Nejnovější komentáře
Jak jsem psal výše, EV jsou tu sice dlouho, ale pokud jde o opravdu aktivní vývoj a ne jen nějaké osamělé pokusy bez konceptu, tak hovoříme o zhruba 10 letech. A přijde mi, že se za těch 10 let změnilo hodně. Nabíjecí výkon šel nahoru v podstatě o desítkový řád, hustota baterií se zvýšila o mnoho desítek procent, dojezdy nejsou mezi 100­-200 km, ale už spíše kolem 300­-500 km...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: chjo | od: Tech-boy.lukas (418)  22.10.201914:34
víte kolik textů jsem dnes zkurvil. Bydlím v paneláku a pode mnou si někdo koupil psa,a má asi noční. Tak mám za dva dny naspáno cca 6h. Pejsánek večer kňučí. V práci jsem říkal,jestli to tak bude pokračovat,tak zítra přijdu po čtyřech.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: řešení,a na co? | od: cztajtrlik (1)  22.10.201914:23
Otázka nákladů je spíše marginální ­(s rostoucími objemy náklady a tím i cena vždy klesnou­).

Co mne nejvíc zajímá je ekologická stopa, když už to má být ta über­-eco technologie.

Čas od času chci u všech typů pohonů dohledávat kalkulaci spotřeby CO2, vody a dalších zdrojů a to samé na následnou recyklaci ­/ likvidaci po ukončení životnosti.

Prostě porovnat např. eko­-stopu na repas či výrobu nového litrového eco­-boostu po 120000 najetých km, co má tak úžasně nízké emise. Porovnat to s lion ­- získáním lithia, zpracováním do bateriá... A následná recyklace.

Mít to tak někde pěkně srovnané ­- když někdo budete vědět, budu za to rád.

Pořád jsem v šoku, že takovouto přehlednou tabulku nemá naše totálně ekologická EU v nějaké studii, aby to pochopil i kdejaký jednoduchý člověk, jako já :­)

OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Koncesionarske poplatky | od: krysarr (156)  22.10.201914:21
A jo, díky, to mi nedošlo. :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Jsem z Ostravy,tady u nás je jedna hodně rozšířená firma která půjčuje ­(pro mě rádo by kola­) asi na dojezd do hospody dobré,pro mě by to bylo docela drahé jak by po vyjížďce chtěli zaplatit celé kolo. Další věc jak mi řekl kolega tak ty firmy které půjčuji auta a účtují za kilometr. Prej mají problém s lidmi kteří si ho půjčí na přespání atd. a kolik je to stojí když se platí za kilometr a najeli 0? A jak jste říkal za 50 let,co ujede více jestli elektroauto nebo auto se spalovacím motorem? Tak moje nafové auto ujede na nádrž cca 1100km a na pumpě strávím cca 5 min a můžu ujet dalších 1100km. Kolik toho zvádne dnešní tesla a jak dlouho stráví na nabíječce, aby nabila li­-ion akumulátory a mohla znovu jet?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
omyl | od: jozkopower (261)  22.10.201914:06
Chlapci, ­/okrem wendak ­- nemám rád termosky­/ budete to musieť nejak prežiť bez mojej prítomnosti, poneváč som na dovolenke a dnešným dňom sa odstrihávam od netu. Takže v rýchlosti ­- zabudnite na 3950X, je tu 10980XE, HEDT 18­-jadrová pecka, ktorá ten AMD odložený pokus zničí ako antibiotikum streptokoka.
Buď fit !
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(11)
Re: anti-vir | od: Tech-boy.lukas (418)  22.10.201913:54
asi zajímavé hodnocení,já má v pracovním notebooku bitdefender,ten je taky dobře hodnocen. A jak začne skenovat, dělá to každý týden a já to nemohu ovlivnit. Tak udělá z notebooku který má cpu i5 docela drahé těžítko na 2 hodiny
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: řešení,a na co? | od: potooczech (192)  22.10.201913:52
EV jsou tu déle než vozy se spalovacím motorem. A stále se nedokázaly vozům se spalovacím motorem vyrovnat.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: řešení,a na co? | od: potooczech (192)  22.10.201913:50
Dají se recyklovat, ale je to velmi drahé. Kdyby měla být cena recyklace započtena v ceně vozu, tak jako se dávají příspěvky na recyklaci u běžné elektroniky, tak to bude ještě o dost dražší sranda ta Tesla.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Re: Koncesionarske poplatky | od: JUWARE (378)  22.10.201913:49
Tak to je pochopitelné. Čestné prohlášení píší jen ti, kteří chtějí zrušit poplatek za rozhlasové a televizní vysílání. Ti co nic neplatí, by se nejdřív museli zaregistrovat k poplatku.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Samozřejmě, není to koncept vhodný vždycky pro všechny, stejně jako ani elektromobil není vhodný pro všechny a ještě velmi dlouho nebude. Prozatím to má obrovské množství nevýhod. Jenže jak se ty služby a produkty zlepšují, jsou dostupnější, najde se postupně čím dál tím více lidí, kterým to začne vyhovovat.

Stačí se podívat na bike­-sharing, který je i u nás opravdu hodně populární a lidé nemají problém si půjčovat cizí kolo a někam na něm dojet. Až se vyladí autonomní řízení aut, tak si budeme i ta auta půjčovat na to každodenní dojíždění, kdy si to jen objednáme a za pár minut už jedeme. Přes den to auto využije někdo jiný a večer dojedeš domů úplně jiným autem, než kterým jsi tam přijel. V mnoha městech už car­-sharing funguje a lidé s tím nemají až takový problém.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: chjo | od: potooczech (192)  22.10.201913:18
Souhlas, proto mé závěrečné práce četla žena, naprosto neznalá daného tématu a oboru obecně ... pak se ty chyby daly najít celkem dobře ... protože autor je prostě nevidí :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: řešení,a na co? | od: mch81 (285)  22.10.201913:17
Taky záleží na tom, kolik člověk najede kilometrů, na každodenní dojíždění desítky km to asi výhodné nebude. Ale pokud někdo auto potřebuje jednou za týden, auto samo přijede a pak odjede, tak to může vyjít i levněji než to auto vlastnit a platit povinné poplatky.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
No a světe div se, car­-sharingové společnosti zažívají docela slušný boom. Pohodlnost vždycky vítězí a čí více budou tyto služby pro zákazníky pohodlné, tím více je začnou používat.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
To sice ano, ale jak dlouho jde o opravdu aktivní vývoj a zaměření se na EV? Ten začal tak v roce 2010. Do té doby to byly pokusy spíše jen tak mimochodem.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: řešení,a na co? | od: mch81 (285)  22.10.201912:55
Elektrická auta už existují snad déle než těch 50 let...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Néééé | od: wrah666 (1528)  22.10.201912:43
S Jožkou je jeden problém. Jak jsem pochopil, tak on používá počítač k běhu jakéhosi programu hojně využívajícího AVX512. Což je jediná věc, kd eje Intel rychlejší. Problém je v tom, že Jožka absolutně odmítá pochopit, že kdokoliv kdo ­"jeho vysněný­" program nepoužívá má s AMD stejné nebo lepší výsledky.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(7)  nízká(0)
Re: Win10 | od: potooczech (192)  22.10.201912:25
No jo nová sestava ... ještě nedávno mi 100Mega dodala PC, kde byly Win10 ve verzi 1709 ... v době, kdy byla dávno distribuována 1903 ... to je pak těžký taková sestava. A když jim to napíšu, tak se diví, co se mi nezdá. Než dělat update přes všechny verze, tak je pak vážně lepší dít na flash disk aktuální verzi a přeinstalovat to ...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Deja Vu | od: shasler (217)  22.10.201912:05
Deja Vu...

Čím komplexnější systém, tím více problémů. Nezáleží vůbec na tom jestli se jedná o operační systém nebo dopravní prostředek. Není někde nějaká statistika problémů starších Windows ­(2000, XP, Vista, 7­)? Moc by mě zajímalo nějaké srovnání, ve stylu XYZ oprav způsobilo MN kritických chyb případně muselo být staženo apod...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Hm | od: mittar (24)  22.10.201912:03
no netestuji, dyt testery propustili ve velkym aby usetrili .. no sice usetrili, jen jim to ale nejak nefunguje :/
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)