Thermalright HR22 Plus Black: mamutí černý pasiv pro naše CPU

Thermalright HR22 Plus Black: mamutí černý pasiv pro naše CPU
, , aktualita
Thermalright je známý jako výrobce kvalitních, mohutných, výkonných, ale také drahých chladičů především pro procesory. Dokazuje to i modelem HR22 Plus, který bude schopen právě i pasivně chladit procesory s výdejem tepla do 65 W. 
K oblíbeným
reklama
Thermalright HR22 Plus je vskutku velký, ovšem ani tak nemá svými pasivními chladicími schopnostmi dosáhnout kvalit už staršího modelu Thermalright Le Grand Macho, jenž má zvládnout bez ventilátoru dokonce i 95W procesor. Nicméně když mluvíme o pasivním chlazení, je třeba si uvědomovat, že i tak je třeba zajistit odvod teplého vzduchu pryč a pokud dáme sebevětší pasiv do uzavřené bedny, kde se bude horký vzduch držet, těžko tím něčeho dosáhneme. Ale zpět k novince. 
 
 
Thermalright HR22 Plus má nově přijít v černé verzi, přičemž ta stříbrná už v nabídce firmy je déle, a to už dlouhou řadu let. Dle dostupných informací to přitom nevypadá, že by se nový chladič od starého lišil v něčem jiném než ve svém zbarvení a ostatně se nelze ani divit, protože co nového by výrobci klasických chladičů měli pořád vymýšlet? 
 
Poslední zásadní zlom přišel v době, kdy se ve světě PC objevily a prosadily heatpipe. Do té doby se laborovalo s různě tvarovanými či skládanými chladiči a vrcholem byly celoměděné modely. Díky heatpipe tu máme prostě chladiče s měděnými základnami, pokud ty netvoří samotné heatpipe a pro žebroví bohatě stačí lehký a levný hliník a na tom se těžko něco změní i vzhledem ke spíše stagnující spotřebě procesorů. I když ta v některých případech vyrostla, stačí se podívat na 28jádrový desktopový Xeon, ale pak už zase nastupuje vodní chlazení.
 
 
Thermalright HR22 má rozměry 150 x 120 x 159 mm (H x Š x V) a hmotnost 1120 gramů. Využívá celkem osm 6mm heatpipe a pak 35 hliníkových žeber tlustých 0,5 mm se širokými 2,8mm mezerami. Právě široké mezery plus otvory v žebrech usnadňují samovolné proudění vzduchu pro pasivní chlazení. Základna chladiče je umístěná u jedné ze stran, aby žebra nepřekážela paměťovým modulům a je měděná s niklovým povrchem.  
 
 
Pasivně tak tento chladič zvládne až 65W procesory a pokud jej doplníme o ventilátor či dva ventilátory, uchladí až 200 W ztrátového tepla. Specifikace původní verze udávají kompatibilitu s paticemi LGA 1150/1151/1155/1156/1366/2011/2011-3 a AM2/AM2+/AM3/AM3+/FM1/FM2, ale to se týká ještě staré verze. Co se týče nové, můžeme vycházet jen z toho, co se píše na krabici a tam jsou zmíněny jen patice Intelu. Možná že tak budou k dispozici dvě verze, jednak pro Intel a druhá pro AMD, a to doufejme včetně podpory AM4. 

Zdroj: Chiphell 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Intel ukázal obrázky připravovaného GPU Arctic Sound Intel ukázal obrázky připravovaného GPU Arctic Sound
Už nějakou dobu víme, že se Intel chystá vstoupit na trh s dedikovanými grafickými kartami a nemít jen ty integrované v procesorech. Na GDC 2019 ukázal první snímky nových grafických karet s GPU Arctic Sound.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Epic Games ukázali ray tracované demo Troll pod Unreal Enginem Epic Games ukázali ray tracované demo Troll pod Unreal Enginem
Ray tracing má na letošním GDC velkou pozornost a věnuje se mu řada firem. Mezi nimi jsou i Epic Games v jejichž Unreal Enginu bylo vytvořeno demo Troll. Samotný engine s podporou ray tracingu bude také brzy k dispozici. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
GeForce GTX 1650 ukázala výkon blízký modelu GTX 1050 Ti, je to reálné? GeForce GTX 1650 ukázala výkon blízký modelu GTX 1050 Ti, je to reálné?
Výsledky spojené s grafickou kartou GeForce GTX 1650 se objevily v benchmarku Final Fantasy XV a vyhrabal je jako obvykle TUM APISAK. Hlavní informace je, že GTX 1650 by měla mít víceméně stejný výkon jako GTX 1050 Ti. Je to dost? 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Valve konečně ukázali novou podobu Steamu Valve konečně ukázali novou podobu Steamu
Ve světle zpráv o nástupu obchodu Epic Games Store působí Steam jako platforma, jejíž provozovatel se ještě nevzpamatoval z utrženého šoku. Nicméně my bychom se brzy měli dočkat alespoň přepracovaného rozhraní slibovaného už řadu let. 
Dnes, aktualita, Jan Vítek
Volvo bude od roku 2020 šmírovat řidiče kamerami Volvo bude od roku 2020 šmírovat řidiče kamerami
Automobilka Volvo oznámila, že od roku 2020 bude do vozů instalovat systémy, které budou rozpoznávat chování řidiče. Kamery budou snímat, zda se nedívá např. na mobil a systém bude i vyhodnocovat, zda není opilý.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala