www.svethardware.cz
>
>

Přichází Vulkan ve verzi 1.2 s novinkami zvláště pro programátory

Přichází Vulkan ve verzi 1.2 s novinkami zvláště pro programátory
, , aktualita
API Vulkan považujeme za nástupce OpenGL, který prokázal své kvality už v nejedné hře či aplikaci, i když především AMD a lidé štítící se systémů Windows by ocenili, kdyby jich bylo více. Třeba to zařídí nový Vulkan 1.2.
K oblíbeným
reklama
Nástup tzv. nízkoúrovňových API jako DirectX 12, Vulkan či Metal přinesl naději, že se brzy zapomene na DirectX 11 a zákazníci se budou těšit z efektivnějšího využití hardwaru a také z nových funkcí, jako je třeba kombinace výkonu dvou grafických čipů i zcela odlišného typu. Nicméně po řadě let je třeba konstatovat, že DirectX 11 je mezi hrami stále dominantní a počet titulů pro DirectX 12 či jiná novější API zrovna moc neroste. Nicméně ta se i tak vyvíjí a původní Vulkan z roku 2016 nejdříve získal v roce 2018 verzi 1.1 a nyní je to 1.2. 
 
 
Vulkan 1.2 je především o vylepšeních, která ocení programátoři a zahrnuje i 23 rozšíření z posledních dvou let, která se nakonec dostala do jeho jádra. Nemáme tu přitom žádnou novinku týkající se hardwarových funkcí, takže z pohledu uživatele v podstatě ani není o čem mluvit. Na druhou stranu, pokud bude nová verze API více vyhovovat autorům softwaru, měli by to v důsledku poznat právě samotní uživatelé. A je také důležité dodat, že z toho celého vyplývá prostý fakt: pokud nějaký hardware podporuje Vulkan 1.1, bude podporovat i verzi 1.2.  
 
 
Vedle toho nám Vulkan 1.2 slibuje i vyšší výkon a kvalitu renderované grafiky a pro samotné programátory tu jsou jako největší novinka Timeline Semaphores jako "nový způsob pro řízení přístupu ke sdíleným hardwarových prostředkům a synchronizování dat napříč zařízeními a frontami". Nahrazen je tak předchozí semaforový mechanismus, který dle přiznání skupiny Khronos nestál za moc. 
 
 
Server Anandtech pak podrobněji popisuje nové funkce dále ve svém článku, kam můžete pokračovat. My můžeme ještě zmínit, že mezi možná připravovaná vylepšení Vulkanu patří dle témat strojové učení, ray tracing, kódování a dekódování videa, VRS (Variable Rate Shading) a Mesh Shadery.


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Prohlížeč Brave přinese agregátor směnáren kryptoměn Prohlížeč Brave přinese agregátor směnáren kryptoměn
Prohlížeč Brave je zaměřen na zachovávání soukromí, současně ale je také velmi aktivní na poli kryptoměn. Vedle už používaných vlastních tokenů BAT chce přinést agregátor směnáren Decentralized EXchange (DEX).
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Rocket Lake-S jsou v předprodeji, na kolik nás přijdou? Rocket Lake-S jsou v předprodeji, na kolik nás přijdou?
Právě dnes jsme zjistili, že na Mindfactory se už nabízí procesor Core i7-11700K v předprodeji. Nedlouho na to se ovšem objevuje už celá řada Rocket Lake-S v nabídce jiného obchodu, takže se můžeme podívat na další ceny.
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Navi 22 "Navy Flounder": specifikace a diagramy Navi 22 "Navy Flounder": specifikace a diagramy
AMD už příští týden představí nové Radeony, a to přinejmenším model RX 6700 XT. Ten využije GPU Navi 22 známé také jako Navy Flounder a to bude do jisté míry poloviční verzí dobře známého Big Navi, čili Navi 21. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek3 komentáře
Sociální síť Clubhouse potvrzuje úniky audio dat na jiné webové stránky Sociální síť Clubhouse potvrzuje úniky audio dat na jiné webové stránky
Sociální síť Cluhouse zatím funguje na systému pozvánek a spousta lidí by se do ní ráda dostala. Jedna chytrá hlava tak vymyslela, jak nabízet různé audio streamy jiným a nechala rozhovory unikat ven na Internet.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
RTX 3080 coby externí GPU: má to cenu? RTX 3080 coby externí GPU: má to cenu?
Rozhraní PCI Express 4.0 může mnohým uživatelům připadat jako zbytečnost, neboť verze 3.0 stále ještě stačí. Ovšem co když použijeme verzi 3.0 a ještě navíc s jen čtyřmi linkami a navěsíme na ně výkonnou RTX 3080? To uvidíme. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek1 komentář