláště když některé firmy mají platit dopředu mnohem větší částky než firmy jiné! A ještě to vydávat za ­"investice­" na rozvoj, to je vrchol. To totiž těch několik ždímaných firem ještě platí za ty privilegované! :­-o
Odpovědět0  0
nechť si výrobci vetknou do řitního otvoru. Před X lety jsem s uspokojením sledoval, jak mizí různé řvoucí mini­-větráčky ­(z chipsestů­), bylo konečně možné nastavit si otáčky ventilátorů, i slušně výkonná GPU dostala pasivy. A teď? Minivětráčky na chipsetech jsou zpět a výkonná SSDéčka budou potřebovat uječené větráčky také. Hnus, kam se při té, často zbytečné, honbě za výkonem zase dostáváme. :­-(
Odpovědět6  1
ale tohle už mi připadá, že je docela za hranou. Firmy tedy budou ­"selektovány­" podle toho, jestli si případně část produktů nechávají vyrábět jinde, u konkurence? Tomu by se mohlo říkat šikanování. Chápu napřiklad dojednání nějaké množstevní slevy, kdy v případě velkých objemů objednávek bude cena pro takto velké zákazníky upravena, ale zavádět různě vysoké ­"předplatné­", to je hnus. Budu držet palce Samsungu, ať co nejdříve rozšíří výrobu, a také Intelu, ať už je opět samostatný a po navýšení kapacit případně otevře i pro další zájemce o výrobu, jen aby TSMC nemohla zneužívat momentální ­"díry­" na trhu. :­-/
Odpovědět0  0
Já bych byl pro nějaké narovnání trhu. Proč by třeba x86 měly držet jen AMD a Intel ­(VIA ani nepočítám, ti už jsou mimo­)? Co takhle pustit do zatuchlé místnosti trochu čerstvého větru?
Odpovědět0  1
Nikdo netvrdí, že zásoby lithia jsou nekonečné, ale rozhodně ho není tak málo, jak tvrdíte. ­"Nově­" ­(2019­) třeba v Bolívii upřesnili odhad velikosti ložiska z 10 na 20 milionů tun. V Německu ­(2021­) objevili ložisko, které má vystačit na 400 milionů autobaterií. K tomu si připočtěte Chile, Austrálii, Čínu a další, největší producenty lithia, kde Německo je jen zlomkem. Celosvětově je na planetě něco přes miliardu vozů. ­"Jen­" produkce z Německa by tudíž vystačila na pokrytí více jak 30 %. A jestliže má být životnost akumulátoru cca 25 let, je to velice slušný výsledek, životnost spotřebního zboží je proti tomu minimální. A za tu dobu jistě výzkum alternativ značně pokročí.
Odpovědět1  0
Být to ­"volném trhu­", tak to zavedené automobilky kormidlují stále stejným směrem. Co se týče technologií, tak v EV za posledních pár let slušný pokrok, což se o klasických spalovacích motorech příliš říci nedá ­(downsizing? :­-o­). Osobně věřím tomu, že než dojdou zásoby lithia, budeme zase o pořádný kus dále a nebude jej potřeba. Vyjma toho jistě pomůže i recyklace.
Odpovědět1  1
jestli to míní s rozšířením W11 vážně rychle, tak asi budou muset trochu upustit od těch HW nároků. Netušíte někdo, pro by pro W11 neměl postačovat třeba takový i7 7700? :­-o
Odpovědět0  0
Však je. A nazývá se Green Deal. Že se všichni ohánějí jen elektromobilitou, to je jen kvůli přímému dopadu na ně samé, ale ta elektromobilita je GD jen jednou malou kapitolou. A za další, státy mohou jednoduše a efektivně tlačit jen některé části a elektromobilita je jistě jednou z nich, takže proč by to nedělaly?
Odpovědět0  0
Úplně stejně jako Češi, rozdíl je jen ten, že jsou naivní a mají dojem, že když demokracie u nich funguje, tak bude fungovat všude, a neumí si představit, že ne. :­-/
Odpovědět0  0
Celá Evropa, zahnojená byrokraty, se spoustou obřích automobilek měla stejnou příležitost jako Tesla. Jenže, jak bylo v článku hezky napsáno, ani jedna z nich to s elektromobilitou nemyslela vážně. A že jde planeta do řiti, to věděl každý trochu soudný člověk, takže nějaké řešení v redukci zplodin přijít muselo. Že se ty obří automobilky zmohly leda tak na downsizing, to je dost ubohé. Dle mého názoru elektromobilita udělala mnohem větší pokrok během několika málo let. Jo, holt ty giganty jedou setrvačností stále vpřed, stejně jako zmíněné byrokratické systémy. :­-(
Odpovědět0  1
To prostě nemá cenu, pane Šurkalo, mnoho lidí si nevidí na špičku nosu, natož na dekády dopředu. Nebo je to jen prostý egoismus a frustrace ze ztráty ­"životní úrovně­". Nebo vyhýbání se zodpovědnosti, to je zde také hodně rozšířené. :­-­( Tady je hodně rozšířené vytrhávat z kontextu ­(s oblibou to předvádí slovenský estébák Bureš ;­-­) ­), třeba takový Green Deal je opravdu obsáhlý dokument, kde elektromobilita je jen jednou malou částí. Ale to nikdo neřeší, každého zajímá jen to, co se ho dotýká, v článku to také bylo nakousnuto, takže jen ­"ty elektromobily­". A jak píšete, lze i lehce parafrázovat ­- budeme se chovat jako prasata, když víme, že válet se ve výkalech je nechutné, byť pro prasata asi pohodlné? Jak se zdá z některých příspěvků, spousta lidí tohle tak nějak bez nějakých výhrad přijímá. :­-o
Odpovědět1  4
Emisní povolenky, jak bylo v článku napsáno, jsou leda tak příjemný bonus, firma bez nich určitě nepadá. A trochu zapomínáte na skutečnost, také nakousnuto v článku, že Tesla není jen o těch čtyřech kolech a volantu, na to je nabaleno X let zkušeností a výzkumu z BEV, které ty velké koncerny de facto sbírají. Pokud budou chtít Teslu dohnat, buď budou muset vynaložit enormní částky na výzkum ­(a nikdo nezaručí, že některé projekty se nedostanou do slepé uličky­) nebo si technologii od Tesly koupit ­(také naznačeno v článku­), což pokryje výpadek z povolenek. ;­-)
Odpovědět0  0
lidé se buď zbláznili nebo se zadlužují, kupovat GK za takové ceny je opravdu na hlavu, za chvíli aby člověk na výkonnější PC šetřil pár let. :­-­/ Ještě že už jsem z toho vyrostl, hnát se za nějakým výkonem. :­-)
Odpovědět1  0
že mezi cestujícími jsou i vizionáři bojující za čistší planetu, a přitom za tu úplně zbytečnou cestu dojde ke spálení X tun paliva, vzniku emisí a vyzáření odpadního tepla. :­-(
Odpovědět1  1
Asi tak. A možná přesněji ­- Concorde z 25.7.2000. ;­-)
Odpovědět0  0
A kvůli tomu budou stavět paroplynovou elektrárnu? A co s ní budou potom dělat, pokud pominu, že ani ta výstavba paroplynu není ekologická? K tomu všemu ani paroplyn není nijak zázračně ekologický, sice v produkci plynů je to jistě lepší volba než spalování uhlí, ale lidstvo bojuje i se zvyšující se teplotou a jako každý tepelný zdroj i paroplynová elektrárna produkuje odpadní teplo. A stejný problém je i s farmami na těžbu kryptoměn ­- odpadní teplo, které ­"nikam nezmizí­".
Odpovědět0  0
Tak bylo myšleno v automobilech. Spalovací motory jsou také ještě o pár desítek let starší, byť ano, elektromotor je o chlup starší. A vy opravdu srovnáváte účinnost na základě paliva? V tom případě jaká je ­"účinnost­" rafinace surové ropy na benzin­/naftu? :­-o Ani ne 50 % objemu a to ještě při vysokých energetických nákladech na chemický proces. ;­-)
Odpovědět0  0
Tak spalovacímu motoru je přes 130 let a účinnost má cca 35 %. Takže vlastně také žádné ­"terno­". Oproti tomu je vývoj EA o dost rychlejší. :­-)
Odpovědět3  1
Hm, nepotřebují FABky dost vody k provozu? Aby za pár nezjistili, že jí musí dovážet. Na Taiwanu nepřišel tajfun a jak to vypadá, víme. ;­-)
Odpovědět1  0
za 53 míčů museli něco zveřejnit. ;­-)
Odpovědět3  0
A co tedy navrhujete? Dle takového myšlení by jsme dnes měli v obydlích leda tak ohniště. :­-(
Odpovědět1  0
Také to může mít zcela opačný směr ­- přesun výroby zpět do západního světa a uvalení třeba ekologických daní na výrobky z Číny, aby se vykompenzoval ten cenový rozdíl, který je daný tristní situací v bezpečnosti práce, pracovních podmínkách, zacházení se životním prostředím atd. Jediný problém je, že v tu chvíli začnou lidé, krmení levným konzumem, kvičet, jak je všechno drahé, bohužel. :­-(
Odpovědět0  0
Jenže západ je tam vyváží proto, že je tam mají ekologicky zlikvidovat a také za to platí nemalé peníze. Že se tak neděje a všichni nad tím zavírají oči, je věc druhá. Bohužel, všichni chtějí věci levně ­(i nás, že­) a pokud by západ na čínské výrobky uvalil nějaké ekologické daně, tak se politikům začne plebs bouřit, jak je draho. Jo, takový začarovaný kruh. :­-/
Odpovědět0  0
Ale já nepopírám, že X věcí nejde, aniž by to vyžadovalo vrtání popř. ­"hackování­" systému. Nicméně mne, jako běžného uživatele ­(byť ne úplnou lamu, přeci jenom jsem se musel prokousat i DOSem­), který používá PC s Windows na práci, nenapadá, co speciálního bych do Startu cpal. :­-/
Odpovědět0  0
ale stále žalostně pomalé. Jednoduché viry v rychlosti šíření a jejich mutacích zatím hladce poráží ­"pána tvorstva­" a jeho složitou techniku. :­-)
Odpovědět1  0
Tak to v této době ukáže jen čas. Už nyní prodeje PC padají a pokud technologické firmy nebudou chtít vyrábět ­"na sklad­", potom se klidně může stát, že po uplynutí setrvačnosti trhu i linky TSMC pojedou nevytížené. Čert ví. Nicméně současná situace by mohla nahrávat Intelu, aby pohnul se svým výrobním procesem. Ajaj, nemůže vlastně za pandemii koronaviru Intel? ;­-)
Odpovědět0  1
Nemyslím si, že by to bylo až tak tragické. Podle mne je totiž teplý vzduch odváděn i těmi štěrbinami podél horního krytu. A podle stránek výrobce je toho ještě víc, ten kryt ­(mimochodem je to temperované sklo nebo ona zmíněná imitace dřeva­) lze sundat a místo něj dát dodávanou kovovou mřížku. Z článku tady toho moc vidět není, ale po shlédnutí na stránkách výrobce se mi ta skříňka fakt líbí.
Odpovědět0  0
moc nechápu ty nářky. Pro běžného uživatele je přechod z W7 na W10 ­(můj případ­), vcelku v pohodě. Pokud si někdo stěžuje, že ani po X dnech se nevyzná v menu, potom je to spíše na zamyšlení nad entitou mezi klávesnicí a židlí. Menu v 10ítkách je v současnosti poměrně lehce upravitelné, těch pár programů, které uživatel využívá, je lehké nasázet do skupin, a ty ostatní jsou prostě v alfabetickém menu. Co je na tom k nepochopení? Během pár hodin se na to dá zvyknout. Jasně, pro různá nastavení systému už je to horší, ale opět se na to dá zvyknout. Jedinou výtkou může být opravdu jen absence k přechodu na původní shell, aby byli spokojeni i ti méně ­"pružní­". :­-/
Odpovědět4  3
Právě, že ani ty hvězdy věčné nejsou. ;­-)
Odpovědět2  0
mám rád právě ty animace, vždycky se na ně těším. Jestli se na ně v Blizzu vybodli, tak si ponechám za a­) vzpomínky na původní Warcraft a za b­) moje peníze ­(za remaster to není zrovna úplně málo, škoda, že majitelé původního W nedostali nějakou symbolickou cenu :­-­/ ­).
Odpovědět1  0
Také myslím, že vlastní akciový trh špatný není. Byť takové věci, jako shorteři, ten trh v současné době mohou dost ovlivňovat. V době multimédií věřím tomu, že stačí rozpoutat ­"negativní kampaň­", která může vést k poklesu akcií určité firmy jen díky negativnímu mínění společnosti. Co se týče hodnoty akcií Tesly, těžko říct. Faktem je, že v současnosti je to lídr v technologii pro elektrovozy, kde má určitě náskok před konkurencí a asi je nyní více méně bez konkurence. Všechny ostatní automobilky jsou ale sami sobě konkurenty, takže cena akcií u nich opravdu nemusí být tak vysoká jako u Tesly ­(byť tam ta cena je opravdu hodně vysoká, řekněme až zarážející :­-­) ­).
Odpovědět2  0
Nejsem ekonom, ale není naopak lepší nevyrábět na sklad? Co se vyrobí, to se prodá, žádné zbytečné investice např. do materiálu na čipy, které potom někde leží neprodejné? Ale jak říkám, ekonom nejsem a na technice mě ty dva semestry zcela minuly. :­-)
Odpovědět0  0
a jak je to s licencemi x86? Jo, VIA jí má, ale může jí takto poskytovat někomu dalšímu? :­-o
Odpovědět0  0
To myslíte vážně? Slyšel jste třeba u Ujgurech? Ti mají stejná práva jako Číňané? Nebo o Tibeťanech? Ti jsou také rovnoprávní s Číňany? Nevím, buď jen trollíte nebo je váš náhled na Čínu nějak prapodivně pozitivní. A těmi povinnostmi, tím myslíte co? Jako ­"držet hubu a krok­" nebo poneseš důsledky? No, takový systém tady také byl a zaplať bůh je pryč a mám takový pocit, že nikomu ani moc nechybí. A pokud nám takovéto zřízení dáváte za vzor, opravdu nevím, co si o vás myslet. Snad by bylo nejlepší, kdyby jste si sbalil a odjel tam. Jak jste psal, byl by jste stoprocentně rovnoprávný s ostatními, jistě by vám tam bylo dobře. :­-o
Odpovědět2  0
Ano, pro korporace to byl výhodný kšef díky levné pracovní síle a pro politiky je výhodné nechat dovážet levné zboží, lidé nenadávají, jak je to drahé ­(byť kvalita je často hrůzná­) a jsou spokojení a nebouří se. Bohužel. Ale to není jen nedodržování lidských práv. Je to například i o tom, že dodržování bezpečnosti na pracovištích je bídné, OOP asi žádné, hygiena nejspíše také nic moc, o kašlání na ekologii nemluvě ­(pozor, nemluvím o prestižních velkých výrobách, mám na mysli ty menší a malé podniky­). A k tomu ještě přistupuje aspekt průmyslové špionáže, krytý přímo vládou, bez které se nikdo ani neu..... Být po mém, tak výrobu přesunu zpět do Evropy. Zboží by asi bylo dražší, na druhou stranu by to mohl být podnět ke zvýšení mezd za kvalitně provedenou práci.
Odpovědět1  0
Myslíte do té úspěšné země, ve které jsou stále disidenti, kteří jsou často vězněni několik let? Té úspěšné země, která s některými menšinami jedná jako s méněcennými? Té úspěšné země, která bez skrupulí popravuje? Té úspěšné země, která šmelí s lidskými orgány? Ano, do té je, dle mého názoru, možno ­"kopat­". :­-/
Odpovědět6  1