reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od Pavel Kovač (4)
Cena je uvedena na konci recenze. Zatím nejsou ceny pro ČR a proto uvedena jen ta orientační v USD.
Odpovědět0  0
Monitor víc jak 1920x1080@60Hz neumí. Takže v tomto Vás asi zklamu. 75Hz zvládne pouze v nižších rozlišeních.

Jsem rád, že recenze pomohli ;­-­)

Přikládám ještě výpis z Monitor Asset Manageru:

Monitor
Model name............... BenQ GW2450H
Windows description...... Generic PnP Monitor BenQ GW2450H
Manufacturer............. BenQ
Plug and Play ID......... BNQ78C1
Serial number............ T3C00329SL0
Manufacture date......... 2012, ISO week 11
Filter driver............ None
­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-
EDID revision............ 1.3
Input signal type........ Digital
Color bit depth.......... Undefined
Display type............. RGB color
Screen size.............. 530 x 300 mm ­(24,0 in­)
Power management......... Active off­/sleep
Extension blocs.......... None
­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-­-
DDC­/CI................... n­/a

Color characteristics
Default color space...... sRGB
Display gamma............ 2,20
Red chromaticity......... Rx 0,642 ­- Ry 0,334
Green chromaticity....... Gx 0,334 ­- Gy 0,624
Blue chromaticity........ Bx 0,152 ­- By 0,050
White point ­(default­).... Wx 0,313 ­- Wy 0,329
Additional descriptors... None

Timing characteristics
Horizontal scan range.... 30­-83kHz
Vertical scan range...... 50­-76Hz
Video bandwidth.......... 170MHz
CVT standard............. Not supported
GTF standard............. Not supported
Additional descriptors... None
Preferred timing......... Yes
Native­/preferred timing.. 1920x1080p at 60Hz ­(16:9­)
Modeline............... ­"1920x1080­" 148,500 1920 2008 2052 2200 1080 1084 1089 1125 +hsync +vsync

Standard timings supported
720 x 400p at 70Hz ­- IBM VGA
640 x 480p at 60Hz ­- IBM VGA
640 x 480p at 75Hz ­- VESA
800 x 600p at 60Hz ­- VESA
800 x 600p at 75Hz ­- VESA
832 x 624p at 75Hz ­- Apple Mac II
1024 x 768p at 60Hz ­- VESA
1024 x 768p at 75Hz ­- VESA
1280 x 1024p at 75Hz ­- VESA
1152 x 870p at 75Hz ­- Apple Mac II
1024 x 576p at 60Hz ­- VESA STD
1280 x 800p at 60Hz ­- VESA STD
1280 x 720p at 60Hz ­- VESA STD
1280 x 960p at 60Hz ­- VESA STD
1280 x 1024p at 60Hz ­- VESA STD
1600 x 900p at 60Hz ­- VESA STD
1680 x 1050p at 60Hz ­- VESA STD
1920 x 1080p at 60Hz ­- VESA STD

Report information
Date generated........... 29.7.2012
Software revision........ 2.60.0.972
Data source.............. Registry
Operating system......... 6.1.7601.2.Service Pack 1
Odpovědět0  0
Je to přesně tak. Nejsou potřeba žádné ovladače, tzn. ani nároky na OS nejsou žádné. SkyVision pouze omezí rozlišení na 1920x1080 ­(i pokud monitor umí víc­).

K druhému dotazu. Ano to samozřejmě můžete. Tato ­"krabička­" funguje úplně stejně jako klasický HDMI kabel. Žádný rozdíl nepoznáte ­(jen to omezené rozlišení­).
Odpovědět1  0
Závada může být dvojí. Buď je Boombox pokažený v tom případě vyreklamovat.
Nebo toto půjde nastavit v telefonu. Nevím jaký máte telefon, tak nedokážu poradit. Ale může tam být něco v nastavení ve stylu: ­"automatické přijetí hovoru­" apod. vyzkoušejte tedy nejdřív nastavení telefonu, pak klidně s jiným telefonem a pokud bude vše stejné, tak vyreklamovat Boombox.
Odpovědět0  0
Ano mám členský průkaz. Máte prosím nějakou konkrétní připomínku? Nebo jen máte potřebu ventilovat svůj hněv po ránu?
Odpovědět5  0
Nevím co máte za model, ale EIZO žádné SX2862 snad ani nevyrábí. Pokud jste myslel SX2762, tak to je zrovna slušný monitor a velmi slušné barvy. Srovnávat LG IPS 235P a EIZO SX2762 ­(SX2862 není­)... no k tomu se ani vyjadřovat nebudu.

Odpovědět0  0
On lepší monitor dokáže odhalit nekvalitní foťák velmi jednoduše. Předchozí monitor nemusel mít tak dobré barevné podání a tak prostě některé barvy splývají. Nový to jen neudělal a tak vás překvapila ­"nekvalita­" monitoru a ono to je vlastně nekvalitní fotka.
Odpovědět0  0
Osobně si myslím, že tento monitor je hodně slušný a dokáže se rovnat s monitory co stojí klidně dvojnásobek. Takže s tím otevíráním peněženky bych to tolik nehrotil. Samozřejmě pokud investujete třeba 15 tisíc, tak už se bude jednat o daleko lepší kousek, to samozřejmě nepopírám.
Odpovědět0  0
Kvalita repro vychází i ze specifikací. Zkrátka takto málo výkonné reproduktory nikdy neudělají slušný a hlasitý zvuk. S tím se nedá nic dělat. Obecně považuji repro u monitoru spíš jako nouzové řešení a proto se na něj tolik nesoustředím. Přecejen jde o monitor a ne o televizi.

Pivot v mém případě rozhodně nebyl tuhý natolik aby něčemu vadil. Ale je možné, že různé kousky jsou různě tuhé. Nevím, měl jsem jeden na testy.

Jinak díky za krajní polohy. Doplním do recenze, nějak jsem na ně zapomněl.
Odpovědět0  0
Děkuji za plnohodnotný příspěvek, plný konkrétních nápadů jak to vylepšit. Ano, toto je ironicky myšlený příspěvek.
Odpovědět1  1
Přesně tak. Nebýt té pomalejší odezvy, tak je to zcela ideální monitor­-televize. Je to škoda, ale třeba se výrobce poučí :­-)
Odpovědět1  0
Máte pravdu, ono zaměňování AA a vyhlazování hran je docela ošemetné.
V každém případě nám zmenšení pixelů hodně pomůže :­-)
Odpovědět1  0
Já si spíš myslím, že EIZO se snaží vyrábět i levnější varianty. Dřív zkrátka neměl levné řady. Uvidíme jak si s nimi povede. Osobně bych byl raději, kdyby například u všech levných monitorů dával přesný sRGB gamut a udělal slušné podsvícení. Ostatní parametry si klidně nechal pro dražší varianty. Ale to je můj názor. Eizo může mít jiný.
Odpovědět0  0
Inputlag bude u OLED pravděpodobně naprosto stejný jako u LCD. Nic se nemění v elektronice.
Odpovědět0  0
Znova? Jak mohu být znova mimo? Pokud je to můj první komentář.
Každopádně děkuji za opravu.
Odpovědět0  0
Zde bych však viděl fakt, že většina uživatelů si DPI v systému nezmění. To znamená, že opravdu dostane větší místo pro pracovní plochu.
Odpovědět3  0
Jde hlavně o to aby barvy byli stejné i při pohledu čelním. A to vzhledem k tomu, že máme nějaký ten úhel pohledu na spodní a horní část obrazovky u TN zaručit nelze.
Odpovědět0  0
On ten notebook je sice starší než ten s IvyBridge, ale je o cca 10 tisíc levnější. Navíc si myslím, že to není nástupce ale prostě zcela jiný notebook. Rozhodně ho ten ­"novější­" nenahradí.
Odpovědět1  1
A při pohledu zespodu neměl tento TN tmavé podání? A naopak z vrchu světlal? To je hlavní neduh pozorovacích úhlů TN monitorů A to všech.
Odpovědět0  0
Profil přidejte ve ­"Správce barev­" co je v ovládacích panelech.
To jestli je aplikován poznáte pomocí programu ­"LUT Manager­" ­(použijte google, první odkaz­). Občas se stane že profil při změně rozlišení, zapnutí hry apod. vypadne. V LUT Manageru dejte LUT ­-> Load Default for device
Odpovědět0  0
Dobrý den, ICM opraven. Díky za upozornění.
Odpovědět0  0
A má tato informace nějakou další informační hodnotu?
Odpovědět0  0
Bohužel EDID na 99% neobsahuje informaci o samotném panelu. pouze výrobce jako je EIZO, BenQ, LG apod. Výrobce panelu zde však není. Ani jeho označení.
Odpovědět0  0
Teoreticky to možné je. Pokud si výrobce monitoru přeje a dostatečně i zaplatí, tak mu výrobce panelu určitě vyhoví. nestává se to však moc často.
Odpovědět0  0
Asi málo kafe po ránu :­-­)
Odpovědět0  0
A k čemu tedy potom tak velké rozlišení?
Odpovědět0  0
Díky za upozornění. Samozřejmě levá strana.
btw píšete poměr stran 16:10, ale je 16:9.
Odpovědět0  0
Děkuji za opravdu kvalitní a konstruktivní kritiku. Ano je mě 12 let, nic jiného něž google nepoužívám a translátor mám daný do ­"po spuštění­". Také o technologii LCD jsem si přečetl poprvé ve čtvrtek večer před vydáním článku.
Odpovědět7  0
Omlouvám se, špatně vygenerovný odkaz. Už opraveno. Můžete stahovat ;­-)
Odpovědět0  0
Ale obrázky v článku dokazují, že ta připravenost není dostatečná. To, že systém má podporu většího DPI bez ztráty kvality neznamená, že vše bude fungovat OK. V metru, které je výhradně HTML + javascript se zkrátka tyto věci odbourávají. Navíc si například velikost dlaždic hlídá systém sám dle velikosti displeje a rozlišení. To předchozí generace Win nedělala a ano se jí o tom nesnilo.
Odpovědět0  0
Kdo to kde tvrdil? V článku jsem psal pouze to, že lidské oko je schopné při běžné pozorovací vzdálenosti vidět jeden pixel. To není maximum ;­-)
Odpovědět0  0
CRT by na tom jsou úplně stejně. Tady není na vině technologie, ale samotný princip jemnosti DPI.
To, že nejsou na CRT tolik vidět pixely vlastně nic neznamená. U CRT jde hlavně o to že daný pixel resp subpixel je sám o sobě neostrý oproti LCD. Proto nejsou tak zřetelné. Nic víc nic míň.
Odpovědět2  0
:­-­) To je docela zajímavý nápad. Stačí jen zvýšit výkon zhruba 100x u grafické karty, rozšířit šířku sběrnice mezi čipem a pamětí na 4096bit a máme vystaráno :­-­)­)­)
Ale jinak samozřejmě by to bylo pěkné.
Odpovědět3  0
No on si to představuje i Intel ­(viz článek­), takže to není problém jen Applu.
Odpovědět1  1
Díky opraveno. Samozřejmě tam patří ­"méně kvalitní­".
Odpovědět1  0
U notebooků je situace trošku jiná. Tam lidem vadí hlavně nízké rozlišení potažmo velikost pracovní plochy. Ale zvyšování rozlišení za viditelnou hranici je něco jiného.
Odpovědět2  0
No ono přepsat všechny programy nebude tak rychlé. Každý uživatel používá jiné, každý má jiné požadavky.

btw. není to jen o Photoshopu. Bohužel většina grafických programů má problém. 3ds max samozřejmě také.
Odpovědět3  1
Tato myš se vyrábí i v černé barvě. Takže není problém si vybrat.
Odpovědět0  0
Ano Philips byl vždy takový, v poslední době se však zdá, že se docela polepšil. Tento monitor mě hodně mile překvapil a už jen konstrukčně byl daleko za hranicí těchto LG ­(lepší­).
Odpovědět0  0
Například u monitoru Philips 235PQ2EB https:­/­/www.svethardware.cz­/recenze­-philips­-235pq2eb­-dokonale­-e­-ips­/35388 je konstrukce o dost lepší a cenově není monitor o mnoho dražší. Navíc má i jiné přednosti.
Odpovědět0  0
U podstavce jde o to, že jsou tu podstavce, které jsou daleko, daleko lepší a pevnější. Samozřejmě je to zásluhou nízké ceny a tak se nedá zkrátka očekávat kvalitní konstrukce.
Odpovědět0  0
Pokud by měl úhlopříčku přes 30­" a rozlišení 1920x1080, tak s vámi souhlasím. Nevím jak vy, ale já bych 23­" TV asi nechtěl. Není to málo?
Odpovědět0  0
Rozlišení 1920x1080 je na 23­" zcela standardní a rozhodně není pixel nějak extrémně velký. Ano, není to ­"retina­", ale i o něm bude v budoucnu řeč ;­-)
Odpovědět1  0
Do hodnocení odezvy samozřejmě překmit zahrnuji. viz: https:­/­/www.svethardware.cz­/inovace­-testovaci­-metodiky­-lcd­-monitoru­/13894­-2
Vhodnost na hry souvisí také s inputlagem. Chce to vždy zhodnotit oba tyto parametry. Pokud na inputlag nejste citlivý, tak koukejte pouze na odezvu.
Odpovědět0  0
Ohledně těchto monitorů nejsou téměř žádné informace. Ani obchody jej zatím nemají. Takže se zatím nedá moc hodnotit.

Můžete poskytnout obchod, kde podle vás se již prodává?
Odpovědět0  0
U LCD se tento jev vyskytuje. Pokud necháte dlouho statický obraz tak si zkrátka pixely ­"zvyknou na svou polohu­" a moc se jim nechce vracet. Naštěstí to není nevratné. Pokud se tento jev u LCD objeví, tak nechte blikat chvilku ­(10­-30min­) černou a bílou barvu ­(například animovaní gif roztažený po celou plochu monitoru­). Tím se obraz zcela uzdraví. Samozřejmě pokud by došlo k nějakému extrému ­(monitor by například měsíc v kuse zobrazoval stále to stejné­) tak může náprava trvat i několik hodin. V naprosto extrémních případech se ani nemusí povést, ale ještě jsem se s tím nesetkal.

Tento Philips má však funkci PixelOrbiting, která provádí drobný pohyb o 1 pixel obrazu do stran­/nahoru a dolů. Tím se částečně tento jev eliminuje.
Odpovědět2  0
Ano, jeden sem jeden tam a za chvilku tabulka zabere celou recenzi. Jak jsem psal v předchozím příspěvku. Do další recenze to možná přidám.
Odpovědět0  0
Dělal jsem si takový menší průzkum a valnou většinu uživatelů velikost v mm nezajímala. Vždy vycházejí z úhlopříčky. Rámeček samotného monitoru je u většiny ± stejný.
Každopádně mohu tabulku příště opět rozšířit o velikost, akorát bych se nerad dostal do fáze, kdy v tabulce bude i relativní vlhkost při které se může produkt používat.
Philips 235PQ2EB má rozměry 566 x 360 x 57mm bez stojanu a 566 x 517 x 250mm se stojanem.
Odpovědět2  0
Fotografii jsem přidal. Měl jsem ji připravenou, ale nedal do recenze :­-)
Odpovědět1  0
No vysokofrekvenční kameru tu po ruce zrovna nemám. 3lo by však nasimulovat tento efekt, že bych převedl hodnoty z Osciloskopu na barvu a ty ukázal jako např animovaný gif. Ale stále to nebude ­"reálné­" zobrazení. Sice to bude odpovídat realitě, ale nebude to fyzické zachycení podstaty.
Odpovědět2  0
U te iiyamy je displej: 23.6­"WS Chi Mei Innolux TN Film ­(M236H3­-LA2­)

Osobně bych raději investoval do IPS­/VA technologie. Poslouží daleko lépe.
Odpovědět0  0
Ale pokud vám stačí volat, posilat sms a wifi, tak stačí prakticky jakýkoli telefon. Toto je high­-end a tak je prostě dražší.
Odpovědět0  0
Každopádně jste mě přivedl na myšlenku rozšířit článek o opravdové ­"monitorové dno­". Uvidíme co s tím udělám do příštího ­(červencového­) přehledu ;­-)
Odpovědět1  0
U levných monitorů jsem hodně váhal s cenovou relací. Nakonec jsem dospěl k závěru, že lepší je mít lehce lepší stojan a ušetřit si tak i jednu návštěvu lékaře a tím zvednout cenu o cca 1200,­-
Pokud si uživatel uvědomí kolik ho v praxi stojí návštěva právě lékaře, tak zjistí, že oněch 1000­-1200 za lepší stojan je velmi málo.
Odpovědět1  0
Graf č.1 je správně. Vždy se vezme top 20 ­(23­"-24­") z Heureka a bez označení monitoru se vezmou jejich ceny. Ty se zavedou do grafu. Je to zkrátka ­"vývoj cen 23­"-24­" monitorů­". Zkrátka pokud by přišel na trh nějaký extrémně levný a dobrý monitor a dostal by se na první příčku, tak zkrátka zahýbe s cenou monitorů.

Každopádně je to vysvětleno i v článku

Jaké okno nereaguje na myš?
Odpovědět0  0
No vzhledem, že je ta fotka pořízena při umělém osvětlení co evidentně svítí na jednu stranu monitoru, tak se k tomu asi ani nemá cenu vyjadřovat :­-)
Odpovědět0  0
No když to vezmu z pohledu BFU, keří vůbec do case přístup obvykle nemají. Tak bych se toho nebál. Ono dostat lopatkou nějakého ventilátoru je občas také zážitek :­-)
Odpovědět0  0
Tehdy to bylo myslím pouze na papíře. Dnes už je první funkční vzorek. Provést něco takového do provozu není úplně jednoduché.
Odpovědět0  0
Ano OpenCL přibývá, ale nyní jsou stále v profi sféře lepší CUDA karty. Osobně bych také byl raději kdyby nvidia měla větší výkon v CUDA­/OpenCL ­(hojně toho využívám­), ale vzhledem k tomu, že ze využívám grafické programy, tak jsem v podstatě nucen mít nvidii. Prostě raději budu mít nějakou akceleraci, než žádnou. A to jestli to bude za dva roky lepší ­(ve prospěch OpenCL­) mě bohužel při koupi nové sestavy vůbec nezajímá.
Odpovědět1  0
Doporučuji nejprve se podívat na testy například právě Photoshopu, než začnete vydávat takový ortel ;­-­)
Navíc i přesto, že je GTX v výpočtech pomalejší, tak má širší využití díky CUDA. Právě CUDA je zatím hojně využívána například v Premiere apod. Takže ve výsledku je lepší nějaká akcelerace než žádná ­(u AMD­). ;­-)
Odpovědět1  0
Ano, přepěťová ochrana to také může vyřešit. Já jsem se ovšem bál, že rozvody budou v ­"horším stavu­" a tam by mohla pomoci pouze záložní zdroj. Každopáně pokud to vyřešila ochrana s filtrem, tak je to super.
Odpovědět0  0
Je zvláštní, jak jste přehodnotil situaci a podle tohoto příspěvku se procesory Intel už neničí, ale pouze vypínají. Když začnu oponovat i na toto, přehodnotíte znovu situaci? :­-­)­)

Jinak osobně často renderuji ve V­-Ray docela často. A stále je Intel výkonnější než AMD. Ani Bulldozer s tím nic neudělal.

Jinak co myslíte tím, že ­"renderuje 2­-3 filmy­" v jakém programu? Docela by mě zajímal program co to umožňuje a má ho běžný uživatel.
Odpovědět3  0
S vaším názorem zásadně nesouhlasím! Myslím že je spíš u vás někde chyba.

Testy jasně ukazují, že Intel je stále o kousek lepší. Bulldozer jsou bohužel docela nepodařené procesory a to že mají podporu ECC je nezachrání.

Možnost ovládnutí PC hackerem snad ani nemyslíte vážně :­-­)

Procesory Intel mají samozřejmě tepelné čidlo, které při překročení kritické teploty dojde k vypnutí a k přehřátí nedojde.

Jinak ano, redaktoři na Světa Hardware mají doma pytle s penězi, každých 7 dní nový procesor Intel a redaktor co nemá 40­" OLED monitor je v očích ostatních blázen co nevyužívá své pozice.
Odpovědět4  0
To samozřejmě je. Ale v recenzích by se vždy měla subjektivnost potlačit. A v tomto případě je to velmi jednoduché. Stačí myslet i na uživatele, kteří chtějí nižší jas. Kdybych napsal že minimální jas je dostatečný, tak už vidím spoustu uživatelů co pracují hlavně v noci a ­"křičí­" v diskuzi, jak jsem si to mohl dovolit.
Čísla jsou však jednoznačná.
Odpovědět0  0
Monitor vyzaduje USB 2.0.
Monito využívá klasický Displaylink ­(http:­/­/www.displaylink.com­/­)
Pro Linux je zde: http:­/­/libdlo.freedesktop.org­/wiki­/

Doplním info do recenze.
Odpovědět0  0
Jas kolem 90 cd­/m2 není zrovna ideální pro práci v noci. Ano pokud si zapnete lampičku ­(budete dodržovat ergonomii vždy a všude­) tak je cca 90 cd­/m2 OK. Ale pokud necháte svítít pouze monitor tak je jas moc vysoký. Právě z toho důvodu mají právě některá EIZA jas kolem 4 cd­/m2. Ano, je to extrém, ale v noci se může hodit.

Daleko vhodnější je jas pro noční práci alespoň 50 cd­/m2. Při denní príci je vhodný 120 cd­/m2.
Odpovědět1  0
Zkoušel jste zapojit DVD a TV na záložní zdroj ­(klidně si pro test někde půjčit­)? Mohlo by to pomoci. Jinak jestli máte DVD­/TV na stejném okruhu s lednicí atd. tak to bude asi ten hlavní problém. Většina kuchyňských spotřebičů má při zapnutí napěťovou špičku ­(alespoň doufám že to říkám správně, nejsem elektrotechnik, tak mě prosím případně někdo opravte­) a ta to může způsobit. Řešením by mohlo být natáhnout nový okruh ­(pokud je byt váš, tak bych to učitě udělal­), už jen z důvodu životnosti DVD­/TV... učitě jim to zrovna dobře nedělá. Navíc se vám může stát, že po zapojení dalších spotřebičů již to jističe neudží a budou pravidelně padat.
Odpovědět0  0
Tak prosím vysvětlete proč je to kardinální nesmysl :­-­) Zatím jsem od vás neslyšel jediné vysvětlení a pouze píšete že je něco špatně, ale už neřeknete proč. To umí každý :­-­)

Formulace ­"ale u EIZO evidentně ještě trochu zapracovali a povrch je jemnější.“ byla myšlena tak, že EIZO zkrátka nasadil trošku jiný panel. Ano napsal jsem to možná trošku tak že to nebylo pochopeno. Uznávám. Každopádně za tím, že EIZO má povrchovou úpravu u tohoto panelu jinou než drtivá většina ostatních PVA panelů si stojím. To jestli je to požadavek EIZO na Samsung jen pro jejich monitory nevím. Každopádně to tak je.
Odpovědět0  0
No vidíte. Měl byste noční můry :­-­) Každopádně přeji ať Dell slouží ;­-)
Odpovědět0  0
Komentář jsem přehlédl. Prosím vždy však reagujte v adekvátní diskuzi. Takovéto propojování akorát znepřehledňuje diskuzi.

Jinak nevím co jste myslel tím ­"Další VA­". Ano je to VA panel. To je špatné? Nebo naopak dobré? Prosím o rozvedení.
Odpovědět1  0
Nadpis je vždy zvolen tak aby vystihoval samotný monitor a byl adekvátní j jeho zaměření. Pokud se tedy jedná o recenzi business monitoru, tak je ­"bez kompromisů­" pokud by to byl CG a dosáhl takových výsledků, tak asi ­"bez kompromisů­" nebude.

Za pozorovacími úhly si stojím. Zde nebudu nic dodávat. Viděl jste tento panel?

Nevím kde jste vyčetl, že EIZO něco provádí s obrazovkou. Konspirační teorie v ČR jsou na denním pořádku :­-­)

Kontrast má co dočinění s vnitřním zpracováním. Pokud se barvy nezpracovávají tak přesně, tak například při regulaci RGB hodnot padá trošku kontrast. Mám to ověřeno u mnoha monitorů.

Ohledně kontrastu. Je to kontrast udávaným výrobcem. S tím já nic neudělám. Ano jsou tu novější panely co mají vyšší kontrast, ale je tu taky OLED a ten má kontrast téměř nekonečný. Mám vždy vztahovat ne nejlepší technologii, nebo vztahovat na udávanou hodnotu výrobcem? Mě přijde fér víc druhá možnost.

Jas 77% je opravdu slušný výsledek. V nových recenzích je navíc již jas přepočítán na gamu 2,2 ­(pro lidské oko­) a tam je tedy propad jasu výrazně nižší.
Odpovědět0  0
Viz můj příspěvek u aktuality.
Odpovědět0  0
Evidentně ta struktura je zcela jiná. Fotky jsou téměř stejně kvalitní. Resp. naše mají dokonce vyšší rozlišení a i o něco lepší ostrost. Tamta struktura se daleko víc podobá PVA obrazovce.
Odpovědět1  0
Osobně jsem byl také hodně překvapen. Navíc jsem se utvrdil v tom, že má smysl testovat i levné a na pohled méně zajímavé monitory. Mohou překvapit.
Odpovědět0  0
Jsem moc rád, že recenze pomohla.
LG IPS235P má nekalibrované barvy horší. Osobně bych volil cestu lepších barev bez kalibrace. S ICC profily je vždy trošku problém. Navíc u tohoto monitoru budete mít vždy barvy výrazně lepší i ve hrách, některé hry totiž mohou ICC profil zcela ignorovat. Vždy je lepší mít od začátku lepší barvy a profilem to jen dotáhnout do konce. Pokud profil vypadne, tak máte stále dostatečné barvy.
Zase LG má lepší ergonomii, ale tu lze vyřešit dodatečně, kdežto barvy nikoli.
Odpovědět0  0
Recenze asi půjde zařídit ;­-)
Odpovědět0  0
To asi nějak půjde zařídit ;­-)
Odpovědět0  0
Duron byl ve své době opravdu dobrý procesor. Poměr cena­/výkon byl prostě nejlepší.
Odpovědět0  0
Ale tady jde o čisté přirovnání. Je špatné přirovnat k obecně zažitým zvyklostem­/designu cokoli? Má snad Apple patent na to, že k němu nesmíme přirovnávat?
Odpovědět0  0
Dle informací je toto bohužel monitor co se již pouze doprodává :­-­( Takže testovat produkt, který si již za měsíc nepůjde vůbec koupit asi nemá moc smysl.
Odpovědět0  0
Vloudilo se mě tam slovíčko trubice místo LED. Díky
Odpovědět0  0
Děkuji za upozornění. Opraveno.
Odpovědět0  0
Děkuji za hned první příspěvek s analogií k autům.
btw. ano dnes jsem skutečně měl ovesnou ­(vtipnou­) kaši s jablkem a medem :­-)
Odpovědět3  0
Jsem na tom podobně. Sice ne C4D, ale 3ds max + Vray. To je však úplně jedno. Na druhou stranu Core i7 860 mě na to stačí. Jak jsem ostatně psal v článku. Grafici využijí výkon vždy :­-­))
Odpovědět0  0
Ale Photoshop je i 64­-bit ;­-­)
Dnes většina grafických programů je plně 64­-bitová a využívá ramky kolik je právě možné.
Odpovědět3  0
Ale o tom se píše i v článku. Myslím, že není třeba to opakovat. Ale pro zvýšení čtenosti vašeho webu asi ano :­-)
Odpovědět1  0
Já bych to viděl opačně. Pokud by Open­/Libre Office začal být placený, tak se o tom určitě píše.

Jinak nevím jak by měla vypadat aktualita... něco ve stylu ­"Open Office jsou stále zdarma. Stáhněte si je­" ???
Odpovědět0  0
Můžete být prosím konkrétnější? Takto váš příspěvek zní jako ­"výkřik do tmy­" :­-)
Odpovědět6  0
No ona ani nemůže být převratná, když je technologie LCD stará několik desítek let :­-­)­) Ale stále je to to nejlepší co lze dnes pořídit. Pokusy typu SED a Laser sjou sice pěkné, ale jsou to opravdu jen pokusy.
Odpovědět0  0
Mohu se zeptat, zda jste viděl OLED? Už z principu jsou totiž lepší než SED. Nemluvě o energetické náročnosti.
SED je dobrá technologie, bohužel z mého pohledu hodně zpátečnická.
Odpovědět0  0
Osobně si také myslím, že zatím to tak žhavé nebude. Pokud přijdou první OLED monitory přístí rok. Tak stejně budou dost drahé a ne zcela vyladěné. Vzpomínáte na první 15­" a 17­" LCD? Děs běs. amozřejmě OLED nebude trpět špatnými pozorovacími úhly, ale například nepodařená regulace jasu se jeví jako nejpravděpodobnější.

Osobně si myslím, že čekat na OLED zatím nemá moc smysl. Resp. má smysl, pokud máte dobré LCD a nehledáte vysloveně změnu. Pokud potřebujete nový monitor, tak si zkrátka kupte LCD.
Odpovědět0  0
To ano :­-­) Ale asi všichni tušíme, že to bohužel tak nebude. :­-(
Odpovědět0  0
Ono to s OLED není až tak jednoduché. Pixely sice mají obvykle tvar obdélnku­/čtverce, ale také se liší plochou jednotlivé subpixely. Např zelený může být i 2x větší než červený. Každý OLED to šak má trošku jinak.

Každopádně máte samozřejmě pravdu v tom, že jsou to pravidelné geometrické útvary bez domén ­- čtverec obdélník.
Odpovědět0  0
Pravítko se bojím, že bude příliš hrubé. Vzhledem k velikosti jednoho pixelu 0,2­-0,3mm co je vidět na fotkách. Konkrétně na novém AMVA je rozteč pixelů ­(např od červeného k červenému subpixelu­) rovna 0,276 mm. Bohužel ani to není až tak přesné.
Odpovědět0  0
Zatím ne. Výpočet není až tak jednoduchý jak jsem původně myslel. Velkou roli tam hraje i ustavení objektivů a to se mě velmi špatně měří.
Odpovědět0  0
Do článku přidána fotografie AMVA monitoru Philips 241P4QPYE.
Odpovědět0  0
U toho Samsungu jsem hledal a některé zdroje uvádí 6­-bit. Některé 8­-bit ­(třeba ten váš­). Monitor jsem na vlastní oči nevidel, tak nedokážu rozhodnout. Doplnil jsem do článku.

Díky za upřesnění
Odpovědět1  0
Osobně jsem zatím nenašel informace o tom, že by měl stejný panel. Máte nějaký odkaz? Ano je to S­-PLS, ale může být například v jiné verzi­/revizi.
Odpovědět0  0
Přesně tak. Pro přehled technologií si můžete přečíst náš článek: https:­/­/www.svethardware.cz­/art_doc­-59B0B21624FBA168C12571BD002A0891.html
Odpovědět0  0
Ale já neříkal kdy se objevil první monitor 27­" s 2560x1440. Já psal od době kdy se toto rozlišení stalo běžné. Je úžasné jak někteří dokáží překrucovat :­-­)

to platí i o ­"LG kurtd..­" ehm pardon pouze ­"kurtd.."
Odpovědět0  0