reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

NVIDIA přináší speciální ovladače GeForce 436.02 Gamescom

20.8.2019, Jan Vítek, aktualita
NVIDIA přináší speciální ovladače GeForce 436.02 Gamescom
NVIDIA zařadila do nabídky GeForce 436.02 Gamescom Special Graphics Drivers, ostatně sama má na Gamescomu v Kolíně silné zastoupení. Těšit se můžeme na optimalizace, nevyhlazované škálování obrazu a další novinky. 
Ovladače GeForce 436.02 Gamescom Special Graphics Drivers tak přináší jednak optimalizace pro hry, a to konkrétně tituly Apex Legends, Battlefield V, Forza Horizon 4, Strange Brigade a World War Z, což znamená navýšení snímkovací frekvence až o 23 procent, což ovšem platí zvláště pro GeForce RTX SUPER. A dále NVIDIA přidala několik věcí, které si po ní žádali zákazníci. 
 
 
Jednak to máme režim Ultra-Low Latency, který má ještě více snižovat zpoždění až na úroveň kolem 20 ms a i zde nám byly nabídnuty výsledky testů. Jde o dopad toho, že karta si bude renderovat méně snímků "do zásoby", čili do fronty uložené v bufferu, která je v tomto režimu prakticky eliminována. 
 
 
Fanoušci si žádali také Integer Scaling, čili nevyhlazované škálování obrazu, které připravuje také Intel. Jde o to, aby se karta nesnažila zvětšovat kostičkovanou grafiku starých her pomocí lineární interpolace, což prostě nevypadá dobře. V takovém případě pak jednoduše může škálovat tak, že z jednoho pixelu udělá čtyři či případně devět, pokud se to vejde na rastr monitoru. Pokud je tak hra vykreslována dejme tomu v rozlišení 640 x 480, karta ji může zobrazit v 1280 x 960. 
 
Nicméně jak zpráva popisuje, to je výsledek jistého hardwarově akcelerovaného programovatelného škálovacího filtru, který se nachází v GPU Turing, takže na Pascalech či starších tak něco takového asi nemůžeme očekávat. 
 
 
A pak tu máme tzv. NVIDIA Freestyle, čili prostě filtry, s jejichž pomocí si budeme moci upravit grafiku her. Jde v podstatě o to samé, co nabízí třeba telefony či fotoaparáty pro vytvořené snímky a spadá do toho také filtr Sharpen Freestyle, který umožní doostřit si obraz a uložit si dané nastavení pro každou hru zvlášť. To platí pro více než 600 titulů pod DX9, DX11, DX12 a Vulkan. Musíme k tomu mít nainstalovanou aplikace GeForce Experience a pak stačí ve hře stisknout Alt+F3. 
 
 
Jak se také dalo očekávat, po ovladačích Studio přichází i do Game Ready ovladačů podpora 30bitových barev napříč všemi produktovými řadami včetně TITAN a GeForce. To pak půjde využít v aplikacích jako Adobe Photoshop, Adobe Premiere Pro, Autodesk RV, Colorfront Transkoder, Assimilate Scratch či Foundry Nuke. 
 
Zdroj: TZ NVIDIA


reklama