reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od asip80 (4)
I agentuční zaměstnávání má svá pravidla a solidní firmy narovnávají podmínky i bez zásahu odborů.

Agenturní obvykle dostává stejné nebo i větší peníze než zaměstnanec firmy+má někdy i lepší benefity a ubytování zdarma, takže je na tom v podstatě lépe. Agentuře firma platí o hodně víc za hodinu odvedené práce. Další varianta v šedé zóně spočívá v tom, že agentura nedodává zaměstnance, ale dodává montážní práce stylem. Tady si u vás pronajímáme prostor a dodáme hotový produkt dle poptávky firmy..
Odpovědět0  0
1­) nj práce smrdí :­) a ne každý má zisk jako třeba Philip Morris ;­)

2­) v jak firmě to tak je? Protože je to protizákonné a mělo by se to řešit! Pak tu samozřejmě máme i agenturní zaměstnance, ale i tam se to snaží firma u dodavatele rovnat, takže je to dle mého spíše vyjímečné ­(obzvlášť u velkých firem­) a naopak zahraniční pracovníci dostávají stejnou nástupní mzdu a ještě velmi slušnou pobídku ­(náborové příspěvky, proplácení letenek, přispěvek na bydlení či dopravu atd.­)>> tohle bych očekával spíš u menších firem o ­"pár­" zaměstnancích

3­) Kde to tak funguje?

- probíhají kontroly a běžně se pochybení trestá­(sice na poměry velkých firem poprvé spíše symbolicky, ale ty se snaží dodržovat zákony, protože jsou více hlídané a taky více lidí = více stěžovatelů když se děje něco nekalého­)

- Škodovka platí dobře, Philip Morris taky a určitě slušně platících fabrik bude plno, protože zaměstnance potřebují a hlídají si situaci na trhu­(spíše v daném regionu­), aby jim někdo nepřetahoval zaměstnance... jasně pořád budou zaměstnání, kde lidé budou brát víc a nebo i méně :­)

Odpovědět0  0
nejen modely vozů, ale více konfigurací vč. pohonných jednotek­(různé motory, převodovky atd.­) a Tesla s mírnými obněnami jede v podstatě pořád skoro to samé a svolávaček ranec :­)
Odpovědět3  3
V nekterych ale v kterych uz nerekne :­) Nechce ho Musk pretahnout a proto mu ted pochlebuje? :)
Odpovědět4  0
Zase jsme u toho, že svět není černobílý..
(všeho­)schopný člověk na všech úrovních bytí a žití není to samé jako schopný pracovník... prostě jsou lidé, kteří si tu hubu otevřít neumí a přitom jsou velmi výkonní pracovníci jejich primární motivace nejsou jen peníze a osobní výhody ..ale samozřejmě je demotivuje, když se má horší zaměstnanec lépe. Když si tohle neumí vyřešit vedení firmy, tak ty odbory jsou svým způsobem užitečné a těch firem se špatným vedením není zrovna málo ..
Odpovědět3  0
tak znovu ­"Kdo určí co je pravda a co lež ..respektive která lež má být pravdou a která pravda lží ;​­)­"

Kdo určí, co je škodlivé, když se poslední dobou stává, že škodlivá je dokonce i pravda? Opravdu nepamatujete, co se dělo před rokem 89´´>> to je úplně to samé, co se tu snažíte obhajovat ... přesně proto je tu Ústava, aby si každý nemohl dělat, co chce..akorát si s ní někdo vytírá zadek a přihlížející tomu tleskají ...

Odpovědět0  0
Kdo určí co je pravda a co lež ..respektive která lež má být pravdou a která pravda lží ;­) Ústava zmiňuje, že cenzura je nepřípustná a někdo si jen tak bez soudu či jiných procesních kroků odstřihne desítky webů a to nejsme ani ve válečném stavu ..

nemusím ani řešit nesmyslnost takového přístupu v dnešní době, když jsem schopen pod různými doménami­/Ip adresami vygenerovat desítky nových webů velmi rychle
Odpovědět1  1
"bližšie skutočnosti­"
- je problém informovat pravdivě a nejen blíž skutečnosti?

"nemôžem brať vážne informácie od niekoho­"
- takže raději oficiální lež než neoficiílní pravdu :D a ověřování faktů tě koukám úplně minulo

- krásné příklady hoaxů a lenosti doheldat si skutečné informace pocházejí i z oficiálních zdrojů, takže ty sám vytváříš dojem, že je to jinak, abys podpořil svůj konstrukt a dle tvých vlastních názorů bys měl být cenzurovaný ;­)

"V psychológii.. ­"
- aspoˇˇň si umíš udělat sám sobě diagnózu :D

Odpovědět10  0
"začať naozaj regulovať obsah na FB­"
"Diktátorsky režim sa vždy chráni klamstvami a cenzúrou­"
"Krásnym príkladom blbosti za všetkých, nech sú aktuálne Maďari…­"
"pretože blbcov je vždy viac­"

hlavně že ty jsi výkvět inteligence :)
Odpovědět9  0
Ti dovezeni delnici maji kolikrat lepsi vzdelani jak jejich vedouci ;­)
Odpovědět0  0
Samozrejme se to testuje i ­"zahoruje­"
Odpovědět0  0
a teď jakou cestou těch 480 Hz dosáhli ..
Odpovědět0  0
zatím není náhrada, takže se 100% jistotou mohu tvrdit, že to není pravda ;­)
Odpovědět1  0
pokud řešíme klasiku jack, tak ani kvalitní sluchátka nezachrání nekvalitní DAC a to co jsem slyšel vylézat z mnoha zařízení ­(obzlášť těch levnějších­) bylo dost podprůměrné asi tak moc, že ani plechový bubínek by se nemusel stydět ;­)
Odpovědět0  0
to bych úplně neřekl, protože není DAC jako DAC a v tom dříve Apple docela vynikal ;­)
Odpovědět2  0
myslím si, že to měli hotové jako první a aby nebyli za úchyláky, tak pokračují v sekundárním vývoji dalších fukncí ;­)
Odpovědět1  1
třebas využívají stejnou infrastrukturu a proto ji neničí ... a nebo jsou nějaké specifické ­"pravidla­" ohledně ničení satelitů­(navíc cizích­), které nechtějí porušit
Odpovědět2  2
RF není nějaká malá zemička, která by se nechala jen tak blokovat ­(obzvlášť když není vůle na druhé straně >> i západ pořád ve velké¨m odebírá, i když u toho moralizujeme >> Indie ani nějak okatě nemoralizuje, takže je to celkem jasné ­) ;­) Indii sankcionovat taky asi nebudou, protože tam Amící nasypali ohromné množství peněz a jen z Číny budou mít Rusáci všeho dost >> počínaje dodávkami elektrotechniky­/IT technologií po odběr ruských surovin :­)
Odpovědět1  1
i vypisováním těchto bludů podporuješ RF, takže jestli je tvůj morální kompas v pořádku, tak se okamžitě odstříhni od sítí a přestaˇň žrát i topit ;)
Odpovědět1  2
naopak je zatím proti :­)
Odpovědět2  0
zatím to spíš vypadá, že jste velký teoretik, který si zakládá jen na průměrech, papírových parametrech a ignoruje ­"praxi­"

"Dovolím si připomenout, že to není tak dávno, kdy se do naftových dodávek montovala třeba atmosférická 1.9, která měla maximálku 123 km​­/h v Boxeru.­"

Když jsem v těch časech brigádničil pro elektro firmu, tak jsem během několika let jezdil Boxerem­(toho jsem si půjčil párkrát od známého v autosalonu kvůli stěhování­), Renaultem­(ten byl línější, ale tahoun­) a Transitem, který lítal 140+ jako nic a budete se divit, že i v té době existovali rychlejší dodávky a byla dokonce možnost výběru si v dané kategorii vybrat motorizaci a tím pádem i jakou bude mít maximální rychlost ;­) ...ano na maximálku jsem si sice nesáhl, ale taky jsem s ním nejezdil pod 130 km­/h .. dnes v EV kategorii moc na výběr očividně není a dlouho asi ani nebude ­(leda na úkor ostatních parametrů­)

- jj všechny dodávky jezdí vždy plně naložené asi kamením a vždy jezdí s napraskaným ­"valníkem­" nejlepé s panely, aby to fungovalo jako ­"brzda­" :D .. doufám, že si uvědomujete, že občas běžně stává, že i cca 20 tunový tahač převáží max. jednu paletu o váze pár desítek kg ... ­(to ­"komplikované­" řazení s více jak 5­-6 stupni tam nemají pro srandu králíkům ;­) ­)

- nemáte pravdu ;­) btw i s tou škodovkou jsem to vytáhl na 150 km­/h a to byla opravdu věčnost a navíc ty motory ve škodovkách = čistá tragédie a to jsem s tím nalítal kotel = absolutně nejde srovnávat s ­"vyspělými­" motory :­)


- budu citovat sám sebe ;­) ­"samozřejmě že se najdou vhodné aplikace pro BEV viz. poslední míle, provoz v interiérech nebo v areálech podníků atd., ale ten kdo potřebuje byť párkrát za rok převézt větší zátěž a nebo ujet větší vzdálenost, tak si dobrovolně​­(např. bez dotací​­) nebude kupovat horší a dražší vozítko, aby případné zakázky musel ještě outsourcovat apod. ​­(jasně máme tu ​­"extrémy​­", kdy jsou lidé pro nějakou věco zapálení a podřídí tomu vše jak svůj osobní život, svobody i fungování firmy, kde se to může vzhledem k pobídkám za určitých podmínek vyplatit​­) ­" + ­"o vhodnosti nasazení jsem se zmiňoval hned z počářku, ale je tam to ale, že majitel to auto nemůže smysluplně nasadit jinde a maximálně tak vytěžit daný vůz ­" >> to je ten důvod a že máte potřebu pořád něco vytrhávat z kontextu ..ok ..tak se budete kvůli tomu pořád opakovat :D

- sice jsme významná tranzitní zem, ale vy jste pořád zaseklý na tom, že dodávky se prodávají a provozují jen v ČR a když jedou za hranice, tak jenom kvůli tomu, aby přitáhla ­"ojetinu­" :D :D asi vás to bude šokovat, ale pro automobilky ­(i ty místní­) jsme naprosto zanedbatelný trh ..

- zase ty průměry a teoretické dojezdy :D >> ­"náš­" řidič najezdí obvykle během dne max 20­-30 km ­(vozí jen ­"prominenty­"), ale pak na otočku jede i za hranice, aby se stihl odlet letadla ... s BEV tu máme tu průser, protože někdo operoval s průměry :D Realita naší firmy je taková, že máme několik ­"polepených­" BEV a stejně si většina raději bere spalováky a když musíme jet někam dál s BEV kvůli focení, tak je to čístý opruz a přitom dle průměrů by to neměl být žádný problém ...

- BEV vyjíždí na krev jen nezodpovědný člověk a nedělá se to ani s ICEV ­(jenže tam je stabilně rezerva na to, co některá BEV neujedou ani se 100% nabitím­), takže tu máme teoretických 315 km ­(ideální počasí, pomalá jízda, bez řádné zátěže­) + nenabíjení na 100%, protože je to velmi časově náročné + nutná rezerva energie a už jsme na cca 200 km dojezdu a do toho nám příjde horší počasí, těžší náklad, vyšší cestovní rychlost a jsme rázem na polovině a to jsme se stále nepříblížili k možné zatížitelnosti dodávek s ICE .. takže nějaké to ­"prdnutí­" na nabíječku se stává problematickým a­) nemusí být k dispozici b­) nemusí být po trase k dispozici s dostatečným výkonem ­(to už jsem taky několikrát zažil­) c­) bude obsazená ­(taky vysoká pravděpodobnost­)


- ano jet ­"brzda plyn­" není pro náklad žádoucí, ale jet plynule po komunikaci ustálenou rychlostí není problém ;­)
>> s rozumný rozjetím jsem neměl nikdy problém .. ;­) a zrovna u té plně naložené Tatry to platí tuplem ­(to je jeden z důvodu proč jsou např. v cisternách přepážky­/komory, ale ani ty nejsou všespásné, když s tím pojede prase ;­) ­(­"brutální­" výkon i u osobních vozidel je dobrý při akceleraci na rovince, ale jinde je spíš na obtíž­)

celý ten kolotoč má počátky tady ;­)
""Ta maximálka by vyšší být mohla​­"
bylo by to dlouhodobě ​­"uchladitelné​­" za každého počasí?­"

prostě si sám nejsem jistý s tímto tvrzením, když výrobce neumožňuje převážet težší náklad a ani nevybavuje srovnatelným tažným zařízením, když má BEV papírově mnohem vyšší výkon a to platí i pro osobní BEV, kdy slučných parametrů dosahují až velmi drahá BEV, ale i tak zaostávají ..
Odpovědět0  0
bagatelizování horších parametrů je sice fajn, ale ten ­"balík­" toho obsahuje trochu víc >> rychlejší, více naložím, zapřáhnu velkou váhu na tažné, dojedu mnohem dál ...

Samozřejmě dodávky jsou určené jen pro místní trh ;­) a překračování rychlosti je v podstatě standard.. takže BEV umožňuje překračovat limit ve městě, ale na dálnici, kde je to ­"bezpečné­" z toho najednou uděláme problém, protože to BEV nezvládnou :D

- sice se jezdí s železnou pravidelností, ale trasy se různí podle zakázek a proto i ty dodávky na Spritu vykazují velké výkyvy dojezdů za určitý počet dnů .. no vidíte a z Brna do Prahy už to ta elektrická dodávka nedá bez dobití ani za ideálního počasí­(pokud pojede maximální rychlostí­) .. a teď ještě cestu zpět.. ICEV by to dalo několikrát na otočku a na konci šichty si ho můžu zaparkovat před vchodem paneláku a ráno vyrazit na další kolečko .. vzhledem k tomu, že jsou řidiči ve velkém časovém presu si nedokážu představit­(až na vyjímky­), že by se měli zdržovat nabíjením a to v podstatě každou chvíli >> o vhodnosti nasazení jsem se zmiňoval hned z počářku, ale je tam to ale, že majitel to auto nemůže smysluplně nasadit jinde a maximálně tak vytěžit daný vůz

- automat je díky bohu naprosto standardní volitelná výbava jako manuál, že se řeší nižší náklady a prodávají se i hojně manuály jen dokazuje, že i ten ­"drobný­" rozdíl ceny firmy řeší ...
- i ten co parkuje před bytovkou má plnou baterii? asi magie :D a taky se tomu kurýrovi může lehce stát, že na jedno nabití do toho depa nemusí dojet a bez wallboxu ráno s plnou neodjede a deficit se může zvyšovat ;­)
- to už pak řešíme zrychlení a zpomalení a ano tam může mít BEV výhodu, ale pro náklad už to taková výhoda být nemusí ;­) Pokud něco převážím, tak se očekává trochu klidnější styl jizdy, který není jen o ­"zamáčknutí­" do sedaček ... a nevím, co mají pořád všichni proti autmatu, když se s ním dá jezdit naprosto v pohodě a bez drbání... to je za volantem tolik neumětelů, že s tím má problém? Naopak manuál má své výhody >> lidský faktor prostě automat nenahradí ..

Odpovědět0  0
protože v tom máte bordel a začal jste do toho rýpat :D
"Ale vysvětlete mi už konečně, proč pořád u dodávky řešíme max. rychlost? ­"
"Tak já nevím, kde vidíte ten pomalejší elektromobil.­"

a samozřejmě řeším celý ­"balík­" vlastností a jistou univerzálnost ­(vyzobávat si drobečky není úplně na místě­) ;­)

" tolik nelítají po městě ani mimo město do​­/z depa. ­"

jste si tím jistý? Nejsem sice žádný trhač silničních kilometrů, ale i tak s vámi nemohu souhlasit, protože porušují limity velmi často­(ano nemám radar, ale tachometr a GPS rychlost mám puštěnou neustále­) a to nejen rychlostní, ale i váhové ;­)

Mohu souhlasit, že většina dodávek jezdí většinou kratší trasy, ale neplatí to ve 100% případů u všech tras.. chápu, že se v tom neorientujete a vaříte často z dojmů, ale taky existují B96, B+E a jak jsem už jednou psal plánuje se rozšíření ­"B­" právě kvůli BEV, které jsou obecně těžší .. a i se současným ­"B­" jsme schopni se dostat na 3500 + 750 kg ­(což zase málokteré BEV dá ;­) ­) ...a co takové osobní ­"ICEV­" s 3500 tunovým tažným, které nemá alternativu mezi BEV



Prostě teoretizování a průměrování je trochu mimo. Dám sám za sebe příklad.

- v průměru najezdím cca 55­-60 km denně, ale vozidlo někdy i celé dny a týdny stojí a nebo převážně jezdí krátké trasy mezi 20­-40 km denně! Takže dle vašich úvach by mi stačilo i s rezervou bohatě auto s dojezdem jakou má například Peugot iOn apod., ale realita je taková, že na průměry se tady opravdu nehraje a nedá se z nich pořádně nic odvodit, protože jsou dny, kdyby mi nestačila ani nejlepší Tesla LR a abych pravdu řekl, tak už je to trošku na facku bosou nohou, protože dnes a denně vidím, že někteří stále dokola píšou o průměrném nájezdu, spotřebě a kolik energie ročně exportujeme a tím pádem je všeho dost a všechno je vlastně brutálně předimenzované atd. atd. :­)
Odpovědět0  0
"Už ten sám prostý fakt, že Zelenský je žid a několik jeho příbuzných zemřelo v nacistickém koncentráku, by měl silně rozeznít bullshit alert ohledně ruské propagandy, že ​­"Ukrajinu ovládají nacisté​­", i u průměrně inteligentní bytosti.­"

do je opravdu hloupé pane průměrně inteligentní bytost, protože Zelenskyj není celá Ukrajina a sám má máslo na hlavě..

např.
https:­/­/www.haaretz.com­/israel­-news­/rights­-groups­-demand­-israel­-stop­-arming­-neo­-nazis­-in­-the­-ukraine­-1.6248727
https:­/­/www.novinky.cz­/zahranicni­/evropa­/clanek­/zelenskyj­-a­-pandora­-papers­-cisar­-je­-nahy­-40374239
https:­/­/www.idnes.cz­/zpravy­/zahranicni­/ukrajina­-rusko­-valka­-deti­-extremismus.A181112_174700_zahranicni_luka
Odpovědět1  4
"aby to působilo nějaké dramatické obtíže baterce­"

jaký je potom reálný důvod, že je dlouhodobější výkon hodně omezený­(někdy i 3­-4x­) a BEV mají omezenou maximálku, užitkovou hmotnost i váhu tažného zařízení?

"pak mi není jasné, ­"
toho jsem si všiml, ale potom ­"nechápu­" proč se předjíždí např. kamiony, když jeden jede 90 km­/h a druhý ho předjíždí o 1­-3 km­/h vyšší rychlostí ..prostě se to děje a dělá to hodně řidičů..

Víte ono se obvykle jede v pravém pruhu a jakmile se příblížíme k pomalejšímu vozidlu, tak změníme jízdní pruh a pak se zase zařadíme, takže když jede BEV maximálních 130 km­/h, tak už opravdu není prostor pro další zrychlení, ať je výkon jakýkoliv .. Kdybych jel pomaleji, tak přeci nemám takovou potřebu předjíždět..

200 km­/h jezdí bez problému i 100 kW ICEV ­(pokud nejsou uměle omezená a nebo obří obludy­) .. jste si jistý tím, co tvrdíte a jste si jistý, že jsou na takovou rychlost ty elektrické vozy konstrukčně připravené? ­(chlazení, odolnost, baterie, měniče atd.­)


Faktem je, že Spalovací dodávky se nabízejí ve variantách s vyšší užitkovou hmotností, vyšší maximální rychlostí, vyšším dojezdem, tažným na několik tun a to celé levněji ;­) Tady se na nějaké ­"kdyby­" nehraje! takže se o tom můžeme pobavit, až tam ten omezovač oficiálně nebude :)
Odpovědět0  0
opravdu velký vzorek a zase hraní na ty průměry do kterých započítavají i dny, kdy auto stojí a nebo najede opravdu jen pár km ;­) .. ok zatím elektrické dodávky ani neumožnují stejné zatížení jako ty spalovací.. jestli je to výhoda asi ne .. i na spritu vidím extremní rozdíly­(náhodně jsem si rozklikl jeden vůz­), kdy za dva týdny ujede celkem­(odhad podle tankování­) 1000 km a nebo během 4 dnů ujede 250 km denně, ale nějak tam nevidím, jestli ujel denně 250 km a nebo jeden den 50 km a druhý den 450 km ­(případně 3 dny nejel a poslední ujel 1000 km­)


"Dodávka potřebuje spíše utáhnout náklad, ­"
klasika koza vs. vůz ;­) a nižší výkon se řeší zpřevodováním ­(důležité je, že na papírový výkon u ICEV se prostě mohu spolehnout a nebude se měnit s venkovní teplotou,úrovní zátížení ani naplnění nádrže..­)
"Tak já nevím, kde vidíte ten pomalejší elektromobil.­"
- skoro všude a to vč. BEV, které nemají takové omezení ;­)

"Ta maximálka by vyšší být mohla­"
bylo by to dlouhodobě ­"uchladitelné­" za každého počasí?

" elektrika vystřelí dopředu hbitěji než nafta­"
kam by měla vystřelit, když jede na své maximum? ;­)

samozřejmě že se najdou vhodné aplikace pro BEV viz. poslední míle, provoz v interiérech nebo v areálech podníků atd., ale ten kdo potřebuje byť párkrát za rok převézt větší zátěž a nebo ujet větší vzdálenost, tak si dobrovolně­(např. bez dotací­) nebude kupovat horší a dražší vozítko, aby případné zakázky musel ještě outsourcovat apod. ­(jasně máme tu ­"extrémy­", kdy jsou lidé pro nějakou věco zapálení a podřídí tomu vše jak svůj osobní život, svobody i fungování firmy, kde se to může vzhledem k pobídkám za určitých podmínek vyplatit­)

no a pak jsou 18 tunové ICEV, které pendlují doslova na pár kilometrech­(takhle funguje spousta fabrik­) a tam by to zrovna dávalo smysl, ale pak je zase problém, že ta firma ten kamion nemůže nasadit na dálkovou dopravu, když ho dostatečně nevytíží daná fabrika .. a tak drahé stoje chcete prostě ­"vytěžit­" na možné maximum ­(jasně dokud budou pobídky, tak to nebude tak ­"palčivé­" )
Odpovědět0  0
To silné prohlášení, že kolas nebude ­"nikde­".
V rámci velkého posunu lidstva denně umře mimo jiné 30 tisíc hlady ­(z toho většina děti­)! Trochu tragické, když ­"západní­" svět vyhodí cca pětinu až čtvrtinu produkce a navíc musí díky zrychlujícímu se tempu, tlaku na nekonečný růst a snižování ceny produktů produkovat ­"nekvalitní­" produkty s krátkou živostností­/kurvítky

Teď narušíme běžné toky a to vč. potravin i energií a troufám si říct, že problém se bude neúměrně násobit, protože i v EU mnoho chudších lidí nedosáhne na ­"slušnou­" zdravotní péči, bydlení, stravování atd..
Odpovědět2  0
Když už si hraješ na experta na HW, tak 3 z jmenovaných jsou fabless + vyrábí pro ně hlavně asiati a bez nich mohou zavřít krám a čtvrtý zatím zaostává a taky je závislý ..naopak USA jsou hodně závislé na zbytku světa, ale to je skoro každý, protože všechno už je globalizované a stačí že vypadne jeden z mnoha desítek subjektů rozesetých po celém světě a dojde k hroucení celého řetězce, což vnímáme poslední roky ­(i před Covidem­) a ARM zatím vlastní Japonci ..

Dopadlo by to úplně normálně >> ještě více by se tlačilo na otevřená řešení a větší nezávislost­(dělají to i velcí hráči, protože se jim nechce platit výpalné a v těch objemech je to pro ně citelné a vlastní vývoj otevřeného HW­/SW se jim může vyplatit­), kdyby se Apple nebál, že jim to vypálí rybník, tak už taky dávno přesedlali, ale takhle je to pro ně výhodnější .. a vzhledem k tomu, že USA se chová jako nespolehlivý partner, tak se tomu vůbec nedivím..

Zkust si uvalit blokádu na PRC a jiné ­"rozvojové­" či asijské země, které dodávají levné produkty­(energie, potraviny, oblečení, elektroniku atd. atd.­) a jsem si jistý, že by tu hlady umíralo mnohem více lidí než jen na úrovni statistické chyby ­(tady už nejde jen o nějakou elektroniku­) .. ale jsem si jistý, že bez USA jsme schopni fungovat dlouhodobě ­(přeci jen nejmodernější HW je zbytný ;­) ­)a i kritická infrastruktura, lékařství atd. využívá i několik generací starý HW a že si někdo nekoupí nejnovější telefon se snapdragonem za cca 40 tisíc apod. asi nikoho nevytrhne ..tak si koupí něco od Číňana nebo Korejce se skoro stejnými parametry ..

Odpovědět2  0
ano papírových 300 km­(pouze nového vozu­) je problém, protože to není záruka 300 km a za druhé jakmile bude muset jet dál, tak si má firma koupit extra vozidlo, které pokryje i dálkovou dopravu a nebo koupit více drahých s kratším dojezdem a započítat vyšší náklady na dopravu ­(i ten čas něco stojí­) >> kdyby se BEV mělo zatěžovat obdobně jako je strop ICEV, tak z těch 300 bude rázem cca 150 km ..do toho si můžeme přičíst špatné počasí a nebo dálniční tempo a tento bídný paramter bude ještě výrazně horší .. ano i ICEV při velké zátěži klesá velmi rychle maximální dojezdová vzdálenost, ale BEV nenabíjí rychlostí 5­-10 MW a doufám, že ani nikdy nebude :D a za další ICEV má násobně větší a lehší zásobu energie ;­)

- to je tak když motáte jablka s hruškami a rychlost je sice závislá i na výkonu­(i 40 kW auto je schopné jet rychleji než výrazně výkonnější BEV­), ale BEV jsou z nějakého důvodu ovykle více omezovaná a maximální výkon je opravdu jen na papíře, aby to lépe vypadalo ;­) >> třeba takový Enyaq je papírově o hodně výkonější než většina spalovacích vozů, které mají maximálku 200+ km­/h ..argumentovat ­"boostovaným­" výkonem je v tomto případě mimo mísu

- nevím jestli by to vadilo, ale běžně se mi stává, že si jedu po dálnici pohodových 140­-150 km­/h a najednou se mihne nějaká dodávka a mizí v dáli.... navíc i kdyby se dodržovala maximální povolená rychlost, tak se vždy najde někdo, kdo jede mezi 90­-120 km­/h a je lepší na to při předjíždění ­"šlápnout­", aby se zkrátila doba předjíždění a to u BEV s limitem na 130 km­/h není zrovna moc dobře proveditelné..


- no jestli je rozdíl stovky kg až několik tun­(tažné­), tak to může být hodně i málo a i to málo stačí, aby se tím porušil zákon a nebo nutnost více jízd, nebo úplná nemožnost převézt vlastními silami potřebný náklad.. nevím, kde se v lidech bere ta potřeba obhajovat horší na základě toho, že to není moc často potřeba :D to jsem si např. mohl koupit atom CPU nebo rovnou jen Tablet, protože vysoký výkon a adekvátní pracovní prostor potřebuji jen občas, ale co bych měl dělat, když nastane to ­"občas­", tak to už mi nikdo neporadí..

- Samozřejmě se to srovnává těžko, ale není jediné BEV, které by užitnými parametry předčilo ICEV, že se Ford rozhodl pro co největší přiblížení­(až na dojezdouvou vzálenost­), tak je to jisté plus, ale stále zaostává a zaostávat bude .. ale chtějí kvůli těžkým BEV překopat i skupny ŘP, aby s BEV dodávkami dalo jezdit i s B jako doposud a to by dalo i jistý prostor pro navýšení kapacity baterie .. jen se bojím, že um některých řidičů si s vysokou váhou nemusí úplně dobře poradit :­)
Odpovědět0  0
přesně srovnáváme nesrovnatelné, protože elektrické varianty dodávek mají výrazně kratší dojezd, jsou pomalejší i dražší atd. atd. a i tak mají nižší užitečnou hmnostost a jako bonus mají některé spalovací verze dodávek tažné na 2,5 tuny..

Navíc se všímám, že u posledních generací ICEV se rozšířuje nešvar kvůli flotilovým emisím, že se např. snižuje kapacita tažného atd., prostě srovnávat něco v pokřiveném tržním prostředí není úplně férové a i tak v mnohém vyjde lépe spalovací verze ;­)

Trochu děsivá představa, že pro každý ­"účel­" si budeme pořizovat různé modely aut a časem ani to nebude možné, ale tuším, že v přechodném období budou na hranicích měst překladiště, kde se to bude přehazovat z ICEV do BEV a z BEV do ICEV .. velmi efektivní, ale aspoň bude víc práce i pro jedince, kteří by jinak práci nesehnali.. :­) ... prostě o ekologii tu určitě nejde a je to čím dál tím zřejmější
Odpovědět0  0
samozřejmně když potřebujete nouzově zastavit, tak je celkem pravděpodobné, že rekuperace je k ničemu a je potřeba kvalitního brzdného systému .. Enyaq má bubnové brzdy, protože pří běžné jízdě obvykle rekuperuje a není taková potřeba chladit brzdy..
Odpovědět0  0
řeším hlavně rovnost přístupu a nesnáším dvojí metr a taky to pokrytectví, kdy lidem na celém ­"západě­" byla Ukrajina 30 let doslova ukradená a to se tam děla pěkná svinstva a najednou je to ten největší ­"přítel­" ... Kdo naposledy sankcionoval např. USA za vojenské i ekonomické intervence, které má taky máslo na hlavě a špicluje i své ­"spojence­", kteří pak záhadně mění postoje ;­)

Nevím, co je civilizovaného na potlačování menšin­/LGBT, ­"nacismu­", násilnostech páchaných na civilistech Ukrajinci, brutální korupci a rozkrádání Státu ...

Taky mi nepřijde civilizované, že přepravu zbraní maskují jako humanitární pomoc, aby pak mohla propaganda ukázat prstem na Rusa jak je špatný, že útočí na civilní cíle a humanitární pracovníky .. to je zase ­"náš­" bordel ..

ač se to snažíš okecávat sebevíc, tak faktem je že
- někteří členové oficiiální armády ­(nejen zlegalizované neonacistické jednoty­) nosí nacistické symboly a ­"náckové­" jsou podporovaní vládou
- někteří Ukrajinci pořádají hon na své spoluobčany, protože projevili proruský názor
- že spojenec přerušil přátelskou spoluprácí poté, co se zjistili jaký bordel tam mají a že podporují ­"nácky"
Odpovědět1  1
problém je v tom, že nic není čenobílé a nejen ti Ukrajinci mají máslo na hlavě a to vadí málokomu ..
Odpovědět3  5
ano přesně tak mají už dávno různé alternativy jak sociálních sítí, tak ­"video­" kanálů atd.

https:­/­/rutube.ru­/video­/1e379daa0926b2c46c5faf92e434e8ae­/?

a tady něco o číny, ale číst neumím ani jedno :D
https:­/­/weibo.com­/overseas

nějak jsem na to narazil náhodou, když jsem hledal tohle http:­/­/www.zjinnova.com­/pd.jsp?id=10#_pp=2_446 .. ani nechápu jak jsem se tam dostal :D :D

Tak Rusové myslím umí 40 nm ..to by na ­"základní­" věci bohatě stačilo ­(muselo by se to postavit na ASIC obvodech, aby to nemělo spotřebu jako blázen, takže asi by si nelámali hlavu s patenty a licencováním­) a za druhé i ta Čína na tom není úplně zle 14 nm v podstatě zaběhnutých a nevím jak je na tom GloFo, které má 12­/14 nm, ale proč to dělat složitě, když stačí přes prostředníka nakoupit pár kontejnerů s komponenty a dovézt to do RF ;­)


Osobně si myslím, že Zelenskyj to bude muset podepsat a za pár měsíců se vrátí vše do starých kolejí ­(sankce za Krym taky jako by v podstatě neexistovaly pro západní firmy bez ruského kapitálu a už teď je viděť ochota Němců, kteří se nechtějí připravit o svůj komfort a prosperitu­)

Spíš se bál tohio, že Afrika nám bez jídla začne brzo strádat a nastartuje to ještě větší migrační vlnu ..


Ohledně ­"zabití­" Putina nevíš, co si přeješ, protože když jsem viděl ty magory v hierarchii pod ním v TV diskuzi, tak on je ještě menší zlo a nechtěl bys, aby se někdo z nich dostal na jeho místo..
Odpovědět2  1
tak na základní šmrdlání stačí bohatě i ta M1, ale na větší projekty to už chce robustní řešení .. a nebo ­"trpět­"
Odpovědět1  0
trochu jsem doufal, že rychlé SSD to dokáže vykompenzovat a asi ne .. více je prostě lépe
Odpovědět0  0
tak to čumím za 25 minut shlédnout několik hodin materiálu a ještě vypotit takový příspěvek :D koukám další, co je hned se vším hotový a jede si svou :D :D

mimo jiné tam jde i o to, že to vláda toleruje­/legalizuje­/financuje a pelička na závěr Batalion Azov .. to nejsou nějaké pokoutné ­"kluby­" nácků, kteří se musejí někde skrývat v ilegalitě...

K tomu si přičteme intervence ­"západu­" + výzkum biologických zbraní a hned se dostáváme do jiného rozměru .. než jen motání okolo ­"pokoutných­" nácků ..

invazi RF neschvaluji, ale nějak jsem tu neviděl děstké tábory, které by financovala vláda a děti se tam učili nenávidět a zabíjet např. Slováky­(mimo jiné­) a došlo k poklidnému rozdělení. Taky nevidím, že by se něco podobného dělo na Slovensku, kde je taky hodně menšin..
Odpovědět1  5
ano umím >> přesně tak mám i jiné smysly ;­) ..ale uznávám, že v autě by to bylo s ­"hmatem­" horší..tam je to jaksi nežádoucí a jak dlouhé by museli být ­"kočičí­" fousky při vysokých rychllostech si neumím ani představit :D

otázkou je jak ­"schopné­" jsou kamery v Teslách jestli jsou lepší jak oko, které se dynamicky umí přizpůsobit i velmi špatným světelným podmínkám v obouch směrech­(nedostatek i nadbytek­) a HW­/SW řešení bude lepší jak mozek, tak nebude asi žádný problém ;)
Odpovědět1  0
"ale Musk o tom asi bude vědět více než já nebo Vy..­"

není v silách nikoho mít tak široký záběr a být ve všem aspoň dobrý, že má nějakou vizi a určuje směr vývoje i na základě doporučení odborníků a nebo může jít i proti nim, tak o tom nepochybuji, ale když už bychom ho měli brát vážně, tak kolik let jsme tu měli mít spolehlivé autonomní řízení .. ;­)
Odpovědět0  0
tak už NAVI měla být teoreticky vícečipová GPU, ale nevím jestli je vyřešen problém s ­"deadlocks­" https:­/­/www.eecg.utoronto.ca­/~enright­/modular­-isca.pdf

Nvidia taky dělala před lety studii, kdy i bez ­"úprav­" došlo k navýšení výkonu u vícečipových GPU

Prostě makají na tom všichni, ale problém není ­"profi­" segment, ale hlavně ten herní, kdy se to musí na venek tvářit jako jeden čip a nemusel se kvůli tomu optimalizovat soft :D
Odpovědět0  0
hlavně se nejedná o AI ;­)

člověk predikuje­/domýšlí si i z naprostého minima informací a autopilot má problém s redudancí, >> člověk je sice ­"pomalejší­", ale má ohromný paralelní výkon a hlavně ­"zkušenosti­"...

- pohybovat jste se schopen i na základě ­"dat­" z jednoho oka a nebo dokonce i poslepu...
Odpovědět2  1
taky názor :D

Mohu se zeptat kolik vlastníte nemovistostí, letadel atd. případně nějaká jachta by nebyla?
Odpovědět1  1
Jak bez přemýšlení? Létá a nebo ne? Nebo to letadlo létá jen tak jako ty klasické, aby nepřišly o sloty?

Zase to překrucujete. :­) To jste vyčetl kde? Chcete tvrdit, že LEDka je méně náročná na zdroje i recyklaci? Btw i kdyby ta žárovka svítila nonstop celý můj život, tak nespotřebuje tolik energie jako výroba a provoz BEV ..jako bonus budu mít zdravější světlo a v pasivním domě i slušný zdroj přitápění ;­)

Každý nějak mrhá zdroji, ale aspoň si na nic nehraje a nestaví si na tom byznys. ;­)

No .. dlouhá životnost ..to je dost sporné, protože není výrobce jako výrobce a pak tu máme i The Great Lightbulb Conspiracy .. prostě jde to vyrobit lépe ­(i ta LED i ta žárovka­) .. z nouze jsem měl mix LEDek a plno jich pomřelo během prvních pár let provozu a ani zdaleka se nepřiblížili k proklamované hodinové výdrži .. ano ty dražší značkové náročnější na zdroje stále fungují, ale pořád je to za cenu nižší kvality světla ..

Mimo jiné zase překrucujete, protože jsem řešil málo spotřebovaných zdrojů vs extrémně hodně a Musk spadá zrovna do skupiny extrémně hodně ;­) ­(jasně jsou i o hodně horší..­)

Odpovědět1  1
- jste jeho tiskový mluvčí a nebo mu čtete myšlenky? Tohle zbožtění Muska nechápu :D

- nebavíme se o kusu za kus, ale 0 vs 1 ;­) Samozřejmě i ta 30 letá plečka může být mnohonásobně menší ekologickou zátěží než moderní vůz­(těch faktorů ovlivňující výsledek je opravdu mnoho­)

- ne problém je v tom, že někdo káže žárovky jsou fuj, ale sám jich má stovky ;­) Nechtěl byste žít v poklidu bez shonu a jít spát ze západem slunce? :­) Zajímavý úhel pohledu .. Jenže ono to nejde a to přesně kvůli tomu, že někdo potřebuje hromadit majetky, které není schopen užít ani za mnoho životů, i když extrémně plýtvá zdroji.. a ano cestou úspor zdrojů je noční masová produkce ve všech oborech a nezřízený konzum ... navíc nějak nevidím, že by se standardně vyráběla pouze plnospektrální LED světla, takže dopad na zdraví je negativní ... Nemusím řešit ani jistou pochybnost LED a jejich náročnost při výrobě a následně likvidaci vs. celkem primitivní žárovka .. někdy je dobré se nad věcmi zamyslet v širším měřítku ;­)
Odpovědět1  1
- vážně si myslíte, že nadstandardně bohatý člověk, který shromažďuje movitý i nemovitý majtek + užívá si nadstandardní služby a komfort, tak řeší nějaký let letadlem, který si pravděpodobně odepíše? Myslím, že mu je nějaká ekologická stopa ukradená.. aspoň podle činů ..

- jde mi o princip a tzv. papalášství­/kážou vodu pijí víno ... zbytečně ne ve vztahu prosperitě jeho bysnysu, ale to jsem snad zmínil jasně, že neřeším jeho profit a prosperitu jeho firmy ;­)

- co je lepší pro přírodu vyrobený a nebo nevyrobený vůz ;­) zkusím hádat :D >> jak víte, že je to v globálu ekologicky přínosnější? ­(neřeším lokální zátěž ve městech v místě provozu­)

- na to jste přišel jak? O jakou investici se jedná o do produkce ­"žeroucí­" veškeré zdroje a podporující neekologický konzum? To samozřejmě nerozporuji, ale jde mi o to, že firmy i jednotlivci lžou, slibují, oblbují okolo zeleného údělu kvůlu vlastnímu profitu a všichni jim to žerou, když to někdo rozporuje, tak se na něj sesype banda ­"fanoušků­" :D

- sám se nechal slyšet, že na levná BEV není čas ..opravdu mu jde tolik o tu ekologii ;­)
Odpovědět0  1
Hlubší zamyšlení? V dnešní moderní době zbytečně cestovat s mnohonásobně vyšší energetickou náročností? Existuje jen jeden způsob jak efektivně snížit emise! .. Tím je ­"čistý­" zdroj energie, který nebude závislý na počasí. Pracuje na něčem takovém Musk a cestuje výhradně jen kvůli řešení tohoto problému?

Jak může snižovat emise zvýšenou produkcí jeho fabrik a konzumací zdrojů? Potřeboval bych nějaký hmatatelný důvod, kde byla jeho cesta nezbytná, aby došlo k tomu, co tu popisujete, abyste hájil svého miláčka. :D

Netušil jsem, že se snižujete k takovému brutálnímu zjednodušení na ­"CO2­". To je dost pod úroveň. ;­)
Odpovědět0  1
Chápu, že je to pro vás modla, ale takový propagátor moderních technologií ty štreky v dnešní době nemusí absolvovat vůbec a je to jen důkaz o rozežranosti­/plýtvání­/pokrytectví. ;­)

Investice emitují další emise a přínos je diskutabilní, protože zdroje by se daly využít lépe.. To je ­"investice­" do Stromů a tím si na papíře snižovat emise a přitom je to v principu úplná blbost­(ne ty stromy ale to pseudo snižování emisí­)

Odpovědět0  1
spíš se mu nelíbí, že je vidět jeho zelené pokrytectví, kdy jsou bohatí lidé největší ekologickou zátěží, ale kážou plebsu, co je pro planetu nejlepší, ale pak sám na každý kilometr spotřebuje cca 40x více energie než ten ­"plebs­" jedoucí starou plečkou :­)

Kdo má zájem, tak ty data bude sbírat­(a možná to už tajně dělá celé roky­) a nikdo se o tom ani nedozví .. tohle je lichý argument a je to celkem běžné, že se ­"sledují­" a sbírají střípky informací i mimo mainstreamová média ­(lítají v tom velké peníze ;­) )
Odpovědět4  7
máme rychlé úložiště = pořád je to max v jednotkách sekund a v paměti mohu mít pouze pracovní­/meta data ­(stejně se ­"swapování­" nedá vyhnout... )
Odpovědět0  0
- vlastní návrh a i tak mají problém vs. mnoho konfigurací, kdyby mi něco nefungovalo, tak buď to má snadné řešení ­(ani to u iOS není obvyklé­) a nebo si to po druhé nekoupím a to je ten důvod proč jsem Apple před lety opustil ­(skoro kompletně, protože HW i SW měl hrubé nedostatky .. trošku tam vypadl ten dovětek o jednoduchosti, funkčnosti, přívětivosti .. docela podstatné když už chceme vytrhávat z kontextu

- to fandovství je očividné, protože do RAW fotí i jiné telefony té doby s kvalitnější optikou, ale stejne jste si pro daný učel vybral ­"SE­", tak vám očividně o ­"kvalitu­" moc nejde ani o uživatelský komfort ... + v teple se přehřívá, v zimě zase blbne a vybíjí se rychlostí světa :D
Odpovědět0  0
u HDD je největší problém přístupová rychlost­(tam by nepomohlo ani kdyby stíhal o řád vyšší rychlost čtení i zápisu ani raid­) .. samotná rychlost je v podstatě pro většinu scénářů dostačující a při ­"zápisu­" si dokáže udržet kolikrát i vyšší rychlost jak některé SSD, které mohou padnout po vyčerpání CACHE i pod úroveň HDD :)
Odpovědět0  0
- proč bych nahrával 2GB komprimovaných dat do paměti, když mám dostupné rychlé úložiště ;­) ­(navíc iPhone se s RAM zrovna nerozdává­) >> rychlé interní úložiště supluje spíš nedostatek RAM ­(primární je pak přístupová doba.. samotná extrémně vysoká rychlost čtení­/zápisu u mobilního zařízen je í v podstatě ve většině případů placebo­)


- IOPS u velkých soubourů není tak podstatné..tam to v podstatě funguje na maximu pořád
Odpovědět0  0
- desítky milionů lidí? to nevím ­(pořád se řeší nějaká nefunkčnost i na apple podpoře­) ..kde je ta jednoduchost, funkčnost, přívětivost ;­) >> jasně drtivě většině lidí stačí spouštěč webového prohlížeče a nějaký komunikační nástroj ... tací nemají problém snad nikde :D

- asi ne ­(nevím jak je na tom s podporou standardů­), ale nezdá se mi, že by to bylo chybou aplikace ... osobně jsem problém např. s absencí SPP protokolu ­(a takových nedostatků má iOS víc­) >. jelikož se v bankovním sektoru nepohybuji, tak netuším jaká podpora je vyžadovaná ze strany HW­/SW

- opravdu se řeší RAW u tak šílené optiky? Ten telefon je hrůza i po stránce HW ­(jako jo Sony má taky dlouhodbě problémy nejen po stránce HW ale i s SW, kdy i konkurence z jejich HW dokáže výmačknout diametrálně odlišné výsledky ­(výrazně lepší­)
>> btw SE i 6s se dělal i s 16 GB ..prostě nepřípustné na tu dobu a možnosti HW s takovou cenovkou + tragická baterie atd. .. i těch 64GB je v podstatě málo ;­) btw nativně fotit do rawu uměli snad skroro všechny android vlajky v daném roce­(starší jen se speciální aplikací­)

- ne kvůli tomu ne, ať si každý koupí, co chce ...ale ty kecy okolo to už je známka fandovství :D


Odpovědět0  0
značná část i levných modelů­(až na vyjímky­) nabízela 32 až 128 GB úložiště za cca polovinu ceny osekaného iPhonu + možnost rozšířit SD kartou

Když napíšu, že tuhle bídu nabízel low end, tak tou bídou bylo myšleno právě těch 16 GB ;­)

Takže když lepší dostupné karty mají 170 až 300 MB­/s, tak kolik je to o ty dva řády ;­) a opravdu by to bylo 13x pomalejší?

Jde o to, že samotná rychlost úložiště nebo RAM není úplně směrodatná ;­) a záleží na více faktorech .. ano rychlejší úložiště lépe kompenzuje nedostatek RAM a zrychluje práci s velkými projekty, proto si stojím za tím, že pracovní protor stačí do těch 0,5 TB a hlavní úložiště může být klidně pomalejší .. stejně to pak stojí na výpočetním výkonu
Odpovědět0  0
- opěvovaný drahý produkt nezvládá základní věci a stejně se bude pořád ­"omlouvat­" :D

- dnes je drtivá většina applikací spustitelná přes prohlížeč ... problém bych viděl v ovladačích, certifikátech, protokolech apod.

- s androidem­/win jsem ještě nenarazil :­) zvláštní .. HW by přitom neměl mít problém, takže nedostatky padají na hlavu OS :­)

- tady jde o to, že byl otřesný a chvalozpěvy jsou stálé stejné :D pasivně chlazené NTB se vyrábějí a i s M1 trpí na throttling a dokonce zasekne nabíjení kvůli teplotě .. stylovka pěkná i tom žádná .. mám pocit, že stavíte na dojmech a jste fanda Applu :­)

Odpovědět1  0
- jj dlouho i s příchodem kvalitních multimédií Apple nabízel jen 16 GB úložiště­(to už bylo standardní minimum 32 GB+SD karta­), které nestačilo ani pro základní set aplikací a to bez možnosti rozšíření .. takhle bídnou možnost nabízel u androidu jen úplný low end vhoný opravdu jen na to volání za pár tisíc


- o kolik řádů je to víc? Jaký je přesně výkon obvodů, které pracují s ­"grafikou­" a přenosem dat z úložiště?
Odpovědět3  0
řeším to, že macOS musel přeinstalovat na WIN10­(čímž zabil veškeré výhody daného HW­), aby mohl pracovat a pak ještě komentuje stylem >> Apple je nej :D ­(je jedno jaká řáda jestli jen Air nebo PRO­)

- proto jsem zmínil, že S10+ 1 TB měl­(dnes to má jen nějaká exotika­) a že některé modely nemusí mít tu možnost rozšíření SD kartou­(není potřeba to opakovat ;­) ­) >> pracovní prostor rychlých 0,5 TB + pomalejší data storage .. nemusí mít srovnatelnou rychlost a je to tak běžně provozované i v profi sféře ­(dost často je lepší mít celkově větší úložiště než mít menší rychlejší­)

- to šírší záběr musí mít jen student, který si chce hrát a chatovat? Podívejte i ten finanční poradce nemá širší záběr a macOS musel dát pryč.. ­(dobrovolně by to nedělal..­)

- prostě iOS už mě hodněkrát vypekl v nejméně vhodný okamžik, protože něco neuměl a nebyla ani možnost to řešit jinou cestou .. takový Android telefon mohu jen jako NTB připojit k ­"dokovací stanici­" a jedu desktopovém režimu­(DEX­) a mohu to připojit k TV­/Monitoru přímo nebo přes PC ..btw nač provázanost­(i ta je možná­), když to zvládne jedno zařízení ;­) ­(jde to i bezdrátově­)

- taky je dobré zmínit, že ten Apple má horší optiku, baterii, méně RAM atd. a ještě před pár generaccemi měl otřesný HW + funkčně dotahuje konkurenci s mnohaletým zpožděním a i tak je­/byll dražší
Odpovědět1  0
- teď jsem si nechal aktualizovat finační produkty a týpek samozřejmě Macbook. Když jsem se ho zeptal proč tam má nainstalovaný nelicencovaný W10, tak suše odpověděl, že tam některé potřebné věci nefungují ­(asi slabá podpora banky apod.­). To by bylo ještě OK, ale pak to úplně zabil, když řekl ­"koukejte jak je ten Apple rychlý­" jak tam všechno pěkně funguje :D Takový rovnák na ohejbák :D :D Prostě pobavil ..

- ano mobilní telefony s 1TB existují ­(je fakt, že to jsou většinou exotiky a nebo specialitky jen pro určité trhy­), ale naposledy tu byl myslím S10+ a neznám důvod proč to není rozšířenější­(asi možná proto, že pracovní prostor stačí bohatě 0,5 TB a v případě potřeby si zákazník koupí ­"externí­" úložiště další 1TB ­(pokud ta možnost u daného modelu je­) ..a nebo taky kvůli malým prodejům­(pravděpodobné­) .. ale stavět to na velikosti úložiště, když android je slušně řečeno univezrálnější ve všech směrech a nenechá vás ve štychu .. jako jo po mnoha letech se Apple chytl za nos a už několik generací nabízí i obstojný HW a celkem drží krok .. :D

- ano provázanost Apple ID je vzorná, ale nic co by nešlo jinde. Pro úzce specializovanou práci je to fajn­(buď to jde a nebo nejde­), ale pro jedince
s širším záběrem je to opět nevhodná platfroma, protože hodně věcí neumí ­(viz. velmi omezený iOS..­)
Odpovědět5  0
nedostatek byl i před pandemií a pokud jde o těžební horečku, tak původ nedostatku GPU je snad jasný ;­)
Odpovědět1  2
Proč? Víme něco bližšího o tom a jaké budou mít parametry dané produkty? ­(není 7nm jako 7nm a už několik generací je to v podstatě reklamština respektive se změnil původní význam­)
Odpovědět2  0
"tohle pod 2miliony nepujde.­"

- to hodně přitlač :­) 2­-3 miliony stojí ­"klasika­", kdyby se to produkovalo v této podobě, tak to bude mnohem víc :­) ­(i Taycan by byl levný :D­)

"1000km dojezd. ­"
na základě digitální simulace :D >> takže těch 1000 km musí být hodně specifický scénář a za ideálního počasí ­(prostě jen reklama a pokus o převzetí prventví ..taková výkladní skříň Mercedesu­)

Troufnu si tvrdit, že ani konkrétně tenhle typ baterie se nedostane do masové produkce­(dle mého nebude splňovat nároky na dlouhou životnost a byla vyrobena jen za účelem snížení váhy i objemu >> navíc je plně pasivně chlazená >> asi taky jen kvůli kompaktnosti a váze­). Výkon ­"jen­" cca 150 kW taky nic moc :­) ­(můj odhad je takový, že produkční verze bude hodně podobná současnému EQS, aby to bylo prodejné)
Odpovědět5  0
"Nikdo ty nýmandy­"

Jenže kolikrát mají lepší vzdělaní jak ty a je to pro ně jediná cesta jak se dostat z toho bordelu u nich doma podmíněné ­"zelenou­" kartou vázanou na dané zaměstnání..

To že mají pak dočasně lepší pobídky, příspěvky atd. než místní, ale pak dělají za almužnu, tak o tom žádná ­(to byla podstata příspěvku Choakinka)
Odpovědět1  1
přesně dle hesla, když jeden skočí z okna, tak ty taky :D To prostě není o tom, že něco dělají i ostatní a na základě toho obhajovat EU :D
Odpovědět1  0
"čo nabiješ za par minut vačšou­"
a teď tu o karkulce :D

Jo a proto je mnoho produktů z Číny a to i Tesly :D
Odpovědět1  0
Taky si trochu zafantazíruji :D

Přímých důkazů je naprosté minimum v podstatě 0 > aspoň nějaké fragmenty tak vyspělé technologie by se najít musely >> na druhou stranu se o tom zmiňuje­(aspoň náznakem ­- je to realita­/fantazie­/nepochopení­/chyba zápisu­-překladu?­) mnoho zdrojů nezávsile na sobě >> už bych víc věřil, že nás navštivil někdo z jiné planety­(třeba i z toho Marsu nebo Venuše apod.­) a pokusil se to tady ­"kolonizovat­" a zbytek odletěl jinam­(třeba pro další várku ­"mimozemšťanů­" a už to nezvládli a původní dočasné ­"obytné­" buňky stavěli bio­-degradovatelně a nezůstali stopy :D ..ekotoristi ­) >> bez kompletního zázemí pak během generací nový kolonizátoři ­"zdegenerovali­", protože neuměli udržovat­/produkovat vyspělé technologie a uchovaly se jen fragmenty příběhů­/maleb apod. o zašlých časech, protože díky inkluzi a přetechnizovanosti degradoval i vzdělávací systém..

Bible je spíš sumarizace a mnohdy špatný překlad původních textů, které někdo upravoval pro potřeby dané doby.. ­(např. mnoho postav zmiňovaly jiné texty i o tisíce let dříve v různých rolích­), ale i samotná Bible je svým způsobem k zamyšlení.
- Bůh­/Jehova­/Alláh atd. z kterého se stal po čase vyšinutý vládce­/vrah, kterého v podstatě chtěli svrhnout padlí ­"andělé­" a jak víme, tak historii píšou vítězové a ze světlonoše se stal záporák a přitom chtěli jen sesadit vyšinutého vůdce. Takové klasické mocenské hrátky. ;­)
- další docela zajímavý fakt dle dostupných textů to vypadá­(stovky textů s podobnými prvky­), že do velké potopy ­"trpěli­" lidé dlouhověkostí a stále plodili mnoho potomků a pak z hozených šutráků, kdy vznikla nová populace, která měla podstatně kratší život .. Dá se plavidlo­/archa považovat i za genetickou banku ­"zásobou­" nové generace lidstva? ­(obdoba té kryptonské ;­) ­) :D :D a velká potopa může teoreticky odkazovat i na opuštění původního prostředí­(případně jiné planety­)
- ráj, takřka neomezené zdroje energie, strach z toho, když někdo dojde k poznání zřejmě ovládnutí technologií, kterými disponovali ­(symbolem bylo zlo neboli jablko­/fík­) atd. atd.


Víme, že je možnost přírodní jaderné reakce, tak je teoreticky možný i výbuch­(nebo jen už nezvládali udržet reaktor dodávající energii na uzdě ­- možná je i sabotáž­). Těch materiálů je víc, ale jen namátkou. ­(nemusí jít přímo o asteroid ale přeci je byla tenkrát matička zem ­"živější­")

"The calculations above show that without additional concentration factors, U, Th and Pu

concentrations in the CMB are insufficient to reach criticality. Additional concentrations can be achieved by a combination of two processes: growth of the relative concentration of the fissile materials by a transient pressure wave, induced by an impact at the Earth­'s surface ­(Anisichkin, 1997; Voronin and Anisichkin, 2001­), and­/or the development of compositional heterogeneities ­(de Meijer and Van Westrenen, 2008­).

As shown by Voronin ­(2011­) for fissile material at the CMB, an impact of a 100km­- diameter asteroid can create a transient pressure increase of several TPa at the CMB, sufficient to concentrate fissile material from a subcritical to a supercritical condition followed by a nuclear explosion. Regarding the development of compositional heterogeneities, it should be noted that small­-scale heterogeneities exist in the core­-mantle boundary region even today ­(e.g., van der Hilst et al., 2007­): volumes exhibiting both higher­-than­-average and lower­-than­-average wave propagation speeds, with diameters as small as 30 km, are now resolvable. Some studies suggest that the bottom of the mantle is partially molten today, forming a so­-called ‘basal magma ocean­' ­(e.g. Williams and Garnero, 1996; Labrosse et al., 2007; Lee et al., 2010­).­"


Odpovědět0  0
problém ­"klasické­" víry je i v tom, že už v principu uctívají mimo jiné vraha :­) ­(v podstatě je to v očích našeho zákona trestné ..nebýt udělené výjimky­)

Dle mého došlo jen k hrubému nepohopení a zároveň zneužití původních textů i náboženství.

Kdybych si to chtěl hodně zjednodušit, tak tahle krátká větička vystihuje vše ­"Bůh stvořil člověka k obrazu svému a dal mu svobodnou vůli­" = věřit v boha znamená ve skutečnosti věřit v sám sebe a vé schopnosti, protože jsme schopni tvořit, ničit, zabíjet, milovat, myslet atd. atd. stejně jako ... nazývejme to třeba Bůh :D
Odpovědět3  1
klasické Státní finanční toky a implementovaná inflace a odvody :D
Odpovědět0  0
"V zásadě jsou náklady na to, abychom vyráběli 1 TWh ročně u obou řešení stejné.­"
Jakou měrou se podílí na cenotvorbě nutná kompenzace OZE a jak se to odráží na ceně, když nevyrobí dostatek energie.
Odpovědět0  0
V to porovnání videí je celkem zajímavé, protože předešlá verze si dovolila jet víc na hraně ­(zdá se mi že trochu rychleji­). Jasně jeden úspěšný průjezd o ničem nevypovídá. Až to udělá 100x za dne, za deště, v zimě, v noci atd., tak to bude trochu vypovídající ...
btw v tom videu hezky zmiňuje, že jízda na autopilot je trochu hazard a že se mu v podstatě nelíbí jak jede.. ­(moc u středové čáry a občas i do protisměru­). Kdyby tam došlo k nějaké vyhrocené situaci a potkal tam v nevhodném okamžiku něco většího a nebo nějakého hazarderá, který taky jede u středu, tak to dopadno podobně jako první test..možná i hůř


- ano vlastní chybou prostě nesmí.. a tak jsou definované jednotlivé úrovně

- ano v konečném důsledku to bude nutné, aby to zvládlo všechny možné scénáře

- viz předešlý bod

- musí být schopnější

- stačí když bude spolehlivější, aby nezabíjel ­(stačí aby předčil mé schopnosti ve všech oblastech­) ... dokud i mírně opilý a po několika dnech bez spánku budu schopen zajet lépe jak autopilot v nekontrolovaném prostředí, tak je to prostě průšvih :D
Odpovědět0  0
takže 7­-bit MLC :D
Odpovědět1  0
Musk sliboval... a skutek utek :D
Odpovědět0  0
jasně, že existují alternativy Whatsapp, Facebooku, Windows atd. atd. atd., ale realita je taková, že na těch platformách je tolik obsahu,lidí­/tvůrců i společností, že mají svým způsobem monopol ..

btw vsadím se, že kdybychom udělali anktetu, tak drtivá většina lidí nebude znát Odysee a jiné alternativy mainstremových platforem + těch pár co je znají, tak stejně musí zůstat kvůli svému okolí na ­"známé­" platformě
Odpovědět0  0
YT má prakticky ­"monopol­" a podle toho to taky vypadá a není to jen o Google, ale i o jiných společnostech, které mají velký vliv..
Podpora takměř nulová ­- šance něčeho dosáhnout téměř nulová, krátkodobá demonetizace v nejkritičtějším období­(nové video s největší sledovaností­) za jakoukoliv prkotinu, brutální automatická i cílená cenzura názorů viz. komentáře i dislajky.. atd. atd.


Odpovědět4  0
"Když už i ty největší automobilky na světě se bojí Tesly a dokonce to říkají veřejně​­(!​­), tak to o něčem vypovídá. ­"

kdo se bojí? Prosím o citaci ;­)

- takže něco, co pořádně nefunguje, ale má v tom dva roky náskok :D krása .. jaký měl náskok západ před Čínou a k čemu to bylo ­(Intel vs AMD, atd. atd. ..i ten Apple zaostával a stejně rekordně rostl a dorovnal krok, ale i když Apple zaostával, tak nabízel něco, co konkurence nenabízela ;­) ­) .. Mercedes prý nasadí SAE LVL 3 ­- jsem trochu skeptický, ale je to tak ..

- ok Tesla zvládla postavit fabriku na míru a výroba je tak efektivnější, ale to není nic, co by nezvládli i druzí..jen ty Fabriky stojí už hrozně dlouho a není to o tom, že by se nesnažili optimalizovat, ale o tom, že na to nemají potřebný prostor .. prostě někdy je lepší začít od nuly ..

- Nikkei je asi autorita všech autorit­(klidně mohu trvdit, že Tesla má 100 let náskok :D­) a je problém ten HW náskok­(když bude vůle­) smáznout během chvilky ­(třeba si ho i koupit od NV­) .. navíc je hezké mít náskok v něčem, co prostě nějak zázračně nefunguje :D

- zvláštní, že člověk se vyjadřuje k věcem, které nejsou jeho oborem a to těsně po nástupu do funkce .. a i to Audi má technologie, kde má na vrch


- porovnávat úplně jiná vozidla s jinou aerodynamikou, tak to je da best :D ... btw o těch koních jsme se už snad bavili, že TM3 má cca 87 koní ;­) a ano můj vůz ma taky vyšší výkon, ale využívám jen zlomek, kdybych využil maximum, tak ujedu 200 km místo 1000 km , kdyby bylo kde to maximum využít .. tahle argumentace s maximálním výkonem je padlá na hlavu­(nic ve zlém­)
..
Např. Ionic 5 je SUV, větší, těžší a prý má lepší odhlučnění interiéru
Odpovědět2  0
- takže něco konkrétního by nebylo? Co si mám představit pod pojmem lepší řídící elektronika a jaký to má přínos?
- prostředí se musí řešit i u vozidel ;­)

- jestli konkurence nabízí lepší funkce a Tesla to nemá, tak je to najednou něco nemoderního a asi i nechtěné :D takový Apple syndrom v celé své kráse. Když to Apple nemá, tak je to fujky a nepotřebné, ale když to po letech implementuje, tak je z toho najednou must have fičurka :D :D

- konkurence např. nabízí i rychlejší dobíjení i v celém rozsahu kapacity baterie ­(mimo jiné­) >. prostě dejte mi něco konkrétního čeho bych se měl chytit, v čem je Tesla napřed a ostatní ji to závidí?
Odpovědět0  0
kolik sekund dopředu upozorní na převzetí řízení?
Odpovědět4  0
"le zároveň je technologicky na takové úrovni že evropský automobilky se teprve závystivě ptají jak se dostat na úroveň tesly.­"
- konkrétně v čem? Do nedávna neměla vozidla ani tepelná čerpadla a dodnes nemají V2L ­(klasikou zásuvku na 230V­), FSD je stále nepoužitelný a konkurence šlape na paty a někde funguje plně autonomně..

V čem jiném tedy převyšuje konkurenci a je to něco, co má a může mít jen Tesla?

poslední z novinek ;­) ­"Tesla Owner Claims Their Model Y Was ­"Recalled­" For Delaminating Battery Cells"
Odpovědět2  2
jelikož patentová ochrana je časově omezená, tak by to zajisté každý vyráběl jak na běžícím pásu ;­) Lidi nevěřte každé pitomině, co se kde píše :­)

Navíc na pohyb je potřeba té energie o dost víc ;­)
Odpovědět2  0
doufám, že to bylo myšleno jako vtip :D
Odpovědět5  0
Prostě na ty všechy buzzwordy dnešní doby, už jsem poslední dobou alergický .. dělá to hrozný bordel ;­)

Rozhodně smysluplnější by bylo tu energii nespotřebovat a nepostavit tu elektrárnu.
Odpovědět0  1
tak stále jde jen o pilotní projekt a počítá se s rozmachem po celém světě, kde už to tak růžové nebude a navíc ani Norsko nemá neomezené zdroje a v kombinaci s rostoucí spotřebou to nevidím do budoucna moc růžově..
Odpovědět2  0
nic není podstatě zelené ;­) i dané elektrárny potřebují vybudovat, provozovat, udržovat a narušují přirozené prostředí..

Faktem je, že v mnoha diskuzích se dává Norsko za vzor ostatním a to je prostě naprostá šílenost..
Odpovědět3  2
na jednu stranu se tu neuvěřitelně řeší celý greendeal a osobní doprava, ale tohle mamutí plýtvání energiemi problém zřejmně není ­(teď jsem část prodal za 10x toho co jsem nakoupil a ještě mi hodně zbývá ...prostě paráda, ale sám to vidím jako nesmyslné plýtvání zdroji)
Odpovědět7  3
takže je nedostatečný HW problém a nebo není? člověk se vtvém vyjádření ztrácí ;­)
Odpovědět0  0
a­) jak MSOKY může znát spolehlivost­/bezpečnost nové verze, která navíc očividně taky vykazuje chyby
b­) tvrdil, že ostatní nic nemají

c­) až nebude dělat FSD dětinské chyby a zvládne aspoň 99,99% všech situací na úrovni 4­-5 a nebude v krizi nečekaně přehazovat řízení na ­"nesoustředěného­" řidiče bez dostatečného předstihu, tak můžeme bouchnout šampíčko ... ale tak nějak jsem se okolo autonomních systému motal a vím, že to je stále hudba vzdálené budoucnosti ­(nedostatečný HW i SW ...aspoň to co je známo veřejnosti)
Odpovědět0  0
drobný rozdíl tam vždy bude >> nemusí ani dojít k závadě na samotné baterii, aby došlo k neřízenému uvolňovaní energie a není ani potřeba nějaké oxidační činidlo...

BEV
- si pořizují převážně movitější
- jsou na trhu krátce
- dostávají lepší péči ­(tem už je opravdu rozdíl mezi jezdí blbě a nebo vůbec, takže ty chyby majitelé nenechají vyhnít jako u ICEV­)

těsím se na dobu, až jic budou plné bazary ­"leštěnek­" a ti chudší budou jako obvykle bez servisu jezdit od technické k technické ;­) hádám, že to bude velký průser a na základě toho se překopou předpisy, kontroly a připude pár omezení :­)
Odpovědět0  0
u Tesly je FSD za příplatek = taky ho nemá každá a kolik jiných asistečních systému sejmulo policejní vůz ­(opakovaně­)?
Odpovědět0  0
ano nevíte :D běžných aut jsou stovky milionů a píše se o tom :D ­(dokonce i hasiči tvrdí, že běžná auta hoří převážně díky závadě na elektroinstalaci a na světu mobilně byl článek, který zmiňoval, že BEV při nehodě hoří častěji jak ICEV)
Odpovědět1  0
Jenže dotace jednou dál v celé EU. Takže jsou stále zmršené zákony? aha .. samozřejmě používáte ­"cizí­" dráty, tak plaťte .. je to stejné s prodejem a nebo virtuální baterií a nebo si nasmlouvejte lepší výkupní cenu.. ;­) >> nic vám nebrání připojit souseda a na vlastní náklady měřit to, co odebere a to mu účtovat ...

zajisté nejsou dotace na instalaci domácí FVE i pro fyzické osoby ­(bych málem zapomněl, že takové dotace vlastně taky neexistují­)

Jestli se podíváte na ERÚ, tak POZE samozřejmě frčí dál, ale už to není taková raketa jako kdysi :D
Odpovědět1  2
za vyjádření v diskuzi
Odpovědět1  0
- nejdřív se skrylo negativní hodnocení příspěvků pod videi
- pak přisli s velmi agresivní cenzurou, demonetizací, mazaním tvorby atd.
- zatím poslední bod skrytí negativního hodnocení samotného videa

Co přijde jako dalšího krok, aby se vytvářel ten správný sluníčkový svět? :­)

Btw např. na FB mi smazali 6 let starý účet, protože jsem jedné vlivné aktivistce z neziskovky odpověděl na její ­"hejtující­" komentář >> ­"nemáte pravdu + odkaz na paragraf, který vyvracel její tvrzení­" << žádné úrážky, vulgarismy nic a stejně mi byl zrušen účet.. znám lidi, kterým byl zrušen účet Google vč. emailové schránky atd. a bohužel byli tak hloupí, že tam měli i firemní komunikaci, takže sakra velký problém ... bojím se časů, kdy vám banka nebo hosting vypoví smlouvu, protože nemáte ten správný názor .. dle mého už tam míříme a okrajově se to v podstatě děje
Odpovědět11  0
odvádím? Jsem ten, co tam začal cpát dlouhé stráně? Doufám, že ne a hlava mi ještě slouží..

neřešíme vykrytí špiček ani nedostatek kvůlil riziku brown­/black outům, ale kompenzování OZE a to je dost podstatný rozdíl ;­) kompenzování náladovosti­/nespolehlivosti dodávek OZE­(FVE, VtE, ..­) je prostě mnohem náročnější a buď se budou stavět nové technologie a nebo využívat ty stávající ­(než se to vyřeší draze jinak.. třeba dalšími úložišti s rychlým naběhem­)

To že se šmelí­/spekuluje na trhu energií, tak to je prostě fakt a do toho ještě velmi pěkné dotační tunely..
Odpovědět3  1
no vidíte a dnes se platí dlouhým stráním za pohotovost, aby v případě potřeby kvůli OZE vyráběli jalovinu..opravdu efektivní ;­) Mňam! :D podívejte vaši fakturu za elektřinu a na POZE na ERÚ a kolik bilionů teče do OZE a elektromobility v celé EU ;­)
Odpovědět4  3
Hádám, že plno lidí má horší grafiku jak např. GTX 1080 Ti a CPU jak i7 Skylake a hrají i nejnovější hry ;­)
Odpovědět2  0
Levné? :D FVE je prostě stále docela drahá sranda a není to jen o panelech a bateriích ;­)
Odpovědět0  0
zdanění je taky nesmysl >> spíš bych viděl smysluplnější, aby začali tlačit na smysluplné využití HW jako např. vytápění, ohřev vody atd., když už jsou ty tepelná čerpadla tak v oblibě, tak takové GPU může za peníze počítat a ještě ­"topit­"

např.
https:­/­/www.root.cz­/clanky­/teplo­-ze­-serveru­-muze­-ohrivat­-vodu­-ukazuje­-poskytovatel­-spoje­-net­/

těch ­"projektů­" je ve světě více
Odpovědět0  0
jestli chceme výkon, tak potřebujeme i příkon >> tady není moc prostoru, kde se dá ušetřit i zmenšování a paralelizace má své limity

Komu to přijde na hraně, tak si jednoduše nekoupí highend a každý má tu hranice někde jinde

btw už se to v podstatě děje :­)
https:­/­/nichegamer.com­/high­-end­-gaming­-pcs­-banned­-in­-six­-us­-states­-after­-california­-energy­-bill­-limits­-sales­-on­-high­-performance­-pcs­/

Odpovědět1  0
to by musela být řádně velká baterie, aby to vydrželo víc jak hodinu :­)
Odpovědět0  0