Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Ubisoft zrušil vývoj F2P střílečky The Division Heartland

19.5.2024, Karel Polívka, aktualita
Ubisoft zrušil vývoj F2P střílečky The Division Heartland
Pokud patříte mezi příznivce série The Division a těšili jste se na nový připravovaný free-to-play titul The Division Hearthland, nepotěší Vás zpráva, že Ubisoft oznámil zrušení dalšího vývoje této hry.
Hra byla původně oznámena už 6. května 2021, viz tehdejší článek na webu Ubisoftu, v kterém byla prezentována coby další obohacení úspěšné série The Division. Mělo se jednat o free-to-play survival akční střílečku typu PvEvP (hráč vs. AI vs. hráč), jejíž gameplay měl vycházet z dosavadních dílů série. Oproti nim tu ale měl být větší důraz na survival.
 
Můžeme si připomenout, že už pro první díl The Division vyšlo v roce 2016 obsahové rozšíření s názvem Survival, které nabízelo nový herní režim s takto zaměřenými herními mechanikami (např. nutnost hledání teplejšího oblečení a přemisťování se mezi zdroji tepla, abychom nezmrzli). A zatímco první dva díly série se odehrávají ve velkoměstech New York City a Washington, D.C., v Heartland jsme měli být v roli agenta Divize v prostředí malého amerického městečka Silver Creek.
 
Během dne jsme měli plnit různé mise zaměřené např. na sbírání surovin, což měli stěžovat standardní AI nepřátelé, ale v noci měl nastat ten pravý boj o přežití, do čehož by se přidali více nebezpeční AI nepřátelé a také nepřátelští lidští hráči. Zároveň měla být v noci příležitost pro získání zajímavější výbavy pro naši postavu. A do toho jsme si měli dávat pozor na riziko dehydratace (jednou z herních mechanik mělo být průběžné zajišťování pitné vody) a také na kontaminované oblasti. Na výběr jsme měli mít mezi 3 odlišnými třídami postavy (Weapons Expert, Medic a Survivalist), z nichž by každá nabízela specifické dovednosti. 
 
Informace o zrušení dalšího vývoje Heartland se objevila 15. května 2024 v nejnovější zprávě s výsledky hospodaření společnosti za poslední čtvrtletí: "...v souladu se zvýšenou selektivitou svých investic se Ubisoft rozhodl zastavit vývoj The Division Heartland a přerozdělit své zdroje na větší příležitosti, jako jsou XDefiant a Rainbow Six."
 
Hra byla vyvíjena v enginu Snowdrop (stejně jako první dva díly série nebo Avatar: Frontiers of Pandora) a měla být k dispozici na PC, Xbox Series X|S, Xbox One, PS5, PS4 a Amazon Luna. Její vývoj mělo na svědomí Ubisoftem vlastněné studio Red Storm Entertainment, které má za sebou např. starší tituly ze sérií Ghost Recon a Rainbow Six, viz přehled jimi vytvořených her, které kdy vyšly na PC:
 
Název hry Rok vydání Herní žánr
Tom Clancy's Politika 1997  Strategie
Dominant Species 1998 RTS
Tom Clancy's ruthless.com 1998 TBS
Tom Clancy's Rainbow Six 1998 FPS
Rainbow Six: Eagle Watch 1999 Taktická střílečka
Tom Clancy's Rainbow Six: Rogue Spear 1999 Taktická střílečka
Force 21 1999 RTS
Bang! Gunship Elite 2000 Vesmírný simulátor
Rainbow Six: Rogue Spear: Urban Operations 2000 Taktická střílečka
Rainbow Six: Rogue Spear: Covert Ops 2000 Taktická střílečka
Shadow Watch 2000 TBT
Freedom: First Resistance 2000 Akční adventura
Rainbow Six: Rogue Spear: Black Thorn 2001 Taktická střílečka
Tom Clancy's Ghost Recon 2001 Taktická střílečka 
Ghost Recon: Desert Siege 2002  Taktická střílečka 
Ghost Recon: Island Thunder 2002  Taktická střílečka 
The Sum of All Fears 2002  Taktická střílečka 
Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield 2003 Taktická střílečka 
Tom Clancy's Rainbow Six: Lockdown 2005 Taktická střílečka
Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield: Athena Sword 2005 Taktická střílečka 
Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 2006 Taktická střílečka 
Tom Clancy's Ghost Recon Advanced Warfighter 2 2007 Taktická střílečka 
Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield: Iron Wrath 2008 Taktická střílečka
Tom Clancy's Ghost Recon: Future Soldier 2012 Taktická střílečka 
Werewolves Within 2016  VR
Star Trek: Bridge Crew 2017  VR
 
Zatímco první dva díly The Division vytvořilo Ubisoftem vlastněné studio Massive Entertainment, které teď připravuje The Division 3 a také Star Wars Outlaws, přičemž 7. prosince 2023 vyšla jimi vytvořená hra Avatar: Frontiers of Pandora, takže tito vývojáři toho mají na práci více než dost, aniž by se pouštěli ještě do něčeho dalšího.
 
Uskutečnilo se i několik kol uzavřeného testovaní (closed beta), v kterých vývojáři získali zpětnou vazbu. Poslední uzavřená beta probíhala v minulém roce od 27. června. V listopadu 2023 dokonce hra v Taiwanu získala svůj rating, k čemuž typicky dochází už krátce před vydáním, což naznačuje, jak daleko vývoj této hry už vlastně byl. Lepší představu o tom, jak měla hra The Division Heartland vypadat, si lze udělat z dřívějších prezentací Ubisoftu, konkrétně z cinematického traileru a z komentářů vývojářů z 20. dubna 2023:
 
 
 

 
Za sebe musím říct, že gameplay prvních dvou dílů a propracovanost herního světa, kterou Snowdrop umožnil, byla kombinace, díky které mě tyto hry bavily (a to i v co-op režimu, který jinak moc nehraji), takže jsem byl na Heartland zvědavý. Po 3 letech od oznámení hry a několika kolech uzavřeného testování mi tak zrušení přijde jako velká škoda. Nejspíše se nepovedlo najít ten správný recept na vybalancování hratelnosti, aby hra s větším důrazem na survival nabízela v rámci série něco dostatečně nového a zároveň zábavného, u čehož by hráči dlouho vydrželi kvůli potřebné monetizaci vzhledem ke zvolenému modelu free-to-play.
 
Dalším faktorem nejspíše bylo i to, že jak se postupně oddalovalo dokončení Heartland, přibližovalo se zároveň dokončení The Division 3 od jiného týmu. A vydávat takto podobné hry příliš krátce po sobě, zatímco jedna by byla F2P a ta druhá by byla prémiová (standardně za plnou cenu), to moc velký smysl nedává. Ideální příležitostí pro Heartland bylo vyplnění prostoru mezi druhým a třetím dílem, ale to se nepovedlo. Nabízí se otázka, zda by namísto zrušení nebylo lepší hru předělat z F2P na standardní placený model, nicméně pokud je hra od začátku vyvíjena jako F2P, byla by taková změna hodně časově náročná a drahá, přičemž v takovém případě by to ještě více kolidovalo s blížícím se dokončením The Division 3.
 
Jde tak o další neúspěch v rámci snahy dělat příliš mnoho projektů naráz a naskakovat na rozjetý vlak v danou chvíli aktuálního trendu. Jak už to s trendy bývá, v průběhu času se mění, takže vzhledem k dnešní časové náročnosti herního vývoje je snaha o svezení se na již započatém trendu sázkou na velkou nejistotu. Od Ubisoftu si taky můžeme připomenout jejich free-to-play battle royale hru až pro 100 hráčů s názvem Hyper Scape (FPS, engine AnvilNext 2.0), která se sice dočkala svého vydání 2. července 2020, ale pro nezájem hráčů byla 27. dubna 2022 ukončena a dnes si ji už nelze zahrát.
 
A nelze opomenout Skull and Bones, která sice letos nakonec vyšla, nicméně ve vývoji byla už od roku 2013 a její přijetí ze strany hráčů na nějaký úspěch opravdu nevypadá. Je tak možné, že právě výkon této hry po tak dlouhém, komplikovaném a především drahém vývoji pomohl k rozhodnutí stopnout další vývoj The Division Heartland a související prostředky co nejdříve přesměrovat na projekty s větším potenciálem.
 
Mimochodem, zmíněná free-to-play FPS střílečka Ubisoftu s názvem XDefiant (obdoba Call of Duty) vyjde už příští týden v úterý 21. května. Tato hra taky využívá engine Snowdrop a vyjde na PC (pouze na Ubisoft Connect), Xbox Series X|S a PS5.
 
A už za 3 týdny se 10. června 2024 uskuteční další živý stream Ubisoft Forward, kde se dozvíme nové informace o tom, co Ubisoft připravuje. Podle dosavadních náznaků bychom se mohli dočkat něčeho nového ze série Splinter Cell (pokud ano, pravděpodobně půjde o něco ve spojitosti s připravovaným remakem prvního dílu Splniter Cell), ale jisté to není.
 
Zdroj: Ubisoft
Plánovali jste si hru The Division Heartland zahrát?
V anketě šlo hlasovat od 19.5.2024 do 19.6.2024. Počet hlasujících: 12
Ano, série The Division patří mezi mé oblíbené.33 %
Ano, coby F2P jsem si ji chtěl vyzkoušet.8 %
Ne, ani jsem nevěděl, že se taková hra připravuje.33 %
Ne, ta hra mě nezaujala.25 %