reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Daimler investuje do Volocopteru, autonomního létajícího taxi

5.8.2017, Milan Šurkala, aktualita
Daimler investuje do Volocopteru, autonomního létajícího taxi
Daimler, který má pod sebou např. automobilku Mercedes-Benz, investoval spolu s dalšími investory 25 milionů EUR do startupu Volocopter. Ten vyvíjí autonomní létající taxi v podobě 18rotorové helikoptéry.
Autonomní doprava klepe na dveře a Daimler je jednou ze společností, které chtějí být při tom. Již v roce 2015 otestoval Mercedes-Benz, který pod Daimler patří, své autonomní nákladní automobily na německých dálnicích, představil také koncept autonomních autobusů. Nyní Daimler spolu s dalšími investory, mezi nimiž byl i Lukasz Gadowski, vložil 25 milionů EUR do německého startupu Volocopter. Díky tomu budou mít tvůrci mnohem více kapitálu k dokončení jejich dvoumístné helikoptéry, která má celkem 18 rotorů a ve výsledku bude autonomně řízená. Sloužit pak má jako vozidla taxislužby.
 
Volocopter nad městem
 
Cílem je způsobit revoluci v dopravě velkých metropolí. Prvním městem, kde proběhne testování, bude koncem letošního roku Dubaj. Toto město počítá s tím, že v roce 2030 bude minimálně čtvrtina tamější dopravy autonomní. Připomeňme, že Dubaj už v minulosti spolupracovala s dalším projektem autonomního létajícího taxi Ehang 184. Velká finanční injekce od zavedené společnosti jako je Daimler navíc ukazuje, že průmysl tomuto způsobu dopravy věří a nejde jen o pár neúspěšných pokusů nenapravitelných snílků.
 
Volocopter s člověkem ve vzduchu
 
Pokud jde o technické údaje VC200 Volocopter, pak vzletová hmotnost vozidla z kompozitních materiálů činí 450 kilogramů a k pohybu potřebuje výkon okolo 45 kW. Energii dodává devět snadno vyměnitelných baterií, takže je velmi jednoduché vozidlu dodat znovu nabité články. To je tak rychle připraveno k dalšímu letu a není třeba jej zdlouhavě nabíjet. Rotory nicméně není možné natáčet a veškeré změny pohybu se dějí pouze vzájemnou změnou rychlosti otáčení lopatek jednotlivých rotorů.
 
Volocopter ve městě
 
Vysoký počet rotorů má navíc zajistit lepší stabilitu letounu i větší bezpečnost v případě poruchy. Zatím je Volocopter řízen joystickem a přistávání se děje jednoduchým stiskem tlačítka, které je třeba držet do doby, než helikoptéra přistane. Díky senzorům je schopna detekovat blížící se zem a poslední fázi přistávání zpomalit a zjemnit. Maximální rychlost letu má činit až 100 km/h. Jak je ale vidět, rozměry letounu nejsou úplně malé.
 
Volocopter
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama