reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Starfield: vyšel dosud největší update 1.9.51.0

31.1.2024, Karel Polívka, aktualita
Starfield: vyšel dosud největší update 1.9.51.0
Bethesda včera uvolnila k dispozici pro všechny hráče svůj dosud největší update pro hru Starfield, který byl před necelými 2 týdny zpřístupněný jako volitelná beta verze 1.9.47.0. Podívejme se tedy, co všechno obsahuje.
Od vydání Starfieldu uběhlo už několik měsíců (viz naše tehdejší představení hry), takže se lze pozastavit nad tím, jakým způsobem Bethesda tento titul po vydání podporuje. Ať už hra někomu sedla nebo ne, updaty opravující chyby nebo přidávající nové funkce dosud vycházely s výrazně menší intenzitou, než co bychom od hry tohoto formátu očekávali. A právě na to se v poslední době vztahuje nejvíce kritiky. Jedna věc je vydat hru v nepříliš dobrém technickém stavu a pak ji intenzivně upravovat a vylepšovat, aby bylo vidět, že se na ní stále pracuje. Jenže u Starfieldu už mají hráči po více než 4 měsících spíše opačný pocit.
 
Mluví se o tom, že šlo o velký projekt, po jehož dokončení následovalo období, kdy si vývojáři dali oddech s tím, že se budou hře zase intenzivně věnovat až po nějaké době. Tomu odpovídají i nejnovější zprávy z Bethesdy, protože až v posledních týdnech od nich přichází více informací o dalším vývoji, viz naše nedávná aktualita o významnějších vylepšeních, které jsou v plánu pro další měsíce a že by větší updaty měly začít přicházet v 6týdenních intervalech.
 
Žádné z tehdy zmíněných novinek jsme se teď v tomto nejnovějším a "dosud největším" updatu sice zatím nedočkali, ale je třeba uznat, že všemožných oprav tu tentokrát máme opravdu požehnaně. Z těch nejzajímavějších můžeme zmínit např. úpravy týkající se obličejů postav, vylepšenou podporu širokoúhlého poměru stran (32:9, 21:9, 16:10), vylepšení osvětlení a různých vizuálních efektů nebo opravu různých artefaktů při využívání FSR 2 nebo DLSS. Podívejme se teď na některé z nich:
 
 

Animace

  • Opravené oči hratelné postavy, kdy zůstávaly zavřené namísto mrkání při pohledu z třetí osoby.
  • Vyřešeny vzácné případy, kdy při pohledu z třetí osoby došlo k chybnému zobrazení určitých animací.
 

Bytosti a nepřátelé

  • Opraveny případy, kdy byla některá stvoření na některých planetách chybně neviditelná.
  • Opraven problém, který se mohl vyskytnout u některých nepřátel, kdy došlo k jejich postavení namísto spadnutí na zem. 
 

Posádka a společníci

  • Opraveno umístění členů posádky a společníků v blízkosti kokpitu po využití fast travelu na loď.
  • Společníci: Opraveno možné zablokování ovládání během hovoru se společníkem bez vstupu do dialogu při současném pokusu opustit loď.
 

Obecně

  • [PŘIDÁNO DO 1.9.51] Opraven pád hry, který mohl nastat při změně z režimu celé obrazovky do režimu v okně. (PC)
  • Opraven problém, který bránil uživatelům Windows provést uložení, pokud jejich uživatelské jméno obsahovalo určité znaky (PC).
  • Opraven vzácný výskyt poškození uložené pozice při ukládání na PC (MSS a Steam).
  • Opraven problém, který mohl vést ke ztrátě schopnosti ovládání nebo k pádu hry po načtení rychlého uložení v případě, že je aktivní režim pro zaměřování.
  • Opravena značka hráče sledující kameru na mapě povrchu.
  • Opraven vzácný problém, který mohl bránit v přístupu do hlavní nabídky při výzvě „Stiskněte libovolné tlačítko ke spuštění“ (Xbox).
  • Typ těla by se již neměl resetovat na výchozí při načtení uložené pozice coby "Starborn" z hlavní nabídky.
  • Opraveno blikání na panelu výtahu Neon’s Trade Tower.
  • Vylepšený vzhled materiálu Ryujin Kiosk během noci.
  • Opraven vzácný problém spojený s tím, jak mohl panel v Cydonia zobrazovat hodiny bez incidentů.
  • Přidány optimalizace do cloudové synchronizace uložených her (MSS/Xbox).
  • Vylepšeno chování davů, když je požadovaný cíl rezervován.
  • Opraven problém, který mohl způsobit, že se dveře vzduchového uzávěru někdy objevily plovoucí na obloze, když dorazíte do určitých lokací.
  • Opraven nezamýšlený text objevující se v uživatelském rozhraní stavitele lodí.
  • Opraveno, že se herní relace neobnovuje správně po vypnutí v režimu úspory energie (Xbox).
  • Různá vylepšení stability.
  

Grafika

  • Vylepšená podpora širokoúhlého poměru stran (32:9, 21:9 a 16:10).
  • Přidána podpora pro hvězdy zobrazující geometrii slunečního kotouče.
  • Stíny lze nyní vidět na planetárních prstencích z povrchu planety.
  • Vylepšené oči a kůže u postav nacházejících se v davu.
  • Vylepšen efekt odrazu na vodě.
  • Vylepšené kontaktní stíny na kůži postavy (na Xbox a PC při úrovni detailů Střední/Vysoká/Ultra).
  • Vylepšené kontaktní stíny na tkanině postavy (na PC při úrovni detailů Vysoká/Ultra).
  • Vylepšené kontaktní stíny na první osobě (na PC při úrovni detailů Ultra).
  • Vylepšené osvětlení v menu pro generování postav.
  • Snížen výskyt některých drobných artefaktů během změn kamery v cutscénách.
  • Opraveno blikání u řady vizuálních efektů (písečná bouře, jezírka s korozivní kapalinou, vodopád).
  • Opraven vzácný problém, kdy se kamera zablokovala v režimu ručního skenování při sledování létající fauny (Xbox).
  • Opravena potenciální ztráta schopnosti ovládání při otevření herního menu chvíli před vyvoláním dialogu s jinou postavou.
  • Vyřešeny různé problémy se stíny a jejich zobrazováním, blikáním a artefakty.
  • Vylepšená viditelnost vizuálního efektu odlesku objektivu při východu a západu slunce.
  • Opraven vzácný problém, kdy se nezobrazovala pěna nebo nečistoty.
  • Opraveno vzácné blikání vizuálních efektů, které se mohlo vyskytovat ve vesmíru (Xbox Series S).
  • Opraveno vzácné blikání vlasů (Xbox Series X/S).
  • Opraveno občasné blikání na digiframech a televizních obrazovkách.
  • Upraven vizuální efekt bloom při aktivaci ručního skeneru.
  • Vylepšen vzhled mraků během změn počasí.
  • Opraveny vzácné případy, kdy se směřování trávy a větru mohlo zdát jako odlišné.
  • Snížená intenzita vizuálního efektu bloom při zapnutém efektu rozmazání pohybu (PC).
  • Vyřešeny problémy s krycím efektem, který se při použití ručního skeneru někdy neuplatnil.
  • Opraven viditelný okraj oceánu v dálce při pohledu z velmi vysoké výšky.
  • Opraveny vzácné bílé blikající tečky kolem vlasů postav během cutscén.
  • Opraven problém s čitelností hvězdné mapy při použití režimu velkého písma.
  • Opraveno občasné selhání generování náhledů v nabídce inventáře při použití myši (PC).
  • Opraven krátkodobý problém s hloubkou ostrosti, který se občas vyskytoval při míření, po využití Alt+Tab nebo po opuštění obrazovky dialogu.
  • Opraveny občasné problémy s přechodem osvětlení po načtení nebo opuštění lokace.
  • Opraven problém, který mohl způsobit, že se v mlze v dálce objevovaly přerušované pruhy.
  • Opraven vzácný problém, který mohl způsobit nekonzistentní barvu mlhy.
  • Opraven vzácný problém, který mohl způsobit mizení kamenů v blízkosti hráče na povrchu planety.
  • Opraven problém způsobující pád hry, k čemuž mohlo dojít při aktivaci DLSS s aktivním dynamickým rozlišením (PC).
  • Opraveno blikání a zpožděné stíny, které se občas objevovaly po ukončení pozastavení hry.
  • Opraveny různé artefakty při využití FSR2 a DLSS (šum, černé tečky, ghosting).
  • Opraveno blikání při použití ručního skeneru s aktivním DLSS.
  • Opraveny počáteční světelné podmínky během přistávání na planetě.
  • Vylepšené osvětlení v 73 lokacích.
  • Opraveny různé problémy s geometrií, texturami a ghostingem.
 
Update ale obsahuje změny i dalších aspektů hry jako jsou základny, schopnosti (powers), mise a náhodná setkání, lodě a jejich úpravy, dovednosti (skilly), zbraně a předměty. Pro jejich zobrazení klikněte na následující rozbalovací sekci:
 
Zobrazit další změny v tomto updatu (ENG)
 
OUTPOSTS
  • Fixed a rare missing terrain issue that could occur after fast traveling to an outpost near New Atlantis.
  • Fixed an issue that could cause bulldozed objects to reappear when returning to an outpost.
  • Fixed an issue that caused hazard damage to remain even when the hazard was removed by bulldozing in outposts.
  • Fixed an issue where outpost’s cargo links would be removed from the terminal list if connected, disconnected, then reconnected to another cargo link during the cargo ship landing sequence.
  • Fixed an issue where weapon cases built by the player in an Outpost would populate with weapons and ammo after reloading the game.
 
POWERS
  • Fixed a rare issue that could cause the Phased Time power to remain enabled.
  • Fixed the extreme speed that could occur in zero G when using the Phased Time power.
  • Solar Flare Power now accounts for critical hits.
 
QUESTS AND RANDOM ENCOUNTERS
  • Absolute Power: Fixed missing slate in the safe preventing from completing the optional objective “Locate Evidence to Extort Ayumi Komiko”.
  • Background Checks: Fixed possible control-lock that could occur if caught by security.
  • Derelict Ship: Fixed an issue preventing the player from reaching the pilot seat if they did not have access to advanced locks.
  • Drinks on the House: Fixed rare occurrence where the door to Sub 12 could remain locked.
  • Echoes of the Past: Fixed Delgado getting stuck at bottom of stairs during "Continue Exploring the Lock" that could occur if The Lock was left during Delgado's history dialogue.
  • Echoes of the Past: Resolved an issue that could cause Mathis' and Delgado’s guns to be invisible.
  • Eye of the Storm: Fixed an issue that could cause data transfer to not start after placing the Data Core.
  • Eye of the Storm: Fixed an issue where the docking prompt would be missing on the Legacy ship if the player undocked with the Legacy and then reloaded a save before having started the mission.
  • Executive Level: Fixed an issue where players could get stuck on a chair in the Ryujin Industries HQ conference room.
  • Failure to Communicate: Fixed an issue that prevented the player from finishing the quest if they downed all the members of the defense pact (Alban Lopez, Jacquelyn Lemaire, and Chanda Banda).
  • Further Into the Unknown: Fixed a rare crash that could occur when trying to dock with The Eye.
  • Groundpounder: Fixed an issue where the door to Lezama could sometimes be locked if the player left the location during the quest and came back later.
  • Hostile Intelligence: Fixed blocked doors in the Steam Tunnels room where the Terrormorph transformation occurs.
  • Into the Unknown: Fixed a rare issue that could prevent the quest from starting after completing The Old Neighborhood.
  • Into the Unknown: Fixed a rare issue where a Temple location might not populate when receiving the “Go to” objective.
  • Legacy’s End: Fixed an issue that could prevent interacting with Delgado when he was behind the glass inside in the command center of The Key.
  • Legacy’s End: Fixed a debris pile where to player could become stuck while trying to reach the Mess Hall.
  • Missed Beyond Measure: Fixed a dialogue between Sarah and Walter not playing at The Lodge.
  • No Sudden Moves: Fixed companions not following player during personal quests.
  • On The Run: Fixed various issues related to Mei Devine becoming inaccessible the objective updated to “Listen to Mei Devine’s Introduction”.
  • On The Run: Fixed a possible control lock when sitting at the table to talk to Jade MacMillan.
  • One Small Step: Fixed a rare issue that could prevent Lin / Heller from exiting the airlock.
  • Operation Starseed: Fixed a bad view that could occur if the Beagle was boarded after a long idle.
  • Power From Beyond: Fixed an issue that caused missing Starborn temples and scanner disturbances that could prevent obtaining all Starborn powers from that universe.
  • Rough Landings: Resolved an issue that could occur during the “Meet up with Milena Axelrod” objective that could prevent ships from appearing at the desired location.
  • Shadows in Neon: Fixed an issue that could occur when repeatedly using the door to Jaylen Pryce's office before he progressed to Neon Core.
  • Supra et Ultra: Fixed a control lock that could occur when entering the Flight Simulator while a guard is attempting arrest.
  • Tapping the Grid: Fixed inaccessible junction boxes that could occur after the Hunter attacks the Lodge.
  • The Best There Is: Fixed an issue that could prevent objective from advancing when talking to Naeva and Jasmine in the engineering room.
  • The Empty Nest: Fixed and issue that could cause Sam Coe’s gun to be invisible when inside Jacob’s house.
  • The Heart of Mars: Fixed another location that could potentially prevent recovering The Heart of Mars.
  • The Pale Lady: Fixed rare case of inaccessible ship crew log data slate making it impossible to complete the encounter.
  • Top of the L.I.S.T.: Phil Hill should now accept survey data for Sumati.
  • War Relics: Resolved an issue that could prevent Kaiser from moving to the mission site.
  • Where Hope is Built: Fixed a crash that could occur with a specific set of player behaviors.
 
SHIPS AND SHIP CUSTOMIZATION
  • Fixed another case that could cause an asteroid to follow a ship in space.
  • Fixed ship hatch being marked inaccessible after swapping to a new home ship.
  • Fixed an issue where the ship could end up in an unintended state by simultaneously attempting fast travel during a grav jump.
  • Fixed a view issue that could occur when fast traveling during ship targeting mode.
  • Fixed an issue that could occur when entering Ship Targeting mode immediately after selecting a Grav Jump.
  • Fixed an issue that caused non-functional ladders to appear when the player modified their ship with a Taiyo All-In-One Berth Top A and a Deimos 1x1.
  • Fixed an issue where the Legendary ship could take too long to resume firing after the weapons were repaired.
  • Space combat should now match ground combat difficulty increase with successive trips through the Unity.
  • Fixed an issue where loading an exit save made while docked to a space station could cause names of ships to change.
  • Fixed marker not pointing to the current home ship after performing a save/load between different ships.
  • Fixed in issue that could cause the Frontier to incorrectly appear if a non-home ship was removed from a landing pad.
 
SKILLS
  • REJUVENATION: Rejuvenation skill VFX no longer replay whenever the handscanner is opened in third person.
  • SURVEYING: Fixed surveying challenge progress issue with mineral resource.
  • TARGETING CONTROL SYSTEMS: Fixed inconsistencies with level 3 and 4.
 
WEAPONS AND ITEMS
  • Fixed incorrect reload amounts that could occur when consuming a Trauma Pack.
  • Fixed FOV and zoom issues with weapon scopes.
  • Fixed weapon sound effects occasionally continuing to play after killing an enemy.
  • Fixed turret state not being restored properly after and save and load.
  • Fixed an issue that could cause the helmet light to not reappear in third person after a save and load.
 
 
 

Shrnutí Bethesdy za rok 2023

 
V závěru loňského roku se 20. prosince Bethesda v tomto článku pochlubila infografikou s několika souhrnnými údaji o chování a postupu hráčů od vydání hry. Mezi nejzajímavější patří hlavně tato čísla:
  • Počet hráčů: 13 milionů
  • Dní strávených hraním: 22.284.331 (v průměru 40 hodin na 1 hráče)
  • Hodin strávených stavbou lodí: 26.027.845
  • Navštívených planet: 1.972.345.902
 
 
Tak uvidíme, jaký bude další vývoj a podpora v roce 2024. Připomeňme si předchozí titul Bethesdy v podobě Falloutu 76, který vyšel 14. listopadu 2018. Ten byl sice koncipovaný coby pokus o něco nového (multiplayer napasovaný na svět a herní mechaniky, jež byly vždy singleplayer), ale při vydání šlo o skutečně hodně prázdný herní svět s nedotaženými mechanikami, takže hra brzy omrzela i mnoho velkých příznivců celé série. Až 14. dubna 2020 vyšel velký obsahový update Wastelanders, jenž hru výrazně proměnil a dodal ji druhý dech, díky kterému dokázala přitáhnout zpět dřívější hráče a začala oslovovat i úplně nové. 
 
Zda bude za pár let něco takového možné říct i o Starfieldu, to teprve uvidíme, protože Falloutu 76 hrála do karet velmi silná značka a hráčská základna, zatímco Starfield je zcela nový herní svět, u kterého jsou navíc technická omezení použitého enginu výrazně větší komplikací než v jakékoli předchozí hře Bethesdy.
 
Zdroj: Bethesda
Kolik hodin jste už strávili hraním Starfieldu?
V anketě šlo hlasovat od 31.1.2024 do 29.2.2024. Počet hlasujících: 23
Více než 100 hodin4 %
50 až 100 hodin9 %
20 až 50 hodin4 %
10 až 20 hodin4 %
Méně než 10 hodin, ale hru jsem už hrál.26 %
Hru jsem ještě nehrál, ale mám to v plánu.35 %
Hru jsem ještě nehrál a ani to nemám v plánu.17 %
reklama