reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Cyberpunk 2077 v testu s DLSS 2.2: jaký je rozdíl?

24.6.2021, Jan Vítek, recenze
Cyberpunk 2077 v testu s DLSS 2.2: jaký je rozdíl?
NVIDIA nedávno přišla s novou verzí DLSS 2.2, kterou zatím oficiálně podporuje dle našeho vědomí jen Rainbow Six Siege. Neoficiálně ji ale lze použít i třeba se Cyberpunkem 2077, a tak se můžeme pokusit zjistit, zda lze zaznamenat nějaký rozdíl. 
Kapitoly článku:
Cyberpunk 2077 jsme si už loni vyzkoušeli na aktuálním hardwaru v podobě Gigabyte GeForce RTX 3080 Eagle OC 10G, a to včetně testů DLSS z hlediska kvality a výkonu. Tato hra oficiálně přichází s DLSS 2.1 a je třeba říci, že už ve své výchozí verzi s DLSS pracuje dobře, čili bez výrazných artefaktů, duchů za pohybujícími se předměty a podobnými nejapnostmi. A to je jen dobře, neboť Cyberpunk 2077 je velice náročná hra, která navíc se zapnutým ray tracingem dokáže dostat na kolena i velice výkonnou sestavu. DLSS tu tak přijde vhod, a to přinejmenším při nastavení na nejvyšší kvalitu. 
 
 
Jak ale můžeme zprovoznit DLSS 2.2 na Cyberpunku 2077, když ten tuto verzi ještě nepodporuje, a to ani v rámci nové verze 1.23 z tohoto měsíce? Stačí totiž využít knihovnu nvngx_dlss.dll ze zmíněného titulu Rainbow Six Siege od Ubisoftu a jí nahradit původní knihovnu v instalaci Cyberpunku 2077. Stáhnout si ji můžete třeba z NexusMods.
 
Jde tak pouze o nahrazení jednoho souboru jiným, díky čemuž upgradujeme na verzi DLSS 2.2 a dle serveru PCGamesN se můžeme těšit jednak na vyšší výkon, ale i na vyšší kvalitu upscalingu obrazu pomocí DLSS. 
 
 
My si právě dnes ověříme, zda je v takovém tvrzení kus pravdy. V případě výkonu to bude snadné, prostě si zopakujeme benchmarky s využitím DLSS, ovšem srovnání kvality už nemusí být tak jednoduché. Ono už je vcelku obtížné nalézt rozdíly mezi jednotlivými nastaveními kvality výchozí verze DLSS, natož abychom mohli automaticky očekávat, že se jasně ukáží rozdíly mezi DLSS 2.1 a 2.2. Přesto se o to pokusíme.  
reklama