reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Tesla dle Consumer Reports: 3. nejvyšší spokojenost, "autopilot" se ale propadá

12.2.2023, Milan Šurkala, aktualita
Tesla dle Consumer Reports: 3. nejvyšší spokojenost, "autopilot" se ale propadá
V posledních dnech vyšlo několik zajímavých statistik a jistě bude mnoho lidí zajímat, jak si stojí společnost Tesla, mnohými milovaná, mnohými nenáviděná. Radost i smutek zde budou mít oba tábory, neboť se dařilo i naopak.
Máme tu dvě nové statistiky a žebříčky, ve kterých se můžeme podívat na stav automobilky Tesla a dalších společností. Má je na svědomí Consumer Reports. Pokud jde o spokojenost s autem a ochotu koupit si vůz stejné značky znova, tak si Tesla vede velmi dobře a se 78 % je na 3. místě. Je vidět, že "bychaři" v internetových diskuzích nemají s realitou mnoho společného a skutečným zákazníkům negativní vlastnosti Tesel tolik nepřekáží a větší váhu pro ně mají ty pozitivní. Druhou příčku má Genesis s 80 % a první je Porsche s 83 %. Naopak na chvostu je Infiniti s 50 %, velmi špatně si vedou i některé německé značky. Špatně je na tom Volkswagen s 56 % a také Mercedes-Benz, který má jen 57 % a okupuje 26. příčku. Je zajímavé, že jeho největší konkurence BMW je naopak čtvrté a má 73 %.
 
Consumer Reports
 
Docela jiná situace nám ale panuje u systémů ADAS, tedy jízdních asistentů. CR říká, že v letošním roce bude mít asi 50 % nových vozů systémy ADAS jako standard a jejich bezpečnost je stále více důležitým tématem. Zde byla dle Consumer Reports (CR) Tesla ještě před dvěma lety na 2. místě, nyní se ale propadla až na 7. místo z 12.  Kdo tedy zvítězil? Jako první tu máme Ford BlueCruise, druhým je GM SuperCruise a na třetí příčce je Mercedes-Benz, který je první značkou s oficiální možností provozovat své vozy v USA na úrovni SAE Level 3. Proč se tedy Tesla tolik propadla? Podle CR je to např. tím, že základní funkce nebyly výrazněji rozšířeny a nemá efektivní systém monitorování řidiče.
 
Tesla Model 3
 
Pokud jde např. o udržování vozu v pruhu, zde Tesla spolu s Fordem a Mercedesem vedla, oceněno bylo i to, že Tesle a Lexusu k tomu stačí středová čára a nepotřebují krajní. Pohořely naopak automobilky Hyundai, Kia nebo Genesis, které se kymácely ze strany na stranu, někdy byly nebezpečně blízko vedle jedoucím vozům, nebo nebyly schopny udržet vůz v pruhu v zatáčkách. Na Volvo Pilot Assist se nelíbilo to, že se systém vypínal a uživatele o tom nijak výrazně neinformoval. Nejlepší adaptivní tempomat má dle CR Mercedes a Toyota.
 
První tři místa byla letos dána i tím, že vozy disponují sledováním řidiče. Ford používá infračervené kamery a pokud se řidič 5 sekund nedívá na silnici, vůz zpomalí a rozsvítí výstražná světla. Kamerový systém má i GM a může jít být vybaven i Mercedes-Benz. Ford vyhrál i tím, že jeho systém je použitelný ve větším množství situací než ten od GM, který funguje pouze na dálnicích.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama