reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Konec války o "subscribery"? YouTube změní pravidla

24.5.2019, Milan Šurkala, aktualita
Konec války o "subscribery"? YouTube změní pravidla
Poslední dobou jsou počty sledujících (subscriberů) na YouTube velmi sledovaným tématem a vedou i k mnoha válkám o ně. Fanoušci i kvůli svým idolům např. šíří různé malwary. YouTube i proto trochu pozmění pravidla.
Nejen boje mezi T-Series a PewDiePie na YouTube budou ovlivněny novou strategií serveru YouTube. Dosud se totiž na stránkách YouTube i přes API serveru bylo možné dostat k přesnému počtu sledujících (subscriberů), což vedlo k ostře sledovaným soubojům aktuálních hodnot a uměle zesilovanému boji o fanoušky. Ti od PewDiePie dokonce šířili malware na tiskárny a ransomware blokující počítač, pokud jejich idol nebude prvním se 100 miliony sledujících. Tomu však bude od letošního srpna konec a další servery, které tyto počty zobrazovaly a vedly žebříčky youtuberů (např Social Blade), budou mít "po srandě".
 
YouTube logo
 
YouTube totiž začne počty sledujících zaokrouhlovat. Jak uvádí na svém blogu, hodnoty do 1000 zůstanou zobrazeny nezaokrouhleně. Poté je začne zaokrouhlovat na stovky směrem dolů, takže 4.227 lidí bude ukázáno jak 4.2K až do doby než kanál překoná 4,3 tisíce. U stovek tisíc se bude zaokrouhlovat na tisíce (133.017 lidí bude 133K, dokud se nedosáhne na 134 tisíc), u milionů sledujících se zaokrouhlí na statisíce a u desítek milionů už to bude zaokrouhlení na celé miliony. Nicméně ani toto zaokrouhlení by nezabránilo např. výše zmíněnému útoku ransomware s požadavkem na 100 milionů sledujících. Jen by nebylo možné to sledovat s přesnými hodnotami.
 
Sami youtubeři nicméně uvidí i nadále přesné číslo. S podobným problémem bojují i jiné sociální sítě. Instagram zvažuje ukončení zobrazování počtu lajků u fotek, na Redditu se může využít skrytí hlasování (pokud se rychle objeví větší počet hlasů, obvykle se to na příspěvek davově nabaluje už z principu “když se to jiným nelíbí, tak mně také ne”). Podobně to vypadá, že i Twitter přestane zobrazovat počet retweetů nebo to alespoň upraví, aby počet nebyl hned tak přístupný a viditelný.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama