reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od asip80 (3)
Ježiš další rozumbrada, co nevi a ani u toho nebyl, ale dela zavery.btw Fantomove brzdeni ci jine zasahy do rizeni jsou znamym problemem..
Odpovědět4  0
ta představa, že kondom bude při sexu promítat reklamu třeba na antikoncepci nebo anitmykotika :D
Odpovědět2  1
Ve Volvech jsem jezdil ­(EX90 samozřejmě ne­) a Audi je prostě lepší. Navíc koncern sám o sobě nemá zrovna přívětivou cenotvorbu ve srovnání s konkurencí, což vidíme i u Škodovek >> btw pořád to srovnáváte s poměrně starým vozem vs. auto, které ještě není v prodeji >> kolik by vážilo takové BEV v té době se stejnými užitnými parametry?

Proboha jaká ostuda, když mi za příplatek nabídne výbavu, které to Volvo nesahá ani po kotníky...ano v praxi nebude výrazný rozdíl ­(pokud nebude vlastník nějaký maniak, který dokáže vůz vytěžit na 100%­), ale to nic nemění na tom, že Audi za ten příplatek nabízí opravdový a drahý nadstandard...

Nevím, co bude za příplatek a co bude v základu, protože konfigurátor EX90 jsem neviděl a sami tvrdí, že ze začátku bude nabídka osekaná­(ani jsem si nevšim, že se u Volva samostnatně natačí kola přední a zadní nápravy­) + Audi umožňuje za příplatek takovou konfiguraci, že se o tom Volvu může jen zdát a asi to tak zůstane pokud to za rok za dva nezmění, takže se není čemu divit, že je Audi dražší, když nabídné o vesmír lepší volitelnou výbavu a ano za ty speciality si nechá pořádně zaplatit, ale kdo to nevyžaduje si koupí Audi v ­"základu­" s váhou kolem 2,2 až 2,3 tuny pod 3 miliony a pořád to bude lepší jak to Volvo..

řeší se dynamika, tak se vším všudy .. akcelerace na rovince není komplexní hodnocení dynamiky vozu, ale jak se celkově chová v celém spektru za jakékoliv situace.. a to prostě váha i celkově elektrický pohon ovlivňuje hodně i přes všechny asistenty a inteligentní podvozky .. vy si opět vyzobáváte, co se vám hodí ..

No vidíte a vše co jste vyjmenoval, tak v tom je lepší Audi :­)


Stejný problém tomu přisuzujete vy ;­)
Odpovědět1  1
zase ten papírový drak :­)

Kde se dá Volvo EX90 objednat v jakékoliv konfiguraci? Vždyť sami na své, webu zmiňují, že se to může ještě měnit­(aspoň tak chápu slovo předběžné­) a ze začátku boudou prodávat jen ­"380­".. btw bude se prodávat za cca 3 miliony a tam by byla trochu ostuda mít jen ­"holobyt­" a vše si připlácet ...

- jak proboha můžete vědět jakou má těžké BEV dynamiku? Kolik jste s ním najel?
Prohoba už se ­"vyserte­" na papírové draky. Ano při akceleraci na rovince to bude zajisté super, ale všude jinde dostane díky vysoké váze pravděpodobně na prdel. Docela jasný důkaz je S plaid, který na okruhu dostává na prdel od výrazně slabších ICEV. Na papíře má S Plaid naprosto bombastické parametry, ale v reálu to vypadá jinak..

- kde řeším jeden parametr? Ve více v užítných parametrech je vždy lepší, takže jestli ujedu dál, utáhnu víc, doplním energii rychleji atd., tak je to prostě lepší ... Co chcete řešit? Budu se opakovat ­(vy si vždy nějak vytěsníte, co se vám nehodí­), že s tím lehčím vozem odtáhnu legálně i těžší bržděný přívěs s pouhým ­"B­" bez rozšíření B96 a s je ten rozdíl ještě větší ..vždyť to Volvo je těžší jak ohromný Dodge RAM s obřím motorem..
Odpovědět1  1
mělo by to být jednotné v rámci EU ­(Němci to měli ještě volnější a museli se podřídit­)

4250 kg platí plošně všude ­(auto až 3,5 +0,75 přívěs nebo lehčí auto, ale nad 0,75 t nesmí celková váha přesáhnout 3,5 tuny­)
Odpovědět0  0
- zmiňuji, co sami uvádí v technických specifikacích pod čarou a vzhledem k tomu, že dané auto nejde ještě na trh, tak to je možná ten důvod, proč uvádí jakýsi průměr pro všechny konfigurace..

- jde o to, že legálně můžete táhnout s lehčím autem více i bez B96 či B+E a vyšší, že se na to někdo upíná jak touncí, tak to už je jiná :­)

- s tímto BEV nemůže s ­"B­" tahat víc jak 750 kg a s lepší Audinou cca 1,2 tuny s obyčejnou B96 je ten rozdíl ještě markatnější, kdo potřebuje víc, tak si automaticky dělá B+E nebo vyšší ;­) >> případně se dělají výrazně lehčí BEV, kde se dá táhnout i se základním ­"B­" např. větší obytný přívěs s limitem soupravy do 3,5 tuny ..to nejde ani s tou Audinou bez B96­/B+E a vyšší

- víte 1+1 jsou 2 a když má vůz až o 1300 kg větší kapacitu tažného + je rychlejší o 70 km­/h atd., tak je prostě lepší :D Nechápu, co na tom chcete pořád okecávat :D

- to byla váha pro ­"TOP­" produkt­/vlajku s ­"brutálním­" pohonem a současný TOP se motá kolem 2,2­-2,3 tuny ..

Odpovědět0  1
Nebudu řešit, že se opět vybralo to nějvětší ­"monstrum­", kdy je i menší diesel sám o sobě výrazně těžší jak elektromotory a že běžná váha se pohybuje o cca 400 kg níže
Za zmínku stojí, že Volvo uvádí pohotovostní hmotnost v závislosti na výbavě a Audi k tomu přidává váhu paliva, řidiče, zavazadel .. a jako bonus může mít až 3500 kg tažné a výrazně vyšší maximální rychlost ­(taky elektronicky omezenou­) ;­)

Zase jsme u těch papírových draků­(jmenovitý výkon­) a stále byla i ta nejmonstrónější Audina lehčí ;­)

Btw Volvo pravděpodobně uvádí u váhy nějakou střední hodnoty v závislosti na výbavě, takže se dá předpokládat, že nejvýkonější verze TMP­-EE bude ještě těžší než těch 2818 kg
Odpovědět3  0
- subjektivně je docela hezké ­- kontroverzní je akorát ten naleštěný čumák, který mi přijde nepraktický ­(tohle udržet aspoň trochu v pohledném stavu nebude sranda :D ­)
- sice se asi chlubí nejvyšší výbavou­(logicky­), ale ten interiér je naprosto v pohodě se vším všudy ...prostě taková MPV­-limuzína pro prachaté rodinky :­)
Odpovědět2  0
Ten by skoncil maximalne ve vypolstrovane cele nacpany prasky, protoze tohle nemuze vytvorit clovek pri smylech..
Odpovědět2  0
zrovna tohle je hodně subjektivní ..milonu se to může líbit, milionu se to zase nelíbí a milon si řekne, že to není špatné..
Odpovědět1  0
ano zbohatlík by více plnil kasu při zachování stejného standardu a ostatní by se chovali více ekologicky
Odpovědět0  0
např. flotilové emise a jiné povinné prvky velmi prodražují malé auta a naopak nejsou tak přísné s roustoucí váhou vozidla = cenový rozdíl mezi ekologičtějším malým prdítkem a SUV je menší a člověk si pak raději připlatí za větší ­(mám koupit menší prdítko za draho a nebo o trochu dráž velkou káru­)

- 2­-2,5 tuny přesáhne buď jen prémiový vůz a nebo velká užitková kráva, kde to má opodstatnění, ale střední třída ICEV se zdaleka přes dvě tuny nedostane

Samozřejmě je to nesmyslné a všechny OA nad 1,5 tuny bych klidně extra zdanil a vozy nad 2 tuny klidně 2x tolik..
Odpovědět2  0
takže když svou činností poškodí xx lidí ­(někdy vč. lidských obětí­) a zároveň se zajistí na xx životů, tak doživotní zbavení možnosti vykonávat danou funkci není zrovna adekvátní ...leda to doplnit doživotním vězením a zabavením majetků :D

Vyloučit omyl nelze se 100% jistotou, i kdyby se dotyčný přiznal­(třeba někoho kryje apod.­)

Mohl by si na sebe vydělávat a pokud by nechtěl, tak jem základní potřeby a šmitec ..
Odpovědět0  0
- koukám sebereflexe nula bodů :D

- A zase jsme skončili u toho papíru :D
Tak Mach­-E míří trochu jinam a i tak má lepší interiér, vyšší komfort vč, odhlučnění a FORD celkově ty podvozky umí .. to si chce to těch aut aspoň sednout, ale i tak bych Y­/X+ E namixoval dohromady ..

- Pořád tam cpete maximální papírový výkon, ale o tom nepíšu. Když očekávám nějaké standardní chování a ono se to nepředvídatelně standardně nezachová, tak to může vyústit ve velmi nebezpečnou situaci .. .. pořád mi podsouváte vaše podivné konstrukty :D

- to vypínání mělo pousloužit k tomu, abyste pochopil jak se chová opravdu silný vůz, když se mu snažíte ­"nadávkovat­" maximální výkon aniž by do toho někdo hodil vidle ­(v podstatě obdoba FPS lock dle Hz­) ;­) ano nevíte a je to vidět :D
Odpovědět0  0
". Celou kritiku TM3 jste založil na nízkém trvalém výkonu, neboli omezování max. výkonu ...­"
lžete!
"Tak BMW má úplně jinde jizdní vlastnosti, podvozek, interiér, odhlučnění, tažné a v TM3 se navíc cítím jak sardinka ​­(cca podobné jedničkové verzi BMW ​­- trochu lepší​­) ­"
"Jenže i ty obvykle nabídnou ​­"poctivější​­" a komfortnější vůz. ­"
"Vezmu to z druhé strany. Jaký dojezd a za jakou cenu by nabízela Tesla svůj vůz, kdyby nabízela obdobný komfort, kvalitu zpracování, velikost atd. jako konkurence.­"

- k omezování pravé dochází, i když nevyužíváte maximum .. a vy jste ten, který se točí na papírovém maximu a obhajuje na jeho základě cenu vozu..

- u TM3 jsem jasně uvedl, že se jedná o extrém, takže zase nevím o čem točíte :D

- problém s omezováním je právě ten, že k němu dochází a tím pádem může dojít k velmi nebezpečné situaci např. při tom vašem předjíždění, protože očekáváte nějaké standardní chování vozu a on vám prostě nedodá dostatečný výkon, který je závislý na více faktorech a může se odvíjet i od stavu baterie při naprosto poklidné jízdě = žádný extrémní styl jízdy

- vy jste prostě začal zrovnávat neporovnatelné a ještě mi lživě podsouváte své konstrukty a to od vás není hezké
Odpovědět0  0
- v tom případě je lepší svobodný přístup k informacím, transparentnost a minimum cenzury

- a v tom je ten problém, že ideální to ­"nikdy­" nebude a proto bych byl velmi opatrný při zavádění totalitních praktik..

- a to je ten důvod proč být ohledně cenzury velmi opatrný ..nechceme se vrátit do středověku, kde se za pravdu a nové poznání umíralo a pravda se kolikrát ukázal po mnoha staletích ;­)

btw obzvlᡚt v dobách, kdy i Státy­/EU vynakládají nemalé prostředky na vytváření a šíření své ­"pravdy­" k obrazu svémua a utajování informací ;­) ..i když ona je pravda stejně každému šumák, když vidím ty diskuze a že dnes po Snowdenovi či Assangovi nikdo ani neštěnkne a lidé je ani neznají ..
Odpovědět1  0
- psát pravdu = shazování BEV? :D

- opět dokazujete, že nejste praktik. Zkuste si vzít něco opravdu silného a deaktivujte všechny asistenty­(pokud to půjde­) a využijte maximální možný výkon a velkou pravděpodobností skončíte jak zmačkaná plechovka nebo ve škarpě a i s aktivními asistenty­/omezovačí se málokdy jezdí na ­"kickdown­"

- na dálnici jsou běžně flegmatici, kterým je jto jedno a klidně vám neuhnou a jedou si svých 110 km­/h a nebo v lepším případě se táhnou 90 km­/h za kamionem a pak vám to tam bez blinkru střihnou před čumák, protože si najednou po 1­/4 hodně uvědomí, že loudání už je nebaví :­) .. jako kdyby to fungovalo, tak jak popisujete, tak by byl svět hned hezčí, ale to je spíše rarita na našich dálnících..

- ale jízda není jen o šlapání na plyn, ale mj. i šlapání na brzdy a ano tak jak to prezentujete není běžné ;­)

- kde jste vzal to, že ­"běžné­" BEV mají jmenovitý výkon 65 kW?

- nejsem ten, co tu srovnával cenovou nabídku na základě papírových draků, takže vysvětlení dlužíte spíše sám sobě ;­)

- kde jsem otočil a kde tvrdím, že je TM3 blbé auto? Když jsem stále konzistentní ve svých postojích? Prostě vy se snažíte vzbudit dojem, že se dá vůz hodnotit pouze na základě papírových parametrů a od toho odvíjet i cenotvorbu, ale tak to prostě nefunguje.
ano když nedá těch 65 kW trvale, tak reálně to bude o dost méně .. k tomu si přičtěme proměnné jako je počasí a zátěž a ani těch 65 kW nemusí vždy stačit .. a jsme zase u toho, že se spoláháte na to, že je spoleh na papírové parametry a nepřipouštíte si jinou možnost :­)
Odpovědět0  0
ten odkaz je přesně jedna z věcí o které jsem hovořil. Selektivní výběr nepohodlných a i kdyby lhali 100x, tak tam chybý další stovky lidí, kteří svobodně lžou a nikdo se do nich neopírá ;­) >> velmi nebezpečný takový přístup ...

Takže necchete, ale zároveň chcete, protože nějaká autorita něco tvrdí a kdo bude kontrolovat danou autoritu, kontrolu, kontrolu kontroly atd. a nakonec se stejně ukáže, že pravdu měl např. před dekádou ten, co tenkrát podle ­"autority­" lhal ... to opravdu chcete? ... no tak to dobrou chuť

Pravdy exituje vždy, ale jen jste ji třeba nepoznal .. Američaní tvrdí, že prospěšná je i atomová bomba, kterou shodili a teď babo raď ;­)
Odpovědět2  0
Jak to rozlišíte a kdo bude ta autorita, která řekne ­"tohle je fakt­", i když to fakt nemusí být, tak se tím bude muset daná instituce řídit. Nebo jak si to vlastně představujete? Např. i během Covidu se ukázalo, že spousta ­"faktů­" byla ve výsledku lež, ale ukázalo se to s celkem velkým skluzem.. Tohle mi zavání obdobím totality, které jsme tu měli cca 40 let a nerad bych se k tomu vracel ..
Odpovědět1  0
- taky v této cenové hladině exituje více modelů různých značek, takže je celkem logické, že ty prodeje nebudou takové a navíc v této cenové hladině jsou BEV spíš znouze cnost, takže kdo na to má, tak si obvykle připlatí, ale to nemění nic na tom, že jen hloupě kličkujete :D

- lepší je lepší, takže co chcete okecávat? Když je lepší na papíře, tak je cena adekvátní daným parametrům, ale když je lepší v reálu, tak už to neplatí? Tuhle vaši logiku prostě nemohu akceptovat. To je jako s některým HW.. na papíře super a pak se při testech zjistí, že to má problém po SW­/FW stráne a dokonce i problematický HW, ale na papíře super a pak se něktěří uživatelé nestačí divit, když narazí na limit..

- kde shazuji celé auto? Prostě je horší a nelze podle papírových parametrů odvozovat cenovou ­"výhodnost­" ve srovnání s konkurencí, když v praxi ten papírový drak po vypuštění vypadá v reálu jinak ...

- jasně jsem napsal, že trvalý výkon je díky malé kapacitě v podstatě obvykle nepodstatný, což je další z mhoha mínusú ;­)
btw které BEV má trvalý výkon 65 kW to by bylo na ­"běžné­" BEV docela hodně ..obvykle je to o dost méně

- kdo sešlapává pedál na podlahu? Je to běžné? Ne není a stejně to nedovolí omezovač, asistenti .. to by bylo kvanta bouraček, kdyby tam pustil plný výkon např. při najíždění na dálnici ... chápu, že nejste moc velký praktik

- mě je jedno, co si tam domýšlíte, ale jen vám sděluji to, čím argumentují BEVkaři, kteří mají naježděno desítky tisíc km ročně .. veškeré negativa s nutnou ­"odstávkou­" vozu řeší delší pauzou a obvykle ji spojují s občestvením ­(jídlo, pití­)



Odpovědět0  0
když přežila je asi čas budoucí :D ...ale no tak

- když i s dotacemi to chtěl zabalit­(v podstatě aktivně hledal cestu­), tak bez dotací by se dělo asi co .. tohle není potřeba nijak okecávat

zbytek jsme probírali výš ..
Odpovědět1  1
uplně jendoduše, když je to bez určení času, tak je to vždy současná vláda ... nemůže být něco vaše, co už není a nebo nevlastníte atd.

vlastníte např. auto = naše auto, prodali jste auto = auto byválo naše, ale už naše není ;­)
Odpovědět2  0
SS trpí obvykle na nižší teploty, ale je to další z mnoha nenaplněných příslibů a jsem zvědav jakou cestu si vyberou, aby s křemíkem dosáhli rozumného počtu cyklů­/cena za 1 kWh
Odpovědět0  0
dojdou argumenty, tak jediné řešení problému = stěhování :D už jste s tím trapní ­(vy a vám podobní­) :­)

Jinak kognitivní funkce asi nemáte v pořádku, protože volá po svobodě a vy po nesvobodách. Váš výklad svoboda = jeho diktatura.

Prostě vy jste zastáncem šíření ideologických lží, ale nepříjemná pravda i lež, už by se měla cenzurovat :­)
Odpovědět3  1
- a?
a­) Zase jsem u toho vyzobávání toho, co se vám zrovna hodí do krámu! TM3 je taky nejhorší BEV? To může být tolik nejhorších BEV? :D
b­) nic to nemění na tom, že se nejedná o extrém a navíc Leaf nemá zanedbatelné prodeje ¨

- rozdíl tam pravděpodobně bude, ale jen malý ­(už jen kvůli tomu, že nabízí velmi podobné parametry, ale Y je výrazně těžší­) >> jmenovitý výkon v podstatě není ani potřeba uvádět, protože kapacita baterie je tak malá a dobíjení tak pomalé, že i v momentě překročení se člověk málokdy dostane na limit a o to smutnější je, že i u takhle drahých vozů se člověk dostane přes limit maixmálního výstupu kw­/hodina, který se obvykle uvádí..

- zřídkávé ≠ neproveditelné + stačí nějaký ­"nestandard­" ­(počasí, terén, zátěž­) a na limity se dosáhne raz dva a nemusí jít ani o jízdu 200 km­/h, což občas jezdím i v ČR

- propastný rozdíl je v tom, že jiné vozy jsou lépe dimenzované na poskytnutí vyššího jmenovitého výkonu a to něco stojí, takže srovnávat papírové draky, když je celkově konstrukce horší a ohánět se cenou, tak to chce koule ;­)

- věřte, že těch 200+ kW nedosáhnete v běžném provozu­(není řeč o peaku či při 0 otáčkách, což je stejně regulované ­) a navíc kdyby ano, tak tu bude bouraček jak naseto :D

- to se zeptejte jich ;­) Nevím proč musíme čekat desítky minut a ještě to považovat za normální ­(někdy kvůli dojezdové vzdálenosti, někdy kvůli tomu, že je plno atd.­) a proč to ostatní považují za výhodu, taky netuším, kdybych si měl pokaždé dát kafe nebo jídlo, tak budu za chvilku bez peněz a ještě morbidně obézní ..prostě se to děje a berte to jako fakt >> musí se více podřídit chca nechca ;­) ... neříkám, že je to špatně, ale je to regrese a 5­-10 MW nabíjení OA nebude nikdy ­(aspoň doufám, protože si to neumím ani představit­) a swapovací stanice taky nebude nic masového­(taky zbožné přání, protože by to byla v potřebném měřítku šílenost­)

- ano s ICEV se jezdí svobodněji ­(nemusí se přemýšlet­/plánovat­/šetřit­), prostě slouží .. kdyby někdo vyrobil xEV, který ujede aspoň vyšší desítky tisíc km bez nutnosti dobíjet­/měnit zdroj energie, tak to by se dalo považovat za ohromný pokrok, ale takhle se děje jen to, že se silou tlačí něco, co prohrálo souboj před 100 lety a přitom to má fakticky stejné neduhy i přednosti..
Odpovědět0  0
Takže se zbytkem souhlasíte. :D

"S výjimkou extrémní jízdy­"

- zase nepravda a nadržování BEV. Jelikož mám hojné zkušenosti např. s Leafem, tak i při naprosto poklidné jízdě pod limit na spotřebu ­(tedy žádný extrém­) se dá velice snadno dostat na limity.. Pokud považujete za exrtrém jízdu v BEV, tak to potom vrhá na celou debatu jiné světlo :D :D
Druhý příklad je trochu extrém, protože i u TM3 jsem zažil varování a to jen při pár minutovém projíždění serpentýn svižnějším tempem, takže pohon taky poddimenzováný více než je zdrávo. Hlavní je, že papír snese vše.. a co jsem slyšel­/četl­/shlédl, tak TMS je na tom prý ještě výrazně hůř

- navíc jsme tu řešili rozdíly mezi vozidly a jejich cenovou paritu a tohle jeden z několika pádných důvodů, kdy na papíře to vypadá dobře, ale v reálu je to bída a když mi někdo nabídne super auto na papíře, ale utáhne jen např. tunu a druhé BEV 1,6 tuny za podobný peníz, tak už mám tucha, že bude mít lépe dimenzovaný pohon s udržitelným vyšším jmenovitým výkonem..

"ale je blbost to kvůli tomu shazovat, kde to jen jde­"
-ale to není jen tohle, ale vícero věci, že si vyzobnete jednu věc z mnoha a stavíte na tom své konstrukty, tak to už je váš problém a podobné vyzobávání používají fandové a zase jsme skončili u toho, že se obhajuje horší tím, že lepší není potřeba, tak tomu říkám pokrok :D Takže když se tu vytahují papírové koníky, tak je to vlastně super, protože na papíře vypadá BEV úžasně, ale když se vytáhne reálný jmenovitý výkon, který vrhá na BEV stín, tak je to zase špatně ...

- btw když se pořeší i věci okolo, měniče, baterie, brzdy atd., tak tohle vypadá nadějně https:­/­/www.mahle.com­/en­/news­-and­-press­/press­-releases­/mahle­-develops­-the­-most­-durable­-electric­-motor­-91264

"Pokud jde o trvalý výkon, tak ten není pro naprostou většinu lidí problém. ­"
- tak a jsme u toho, že pro většině lidí by stačil maximální výkon cca 40­-80 kW, takže stovky kW jsou naprosto nepotřebné a není důvod je řešit ani na základě výkonu řešit cenu, tak to je dobré vědět, že už to není relevantní argument ;­)

"Vím o lidech, kteří v EV nalítají 50​­-70 tisíc km ročně přes celou republiku a nemají s nabíjením vůbec žádný problém. Jen s tím nejezdí jako s ICE, což ale neznamená, že jsou otroky BEV. ­"

znám lidi, kteří tvrdí, že nalítají více i méně km jak 50­-70 tisíc a to i s horšími vozy­(např. s menší baterií­) jak Tesla a ano tvrdí, že je to nijak neomezuje, ale pak ty kecy ­"mezi­" řádky, že není problém se někde zastavit max. na pár desítek minut, dobít atd. v podstatě se sami přiznávají, že se stali ­"otroky­" BEV a ani si to neuvědomují.. respektive museli kvůli BEV změnit radikálně svoje návyky a více ­"přemýšlet­/plánovat­"



Odpovědět0  0
- takže opět klička :D

- takže např. FORD T byl dotovaný? :D aha

- hodně :­)

- a neveze? Však by bez nich nebyla ..rozhodně ne v této podobě ..
Odpovědět1  1
a co mi je do příjmů někaké firmy, když se řeší, že obdržela nějaký balík z veřejných financí, tak bych rád veděl jednu drobnost a to jakou měrou na ten balík příspěla ;­)

to možná děláte vy :­) že Tesla přežila krické období a došla do dnešního stavu a to hlavně díky dotacím snad nelze rozporovat. Troufnu si taky tvrdit, že byznys Fordu v globálu nasypal do ­"státní­" kasy řádově více prostředků jak Tesla motors ;­) ..pořád nechápete ten rozdíl?

Přibližně jsem vám vyčetl kolik jen v USA dostala Tesla vy se pořád točíte na jednom plivanci do moře, když ani nemáme spočítán reálný přínos­/výnos atd.

Jste si jistý, že už si pro více nesáhne a není to jeden z důvodů proč se teď soustředí více na další produkci v USA? Navíc dotace pobírá skoro po celém světě, takže pořád je nesmysl tvrdit, že jsou pro ní bezvýznamné

Takže když např. napíšu, že bez dotací by Tesla pravděpodobně už nebyla­(rozhodně ne v této podobě a formě­), tak vyčítám dotace jen Tesle? Pokud se někdo podívá do historie mých příspěvků, tak celkem pravidelně rozporuji všechny dotace, které elektromobilita polyká nezávisle na značce ;­)
Odpovědět0  1
Jenže i ty obvykle nabídnou ­"poctivější­" a komfortnější vůz. Chápu, že koníky na papíře vypadají dobře, ale troufnu si tvrdit, že v momentě kdy má vůz např. lepší tažné zařízení ­(vyjímky se v prémiovém segmentu najdou­), tak má automaticky i vyšší jmenovitý výkon a nejen ten maximální papírový, který pro uvedení v papírech nevažaduje tak přísné testy

Vezmu to z druhé strany. Jaký dojezd a za jakou cenu by nabízela Tesla svůj vůz, kdyby nabízela obdobný komfort, kvalitu zpracování, velikost atd. jako konkurence. Ano při měření papírových draků vše vypadá dobře, ale realita je trochu jinde ;­)

Chtěl byste např. na dlouhé cesty jezdit vykuchaným závodním speciálem a nebo jezdit ­"usedlejším­" vozem, který vám pokryje vaše potřeby a zároveň nabídne velmi dobrý komfort? Kde je ta limitní hranice výkonu kW­/váha? Osobně to mám na cca 1kW na cca 12 kg váhy a posádka bude obracet obsahy žaludků, ale vím, že bohatě stačí méně a hlavně např. ICEV nabízí obvykle mnohem vyšší jmenovitý výkon jak BEV, takže je opravdu záruka toho, že ho poskytne dlouhodobě skoro kdykoliv za jakékoliv situace od 0 do 100% naplnění nádrže
Odpovědět0  0
Tvoří 87% příjmů koho? Státu? Těžko ;­)

Taky to není jediný rozdíl ..

takže na jedné straně dotovaná elektromobilita, kdy se na jeden vůz obvykle doplácí­(BEV­) z veřejných zdrojů a na druhé násobně více prodejů­(ICEV­), které nejsou pobízené do záporu a plní kasu >> ano to opravdu neodpovídá ;­)

dobrá zkusím to jinak např. na ČR, kde je daň za 10 kWh elektřiny 0 až cca 30 haléřů dle sazby >> snad vám dochází rozdíl ve zdanění a pak si zkuste vymodelovat kolik odvedete majitel BEV a kolik majitel ICEV při cca stejné ujeté vzdálenosti. Hádám, že to samé by se dalo aplikovat na USA, kde nebudou moc velké rozdíly odhadem max cca 2x násobek našeho zdanění 60­-80 háleřů­/10 kWh a nebo ­"pár­" procent ­(tam se to liší Stát od Státu­) > velice snadno by se dal vyčístlit rozdíl při současném zdanění rozdíl ve výnosech a v podstatě by byl naprosto bezvýznamný v neprospěch BEV ;­)

ano za určitých okolností se daň neplatí ­(pardon, vyjímky ze zákona atd.­)

Tvrdím někde, že ostatní nějakým způsobem neprofitují z nějaké formy dotací?

Odpovědět0  1
Tak BMW má úplně jinde jizdní vlastnosti, podvozek, interiér, odhlučnění, tažné a v TM3 se navíc cítím jak sardinka ­(cca podobné jedničkové verzi BMW ­- trochu lepší­)

Prostě papír snese vše a je lepší si dané vozy projet a nesrovnávat jen na papíře ;­)
Odpovědět0  0
Co se mi to snažíte podsouvat :D Ne nejsem a nevidím důvod Teslu nenávidět. Zase jste nějak vypustil ten začátek ­"jen?­" ;­) a opravdu musím u článku o Tesle např. zmiňovat Mošeše, aby to vyhovovalo všem, že jsem se vyjařil dostatečně komplexně :D

-Tesla nevyrábí jen auta ;­)
- více zaměstnanců = více odvodů
- více prodaných aut = více zaplacených daní z prodeje + více daní z provozu
- kolik se vybere jen na palivech v USA cca 1,2+ bilionu korun? kolik vynáší provoz EV?
- Tesla za posledních cca 8 let dostala více jak $300 mil.­(bez Federálních půjček, záruk atd.­) a víc jak 6x tolik lokálních dotací...a mění to něco na mém tvrzení?


Odpovědět0  1
nižší daně, fiktivní základ, tajekty, moasty, registrační poplatek, nabíjení bez DPH, u hybridů se bude omezovat podpora, dotace na výstavbu infrastruktury i pro bytové domy atd. atd. .. takže na jedné straně zvýhodňují elektromobilitu a na druhé straně brutálně šlapou po jiných konceptech pohonu a od roku 2023 už mají odklepnutý další balíček dotací a změn, takže možná si to uvědomují, ale zatím šlapou hlavně po fosilech ;­)

btw cca 1­/2 uvažuje o koupi pouze v případě, že budou dotované a drtivá většina uvádí, že jsou BEV příliš drahé

Průser opravdu začne, až příjde utlumování dotačních programů, tak elektromobilita bude nepěkně drahá sranda a skokový nárůst cen elektromobilů a TOC lidé ponesou velmi nelibě..
Odpovědět0  0
"ale idioti se dělají jen z majitelů Tesly­"

jen? :D Nikdo je z nich dělat nemusí oni si dost často svým fanatismem vystačí sami ;­)

Tesla automotive divize má mnohonásobně méně zaměstnanců jak ostatní velcí výrobci a taky toho méně vyprodukuje ..nižší přímá dotace má tedy svou logiku ­(pokud neznáme přesné podmínky­). Navíc toky financí se netýkají jen přímých dotací a prakticky jsem si jist, že celosvětově více na daních odvedou právě velké koncerny a uživatelé jejich produktů ..
Odpovědět0  1
Všeobecně se řeší elektromobilita i dotace a je celkem logické, že pod článkem kde se probírá Tesla, tak se budou řešit dotace pro Teslu.

Faktem je, že i Musk to chtěl zabalit = bez dotací by k tomu s velkou pravděpodobností došlo mnohem dřív. U velkých koncernů, které mají obří příjmy z prodeje ostatních vozů­/služeb to už platit úplně nemusí, protože si na to v podstatě vydělají a mohou tak lépe optimalizovat daňe.. Navíc jejich přístup je dosti vlažný­/rozvážný a pořádně se do toho začínají opírat až v poslední době a už jsou schopni nabídnout v mnoha ohledech pokrokovější vozy jak Tesla, která si nechává ujet vlak a pokud nepřijde s nějakou překvapivou technologií, tak její obliba bude klesat. ­(hádám, že zlomová bude její budoucí baterie, která to rozsekne a posune ji do výšin a nebo postupně z hypu do šedivého průměru s pár speciály typu cybertruck apod.­)

Faktem je, že nebýt dotované infrastruktury a jiných dotací­/pobídek + znevýhodňování ICEV, tak by pravděpodbně nebyl o BEV takový zájem, ať jde o jakoukoliv značku. Úplně jednoduše by došlo k nasycení trhu mnohem rychleji..
Odpovědět2  4
i na elektro? ;­)
Odpovědět0  0
Takže malé nanic­-auto za cca milion :­) Super info :D
Odpovědět3  6
samozřejmě že ano, protože díky nim je i lepší zázemí pro provoz BEV = mj. máme tu v podstatě celesvětovou podporu výstavby infrastruktury, přímou i nepřímou podporu na nákup a provoz BEV a jiné daňové úlevy atd. atd. a z druhé strany zákazy, omezování, zdražování atd. ICEV

Vážně to nemá vliv na rozhodování zákazníků?

Samozřejmě Tesla nedostává jen na výstavbu fabrik, ale mnoho dalších dotačních ­"balíčků­" a týká se to i jiných Muskových projektů mj.

- daňové úlevy
- podpora zaměstnanosti
- výhodné úvěry
- zelené kredity
atd. atd.

Vypsat vše z čeho Tesla kdy profitovala a pomohlo ji přežít a vyrůst , tak to by vydalo na pěkně dlouhý článek ­(možná inspirace­) ;­)


BTW taky bych rád věděl, kdo pak bude platit provoz a údržbu infrastruktury? Bude to stejné i v budoucnu, že se to bude platit z peněz náš všech?
Odpovědět2  0
tak federální dotace nejsou jediné a navíc jsou tu ještě velmi výrazné dotace na výstavbu nových fabrik na území USA ;­)


Subjektivně mnohem nadějněji vypadají šance korejců. ­(možná i samotná ­"drahá­" ŠKODA kdyby dostala volnější ruku)
Odpovědět0  0
mj i za tím svetrem je lidské utrpení
Odpovědět0  0
"On ale realne jinou moznost nemel.­"
Budeš to samé tvrdit o Putinovi? Havel byl nesvéprávný, že neměl na výběr a netrval na vyhlášení referenda?

" kde si Slovaci vybrali svoji samostatnou cestu. ­"
Na tuhle pitomost si přišel jak, když neproběhlo referendum?

Ne nedopadlo a cucáš si to jen z prstu. BTW kolik let svého života jsi strávil na slovenku před i po rozdělení?
Odpovědět1  1
problém mají jen s Hi­-tech výpočetní technikou a na tohle není potřeba nic extra a dokážou to vyrobit sami.. bude to trvat, bude to ze začátku dražší, ale je to zvládnutelné ..
Odpovědět3  1
Co jsi mimo urazek predvedl pane inteligent?
Odpovědět2  2
Na NS2 a na pripadne zucastnene zapadni firmy USA uvalilo sankce
Odpovědět2  0
motiv mohlo mít Polsko, Ukrajina, Rusko, USA atd. + pár pošahanců z přesvědčení ..jako nejsou nic světoborného HIMARSy, tak ani poškození potrubí v této hloubce není zas tolik nedostupné a to i soukromým subjektům ..
Odpovědět4  0
Máme nějaké konkrétní důkazy ­(vyjádření Bidena a ekonomická výhodnost takového kroku není přímý důkaz­)?
Odpovědět5  0
pravděpodobně JE ..nic lepšího,čistějšího se stabilními dodávkami 24­/7 zatím nemáme a dlouho mít nebudeme ...
Odpovědět3  0
ukažte mi 100% soběstačný rodinný dům za rozumný peníz, který funguje jen na OZE ­(FVE, VtE, MVE­) .. jj ta virtuální baterie to je taky sranda = dům není plně soběstačný
Odpovědět0  0
Prvně se bavíme o tom, že banky pokrývají celé spektrum služeb­/produktů v ohromných objemech s určitou energetickou náročností vs. BTC a neřešíme poplatky za extra služby ­(poplatky jsou mimochodem i u BTC­). >> trochu jsem googlil a jen VISA měla před lety 1700 transakcí za SEKUNDU! a to je jen zlomek všeho, co Banky ­"obsluhují­" obvykle v reálném čase s minimální prodlevou ať na přímo nebo přes prostředníka ..

1. Změnte banku = nikdo vás nenutí být u VUB a nechat se okrádat ;­)
2. když budu potřebovat stejný papírový výpis ohledně BTC, tak jak se k němu dostanu, kdo mi ho udělá a za kolik?


Kde to neuznávají a nestačí elektronický výpis, který je obvykle i na vlastní žádost zdrama a chtějí výhradně papír od banky a nestačí jim potvrzení od zaměstnavatele apod.?

Kolik zaplatíte jinde za každou načatou hodinu práce, i kdyby to bylo za 5 minut hotové?
Odpovědět1  0
co jsem viděl já, tak tam řešili energetickou náročnost transakce BTC vs. BANKA ...

No při obchodování s BTC nikdo nic z nikoho nevydřel­(někdo tam ty ­"dolárky­" musel nasypat­) ..ale takhle to fakt nefunguje :D ­"držitelé­" BTC a lidé co s nimi obchodují se nějak liší, když se jim to podařilo výhodně směnit za dolary? Tak se najednou začnou chovat hrozně šetrně, když mají nadstandradní zdroje?
Odpovědět0  0
ano i s BTC lze platit bez závislosti na technologiích i elektřině, ale je to zajisté značně komplikované ;­)

btw zkuste si nejen porovnat služby­/produkty a hlavně i kvantitu , které poskytují BANKY vs. BTC
Odpovědět1  0
To uz je davno spocitane a vzhledem k tomu kolik toho obsluhuji, kolik transakci probehne atd., tak je mnohonasobne uspornejsi jak BTC ;)
Odpovědět1  1
spíš tak 70­-200 let + dostat do použitelné fáze a mnoho let plánování a výstavby :...jestli vůbec
Odpovědět1  0
"Bezpečný odstup jde dodržet vždy. ­"

ano pokaždé, když auto necháte zaparkované a nikam nepojedete :D :D
Odpovědět1  1
zkus si třeba cvaknout adaptivní tempomat a valit to po dálnici ..jsem zvědav jaké budou reakce na nečekané události vs. nepředpisová pocitová jízda jen na základě zkušeností

Nevím, co vše s Božkou sdílíte, ale to toho mě netahej ;­)

takže když pojede nebezpečný neumětel 120­-130 km­/h, tak je to v pořádku, ale když někdo zkušený pojede rychleji, tak už je to hrozný problém? tady si někdo plete překročení limitu s nepřiměřenou rychlostí ... zbytek trefně vystihl cernakus
Odpovědět2  1
pokud je někdo neschopný, tak
a­) nemá mít papíry ­(což je bohužel obecný nešvar, že lidé dostávají ­"papíry­" ze známosti, za úplatu nebo dokonce z lítosti­)
b­) obvykle je z dálky dobře čitelný a člověk se přizpůsobí dané situaci a naopak raději přidávám plyn, abych se od takového jedince co nejvíce vzdálil, protože je nebezpečný pro sebe i své okolí ...

V podstatě i podle statistik nehodovosti jsou hlavní problém tito neumětelové a agresivní jedinci a překročení limitu figuruje na dně tabulek skoro na úrovni statistické chyby
Odpovědět2  3
to bude zajímavé sledovat, protože mezi provozovateli FVE bude ohromný zájem a dost lidí taky kupuje BEV za poslední a shání pak pokoutně články kvůli repasu baterie ve svém vozu :D
Odpovědět0  0
"systém bude možné deaktivovat. ­"

- třeba vložením něčí krve či úlomku kosti :D

"adekvátní cestovní rychlost­"
podle koho? :D Každý má jinou představu a hlavně schopnosti ..
Odpovědět2  3
"Apple platí miliardy dolarů ročně za vývoj nových funkcí, nepředpokládám že zaměstnává samé hloupé lidi kteří netuší co dělají ale nějaký anonym z diskuze je chytřejší než všichni ti draze placení inženýři­"

i přes vynaložené zdroje mu to vždy nefunguje jak má a ani to v podstatě není v lidských silách vzhledem ke složitosti dnešních technologií
Odpovědět0  0
"16G hardwarově­"

což bohatě stačí .. sice to přesně nezměří náraz do ­"zdi­" ve vysoké rychlosti, ale to je obvykle stejně smrtící, takže jsme u toho, že to spíše věc SW ­(i Aribagy se mohou aktivovat při mnohem menším přetížení­)

Nechce se mi to hledat, ale jaké jsou podmínky pro aktivaci např. eCall
Odpovědět0  0
"Tak to už záleží také na tom, jak si to který dopravce zařídí.­"
realita je prostě taková, že se to děje všude a když se někdo zapotí a páchne, tak ho má řidič vyloučit z dopravy? No tak to vám ty ­"sardinky­" jezdící od fabrik poděkují..

"Zajímavé, že jak se hovoří o elektromobilitě, tak každý hledá parkovací místo hodinu a parkuje div ne v sousedním městě, ale jak má jezdit MHD, najednou má místo vždy přímo před domem.­"

>>> v mém případě <<< chápeme se?

"To jste šťastný člověk. Já naftou nejezdím, takže můžu mluvit jen ze zkušenosti jiných, a tam byly problémem především vstřikovače.­"

přesně jedná bába povídala >> jak se o vůz staral, co tankoval atd. atd. ­(netvrdím, že se jednou nepokazí, ale dělat z toho pomalu ­"daily­" věc, tak to opravdu ne..­)

Odpovědět1  0
"ale dovolím si výrazně nesouhlasit :​­-​­) ­"

To musí být paráda v létě v zimě stát jak sardinka v MHD ..nejlépe když je tam ještě nějaký smradlavý, špinavý bezďák :­) ... btw za celý život se mi jen jednou stalo, že jsem byl zablokován a obtěžován v autě agresivním řidičem, ale když jsem jezdil hromadkou, tak každou chvíli nějaká nechutná kuriozita ­(fekálie, podíviní, ožralové, nevychovanci atd. atd.­) .. to je fakt ten trabant lepší :D :D

"Existují vyhrazené jízdní pruhy pro MHD​­/taxi.­"
- to sice ano, ale dost lidí tam klidně jezdí i tak :D
- k metru se musím dostat + čekání + pak zase vylézt +nějak se dopravit do cíle a jako perlička dobré je to fak jen v případě, že cestuji na lehko­(bez zavazadel, nákupu, dětí atd. atd.­)

" ke kterému stejně musíte přijít, odemknout, připoutat se, nastartovat­"
to je v mém případě otázka 30 sekund :­)

btw kdysi jsem žil na periferii velkého města ­(spoje opravdu časté­), ale autobusem do práce cca 40­-50 minut + nustnost vstávat dřív. Pěšky 30 minut ­(to se člověku nechce za každého počasí­) a Autem za 5 minut, To už je sakra rozdíl! Mít, nebo nemít dvě hodiny času navíc..


"To Vás nakonec ještě kvůli takovým krátkým trasám vyjde pořádně draho na servisu ​­(on třeba repas turba nebo vstřiků kvůli takovým cestám může udělat přepočteně dvoumístné číslo v EUR měsíčně, když si to přepočítáte​­). ­"

takhle to opravdu nefunguje :D viz. můj bývalý vůz, který jezdil jen krátké trasy ostrým tempem. Najezdil hodně přes 200 tis. ­(dosloužil pak u synovce­) a skončil na šroťáku jen proto, že se pokazila elektroinstalace nejdříve číselník na odkódování a pak vše okolo zámku, blinkrů, rádia atd... motor v pořádku, převodovka trochu načatá, měněný tam byl snad jen shnilý výfuk a jiný běžný spotřebák ... , další vůz má aktuálně 154tis.km a jedná se o diesel v automatu­(Euro5­) .. je to čistokrevné mamataxi, které jezdí jen krátké pojížďky­(doktor, nákup atd.­) a kupodivu se tam mění jen spotřebák a jednou brzdy. BTW v mém bývalém MPV ­(to jezdilo mix krátké i dlouhé­) umřela jako první ECU :­) takže opět elektroistalace a nikdy jsme neměl problém s DPF .. 1. asi umím vybírat motorizace 2. chovám se k vozidlu příkladně ­(až na čištění­/mytí­)

Uznávám, že když se k vozu majitel chová špatně + tankuje bordel apod.­(nebo koupil v bazaru polomtrvou leštěnku, tak může mít špatné zkušenosti­), ale třeba takové turbo se zahřeje až po delší velmi ostré jízdě, takže v 99,9% případů ho není ani potřeba dochlazovat ­(samozřejmě se dá stále pořídit vůz bez turba­)




Odpovědět0  0
Nebude to tím, že vodík je i přes veškerou podporu nepěkně drahý i nepraktický a ohledně BEV např. v té Číně mají plno velmi levných modelů ořezaných v podstatě na kost ..
Odpovědět1  0
Takže na papíře ok, ale realita pokulhává na obě nohy :D Však říkám, že by to bylo podobné vs. něco spálím a ještě vytvořím záporné emise, které mohu zpeněžit :D
Odpovědět0  0
Však je to jen slovíčkaření asi stejná chujovina jako s biopalivy a nebo zápornými obchodovatelnými emisemi, když někdo spálil strom přivezený tankerem .. papír snese vše, ale realita je úplně jiná ...

Těch způsobů je mnoho? Tak zajisté máte nějaký seznam. Vynechat šlapací autíčko a FCEV i BEV jsou na trhu :D
Odpovědět0  0
Skoro to vypadalo, ze prejmenuji znovu Atom tentokrat na i3 :­)­))
Odpovědět2  0
- neházet elektromobilitu do jednoho pytle, protože aktuálně je na pořadu dne ta bateriová. Snad každému dojde, že elektromotor je aktuálně TOP, co máme, ale nemáme vhodný zdroj energie pro jeho pohon...

- důvod rozhodně nepadl, protože je to pořád mnohonásobně horší a ani to není v podstatě žádoucí jít tímto směrem :­) navíc ten přepočet na km silně zavádějící a nevíme jakého vozidla se to týká a s jakým typem provozuj počítají + se musíme trefit do správné kapacity, abychom se aspoň teoreticky dostali na takovou hodnotu ­(až bude nějaký vůz schopný takto rychle nabíjet­) .. btw rád bych viděl parametry a cenu kabelu u 600 kW nabíječky :­)

­- ­"A přesto jsou lidé, kteří jsou schopni s tím najezdit stovky km denně, aniž by je to omezovalo a pochvalují si to.­"
Ti lidé si to za a­) ani nepřiznají b­) když už si to přiznají, tak to nepovažují za problém a v obou případech si to pochvalují, i když je to fakticky méně komfortní, hůře připravené na neplánované situace a prodlužují se jim cestovní časy a omezuje jistá volnost cestování. Samozřejmě jsou lidé, kteří do krve budou hájit hnijící i kouřící O1 s rotačkou bez klimatizace atd., ale ta opravdu slouží jako univezální všestranný nástroj s méně limity jaké mají právě ty BEV ..

- ­"Ale to se přece řeší.­"
bude jen lepší, ale na uhlovodíky ­(případně budoucí syntetiku­) to mít nikdy nebude ..

- ­"Takový SuperCharger V4­"
špičky to nepokryje ani omylem a to je největší achilova pata bateriové elektromobility, že lidé budou převážně nabíjet pomalu doma ­(občas i pomocí vlastní FVE­), tak to zas takový problém není ..zatím, ale hlavní problém nastavá s lidmi, kteří dělají ten průměr = mají extrémní nadprůměrné roční nájezdy a pak samozřejmě nakládní přeprava ..

- ­"Tohle jsme tu probírali pár měsíců zpět. ­"
jak můžete srovnávat paritu nesrovnatelných produktů­(užitnými parametry­) a to navíc v pokřiveném tržním prostředí u značek, které mají dosti odlišnou cenotvorbu od zbytku trhu a to se ještě odvolávate na papírový výkon, když jemnovitý je u BEV ve srovnání s ICEV extrémně malý­(vzhledem ke kapacitě baterie se ani obvykle neuvádí ..­), takže málo lepších ICEV je na tom tak špatně jak právě BEV ;­)

Udělejte cenovou paritu např. velké MPV Staria­(kapacita nádrže cca 250­-300 kWh pohybové energie, 2 tunové tažné­) vs. srovnatelné BEV a nebo klidně můžeme jít na druhou stranu a srovnat paritu s Fiat Panda, aby to bylo férové ;­)

BEV jsou lépe vybavená z jednoduchého důvodu >> jsou produkčně nákladná a připlatková výbava je naopak obvykle levná, takže se ve výsledné ceně ztratí a udělá BEV atraktivnější .. Kdyby to byl to bylo jinak, tak by zajisté nebyl problém BEV prodávat výrazně levněji s větší nabídkou příplatkové výbavy a věřím, že by jim zákaznící po levných BEV skočili jak slepice po flusu ..


"která byla pravdivá před 10 lety, ale nejsou pravdivá dnes. ­"
neduhy BEV před 100 lety byly v podstatě stejné jako dnes a je jedno jestli to někdo říká dnes, před deseti lety a nebo před 100 lety :­)


Odpovědět5  0
Něco koupí, něco vyvinou, něco si licencují a pointa je jaká a proč tam cpete Čínu? Tohle se týká mj. i amerických firem a to i Applu :­)

Odpovědět0  0
to je super, když nemáte připojení k internetu :D
Odpovědět2  0
tak se zásadními inovacemi příchází pár z nich a mnohé z toho exitovalo před příchodem Androidu i iOS, tak nevidím důvod v mnohaletém skluzu.. přeci jen ostatní výrobci reagují rychleji obvykle je ­"prodleva­" 1­-2 generace ...něco mnohem déle viz. inovace z rukou Nokia, které jsou v dnešním měřítku nadčasové a trvalo hodně dlouho, než je ostatní adaptovali u Applu ještě déle ..

btw sám Apple obvykle ty lepší věci řeší skupováním celých firem. Na tak bohatou firmu docela slabota :­)

btw to že za daný peníz nabízeli ­"slabý­" HW a derahý, tak to už není o inovacích, ale úplně o něčem jiném..
Odpovědět2  0
ten nepoměr vám asi uniká, ale nevadí ;­)
Odpovědět0  0
- a­) nárůst 250 nits vs. S22 uvedená před půl rokem je nepostřehnutelný b­) dodavatel je opět Samsung

- satelitní připojení má své ­"ALE­" a to hodně :­) Pro mnoho uživatelů nedostupné a pro zbytek je to spíš beta verze :­)

- Nevím jak HEIF­(dodnes se nějak extra neprosadil­), ale s použitelným nasazením HEVC první určitě nepřišel >> opět podobná situace jak se satelitem nejdřív jen nepoužitelný kastrát, pak okleštěnec a plné praktické nasazení přišlo po letech

-obvykle? Roky u trvalo než zvládl dělat slušný HW­(po vč.5 generace to byla katastrofa a pak se to teprve začalo zlepšovat­) a v SW funčně zaostává­(tuplem mimo svůj ekosystém ­- nepodporuje ani základní otevřené standardy­), ač to mnohým vyhovuje :­)

Jasně jsou věci, kde byl Apple o fous rychlejší, ale pak je mnoho věcí, kde má­/měl roky skluz.. ­(bylo by dost divné, kdyby byl ve všem poslední a ostatní ve všem napřed­)
Odpovědět3  0
samozřejmě chyby má i v současnosti jen jiné :­) Chtěl jsem jen poukázat na to, že přehnaná adorace Applu nestojí na reálných základech.. ;­)

"Projevuje se překvapivě v horším soukromí. apple o mě má méně informací než google.­"
a­) to není odpověď na mou otázku
b­) podle čeho soudíte, že to je tak jak si myslíte, když měl v Apple v minulosti dost nestandarních situací i okolo vašeho zmiňovaného soukromí ?
c­) budou mít o vás jen tolik informací, kolik sám dovolíte
d­) pokud vám jde o jistou formu nadstandardního soukromí i zabezpečení, tak k tomu jsou urřené úplně jiné produkty
Odpovědět0  0
"Tedy BruteForce útok.­"
= školácká chyba na straně Applu


V čem se to domnělé horší soukromí projevuje? Navíc Apple maps jsou jako navigace otřesné snad vs. cokoliv na trhu a neznám snad nikoho, kdo je aktivně používá a skoro vždy sáhnou po alternativě ­(obvykle po google maps které osobně moc nemusím­) :­)
Odpovědět0  0
- když něčeho dosáhnu jen díky brute force u produktů chlubících se vyšší bezpečností, tak je to jednoznačně bezpečnostní slabina ­(kterou pak Apple opravil­)

Samozřejmě i Apple má jiné problémy a jen poukazuji na to, že Apple zas tolik nevyniká ohledně bezpečnosti. Primární rozdíl v zabezpečení je obvykle samotný uživatel..
Odpovědět0  0
"What happens on your iPhone, stays on your iPhone­"
- díky bohu za Applí leaky celebrit :D

je fakt, že u Androidu víc záleží na uživateli samotném, jakou míru zabezpečení­/soukromí bude mít, protože má možnost svobodně obejít zabezpečení, ale na druhou stranu umí více funkcí a nativně zvládá více komunikačních protokolů, které iOS prostě nepodporuje a nejdou ani doinstalovat či dodatečně aktivovat
Odpovědět0  0
To by bylo sice super, ale kdyz vidim soucasnou situaci na trhu, kdy se suntove fake 8 bit­(6­-bit+FRC­)panely prodavaji stale draho, ktere sotva pokryji sRGB, tak nejak neverim, ze nativne 10­-bit panel v teto velikosti a parametry bude levny, ale kdyby ano...tak by se musel pritpusobit i zbytek trhu..
Odpovědět0  0
to nemohu soudit, protože jsem nenašel nic bližšího, ale pokud to bude přijatelné, tak by to mohlo umožnit produkci levných městkých vozítek s malým dojezdem, ale fakt záleží na konečném produktu, který z toho vyleze
Odpovědět0  0
tak ta tu snámí bude ještě minimálně několik generací, i kdyby došlo k vynálezu nějakého revolučního způsobu ­"výroby­" elektřiny a tady se řeší ukládání ;­)
Odpovědět3  0
hádám, že to bude mnohem víc :­) výrazně lepší pokrytí prostoru jak sRGB, velikost, mechanismus na ohýbání, xOLED atd. to nebude levné...pokud nechtějí zneprodejnit jiné své produkty :­)
Odpovědět3  0
to by chtělo základ cca 150 kWh baterie a nabití za ty 2­-3 minuty by chtělo nabíjení o výkonu hodně přes 3­-4 MW ­(za předpokladu, že půjde nabíjet o 0­-100% stejnou rychlostí­) a to fakt nikdo rozumný nechce provozovat v praxi :D


Jestli hned od počátku slibují 1­/6 cenu ­(sliby slýchávám velmi často­), tak to bude boom i pro domácí FVE apod. a postupem času může dojít ještě k dalšímu poklesu cen a nebo ten rozdíl sežerou obchodníci na mazržích :D
Odpovědět1  0
S7 jsem měl­(stále mám jako záložní­), používal jsem ho normálně ve vodě, když jsem chtěl dobíjet, tak to ­"řvalo­", že je voda v konektoru a nedovolilo mi to nabíjet­(dokud nevyschl­), ale funguje pořád bez jediného problému :­)
Odpovědět1  0
teď jsem si představil mixér jako šachového robota :D :D :D
Odpovědět4  0
manželka není v tomto případě majitel­(admin­), ale jen uživatel, takže ano pokud neměla povolenou výměnu žárovek od správce, tak k ní nemělo dojít ..s touhle logikou bych si mohl klidně jako platící zákazník mohl např. libovolně přepisovat nemovistosti do svého vlastnictví :D ...to by byl pěkný bordel :D
Odpovědět0  0
kupuji produkt od firmy a je to tedy její problém, který potom může dál řešit přímo s tím koho zaměstnává ..to prostě nejde okecat ..

Stejnou logiku mohu použít na situaci, když např. ředitel firmy podepíše nevýhodnou smlouvu, tak nevidím jediný důvod proč bych se měl kvůli neplnění soudit s daným ředitelem a firma se od toho distancovala .. to je prostě na hlavu padlé
Odpovědět0  0
Ne Tesla si to ma vyridit s tim technikem a nevidim duvod proc by to mel resit zakaznik primo se zamestancem
Odpovědět4  2
sice je to věc názoru a fakticky v pravém slova smyslu revoluční není a ani nijak extra nevyniká, i když dnešní doba buzzwordů umožňuje lecoss :D

Výhrou pro Apple je, že je čím dál více konzumentů obsahu a úzce zaměřených ­"kreativců­" a tací obvykle nepotřebují silný univerzální HW, ale bohatě jim stačí slabší odvar ověšený ASIC obvody pro činnost, kterou potřebují .. jediná nevýhoda, že rychleji zastarávají, když přijde něco nového, ale dnes se HW mění stejně relativně často, takže ani to bych neviděl jako větší mínus, když nepotřebují pořádný stroj ..

Apple tohle umí už od iPhonů, když se nepoužívá, tak je neuvěřitelně ­"úsporný­", ale sáhne se na něj a při ­"práci­" baterie mizí ­(díky bohu se konečně naučili dávat větší kapacity baterií a nemusí se x­-krát denně dobíjet)
Odpovědět3  0
oosbně ­"cloudová­" řešení nepovažuji za moc rozumné, protože z praxe vidíme dopady. Odebírání obsahu, vypínání serverů atd. ..

Např. si koupíte drahý vůz a po pár letech si nezapnete ani klimatizaci, protože výrobce přestal poskytovat danou službu..
Odpovědět4  0
jj a proto se vypínají uhelky, jaderky a pak se zase zapínají uhelky ..těch nepříčetných je tu hodně ;­)
Odpovědět7  0
Ono je to horší i z pohledu OZE, kdy prostě potřebujeme ohromnou akumulaci energie.
Budeme čekat desítky let na vyřazené baterie, když pokryjí sotva zlomek poptávky a nebo se prostě vyrobí potřebný počet nových? Nemusím ani řešit problémy se starými bateriemi nejen ohledně bezpečnosti.
Odpovědět0  3
nj ono by se náhodou mohlo stát, že něčeho bude nadbytek a cena by šla dolů :­)

Odpovědět0  0
přesně tak tyhle primitivní MCU sekají jak Baťa cvičky v kdejaké Hroní Dolní :D ..u Automotive jde hlavně o objem a stabilitu dodávek ...a to už nezvládne každý
Odpovědět2  0
ale to bude platit i o herní :D

prostě tu máme několik scénářů, ale nikdy neznáme realitu a je to o důvěře v tvrzení prodejce

- např. herní grafika jde obvykle z extrému do extrému a to taky nemusí dělat dobře
- nebo těžař nešel cestou maximální efektivity, ale tlačil maximální těžební výkon nezávisle na spotřebě a taková karta taky nemusí být OK :­)
- případně byla grafika celou dobu špatně chlazená a nebo naopak velmi dobře chlazená


Prostě to je riziko nákupu z druhé ruky .. :­) Osobně mám starou herní grafiku, která jede skoro pořád 24­/7 7 let v nízké zátěži a nejeví známky toho, že by se měla odporoučet ­(snad to nezakřinu :D­)
Odpovědět2  0
W10 si museli nést zbytečnou zátěž a u W11 by tohle platit nemuselo ­(někdy se vyplatí udělat tlustou čáru za minulosti a trochu si odlehčit­)

životní cykly OS jsou +­- podobné a většinou se ještě nadstandardně prodlužuje podle potřeb zákazníků.. ­(W10 jsou tu s námi už 7 let a oficiálně bude podpora ukončena nejdříve po 10 letech od vydání, což není zas taková hrůza )
Odpovědět1  0
ale ty příčina není v OS, ale v aplikaci . jsou programy, které fungují bezproblému i mezigeneračně >> btw dodnes lidé fungují z donucení na starém HW se starým OS nebo ve virtuálech, protože si vybrali špatný SW a nejsou schopni smysluplně migrovat na novější, takže bych v tom neviděl žádnou trágedii ­(někdy mě až jímá hrůza, když vidím, co používají některé firmy a dokonce státní sektor)
Odpovědět2  0
tak to že je nějaký soft ­"vybíravý­" ­(což AVID je na HW i na SW­), je problém vývojářů dané aplikace a ne OS = brečíš na špatném hrobě ;­)

btw
"Windows 11 build 21H2 & Windows 10 build 21H2 now supported with Pro Tools 2022.4 or higher"
Odpovědět4  0
hele i sám Musk přiznal, že to bylo na zavření krámu a jestli to bylo dlouhé roky tak nahovno, tak by 100% bez dotačních programů a kšeftování s emisemi nevydržel tak dlouho do doby než se to přehouplo k lepšímu..
Odpovědět0  0
a­) BEV jsou historicky starší a vytlačila je ICEV a dnes se tlačí BEV, i když mají stejné neduhy a lepší to být nemůže

b­) přesně jako doplněk­/alternativa naprosto v pohodě, ale je potřeba vysvětlit to těm nahoře, aby tomu nechali volný průběh
Odpovědět0  0