reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Zaklínač 3 Next-Gen: brzy přijde nový patch, přehled novinek na různých platformách

28.1.2023, Karel Polívka, aktualita
Zaklínač 3 Next-Gen: brzy přijde nový patch, přehled novinek na různých platformách
Od uvedení Next-Gen updatu, který přinesl řadu vylepšení včetně ray tracingu (globální osvětlení) uběhlo sice už 6 týdnů, ale zvýšené HW nároky způsobily, že někteří čekají na další patch. Vypadá to, že se brzy přece jen něčeho dočkáme.
K uvedení Next-Gen updatu došlo už 14. 12. 2022. Různých herních a technických vylepšení sice bylo na bezplatný update pro 7 let starou hru nečekaně hodně, ale aktivace nově přidaného ray tracingu pro globální osvětlení způsobuje opravdu výrazný pokles snímkové frekvence (o více než 50 % v závislosti na scéně).
 
Takže pokud jsme měli v původní verzi např. 100 FPS (bez DLSS, protože zde ani nebylo k dispozici), teď může jít s aktivním ray tracingem a DLSS v režimu Quality pouze o 40 FPS. Zda může 40 FPS někomu stačit, to už je individuální a lze to samozřejmě zlepšit snížením úrovně detailů. Mě to ale třeba nestačí a detaily příliš snižovat nechci, takže ačkoli jsem chtěl si Zaklínače 3 po uvedení Next-Gen updatu zahrát, dal jsem jej prozatím k ledu, dokud nevyjde nový patch, který by mohl buď zlepšit výkon nebo nabídnout více možností pro jeho ladění, aby třeba volby ray tracingu nebyly jen v podobě zapnuto/vypnuto. Zda se dočkáme něčeho právě v tomto směru, to zatím nevíme. Ray tracing pro globální osvětlení ale dokáže vizuál této hry tak výrazně proměnit/vylepšit, že hrát ji bez něj se mi už teď nechce. Pokud tak nový patch otázku výkonu znatelně nevylepší, nejspíše ji odložím a vrátím se k ní až s nějakým výkonnějším HW. 
 
Ray tracing není pouze 1 efekt, který způsobuje lepší odrazy na tom, co se leskne. Ray tracing je princip, jakým dochází k šíření světla a lze jej využívat pro různé grafické funkce. Pokud je využit i pro globální osvětlení (jako právě zde), dokáže některé scény změnit velmi výrazně. Více informací najdete v dřívější aktualitě.
 
Důležité ale je, že krátce po vydání Next-Gen updatu vývojáři ještě před Štědrým dnem vydali pro PC dva hotfixy, které se zaměřovaly na problémy se stabilitou hry. Takže se snažili rychle řešit problémy technického charakteru. CDPR včera na svém Twitter účtu zveřejnil názorný přehled, jaké novinky se týkají jednotlivých platforem, na kterých je Next-Gen update k dispozici (kromě Nintendo Switch, kde zatím není):
 
- klikněte pro zvětšení -
 
A přidali dovětek, že brzy přijde nový patch. Sice nijak nenaznačili, čeho by se měl týkat, ale díky tomu, kolik  už uběhlo času od vydání Next-Gen updatu nebo posledního hotfixu, očekávám právě patch se zaměřením i na výkon. Tak uvidíme. Podle tweetu Marcina Momota, který v CDPR pracuje jako "Global Community Director", by mohl nový patch přijít snad už příští týden, ale termín jeho vypuštění prý zatím ještě není potvrzený.
 


reklama