reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od asip80 (5)
vzhledem k tomu, že pravidla cen GOTY jsou silně vágní a toto ocennění může udělit i nějaký jouda v hospodě u piva, tak bych z toho opravdu nedělal vědu ;­) a jsem si 100% jistý, že minimálně jeden člověk na zemi tuto hru považuje za hru roku ;­)
Odpovědět2  0
- když na něčem krvácíte a pomine důvod to dál ­"trpět­", tak co s tím uděláte? ­(nevím jak přesně funguje daňový systém v USA, ale myslím, že bylo pro ně ekonomičtější ty vozidla sešrotovat a odepsat si ten celý debakl jako ztrátu ..­)

- daňové úlevy, investice, emise, dotace přímo na produkty atd. >> moc dobře víte, že dotace nikdy nepřestaly a budou ještě větší a pravděpodobně i u nás dojde na přímé dotace pro fyzické osoby, ale po bitvě každý generál ;­)

- když vidím 150 kg těžkého chlapa v GETZu, který přes pupek sotva točí volantem a nacpaný je tam jak v pračce, tak přemýšlím čím to je a­) jestli řešil praktičnost b­) šel po ceně :D
(skoro každý chce pořádnou káru apod., ale pak se výběr zredukuje podle toho, co si může dovolit .. > např. potřebuje větší MPV a bum skončí u Fábie, kde se mačká 5 lidí v zafuňém autě s velkou rakví na střeše :­) )
Odpovědět0  0
viděl jste ten dokument? Polopravdy, ohýbání, konspirace, ukazování prstem na viníky bez důkazů, ale to hlavní tam nikdo nezmínil ekonomickou a technologickou stránku věci ..
Odpovědět0  2
- však jen ty auta a samotná infrastruktura je vyšla neuvěřitelně draho a i přes brutálně vysoký roční paušál se jim to nemohlo zaplatit ­(ani se nedivím, že to skončilo sešrotováním a odepsáním ztrát­), kdyby se jelo na eko vlně dál, tak je by je to položilo tak jako tak ­(přišlo to moc brzo a bylo to extrémně drahé vzhledem k tomu, co to nabízelo­)

- Tesla přinesla např. Teslu X a levněji jak EV1, jednoduše měl Musk lepší načasování­(už jen kvůli nižším nákladům a dostupnějším moderním technologiím­) a tah na bránu, kdy se svezl na vlně dotací a důvěře investorů ­(Jobs taky uspěl s iPhony jen díky lepšímu načasování, kdyby s tím přišel dřív, tak to bude mnohem dražší a nebo to nebude mít potřebné parametry, ale tam si to zaplatil zákazník­)

- přesně tak viz VW XL1 atd. ­- ta sranda je prostě drahá a ještě hodně nepraktická ­(neuvěřitelně mrňavá­), kdyby to nabízeli např. za 150 tisíc, tak na silnicích bude převládat jen tento model a tím jsem si jistý
Odpovědět0  0
děkuji za neodpověď :­) dokument podává realitu hodně zkresleně a prostě takového ohýbání nemám rád
Odpovědět0  1
řešíme, že ještě před opuštěním továrny mají vozy velké na první pohled viditelné nedostatky vs. nedostatky, které se většinou prejevily po cca 3­-7 letech ­(vyjímečně i dřív­) a v podstatě ani neznáme přesnou příčinu vzniku a samozřejmě problémy s lakem má i Tesla a nějak nevidím, že by do toho někdo ve velkém šťoural­(asi to bude tím, že jsou vděčnější témata na rýpnutí a časem dojde i na ten lak, který asi není tak záživný jako celkově špatná kvalita apod.
Odpovědět1  1
jedeme ve stylu ­"vy zase bijete černochy­" ;­)
Odpovědět3  5
jen tak mimochodem zůstatková cena vozu před sešrotováním byla cca 900 tisíc a do vývoje a infrastruktury se investovalo několik miliard pro ­"pár­" zákazníků nemalá invetice >> to o něčem vypovídá ;­)
Odpovědět0  1
proč? :­)

BTW EV1 se pronajímalo skor až cca 280 tisíc ročně a provozní náklady byly v podstatě skoro stejné jako s ICEV, protože v USA mají levné palivo­) .. pominu fakt, že bylo velmi malé, dvoumístné, s pomalým dobíjením a krátkou životnostní baterie i s tragickým dojezdem atd.

Takže i místní demagogové a konspirátoři typu Tesláček a spol jsou hodně mimo mísu­(jako obvykle)
Odpovědět1  1
asi shodneme na tom, že z dílen jiných automobilek vyjíždí mnohem méně ­"špatně­" smontovaných vozů v poměru k celkovému počtu vyrobených kusů ;­) ­(neřešíme konstrukční chybu apod.­)

Když jsem viděl poprvé sousedovic novou Teslu X, tak první co jsem si pomyslel, že byla nabořená ­(chybné lícování, nesourodý lakovaný povrch atd. o interiéru ani nemluvě­) .. tohle jsem za celý život u nového vozu nezažil a to jsem toho viděl hodně >> vady které jsou videtelné z dálky na první pohled nepovažuji za zevrubné zkoumání.. .. taky se zapomína na cenu jakou ty Tesly mají ­(u vozu za 3 miliony je tohle prostě fail)
Odpovědět2  1
je jedno odkud vůz je, když tady něco tvrdíte o hnoji, tak rozporujte zdroj informací ;­)

Na kvalitu si stěžují po celém světě. Počínaje lícováním, přes zhoršení vlastností vozů na dálku atd. konče stížnostmi na samotné baterie.

Těch soudů v různých zemích probíhá­/probíhalo více a snegativním výsledkem pro Teslu.
Odpovědět2  3
i kdyby se vyráběla jen BEV­(vč. energie pro jejich provoz­) a to CO2 neutrálně a nahradila ICEV, tak k vylepšení globabálních emisí bude naprosto zanedbatelné­(max. tak 0,5% a to jen hodně možná, protože se BEV nezapočítávají veškeré externality­) a ­"moderní­" CO2 neutrální produkce se dá samozřejmě aplikovat i na produkci ICEV ;­) ... tak jako tak je to neekologický konzum a i přes hezkou omáčku okolo to prostě moc nepomůže, až na částečně lepší lokální emise, které se přesunou jinam a jsou efektivnější cesty jak celkově snížit emise, ale to by musela být vůle to změnit ..
Odpovědět3  1
Problém je ten, že přebírají převážně cizí výtvory a dělají click bait články .. možná je to kupa hnoje, ale není lepší jít ke zdroji toho hnoje ;­)

např. https:­/­/www.tiktok.com­/@jtmobiledetailing­/video­/7017225301520338182?is_copy_url=1&is_from_webapp=v1

Chápu, že plno fanoušku bateriové elektromobility neumí věcně argumentovat a obzvlášť Tesla ultras jsou výživní, ale faktem je, že se to prostě děje a nějaké kecy o hnoji na tom nic nezmění ..

V mém okolí si lidé Tesly kupují a mohu potvrdit, že s kvalitou samotné kompletace problém jednoduše mají a to nezdravě často a i sama Tesla­/Musk to přiznávají a snaží se to řešit.. ­(bezchybná produkce snad ani neexistuje)
Odpovědět2  0
- objektivita a nestrannost jak noha :D to je jako by si někdo z dortu ukrojil jen kousek a tvrdil, že celý dort byl velký jak ten kousek, který dostal na talíř .. že je ten dorst složený s více vrstem a promáznutý krémemem na tom opravdu nic nezmění :­)

Odpovědět1  1
Jde o to, že velký ICEV­(střední třída­) lze v bazaru koupit od pár desítek tísíc max,. pár stovek ve velmi slušném stavu s mnohem vyšší užitnou hodnotou ­(více prostoru, převeze více nákladu, dětí, lidí, takže obvykle i kolem 2 tun, podobný či větší dojezd jak BEV s cenou nad jeden milion, mnohonásobně rychlejší doplnění energie, průběžně levnější opravy­) a ano všichni si budeme vydělávat jak manažeři a budeme si kupovat nemovitosti i auta za miliony..

AMIčko je opravdu tragédie ve všech směrech a doufám, že se to moc nerozšíří ..to je možná tak dobré jako vnitropodnikový samohyb.. :­)
Odpovědět0  0
1­) o kolik o cca 0,5%­(možná méně­)? a kvůli 0,5% se tam budou pumpovat biliony každý rok, které skončí v kapsách bůhví koho a k tomu ještě na dluh? ­(dopady na občany EU jsou vidět už i v současnosti a to je teprve začátek­)

2­) jasně miliarda sem miliarda tam + nějaké ty transféry mezi společenými firmami a nalákání investorů je sice jako nic, ale dotační programy v globálu jdou do bilionů a z toho citelně profituje i Tesla a je úplně jedno, že to dostávají i ostatní ;­)

Odpovědět3  3
- díky povolenkám, dotacím atd. si mohli nastavit jinou cenotvorbu, investice do vývoje i výstaby atd. >> opravdu to není drtivá částka?
- stále tu máme dotace v podstgatě globální a dokud se nezruší, tak vše o tom jak by Tesla fungovala bez toho či onoho jsou úplně mimo mísu :­)
Odpovědět2  2
I snapdragon mel sve faily a dokonce je v jistych ohledech aktuapne exynos lepsi ­(netopi tolik­), ale snap ma lepsi jmeno a netahne se s nim spatna povest pres vice generaci..

Sam mam sice s20 FE 5G, ale exynos je jednoduse v pohode
Odpovědět0  0
taky tady nejde jen o újmu, kterou si mohou testeři způsobit ­(při domácím betatostovaní W11 asi nic objektivně nehrozí­) ;­)

Btw souded který vlastní i Q7, si koupil Teslu X a několik měsíců s ní jezdil do servisu než došlo k nápravě všech závad z výroby­(sežralo mu to několik dnů čistého času, který tomu musel věnovat­). Zvláštní je, že sám tvrdí jak je Q7 kvalitativně o parník lepší­(stejné chyby by Audi netoleroval­), ale zároveň nedá na Teslu dopustit a neumí to ani racionálně vysvětlit. Jestli je to kvůli tomu, že je to něco tzv. ­"fresh and nice­", kdo ví ..
Odpovědět0  0
které DACII úletěla střecha, nebo shořela jako zánovní bez externí příčiny např. havárie ­(atd. atd.­) + k nekvalitě se přiznala i Tesla­/Musk
Odpovědět0  1
na OS WIN­/Linuxu ti nikdo nebraní .. už chápeš ten rozdíl ;­)
Odpovědět2  2
Suchá cesta cca 50­-70% +­- pár %
Mokrá cesta až 97% ­(podstatné je to až­) navíc samotná mokrá cesta potřebuje dost energie i katalyzátorů a stále někam mizí cca 3­-10% hmoty ze samotné baterie­(jelikož je šasi recyklovatelné téměr ze 100%, tak hádám, že to bude právě toxický obsah z takové jedné 0,5 tunové baterie to může být až 50 kilogramů.. ­(nikdo neví jestli se stejná čísla budou moci praktikovat na budoucí konstrukce baterií­)

- osobně upcykling starých baterií nevidím jako řešení, protože to jen odkládá problém a navíc si myslím, že než se dostatečně nasytí trh, tak lidé nebudou přeci čekat, aby si ke svým FVE pořídili vysloužilou baterii v pochybném stavu, když si pro ten samý účel mohou v podstatě levněji koupit vhodnější typ baterie, která bude navíc spolehlivější s delší živostností ..

Odpovědět3  0
"Vše směřuje ke sdílení aut, pronájmu. Auto jako služba. Vám to může připadat nepřirozené, ale nastupující generace je na ​­"předplatná​­" zvyklá. Pro ni nebude větší problém nevlastnit auto, ale pronajímat si ho, stejně jako dnes sdílí kola, koloběžky. Dnešní mládež má odlišný postoj k ​­"vlastnění​­" věcí než my.­"

Ne nemá! Tohle je opět velké zevšeobecňovaní. V mém blízkém okolí veškerá dobře situovaná mláděž vlastní vůz. Když se podívám kolem sebe, tak největší ­"blok­" nemít vlastní vůz spočívá spíše ve vysoké ceně a doslova neschopnosti řídit. Kdy se kolikrát ­"nedobrovolně­" smíří s jiným konceptem dopravy. Prostě ten komfot a svoboda je k nezaplacení a dokud na to budou zdroje a zákony to budou umožňovat, tak budu jezdit vlastním vozem.

- Lithium ­"není­" problém..problém je v podstatě skoro vše v masovém měřítku počínaje mědí konče FVE .. tohle upínaní na pár dílčích problémů­(kobalt, lithium apod.­) je trochu mimo mísu .. celý ten greendeal je ušitý horkou jehlou ..

- Upínat se na to, že není aktuálně co recyklovat, když BEV jezdí relativně krátce a ještě jich je opravdu sakra málo a na základě toho vyvozovat bezproblémovost, tak to už chce kule hodné slona :D ..ty miliardy tun baterií k recyklacy prostě budou a z toho cca 8% přijde vniveč + katalytátory + energie atd. ­(jak půjdou recyklovat nástupci současných baterií se ví?­) .. nemá už Tesla plno stížností na baterie z nových generací a neprohrála už soud alias baterrygate?

-

Odpovědět0  0
a o tom to je, protože tu pak máme pálení OZE­(a jiné hnusárny­), které jdou papírově s emisemi do záporu a dá se na tom ještě vydělávat a pak se vozí biomasa tankery přes oceán, aby se tady spálila a tváříme se zeleně >> tohle ekošílenství je prostě humus ..

Víme, že pálení uhlí není cestou, tak začneme pálit vše ostatní a na papíře z toho uděláme ­"zelenou­" energii + začneme likvidovat naši civilizaci a všichni jsou spokojení­(všichni kteří o tom nemají ani páru­)
Jestli víme, že např. uhlí je problém proč
- se nepředělají zdroje např. na plyn
- nepostaví např. ECATy
- nestaví se více next­-gen JE­(ať velkých či menších­)
- zbytečně promrhané biliony € na greendeal se mohli použít na výzkum nových zdrojů energie a posunout výzkum JE i Fúze o celé generace
atd. atd. atd.
Odpovědět1  0
- nemuselo se to postavit = šetrnější pro přírodu > jaké další využití to má­(výroba kyselin, zkapalnění atd.­) + jak dlouho se dá takovým způsobem skladovat? Prostě je to nesmysl
- energie se mohla např. použít v průmyslu, který se mimochodem i tam rozvíjí díky levné energii a řeší se tam intenzivě další navýšení instalovaného výkonu
- určitě to nemá žádný sekundarní vliv, když se to pumpuje do podloží?
- opravdu je rozumné takto plýtvat zdroji­(čas, peníze, suroviny, energie, lidmi,..­) > lidstvo má jednoduše omezené zdroje

"​­(což si někteří čtenáři, soudě dle komentářů, asi neuvědomují​­).­"
tenhle štěk měl jaký smysl?

"Zrovna Island je země se značnými přírodními energetickými zdroji­"
- zařízení se stejně musí postavit a udržovat
- podmořský kabel např. Island <>Faerské ostrovy <> Británie by vyšel na cca 5 mld.€ .. jestli jsou tam opravdu tak významné zdroje energií, tak by to vyřešilo i Británii trpící na brown­/blackouty dost problémů a i astronomických 5mld. za kabel by se v podstatě vyplatilo ..
Tím chci říct, že v momentě co nemáme pro danou energii využití, tak je stále lepší ji nechat ladem a je to rozhodně lepší než ji plýtvat na takovéto projekty
- ač je krypto jen neuvěřitelné plýtvání­(teď to asi od ­"zapálených­" schytám­), tak stejně by se ­"těžilo­" jinde = rozhodně to má větší smysl vs. tento projekt
Odpovědět4  0
pokud daná technologie­(případně poznatky z výzkumu­) a produkt z celého procesu nemá další využití, tak je to bohapusté plýtvání zdroji, které by se dali využít milionkrát lépe ..
Odpovědět6  2
nejsem ten, co tu volá po regulacích ..
Odpovědět0  0
- více lidí = více zdrojů pro další vývoj ­(jen se ty zdroje nesmí plýtvat na nesmysly­/rozkrádat­)

- na jedné straně Evropa vymírá na druhé straně v Africe probíhá populační exploze a ještě tam tečou zdroje ze západu ..

- dle mého je to blbost, protože je to proti přírodě a opravdu nechci třeba v 50 zjistit, že můj jediný potomek umřel nebo se nemůže dál rozmnožovat .. což je v podstatě jediný smysl naší existence a jediné co po nás zůstane .. >> taky by to podle mě vedlo k tomu, že by si lidé další děti pořizovali v pokročilém věku = větší riziko vývojových vad, což je hodně nežádoucí jev..

btw už teď je celá problematika okolo důchodů­/důchodců sakra problém a tímto by se to násobně prohloubilo a nechceme tu mít umírající bezdomovce na ulicích a nebo ano?
Odpovědět0  1
tak můžes začít u sebe a potom se hodí pár atomovek na Indii, Čínu, Afriku + každý nad 55 let bude popraven a hned bude na tom světě lépe ;­) ... fakt máte oba choré mozky a přitom by stačilo akcelerovat vývoj a tyhle blbé kecy by se nemusly řešit :­)
Odpovědět1  0
naopak čím rychlejší bude vývoj, tak tím lepší pro lidstvo, které bez revoluce začne upadat jako nikdy předtím, protože nenásilně transformovat celou společnost je v podstatě nereálné >> bohužel vývoj je tak drahý a majitelé­/akcionáři nenažraní, že se to musí lepit stovkami ­"horších­" produktů, aby z každého jednoho vytáhli těch pár ­"centů­"

např.
- potřebujeme energetickou revoluci ­(aktuálně jde spíše o mírnou evoluci a v některých případech i regresi­) .. např. biliony mizí nenávratně v tunelech a přitom se to mohlo nasypat do vývoje a výstavby next­-gen JE apod. ­(případně i fúze ..ohledně které jsem tak trochu stále velmi skeptický­)
- potřebujeme i špičkové technologie i výpočetní výkon, což akceleruje další vývoj .. opět se cpou biliony do nesmyslů, neziskovek, menšin, xx pohlavních čehosi atd. atd. atd.

Stačilo by přesměrovat několik promile našich zdrojů na něco, co má smysl a akcelerovalo by to vývoj o celé generace ..
Odpovědět5  0
takže když dva dělají stejnou blbost, tak už to není blbost? :D zajimavý úhel pohledu :D
Odpovědět4  0
Jen to ne vyrábět další BEV ;­)

1.souhlas jedy vypouštěné při spalování uhlí, nafty, biomasy kvůli výrobě elektřiny a ani lokálně nejsou BEV čistá
2. hluk ­- ano tam kde může být BEV lepší, tak je povinný AVAS, který ve výsledku může emitovat větší hluk než ICE
3. vibrace ­- ano BEV vůbec nevibruje a teď tu karkulce
4. mimo jiné vzniká C02, které prospívá rostlinám, aby mohly vyrábět kyslík > říkejme tomu třeba fotosyntéza:­) ­(dopad bateriové elektromobility je zřejmě nulový o.O­)
5. ono to podobně vychází i pro BEV, ale uznávám, že TTW BEV jasně kraluje

Ano spousta lidí si neuvědomuje, co masová bateriová mobilita obnáší a už vůbec si neuvědomují, že osobní doprava není hlavní problém, ale klidně budeme dál vést konzumní způsob života, cestovat zbytečečně tisíce km, převážet zboží přes půlku světa atd. atd.
Odpovědět4  0
tohle není dobrý nápad, protože vymíráme ­(cca 43 let průměrný věk + plno lidí si pořizuje děti v pozdním věku, což sebou přináší větší rizika­) a navíc se do Afriky sypou triliony, kde probíhá populační exploze a startuje to masovou migraci atd. atd.
Odpovědět4  0
- v podstatě hodnotíme na základě aktuálních technologií a i ty budoucí nepřinesou v podstatě nic revolučního, co by mělo od základu změnit pohled na danou problematiku ;­) vč. této baterie nic ­"extra­" a pak se za čas možná dozvíme, že těchto parametrů lze dosáhnou jen za velmi specifických podmínek a mimo ­"ideální­" stav se rapidně mění vlastnosti a nebo to bude za ­"raketu­" :­) a i kdyby někdo přišel s něčím opravu ­"WOW­" ­-+2000Wh­/kg za pár dolarů­/kWh, tak to stejně neřeší hlavní problém s dostatečnou infrastrukturou a energií pro provoz :­)

- FVE na autě fajn hračka­(třeba na balancování a provoz palubních systémů­), která je ovšem drahá ... ano když je možnost, tak vždy parkuji ve stínu a kvůli pár kWh nebudu nuceně parkovat tak, abych využil co nejvíce slunce, protože to sebou nese i jiná negativa ­(zahřívání vozu, rychlejší stárnutí materiálů atd. atd.­) > mnohem smysluplnější mi přijde zastřešovat parkovací stání FVE a třeba i kombinované s bezdrátovým dobíjením

- parkování ve stínu = kryté­/podzemní parkoviště, špatné počas atd. a v podstatě i značné znečištění = udržování neustále čistého vozu­(to taky spolyká nějakou tu chemii­/energii­/čas­) .. jasně když výrobce nabídne v základu v nepříplatkové verzi a nebo za velmi nízký poplatek, tak asi není nad čím přemýšlet­(pokud zákazník nechce např. jiné prvky výbavy, které by FVE na autě v podstatě neumožnila nainstalovat)
Odpovědět2  0
a bylo tomu někdy jinak :D ­(na to jak je to chytrý chlápek, tak mu to došlo hodně pozdě :D )
Odpovědět0  0
to už může být pozdě na správnou reakci pokud jede vozidlo vyšší rychlostí a ani přes samotné kamery ­"nevnímá­" na moc velkou vzdálenost ­(při vyšší rychlosti vidí cca 6­-7 sekund před sebe?­) + dle mého je tam hodně velká tolerance na chyby­/rozdílné vstupy, protože by to bylo ještě nebezpečnější ­(je fakt, že nevím, co jejich radar doopravdy umí a jak to bylo celé implementované např. co měří a v jakém rozsahu rychlostí atd. )
Odpovědět0  0
Nepouzivala Tesla na sledovani nejdelsi vzdalenosti i drive pouze kamery?
Odpovědět0  0
no a přitom ve zděném baráku mohu větrat celé léto a pořád chládek i bez zateplení :­) ..ono nevětrat bez dodatečné techniky je docela kontraproduktivní, protože se velmi rychle vydýchá vzduch­(hodně CO2­) a jako bonus se zvyšují koncetrace volatilních látek i jemných prachových částic ..
Odpovědět0  0
OZE jsou celkově problém a zrovna včera jsem nepokryl ani spotřebu domácnosti a nedobil ani procento baterie ­(a to jsem byl skoro celý den pryč­) ..nebýt uhelek, tak si ani neškrtnu ;­)
Odpovědět0  0
osobně by mě spíš zajímalo o jakou technologii půjde, protože jaký tekutý krystal zvládne měnit stav v celém spektru tak rychle a zároveň si zachová kvalitu podání
Odpovědět0  0
- přišel jsem diskutovat .. když sedíte s někým u pivka, taky po něm vyžadujete ­"vyspelujte­" mi odkaz na YT ;­) komická představa ­(taky některým věcem nevěřím, ale to si umím ověřit sám, když mám tu potřebu­) .. navíc si opravdu neschovávám linky zdrojů pro pozdější použití a chtít po někom přesný zdroj po letech­/měsících je trošku utopie :D

- např. praxe­(když vám diesel papá +­- 30litrů na 100km, tak nevěřím, že podobnou energii nebude potřebovat BEV­) a nemusí to být trvale v pravém slova smyslu, ale v průměru >> jasně v nenáročném terénu s ustálenou nižší rychlostí to může být jen 40­-80kWh na 100km, ale výrobce si nemůže hrát na nějaké standardky a proto neumožnuje tahat větší zátěže ­(testů BEV bylo provedeno dost..sice s menší zátěží, ale i tak je to dost vypovídající, že i ta nízká zátěž může být hraniční ­)

- zatím se tu jako teoretik­/neřidič spíše projevujete vy .. nic ve zlém :­)

- chlazení je úsměvná věc..obzvlášť u tak efektivního pohonu, když ICEV má odpadního tepla mnohem víc­(je fakt, že vyšší teploty mu dělají rozhodně lépe
- btw BEV mají většinou nevhodně řešené chlazení brzd kvůli aerodynamice a snižování nákladů. I moderní ICEV už mají aktivní prvky­(poměrně sofistikované ­"žaluzie­"), kvůli nižším emisím­(chladí se jen v případě potřeby­), takže výměna pomůže jen v tom, že to vydrží o chvilku déle a bude to lépe brzdit = nestačí jen výměna brzd, ale udělat kompletní tuning ... celé to emisní šílenství došlo tak daleko, že kvůli pár gramům CO2 se už jako prvovýroba osazují většinou méně bezpečné pneumatiky ­(jasně skoro vše je lepší jak levný no­-name, který si tam spořílci dávají později ..­)

- dodané video bylo neprůkazné a postavené na dojmech ... proč by to měl být problém ..jeb tvrdím, že nemá takové užitné vlastnosti a parametry, které ji staví na stejnou cenovou hladinu s cenově srovnatelnými ICEV a to i v současném stavu pokřiveného tržního prostředí ­(věřím, že ještě ­"pár­" zásahu z vrchu a BEV budou levnější jak ICEV ač výroba bude nákladnější­)

- abych pravdu řekl, tak jsem neviděl ICEV s 65kW, které umožnuje tahat 2 tuny ­(že by stejná logika jako u BEV ;­) ­) .. jenže u ICEV nikoho nenapadne z 65kW udělat krátký boost třeba na 100kW a dát to do papírů a přitom by to bylo technicky možné i bez nitra :D ­(párkrát se sice stalo, že se ICEV papírově prodávalo jako slabší, ale zákazník dostal větší výkon než na papíře, ale to šlo spíše o výjimky ­(u BEV je to naopak a dokonce je to standardem :D :D ­)

- to video krásně ukazuje, že brzdy na nic skoro hned a baterie po jednom kole rudá jak trenky a to nejel ani na ­"krev­" :D >> to měl být důkaz? ... po jednom kole :D :D

- kde tvrdím, že je to obrovský problém? ..řešil jsem hlavně ­"papírové­" srovnávání cen s vyššími variantami ICEV, když TM3 jim nesahá v reálu ani po kotníky ;­) ­(sám jste navíc opakovaně dokázal, že vysoký výkon u TM3 na papíře není třeba a stačí ten nižší ;­)­)
Odpovědět0  0
- tak proč až Tesla X umožňuje tahat větší váhy a v COC listu má větší výkon, který by tomu odpovídal ;­) . to není jen o teorii, ale o tom jak je nadimenzovaný daný produkt

- proč s výrazně slabším vozem než je TM3 mohu jet dlouhodobě 200km­/h potom dotankovat a zase jet 200 km­/h, když TM3 má papírově­(neřeším COC list­) cca 2x větší výkon­(samozřejmě, když za zadkem táhnete 2 tuny, tak spotřeba výrazně vzroste i při ustálené rychlosti po rovince ..pardon dráha TM3 to z nějakého záhadného důvodu ani neumožňuje, když má tak brutální výkon ;­) ­)

- např. můj oblíbený demagog Electro dad byl na okruhu .. moc tomu autu nedal ani zabrat a po pár minutách už chladící okruh ­"řval­" jako blázen a měl přehřáté brzdy a to využíval nárazově jen něco málo přes 100kW výkon ... pár minut intenzivní jízdy, která nebyla ani na hraně možností.. >> jinak ten hluk při vyšší rychlosti byl dost otřesný .. takže ani v tomhle bodě teoreticky tiché BEV nevyniká ..ano na občasných sprintech BEV samozřejmě vyniká ..

- odkazy samozřejmě neznám a podobně jako s ED jsem viděl závod s ­"custom­" BWM, kdy Tesla vyhrála s xx různými vozy a potom jednou porazila ­"custom­" BWM o fous a podruhé prohrála a sám řidič říkal, že by si auto potřebovalo odpočinou, že neměl tak dobrý čas jako předchozí starty..

- ukažte mi takto malé ICE na podobné kvalitatnívní úrovní, užitných vlastnostech, s 65kW za takovou cenu >>děkuji

- lidé si na to nestěžují protože bateriový koncept má takové limity, že se raději nepokouší využívat plný potenciál svého vozu ... komu by se taky chtělo travít na delších cestách hodiny na nabíječce .. takže ­"psychický­" blok je dle mého tak silný, že lidé prostě nebudou zbytečně ­"plýtvat­" svým časem jen kvůli rychlejší­/dravější jízdě .. občas předvedou demo někomu koho vezou a pak se vrací zpět do zajetých kolejí ..


- ale hezké vidět ten posun k tomu, že to vlatně není problém, že prodávají naleštěný prd :D
Odpovědět0  0
- tak nikdy si nic necucám z prstu ;­) a taky jsem zmínil, že ten omezený výkon BEV je jeden z důvodů proč nemůže většina modelů tahat těžší věci ­(towing­) = omezení ­(tam se dá dostat dlouhodobě přes 80kW jako nic­) > opravdu nejde jen o udržení vysoké konstatní rychlosti nebo akcelerace ;­), ale to je mantra mnoha BEV fanatiků >> semaforové sprinty apod. :D << ...ano výrobce nakonfiguroval vůz tak, aby nebylo snadné dosáhnout ­"přetížení­" nad zmíněných 65kW ..ale to by se pak neměl chlubit boostovaným výkonem, který je prakticky k ničemu

- nezjistil jsem jak vkládat obrázky ­(pokud to jde­) a uploadovat třeba na rajče a nebo někde googlit se mi opravdu nechtělo ­(kvůli takové ­"samozřejmosti­")

- pokud se stále řeší nadupaný výkon a cenová relace odvozená hlavně od výkonu a ne od jiných ­"vlastností­" vozidla, tak je to opravdu dost podstatná informace a navíc se dá velice snadno zjistit, že při intenzivní zátěži dochází k zhoršení parametrů vč. omezení výkonu ­(a je jedno jestli je to kvůli přetížení baterie, elektromotorů a nebo brzdného systému .. ­)

- btw z toho videa jsem moc nepochytil, ale už jsem viděl videa, kdy Tesla prohrála až po několikátem závodu, protože se ji po opakovaném startu zhoršil čas a nebo taky při jízdě na okruhu varovné zprávy na displeji s přehřátými ­"střevy­" a brzdami, kdy elektronika dočasně omezila dostupný výkon ..

- proč by to musel být závažný problém, když se bavíme o cenotvorbě na základě výkonu a jasně tady zaznělo, že Tesla ten výkon nemá dostatečný a v ostatních věcech taky neperlí :­) .. prostě je to reklamština jak ohledně výkonu, tak jiných parametrů .. takže srovnávat s cenově podobnými ICEV­/PHEV apod. je hodně mimo mísu, když reálně nabídne horší parametry jak výrazně levnější vozy :D



Odpovědět1  1
.. nevíme jakým způsobem se vybíjelo­/nabíjelo a ani nevíme jak se bude chovat při jiné teplotě :­) .. zřejmě pro nás a ­"seveřany­" SSB nebudou ještě dlouho smysluplně použitelné:­)
Odpovědět0  0
- co je normální uživatel?
- ano dokáže, když se tu řeší výkon, tak najednou není podstatné, že ten výkon je v podtatě jen na papíře a dostupný po krátký čas>> lidé tu hejtí topící Intel CPU, které udrží výkon jen krátký čas, ale u drahého auta to není problém? Úsměvné je, že je to nejdříve kruciální parametr, i když v ostatním zaostává a čem zaostává, tak není nic podstatného. Najednou výkon není tolik význámný, když se ukáže, že v reálu se to má jinak? :D ­(on je pro někoho asi problém hodnotit auto jako celek­)
- btw při svižné jízdě, sprintech, na okruhu atd. se brzo zjistí limity TM3 a ač se zpočátku jeví jako výrazně lepší, tak najednou začne ztrácet i na původně horší konkurenci.. >> TM3 funguje jako takové krátké demo..


- takže nic konkrétního, co by neměla konkurence >> např. hned první vlaštovka od koncernu dokázala zbourat podstanou nevýhou >> velmi pomalé dobíjení v hraničním pásmu a zároveň nabídnout prémiovou kvalitu :­)

- dobrá prdící sedačka je super, ale opět nic čím by vynikala a aplikaci už je v podstatě i podle recenzí překonaná a zrovna tohle může být bod, který se může měnit ze dne na den .. konkurence přišla s vyšším napětím a 350kW nabíječkami atd.
Odpovědět1  0
"Ptám se znova, nějaký důkaz? ­"
je to v COC listu ;­) ­(Certificate of conformity­)

- ­"podobně­"
TM3 je prostě menší a dosti ­"jednoduchá­" až nepříjemně zhoršuje ovládání >> že je drahá, tak neznamená, že se jedná o high­-end střední třídy­(to už by víc sedělo na S­/X­) >> co je na její technice high­-endové? ­(co si pod tím mám představit?­)

- když je těch oblastní hodně, tak to není blbost ;­) .. to je asi důvod proč lidé nejezdí dragstery, ale jezdí např. ­"limuzínami­"(i bazarové jsou dražší jak mnohem výkonější nová Tesla S plaid­) >> nevím proč se pořád oháníte boostovaným výkonem, to je jako bych koupil levné CPU z nižší třídy a přetaktoval ho a začalo by ještě více ­"throttlovat­" >> high­-end z toho neudělám a ještě se to v důležitých momentech bude více zahlcovat :­)
Odpovědět0  0
"Nějaký důkaz? ­"
jedná se o položku maximální hodinový výkon­(na základě tohoto parametru se uzavírá i pojistka­) >> při delší intenzivní zátěži nezvládají jednotlivé komponenty dodat dostatečný výkon, který navíc klesá s úrovní kapacity baterie + celý systém nestíhá dostatečně chladit a dojde k ­"podtaktovaní­" ..


- není ten Peugeot náhodou hybrid a větší jak Tesla? Sice jsem ho neřídil, ale subjektivně vypadá interiér ­"508­" dražší a více komplexnější >> v čem je horší­/lepší­/prémiový­/neprémiový než Tesla? ­(fakt nevím, protože jsem ho osobně nezažil, ale Teslu ano a za ty peníze si ji strčí do kapsy i starší auta s cenovkou kolem 800 tisíc­)

- výkon nikdy nebyl jediný parametr, který určuje konečnou cenu a jiné vlastnosti ... Dragster by asi nikdo nechtěl na daily ježdění, ale rozhodně je validnější parametr užitná hodnota, komfort, UI a pro některé punc luxusu ;­) >> v tom TM3 pokulhává ...

- ještě jsem neviděl vůz, který by byl podobný Tesle za podobnou cenu >> i v současnosti jsem schopen sehnat lepší vůz za méně peněz >> že Tesla nenabízí horší­/levnější variantu je jen čistě její problém, ale kdo by chtěl ještě slabší auto s menší baterií­(to už by nemohla mít ani to omezené tažné ;­) ­) a soupeřila by s Dacií


Odpovědět0  0
fakticky má TM3 uvedený výkon v papírech 65kW ­(ostatní je jen omezený boost­) a velice rychle vadne + nemá dobře dimenzovaný brzdný systém + rozměrově často zaostává a to i premiovým zpracováním a užitnými vlastnostmi + konkurence má obvykle až dvě tuny na tažném a obvykle díky nižší váze mohu legálně tahat více s obyčejným ­"B­" atd. atd.

- stavět to jen na ­"papírovém­" výkonu­(chápu, že na ničem jiném se to snad nedá ani obhájit­) je z mého pohledu padlé na hlavu, když v ostatním zaostává i vs. levnější ICEV vč. dojezdu, rychlosti doplňování paliva, hlučnosti v interiéru­( o několik dBA­), hůře žehlí nerovnosti atd. :­) >> opravdu je jízda vozidlem o sprintu na semaforech a pak 99,9 času používat jen zlomek dostupného výkonu, ale v celkově horším voze? ­(btw kdybych využíval plný potenciál dostupného, tak garantuji, že posádka bude za chvilku zelená jak rákosníček a nebo to někde rozstřelím­)

- už umí Tesla oficiálně češtinu?

- taky nesmíme zapomenout, že konečná cena ICEV i BEV je silně ovlivněna pokřivením tržních mechanismů a za vyšší výkon­/váhu si u ICEV nepěkně povinně připlatíte, protože se to promítne do flotilových emisí ;­) ­(fakticky prodej ICEV snižuje prodejní cenu BEV a to i té Tesly­)
Odpovědět1  0
Koukam dalsi z fanatizovany prekrucovac :­) pekne jste se odkopal
Odpovědět0  0
já se autonomního řízení nebojím jen polemizuji o hrubých a těžko řešitelných nedostatcích :­)

>> zrovna dnes navigace hlásila kolonu o rychlosti 7km­/h i pěkně dlouho poté, co jsem dávno a v podstatě hladce projel >> opravdu je to vyřešené? Ano člověk může snít, fantazírovat, představovat si atd., ale překovat to v praxi, tak to už je sakra oříšek :­) >> a ano i adaptivní tempomaty mají své mouchy :­)

"Ale i když tu informaci nemám, je to problém? Vždyť to auto má vlastní senzory, takže pozná kolonu samo,­"

a když nepozná a navíc si bude ­"myslet­", že je vše v pořádku?
Odpovědět0  0
budu se opakovat > zkuste si zamést před svým prahem ;­) Prostě jste si naběhl, tak to zahráváte do outu
Odpovědět0  0
takže když si dám do názvu AI, tak mám vozidlo s AI a vydávám ho za vozidlo s AI ? :D :D >> i ­"solidní­" firmy, které už mají ­"něco­" v ruce a zminují, že využívají i strojové učení si na používání výrazu AI dávají sakra pozor a moc dobře vědí proč ­(a to používají produkt od NVIDIE­);­) >> trochu jsem čekal, že vytáhnete robotaxi ­- autoX­(škoda :D­), o kterém se ­"mluví­" delší dobu, když už doporučujete google, tak si nejdříve zaměťte před vlastním prahem :D :D

- klidně se vsadím, protože jsem si tím 100% jistý, že za rok nebude LVL5 a pravděpodobně ani LVL4 ­(když současné systémy dělají chyby, které by se u 2 a 3 neměli objevit­)

Odpovědět1  1
takže jsme zase u toho, že tím musí být vybaveno 100% vozového parku a musíme zaručit 100% funkčnost vč. vzájemné komunikace, kterou nelze nijak narušit + bude mít dostatečné pokrytí­(docela oříšek .. stačí se podívat na PEGAS­) a odstradit všechny HW­/SW bugy :­) >> btw neřešil jsem jen kolony ;­) a ano je to jednoduché, ale vždy tam bude nějaké ale, které tak trochu zvyšuje obtížnost vyvinutí spolehlivého systému ;­)

"o čemž informaci můžu mít­"

však to píšu stále dokola .. může, ale nemusí
Odpovědět0  0
Podmínkou je, že tam bude jiné první auto a překážku zaregistruje ..navíc člověku ­"zatím­" stačí zlomek dat, aby si domyslel možnou rizikovost situace a přizpůsobil se... navíc dokáže relativně slušně vnímat a vyhodnocovat i přes ­"zasrané­" čelní sklo­(senzory­/kamery­) :­)
opět se budu opakovat může, ale nemusí a proč by člověk nemohl?
Odpovědět0  0
Myslel jsem si to, že je to z hlav diskutéru a teď nejakou tu firmu, která autonomní řízení vydává za AI >> děkuji :­)

- základ je jezdit plynule­/předvídatelně a podle pravidel­/nebo úzusu >> čím více lidí bude vybočovat, tak tím větší je riziko nehody > u autonomních systémů je to standard. takže se může snadno stát, že se v dané oblasti sejde větší počet ­"vozidel­", které budou rizikové a budou tím pádem zvyšovat riziko nehody

- vsadím se, že problém mít bude i za rok ;­)

- problém se nevyřešil ani u vlakové a letecké dopravy a v podstatě není nic jednoduššího ... a pak stačí jeden řádek kódu a vše je v .. :D
Odpovědět0  0
- autonomní auto nevidí kolikrát ani překážku na silnici a nebo ji zaregistruje na poslední chvíli a provede nekorektní manévr, kterým ohrožuje své okolí, tak proč by to měl být neexistující problém a proč když už je to neexistující problém, tak proč nejsou vozidla bez volantu ;­) >> budu se opakovat může, ale nemusí ..

- vyřešeno? Jelikož jezdím opravdu hodně a skoro vždy s navigacemi, které střídám, tak opravdu často se stává, že to prostě neodpovídá realitě .. >> navíc se může vyskytnou plno situací, které ­"sdílení­" nevyřeší

Odpovědět0  0
- omyl člověk reaguje i na to, co se může stát ;­)

- AI může dostat informaci o záměru ještě dříve, než se to stane. Kolony jsem tedy jako argument vůbec nepochopil, protože o těch dokáže auto dostat informaci desítky km předem už dnes.

může, ale nemusí ;­) a inormaci s předstihem dostane jen v případě, že nějakým systémem bude vybaveno 100% vozidel vč. cyklistů, chodců, zvěře, stromů atd. ;­) a stejně tam musí být někdo první, kdo zmapuje a bude sdílet ..

- ano snímkování a nutnost pracovat z daty v několika vrstvách v takovém objemu bude problém, ale s HW menší :­)

-ano někdy může být výsledek z nepřesných měření neuvěřitelná ­(v dobrém i ve zlém slova smyslu­)
Odpovědět0  0
Ani Tesla to tak neoznačuje >> kdo to tak běžně označuje? Diskutéři pod články? >> jak už psal dříve opravdovou AI nikdo nechce, protože to bude natolik složitý systém, že kontrolní mechanismy budou neúčinné a nedej bože, když se naučí něco špatně a nebo něco, co je pro nás jako lidstvo nevhodné .. skynet ;­)

"Že by člověk reagoval rychleji než AI je z principu dobrý nesmysl. ­"

člověk může lépe predikovat­/má šestý smysl a chová se obezřetněji, když něco vypadá jen zdánlivě podezřele >> a díky tomu se efektivněji vyhne problémové situaci = je rychlejší než ­"AI­" ­(jste spokojený? :D ­) >> ano některé autonomní systémy dokážou rychleji likvidovat policejní vozidla ;­)

- tyto nestandardní situace vytváří i autonomní vůz, takže se takové situace budou ­"množit­" a nevyhnutelně bude přibývat nehod >> je to problém, tak by ho měl někdo řešit a hned bude na silnicích o 1­/3 méně aktivních řidičů :­)

Odpovědět0  0
podlehl jste dezifnormacím .. zkuste si pustit celý jeho projev a pak si pusttě záznam z momentu, kdy došlo k vniknutí do Kapitolu a zjistěte si, kdo se ho aktivně účastnil ;­)
Odpovědět1  0
Ty jsi ten co určuje, který názor je ten správný? Opravdu na to máš ty koule, když se v historii opakovaně prokázalo, že z mnoha lží se nakonec vyklubala pravda. Sice někdy až po mnoha dekádách­(po odtajnění informací­), ale v daný moment to bylo považováno za konspiraci­/lež.

Článek 17
(1­) Svoboda projevu a právo na informace jsou zaručeny.
(2­) Každý má právo vyjadřovat své názory slovem, písmem, tiskem, obrazem nebo jiným způsobem, jakož i svobodně vyhledávat, přijímat a rozšiřovat ideje a informace bez ohledu na hranice státu.
(3­) Cenzura je nepřípustná.

Odpovědět1  1
- nevím proč tam pořád cpete AI, když o žádnou AI nejde..

- omyl reakce člověka bývá naopak v mnoha případech lepší>>člověk předikuje s dostatečným předstihem­(registruje podivné chování, stojící kolony atd.­) a FSD­(apod.­) zase jedná zkratovitě­/nepředvídatelně a tím vytváří nebezpečné situace i pro ostatní účastníky..
Neřeším jedince, kteří si ­"řidičské­" uměni a znalost pravidel silničního provozu neosvojili a nemají mít ŘP. Ti jsou nebezpeční podobně jako autonomní systémy­(horsko těžko zvládají jen standardní situace­) a v podstatě fungují jen díky tomu, že je na silnici ještě poměrně velký podíl řidičů, kteří ­"umí­" ­(něco jako proočkovaná společnost­).

btw lepší pomalejší reakce než žádná­/špatná reakce ;)
Odpovědět1  1
tak člověk taky jede kolikrát a ani nevidí­/neví ­(v podstatě ruleta :D­), ale celý ­"systém­" je postaven na tom, že lidé dodržují naučená pravidla a jednají podle úzusu >> problém nastává, když někdo tyhle ­"pravidla­" nedodrží >> při velkém podílu autonomních vozidel pravědpodobnost výskytu takových situací bude rapidně klesat = ani autonomní systém nemusí být tak dokonalý, aby se zvládal pohybovat s vyšší bezpečností :­) + přibude sdílení dat mezi vozidly >> např. policejní vůz­(nebo jakýkoliv jiný­) pošle signál­(maják­) stojím­/jedu ­"tady­" a autonomní vůz o něm bude vědět, i když ho senzory nezachytí ..atd. atd. :­)
Odpovědět0  0
Nahle zastaveni ... hmm snad jen upadle kolo by mohlo zpusobit neco podobneho >> proc by ridic v protismeru neregoval a za druhe nejdriv sviti cervene svetlo a az potom jdou zavory dolu >> stale je dostatek casu na objeti prekazky ... jaka je pravdepodobnost ze se takova vec stane a zaroven by ji clovek dokazal vyresit lepe jak autonomni system?

Ano ve Fukusimne chteli usetrit a nevyplatilo se jim to, protoze puvodni projekt by to pravdepodobne vydrzel ..pravidla puvodniho projektu nebyla dodrzena­(byla legalne obejita a to opakovane­)

Troufnu si rict autonomni systemy jsou uz dnes schopne reagovat mnohem lepe i rychleji jak vetsina ridicu, kteri panikari a nebo jen ­"ztuhnou­" .. problem je v podstate jen v spravne interpretaci udaju z kamer a senzoru, ale zase jsem si 100% jisty, ze v mnoha situacich lze pomoci senzoru ziskat spolehlivejsi udaje nez kdyz je clovek oslnen a nebo je snizena viditelnost ..navic clovek neni schopen takoveho ­"soustredeni­" a sledovani situace 360° kolem sebe
Odpovědět0  0
spíš bych uvítal kdyby WIN11 měli v základu konečně multiseat ..
Odpovědět0  0
a­) důvod prudkého zastavení je jaký? Proč by někdo prudce zabrzdil těsně po přejetí kolejí? Jestli byla v době najetí na přejezd situace za přejezdem dobrá, tak vzhledem k doržení bezpečné vzdálenosti bude i dost prostoru na objetí náhle vzniklé­(velmi nepravděpodobné­) překážky v obou směrech ... to by muselo dojít k souběhu několika velmi nepravděpodobných událostí a porušení pravidel by se dopustilo hned několik osob zároveň.. z takové situace by se ­"nevylízal­" asi nikdo >> je hezké, že když se snadno vyřešilo prvotní zadání, tak se musí vymyslet nějaký další příklad ad absurdum :D

b­) proto tam zmiňuji tu podmínku, ale aspoň jsme se posunuli trochu dál a už víme, že nejde o porušení předpisů ;­)
Odpovědět0  0
jednoduše autonomní vůz musí být schopen jezdit i bez těchto berliček­(ani jedna není spolehlivá a dostupná vždy a všude­) a klidně jen podle značek u cesty a nebo i po poli, když to bude nutné + podle konzultace s posádkou :­) ­(btw jednou jsem jel podle HERE a uprostřed cesty betonový zátaras a příjezdová komunikace byla z druhé strany přes nějakou polňačku, kde navigace nic neviděla­)

přesnost je dobrá o tom žádná, ale potřebujeme 100% spolehlivost v tom smyslu, že to bude přesné vždy ..pak tu máme živly, dočasné značení a různé anomálie v provozu :­) na tohle lidský mozek prostě dokáže adekvátně reagovat­(nějak :D­)

s nepříznivým povrchem se dnešní v podstatě primitivní asisteční systémy dokážou poprat lépe jak mnoho řidičů .. to je to nejmenší čeho bych se bál :­)
Odpovědět0  0
proto se snažím vyhýbat buzzword­(ům­) >> true AI je hodně daleko a řeším spíš současnost a brzkou budoucnost

Zrovna ohledně toho učení bez naprogramování­(i my lidé jsme od malička programováni­) .. jak by AI mohla vědět, že překážka lze prorazit a nezastaví se o ni jako o zeď :­) >> a v autě asi nechceme AI, kde je velká pravděpodobnost, že se naučí něco špatně a vzhledem ke složitosti nebudou ani řádné kontrolní mechanismy, které by tomu předcházely
Odpovědět0  0
a­) autonomní systém by se do takové situace nedostal ­(dodržuje přeci předpisy­)
b­) proražení závor v této situaci není porušení předpisů a dokonce se to i logicky doporučuje­(závory jdou velmi lehce prorazit a nebo zvednou ručně >> zvolená varianta dle aktuální situace­) > jediná podmínka musí být splněna, aby to někdo naprogramoval :­)
Odpovědět0  0
"povinnosti kazde 2 roky­"
vždy tam bylo dlouhé překlenovací období .

WIN 10 je tu 6 let a ještě dlouho bude podporovaný + šel nainstalovat i na starší HW
WIN 11 tu bude pravděpodobně obdobně dlouho + další podpora

Win 7 měli podporu 6+5 let­(do 2020­)+ ohlášenou podporu pro některé produkty do roku 2023­/24
(nové aplikace i kritické záplaty se objevují i nadále)
Odpovědět11  1
taky jsem neřešil mapy, ale aby autonomní řízení mělo přesné data :­) ano v tunelu poziční systém nabídne opravdu velkou přesnost + nemusí být dostupný i na otevřeném prostranství + může být rušen­/zmaten + konvergence 300s, dostupnost 99%, přesnost <20cm­(95%­) >> pozice orientačních bodu a­) může být změněna aniž by se to promítlo do map b­) někde ani nejsou ..a proto jsem tvrdil, že bude potřeba mít všude orientační­/kalibrační body, aby to mohlo spolehlivě fungovat ... a nebo pravou AI ­(ale to tu ještě dlouho nebude­)

Snímače nejsou potřebně přesné a v určítém rozsahu spíš fungují jako náhodný generátor čísel a taky jsou ovlivnitelné­(nejen různými typy povrchů­) a proto je nutné tuhle nepřesnost průběžně opravovat a přijímat­/zpracovávat data ve více vrstvách, které se budou vzájemně kontrolovat.. pokud tedy potřebujeme spolehlivou a vysokou přesnost ..
Odpovědět0  0
výmol se může vytvořit během velmi krátkého časového úseku a zároveň může být velmi rychle opraven ... aby to bylo stále aktuální, tak to je opravdu hudba daleké budoucnosti ... tyhle systémy mohou vytvářet falešnou pozitivitu a nebo naopak ­"přehlédnout­".. a i když něco ­"senzor­" zaregistruje, tak je tu problém ještě se samotným programem, který na to nemusí vůbec zareagovat..
Odpovědět0  0
i kdybychom měli 100% pokrytí ultrapřesnými mapamy a zohledněné všechny externí faktory, tak stejně vozidlo musí neustále bez prodlev vědět, kde je a to s velikou přesností za jakýchkoliv podmínek­(kdekoliv, kdykoliv­) >> máme takový poziční systém, který to zvládá?
Odpovědět0  0
jednoduše to odnese ten, kdo způsobí nehodu >> autonomní systém jezdící předepsanou rychlostí, dodržující předpisy to pravděpodobně nebude pokud nedojde k závadě

autonomní systém půjde nejmenší možnou škodou způsobenou posádce­/vozidlu ­(nic jiného bych ani nechtěl­) a jako bonus, když to půjde tak nikoho živého netrefit
Odpovědět0  0
jediný způsob jak dosáhnout takové přesnosti je podél silnic instalovat ­"neovlivnitelné­" orientační­/kalibrační body, které budou opravdu všude + naučit autonomní řízení jezdit i mimo silnici + udržovat komunikace v perfektním stavu atd. atd. .. pokud tedy chceme odstranit manuální ovládání.. a nebo někdo dokáže vyrobit pravou AI ..

závislost na ultrapřesných mapách je záludná v tom, že nikdy nejsou 100% přesné a bezchybné

Odpovědět0  0
jako mladý jsem měl podobný přístup > půjčoval jsem si vůz po známých, příbuzných, půčovnách... ale hned jak to bylo možné, tak jsem si pořídil vlastní vůz, protože ten komfort ­"okamžité­" mobility a nemuset nic okolo řešit je k nezaplacení = nejde tolik o náklady... mladí to takto možná řeší, že nemají jinou možnost ­(vysoké ceny potravin, drahé bydlení, nízké příjmy atd.­)

Kolik procent z mladých se k tomu staví takto a jaké k tomu mají důvody?

Koukal jsem na HoppyGo a vzhledem k cenám se majiteli nemůže dlouhodobě vyplatit. Další problém sdílení >> lidé si ­"cizího­" tolik neváží ..

buď se ­"nuceně­" změní koncept dopravy ­(bude větší tlak na hromadnou­) a nebo se toho nikdy moc nezmění ... vlastně ano vysoká cena prostředků osobní dopravy a vysoké provozní náklady nás k tomu dokopou a osobní mobilita bude jen pro ­"šlechtu­" :­)
Odpovědět3  0
Prd si uvědomil, prostě prohrál soudní při a musí se přizpůsobit ­"tlakům­" z vrchu ;­)
Odpovědět0  0
1. prakticky celosvětové dotace >> větší zájem ..
2. bez dotací + povolenek + platba za neekologičnost + menší podpora investorů atd. = mnohem menší přísun financí >> buď menší zájem a nebo menší marže >> prodělám vždy víc a nebo zamrznu v čase­(obojí je katastrofa­) a když i Musk přiznal, že Tesla byla na pokraji krachu a že ji chtěl prodat, tak co víc je potřeba? To už prostě nejde nijak okecat..

pořád hovořím o rovném prostředí, takže bez nesmyslných limitů a pokut za něco, co nejde splnit a jestli to chtějí, tak rovným dílem všem ..

mix je kouzelné slůvko, ale realita je taková, že JE vykrývá ­"base load­" a vše nad rámec je z ostatních zdrojů a čím větší spotřeba nad rámec ­(což jsou právě i ta BEV­), tak tím horší emise jsme nuceni produkovat .. když to vezmu z jiného úhlu pohledu, tak každý má právo na svůj podíl čisté energie ...a kdo spotřebuje tu čistou energii dřív a­) běžná domácnost b­) běžná domácnost provozující BEV ;­) .. že se kvůli OZE musí vyrábět nadstandardně mnoho jaloviny a rezervuje se kvůlii tomu výkon i jiných ­"obnovitelných­" zdrojů se taky nikde moc nezohledňuje..

- jaké má BEV sankce, když má jen samé úlevy >> pěkně férový přístup > vážíš víc jak 1,5 tuny­(progresivně za každých kg navíc­), tak plať + za každý ujetý km a hned to bude férovější atd. atd.



Odpovědět0  0
wtf mám pocit, že tady někdo žije v jiné dimenzi >> ­"dotace­" Tesla mohla čerpat­/čerpala v podstatě po celém světě a že o malou část­(federální dotace­) na krátko přišla nemá ve výsledku vliv a­) z dotací v podstatě profituje dál b­) ty staré vyčerpané ji pomohly stabilizovat společnost ­"překlenout­" nejhorší období atd. atd. ..

- jestli si někdo myslí, že ICEV je lepší, ale ­"politik­" řekně za ICEV si připlatíš a ještě ti omezím možnost pohybu, tak si vybere klidně horší, protože mu lepší bude na nic .. asi jako kdyby si vozíčkář chtěl koupit šlapací kolo ..je sice v podstatě lepší, ale pro něj k ničemu ... ten kdo má napjatý rozpočet a má trochu rozumu, tak se rozhoduje na základě racionálního rozhodování ..a nejde si koupit ferrari i když by ho moc chtěl

- emise se řeší, ale teď to zašlo až moc daleko a v mnoha případěch je BEV větší ekologickou zátěží i v Norsku ­(u nás tuplem­) >> ekologickou zátěží jsou tedy i BEV a řešením je podporovat něco neekologického >> to nemá logiku >> taková uhelná elektrárna kilometr od města je taky fajn.. ­(dříve se automobilky soustředily na poskytnutí dobrých parametrů vč. nižší spotřeby a šlo to přirozenou cestou >> dnes je díky honu na neškodné CO2 všechno špatně a přitom CO2 je doslova žádoucí, kdyby se rozumně uvolnil limit na CO2, tak se mohlo dosáhnout lepších parametrů a snadněji potlačit zbyle opravdu škodlivé emise­) >> opět vliv politika který tomu nerozumí ... >> doprava má celkový vliv na emise zanedbatelný a z toho mála jen část padá na hlavu osobních automobilů a z těch pár procent má největší dopad na emise zlomek vozového parku­(staré a neudržované vozy­) >> řešení tohoto problému >>> vytvoříme další a ješě zhoršíme ten původní :D .. geniální ­(biopaliva, pálení OZE, BEV, další stárnutí vozového parku atd. atd.­) >> vážně je rozumným řešením problému ­"nutit­" nízkopříjmové skupiny jezdit starými vozy? >> https:­/­/www.fs.cvut.cz­/content­/images­/album­/Album_Model_Album­/1388­/image2.png

- vyšší cíl není podpora konzumu, ale vybudování, vyvinutí něčeho pokrokového a nebo potřebného pro většinovou společnost >> volné zdroje se dali využít mnohem lépe >> typický lobbistický greenwashing >> vyšší cíle mají za následek jětě větší nadspotřebu a znečištění a přesouvání zdrojů do kapes jednotlivců >>> co je na tom nejhorší, že neřeší příčinu problémů...

- znečistuješ a jsi zbytečně těžký, více ničíš infrastrukturu a potřebuješ ještě vybenotovat a zadrátovat půlu světa, tak si připlať ­(jestli si nějaký blázen myslí, že nabíječka na každém rohu a vybetonované zelenené plochy jsou ekologičtější, tak to je opravdu hodně mimo .. ­)

- nic nemíchám .. jen mám větší záběr a beru to více komplexně ;­) Proč pokuty neplatí i BEV, když jsou lokálně problémové a v globálu taky .. bylo by to přeci fér .. v našem energetickém mixu ani BEV nedosáhnout na Euro7 a mohou být horší jak moderní spalováky >> proč mají mít vyjímku >> a neb jsi těžký > plať jezdíš > plať .. je úplně na palici dotovat znečisťovatele a ještě k tomu více zadlužovat budoucí generace na úkor menšiny...

- efektivitu elektromotoru moc neposuneme a ohledně baterií se taky nedá očekávat žádná revulce >> ten koncept je i na teoretické rovině slepou, drahou a neekologickou cestou = volné zdroje se mohli použít na řešení opravdových problémů a podporu vývoje budoucích technologií ­(teď to doslova prožereme a ­"velké­" výzkumy ses protahují o dekády, protože nemají dostatek financí .. ­)

- jak chcete lokální emise BEV snížit na polovinu výstavbou JE? JE se určitě nepoužívá na náhodné­/nárazové dobíjení BEV ..to by byl pěkný nesmysl ... každá nadpostřeba zvyšuje rapidně emise a do toho se počítají i ta BEV >> zrovna OZE moc nešlapou a hodně zemí teď pálí o 106 ­(až zapadne sluníčko, tak to bude teprve legrace a JE jedou v podstatě +­- na maximum v celé EU­)

- negativa jsou stále stejná >> potřebují mnohem více drahé elektřiny, jsou těžká, drahá s krátkým dojezdem + dlouhé doplňování energie ­(dohnat ­"uhlovodíky­" s doplňování o výkonu několika MW je nereálné­) .. BEV se už nemají kam výrazně posunout .. a stále budou horší

- čím je to způsobeno >> povinná ­"elektronika­", sankce, povolenky, snižování marží na BEV >> někde se to promítnout musí

- ano a proto jsou modely s cenou na hraně splnění dotačních podmínek .. divné ;­) a já už jsem si myslel, že cenotvorba se dělá jinak ;­)
Odpovědět0  0
- takže předšlé a současné i budoucí úlevy nemají vliv? aha .. tak to je mi nějaká novinka :­) > dle mého to ovlivňuje prodeje, cenu akcií i důvěru investorů

- narovnejme tržní prostředí, nebrojme proti ICEV a uvidíme ­(ten tlak z obou stran je nepřehlédnutelný­) > ve zbytku do hlav kupujících nevidím, ale málokdy si je ochotný koupit horší bezdůvodně..

- ano zákazníci jsou citliví na cenu a proto nekupují tolik X­/S modelů

- aktuálně to problém je a bude i v budoucnu >> proč nemají nastavené stejné podmínky ? Jediný výrazný pokrok udělá pravděpodobně Tesla netoxický kobalt nahradí větším podílem toxického niklu >. WOW << BEV mají samozřejmě lokální emise, tak ať platí taky .. pěkně napálit poplatek za ujeté kilometry a koeficient podle váhy vozidla + progresivní zdanění taky podle celkové váhy .. >> je úplně jedno, že při splnění specifický podmínek může být BEV čistější, protože znečišťuje taky + se hodně uživatelů příznává, že díky zvýhodněnému provozu jezdí mnohem více než dříve = způsobují větší lokální i globální znečištění a spotřebovávají více energie ­(navíc většina studií se přiznává, že BEV jezdí příliš málo a nemají dostatek vstupních dat, aby dělali jednoznačné závěry­)

- takže když koupím povolenku a BEV prodávám s minimální marží, kvůli nesmyslným rozhodnutím politikům a musím ji promítnout do ceny ICEV, tak z toho ICEV profituje :D .. ok taky pohled na věc :D :D

- potenciál BEV je v čem prosím? Užitné vlastnosti horší + je dražší + je těžší + není ekologické + spotřebovává energii, i když nejezdí + musí se kvůli tomu budovat­/provozovat­/udržovat masivní infrastruktura + způsobuje větší škody + je to jízda na dluh a to doslova a prospěch z toho mají jen majitelé, ale ti se očividně zatím nepodílí na výše zmíněných negativech ..

- ano díky povolenkám tu máme stroje s menší životností ­(další plýtvání zdroji­) + a místo ICEV za 200­-300 tisíc máme ty samé ICEV za 300­-500 tisíc :­) + dotujeme neekologický konzum bohatším + to se promíta i do cen ostatních produktů .. to je jediný přínos špatně nastavených limitů­/pravidel >> ještě větší dopad na životní prostředí

- nemám rá, když se používá EV >> problém mám s bateriovým konceptem v masovém měřítku a nesmyslnými dotacemi .. tedy >> BEV ­(EV může evokovat, že bych mohl mít něco proti elektrickému pohonu ;­) ­)

- jaký je stávající stav recyklace >> suchá cesta až 50­-70%? >> masakr a budoucí recyklace až 97% ­(až!!­), ale mokrou cestou a to taky není žádná slává, ale prý to uštří AŽ 40% energie ­(asi jako ten český recyklační zázrak, který umí recyklovat na ­"prvočinitele­" ... jen zapoměli zmínit, že to spotřebuje ohromné množství energie a několik druhů katalyzátorů vč. těch uměle vyrobených pomocí jiných katalyzátorů .. ale jde to ...jen za jakou cenu­)

- SW funkce je např. i zpřístupnění větší uživatelské kapacity baterie tedy ­"odemknutí­" HW ­(někdo si pamatuje i Intel Upgrade Service­) ... pořád jde často o využití specifického HW, který tam musí být jinak by SW update neměl smysl ..



Odpovědět0  0
prostě to pojede dál :­) https:­/­/www.reuters.com­/world­/us­/us­-senate­-panel­-advances­-ev­-tax­-credit­-up­-12500­-2021­-05­-27­/

samozřejmě ­"daňový kredit­" nen jediná cesta jak se Tesla dostává k dotacím­/financím z externích zdrojů .. nechápu snahu o ohýbaní toku peněz.. prostě dotace mají očividině vliv na cenotvorbu i prodeje a profituje z toho hlavně výrobce a kupující z toho má tak maximálně dobrý pocit :­)

Nynější prodeje ukazují pokřivené tržní prostředí u obou konceptů­(ICEV i BEV­) >> na ­"krátký­" čas přišla Tesla o federální tax credit, ale to je tak vše ..

a­) není to jediný penězovod b­) jde jen o vytvoření dojmu, že zákazník ušetřil, ale Tesla díky tomu prodala a mohla si cenotvorbu upravit podle výše dotace..

- ano myslím a­) buď by zanikla b­) koupil by ji větší hráč > to že část dotací bylo utlumeno v momentě, když byla ­"pevně na nohou­" na tom nic nemění a nebýt dotací, tak by dávno padla ..

- tyhle povolenky a ­"papírově­" nulové emise a dokonce bonusy, takže ještě se emise odečítají, tak to je prostě prasárna >> BEV jsou taky ekologická zátěž a to i lokálně, tak proč taky neplatí? >> opět došlo k pokřivení, kdy jeden znečišťuje a vydělává na tom a druhý taky znečišťuje, ale platí tomu prvnímu, aby si přilepšil :­)

vykácím les, dopravím tankerem přes oceán biomasy, spálím ji v EU a mám nulové emise a ještě mohu přeprodávat povolenky a množit ­"zelenou­" energii :­) > geniální kšeft ­(v některých oblastech jsou i bonusy, které se odečítají od základu­) > zelená jen na papíře .. to je fakt dobře?

eko bev = oxymóron = greenwashing

Jestli jsou ­"limity­" nastavené nesmylně, tak je to prostě špatně. Obzvlášť když to negativně ovliňuje každého z nás a mastí si na tom kapsu menšina vyvolených ...

Jestli si někdo myslí, že ty sankce platí s radostí a nevivinuli ICE, který by splnil limity, tak je asi hodně mimo :­) Tyhle politická rozhodnutí bez znalosti problematiky škodí společnosti i přirodě ­(viz i biopaliva­) ... >> ano plnění limitů na papíře jim jde velmi dobře, ale reálné problémy neřeší :­)

a o tom to celé je >. pokřivování tržních mechanismů za hranu zdravého rozumu... nejdřív se měli vzít v úvahu aktuální možnosti a pak k možnému teoretickému cíli přibližovat a ne že tam švihnu Euro7 a začnu zakazovat ICEV ... snad je každému jasné, že to bude mít katastrofální dopad na cenu všeho myslitelného... ale hlavně že budeme zadlužovat budoucí generace a znesnadňovat život lidem :­)

- ICEV jsou logicky dražší, protože musí za ty povolenky platit a prodávat BEV s nižší marží ­(opět si to naženou na BEV, kde je prostor na větší zisk­) > celý systém je zvrácený > jeden neekologický koncept dotujeme a druhý znevýhodňujeme ..


- který výrobce umožní dokoupit větší objem motoru­/nádrže a nebo více válců ;­) ..


Odpovědět0  0
"Opravdu? Podívejte, pokud třeba vyrobím 10 kusů produktu ročně a díky dotacím je zájem o 100 produktů­"
- zase ze špatného konce > pokud k přežití potřebuji prodat 100 kusů a i s dotacemi nestačí prodat 10 kusů, tak kde by to bylo bez dotací ;­) >> bez dotací nižší zájem + ještě horší marže + horší konkurenceschopnost + nedostatek financí pro udržitelnost­/rozvoj­/vývoj >> sám Musk tvrdil, že chybělo málo a Tesla v podstatě nebyla

- ano jsem si jistý jestli byla hluboko ve ztrátě i s dotacemi, tak bez dotací by to dopadlo špatně ­(viz výše­)

- Situace v USA nám ukazuje, že i když se vyčerpá federální dotace, tak jednotlivé Státy dotují souběžně po svém

- jop a proto Detroit padnul :­) .. dotace by se měli zohledňovat i úměrně danému přínosu... jestli dám dotaci např. 1 milion a vyrobím 10 aut a nebo dám dotací třetinovu, ale vyrobím 1 auto, tak je to dost podstatný rozdíl ­(to samé se dá vztahovat na energie.. ­) >> třeba zvýhodnění nafty >> výsledek je vyšší konkurenceschopnost průmyslu a levnější produkty ­(vč. potravin­) ... a to pořád tečou miliardy do státní kasy ­(elektromobilita v podstatě jen ­"saje­")

- nevím, ale nejvíc se mluví o TM3­/Y ..protože je na to kadždý ­"nadrbaný­" kvůli nížší ceně ­(S­/X nemělo takový dopad jak se může jevit .. není to nic zas tak WOW, aby to mělo takový dopad ...pořád je to Tesla, ale dražší .. není to Porsche apod.­) >> jestli řešíme ICEV vs BEV, tak když na jedné straně ICEV uměle prodražujeme a zdruhé strany zvýhodňujeme BEV, tak už se nejedná o 10%, ale o mnohem víc ..a když někde zakazujeme pohyb ICEV, tak už je to úplný nepoměr ... ­(taky je dobré přimpomenout, že do cenotvorby se zahrnuje i nákup­/prodej ­"emisí­", sankce­) >> zase to elektro fanouškovství ;­)

- ano díky dotacím získala konkureční výhodu..což je velká prasárna ­(asi jako v ČR, když jedna firma dostane a druhá si musí na to samé brát půjčky a zahrnout to logicky do cenotvorby ­)

- chápu konfigurovatelnost >> kupující snáz dosáhne na dotaci a dodatečně dokoupí funkce ;­)

- Tesla ..tablet na kolech? To je nějaká kruciální vlastnost? a ve všem ostatním hodně prázdných slibů > sice jsem taky naletěl, ale než se ­"slibovaný­" produkt dostal na trh, tak je konkurence předběhla a byla schopná bez problémů dodávat v potřebném množství vč. kompletního servisu.. ­(ale uznávám, že Musk zblbnout davy umí­)


Odpovědět0  0
- jsou i menší i větší a na trhu je Tesla relativně dlouho ­(to není nějaký ­"mladý­" startup­) :­) > jasně že nedělají to samé pro ICEV, protože ty se zaplatí i bez dotací vč. infrastruktury >> ale to není podstatné, když jsme řešili to, že bez dotací by už Tesla neexistovala

- vždyť prodejní rekordy Trhá 3­/Y­(protože jsou levná a nabídnou skoro to samé­) a v zádu se krčí drahé modely S­/X, kdyby Tesla žila jen z S­/X a bez dotací, tak by ta auta musela stát násobně více a za tu cenu jsou jednoznačně lepší vozy pro pozéry ­(lepší i celkově­) ..

- ale no tak BEV a ekologické smyšlenní .. to je doslova protimluv :­) ­(Tesla dlouho ohledně solárů neměla nic, pak jen pro ­"vyvolené­" a teď je to dostupnější, ale zase velmi ­"problémové­" a zatím ji vyrostla zdatná konkurence­) >> Tesla to pochopila a přitom se prodává nejvíc těch levných Tesel a to kupují hlavně lidé žijící v rodinném domku :­)

- Geniální ano >>> dotace, dotace, dotace :­)

- opět dotace, dotace, dotace a jiné ­"neblahé­" vlivy .. nasadit tržní ceny, tak klesne cena ICEV a vzroste cena BEV ..to už si pak člověk rozmyslí, co si koupí, když provozně to vyjde cca stejně, ale zároveň může mít výrazně levnější ICEV s kterým bude moct jezdit kdekoliv .. >> že si dotace od Federálnní vlády Tesla vyčerpala a­) nic neznamená b­) na cestě jsou ještě větší c­) na úrovní jednotlivých Států jsou taky dotace­/úlevy ­(ne všude­).. >> že v USA dotace nejsou = nepravda ­(jsou a budou ještě větší­)

- opět spekulace .. a navíc před pár lety psalo o tom, že Cybertruck bude už tento rok a taky o tom, že tenhle typ konstrukce asi nedostane homologaci ­(pasivní bezpečnost, ochrana chodců atd.­)





-
Odpovědět1  0
- proboha jaká první léta? Však teprve dva roky­(?­) je plusová a to hlavně díky dotacím­/emisím..

- kdo by dobrovolně bez tučných dotací stavěl infrastrukturu nabíječek a kolik lidí by si dobrovolně koupilo výrazně dražší vůz a ještě bez řádné infrastruktury, když mají dostupnou levnější a lepší alternativu .. . bez pokřívení trhu by se zpomalila výstaba potřebné infrastruktury a troufnu si říct, že by stávající doslova zchátrala ­(viz příklad ze zahraničí­)

- těch pár fanoušků by to v globálu nezachránilo a v ten moment, co by se bez zvýhodnění zvedla cena BEV i jejich provoz, tak by zůstalo jen tvrdé jádro a pár nadšenců >> ty potřebné masy by zůstaly u ICEV, protože by je těžko někdo donutil koupit si něco dražšího s horší užitnou hodnotou ..

- kde se dobře prodávají ..respektive kde se dobře prodávají a není to nějak pokřívené v prospěch BEV a v neprospěch ICEV .. to si rád přečtu, protože neznám takové místo ..

- není jediná firma, která má náklady na vývoj, výstabu atd. .. to je běžný standard ;­) navíc podstatnou část ­"core­" technologií a jejich vývoje sdílela se zkušenými partnery, takže není o čem .. že neměli patřičné schopnosti ohledně kompletizace, tak to už je jiná.. >> bez dotací by prostě museli své produkty prodávat mnohem dráž a tím by opadl zájem ­(zbytek automotiv si může směle srazit marže na minimum, protože se zahojí na ICEV a ještě prodejem BEV sniží flotilové emise ­)

- rezervace je v tomto případě s nulovou vypovídající hodnotou = cokoliv okolo je jen čirá spekulace ­(už jen proto, že je nezávazná a bez jakékoliv sankce ... takových rezervací si mohu nabouchat klidně tisíc a vím, že o nic nepřijdu­) >> btw nějak si nepamatuji, že by v automotive někdo rozjel předobjednávky s takovým předstihem a ještě k tomu úplně nezávazně bez možnosti si do detailu nakofigurovat vůz = jsem si 100% jist, že to nemají hotové a že si tam trhají vlasy, aby vše stíhali v termínu
.. dlouhá cesta od prototypu k vozům pro zákazníky..­) tzv. neřeší jen výrobní kapacity, ale co a jak budou vyrábět a jestli s exoskeletem dostanou homologaci všude­(to by bylo zajímavé zjistit..kde už to prošlo­) >> tady se řeší každé zaoblení, ochrana chodců, deformační zóny a pak by se měl do provozu pustit takový hranatý tank? ... no nevím nevím jak to dopadne .. a koho budou muset ­"podmáznout­", aby to dostalo štempl ;­)

Odpovědět1  0
- jen spekulace >> faktem je, že Tesla i s dotacemi málem ­"nepřežila­" i přes Roadster­/Sko

- jestli jsem dlouhodobě v mínusu, tak je to na ukončení byznysu a jelikož byl dlouhodobě v mínusu i přes tučné penězovody, tak snad někdo nevěří, že by ta firma neskočila v lepším případě jako sub­-brand někoho většího ... >> mohl by si dovolit prodávat auta tak levně nebýt dotací, kšeftování s emisemi apod.?

- zrušte Euro7, zákazy vjezdů, znevýhodnění ICEV, dotace na elektromobilitu atd. atd. a pak můžeme spekulovat ;­) >> Problém Tesly by nastal, kdyby se narovnalo tržní prostředí ;­)

- Tesla měla dlouhodobé finanční problémy i přes pokřivení tržních mechanismů ­"tečka­" a to i formou dotovaní přes SpaceX >> přímá státní podpora byla Teslou vyčerpaná, ale další je na cestě, takže se toho moc nezměnilo a pak tu máme ty nepřímé, kdy je zvýhodněn zákazník a nebo znevýhodněn výrobce ICEV nebo jeho kupec ;­)

- ohánět se Cybertruckem za a­) to není ani moc kusů b­) ten poplatek je směšně malý + Fully refundable .. ale i na tom poplatku se dá vydělat ­(zhodnotit ­"vklad­") + růst akcií a pak se vratí sice stejný obnos, ale díky inflaci na tom stejně Tesla vydělá :­)
"It­'s that last fact that has sparked off a fury of multiple reservations by rabid Tesla fans, with some prospective owners placing an incredible 300 orders to ensure they­'ll be among the first to secure an early delivery date for their battery­-powered pick­-up truck.­"
Odpovědět1  3
- neduhy >>> mají stále stejné jako před 100 lety ... ten nejzásadnější neduh je cena ­(i Musk to přiznal, že to bylo na ­"zavření­" a to pobírala Tesla dotace a tekly do ní investice­)

- co udělal Tesla rostla z dotací a důvěry investorů a teď díky dotacím funguje dál ..

- ostatní si to mohli dovolit, protože je živil sekundární byznys a měli volné prostředky a v podstatě taky z donucení ­(podmínky na americkém trhu­)

- je těžké spekulovat, když se ICEV uměle prodražují a BEV zvýhodňují a i v současnosti by se to bez pokřivování tržních mechanismů moc nehýbalo ..



Odpovědět2  0
tak bez pokřivení tržních mechanismů by BEV neuspěla stejně jako v mininulosti, protože mají stejné a neřešitelné neduhy ... ano mnoho lidí předpokládalo, že se do toho takovou měrou nebude montovat politik ... když něco uměle ohýváte, tak se těžko odhaduje výsledek ­(to je jak ve sportu .. kolikrát nečekaně vyhraje slabší tým, ale kapřík sem kapřík tam ;­) a bez těch kapříků by Tesla už nebyla .. ­)
Odpovědět1  0
mám to zadara jak z GOGu tak ze Steamu ..asi jen jiné časové rozpětí
Odpovědět0  0
Prodeje nebudou tak vysoké, protože BEV budou drahá, provoz se prodraží, cena energií poroste = značná část lidí se bude snažit, co nejdéle udržet staré ICEV a zbytek se nuceně přesune na hromadnou dopravu a i základní potraviny nepěkně zdraží >> krásné vyhlídky v extrémně zadlužené a vymírající EU ;­)
Odpovědět6  0
jestli to bude fungovat a bude to mít slibovaný výkon, tak jim lidé utrhnou i nohy .. pokud to nebude mít Intel ceny :D
Odpovědět1  0
není to jen o postupném uvolňování bitcoinů, ale za každou transakci se bude platit ­"validátorům­"
Odpovědět0  0
Ehm kolik bilionu se nasypalo do ­(P­)OZE v ramci EU ..a kolik stovek miliard v ramci CR >> prinos minimalni a jeste nespolehlive dodavky energii na ktere doplacime vsichni..
Odpovědět3  0
právě, že nebude :­) Oko není kamera a čip s SW není mozek ..
Odpovědět2  0
Každý si uvědomuje strategickou důležitost tohoto průmyslu.. .:­)
Odpovědět0  0
prostě je to ojeb >> obdoba diesegate, kde zákazník o nic nepřišel a stejně na tom výrobce krvácí i dnes­(víc než kdyby vykoupil vozy za plnou cenu...)
Odpovědět0  0
a­) buď Muskovi konečně došlo, že jen s kamerou to nepůjde
b­) vůbec to nemusí být projekt Tesly, ale nějaké jiné společnosti, která použila Teslu jako ­"dopravní­" prostředek pro svůj ­"lidar­"
c­) nemusí jít ani o lidar :D
d­) může jít klidně o doučovací hodiny pro kamerový autonomní systém, aby lépe pochopil, co zachytávají kamery a lidar nebyl potřeba

btw co je na tom logu?
Odpovědět0  1
i edge normálně používám a dle mého OK, ale pořád je to chromium :­)
Odpovědět2  0
"spíše to, co pustí sám uživatel svou chybou, než to, co by pustil samotný OS​­"
nj ale to platí i pro ostatní OS
Odpovědět4  0
tvrdí ten, co tu píše nesmysly typu ­" no že má čistě elektrické auto, to nemá žádná automobilka.­" :D :D dobré je zamést si před vlastním prahem ;­)

No a teď v čem nemám pravdu? Když už jsem ten mimoň.
Odpovědět0  0
"no že má čistě elektrické auto, to nemá žádná automobilka.­"

nemáte pravdu + zaspal jste dobu a navíc už pěkných pár dekád musí automobilky vyrábět bezemisní vozidla ­(xEV­), protože jim to ukládá zákon a teď to jen modernizovali a rozjeli ve velkém...

Jednoduše protože jsou BEV drahá a nenabízí to co ICEV, že jsou politické tlaky, které pokřivují tržní prostředí a automobilky se musí přizpůsobit, tak to už je jiná .. Tesla se ­"vychcaně­" přicucla na dotace a díky tomu vyrostla ..a ano to samé mohli udělat ostatní ..

Píšu o tom, že například Ionic má na palubě zásuvku až s 3,6kW a mohu tím klidně nabít i tu Teslu a nebo si vařit čaj atd. :­)

Co nechápu? :D Kdo nevěřil, když taková auta existovala dávno před Teslou ?

Pořád jsem se nedozvěděl, co tak kruciálního má Tesla navíc, aby získala nějakou rozhodující převahu? :D fakt nemáte odpověď ? nestojí polovinu, nedojede dvakrát tolik, nedobíjí se několikrát rychleji atd. atd., tak odpoví mi konečně někdo :D :D
Odpovědět2  0