Komentáře od potooczech
Re: řešení,a na co? | od: potooczech (192)  22.10.201913:52
EV jsou tu déle než vozy se spalovacím motorem. A stále se nedokázaly vozům se spalovacím motorem vyrovnat.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: řešení,a na co? | od: potooczech (192)  22.10.201913:50
Dají se recyklovat, ale je to velmi drahé. Kdyby měla být cena recyklace započtena v ceně vozu, tak jako se dávají příspěvky na recyklaci u běžné elektroniky, tak to bude ještě o dost dražší sranda ta Tesla.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Re: chjo | od: potooczech (192)  22.10.201913:18
Souhlas, proto mé závěrečné práce četla žena, naprosto neznalá daného tématu a oboru obecně ... pak se ty chyby daly najít celkem dobře ... protože autor je prostě nevidí :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Win10 | od: potooczech (192)  22.10.201912:25
No jo nová sestava ... ještě nedávno mi 100Mega dodala PC, kde byly Win10 ve verzi 1709 ... v době, kdy byla dávno distribuována 1903 ... to je pak těžký taková sestava. A když jim to napíšu, tak se diví, co se mi nezdá. Než dělat update přes všechny verze, tak je pak vážně lepší dít na flash disk aktuální verzi a přeinstalovat to ...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Možná to ve skutečnosti kormidluje Vin Diesel :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(1)
Re: Pohon | od: potooczech (192)  21.10.201911:04
Ono hlavně je potřeba počítat s tím, že něco musí pohánět také veškeré systémy řídící loď ... ono radar, lidar senzory obecně, plus ICT technologie nutné k jejich funkčnosti rozhodně budou mít nějakou spotřebu. Tedy ty soláry bych viděl spíše jako zdroj energie pro tyto systémy.
Motor, který by tohle rozpohyboval je v řádu stovek kW nejméně, takže s nějakým elektrickým pohonem na slunce asi nelze moc počítat. Pohon je podle mne skutečně v režii vítr + diesel.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  17.10.20198:49
Tedy tu původní vizi OLED panelů stále nikdo není schopen vyrobit ... stále je to o tom, že je jednobarevný zdroj světla překrytý barevnou maskou.

Ale tak stále je to o parník lepší, jak ta dožívající ohavnost v podobě LCD ...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: - | od: potooczech (192)  9.10.201910:02
Přesně to mne hned napadlo, když jsem se dočetl, že mají většinou velikost kolem 5km ... něco takového počítat jako měsíc mi přijde zbytečné. Prostě tyto velké planety svou gravitací dokážou zachytit velké množství takových objektů, ale říkat tomu měsíc ... no jako chápu no, podle definice je to objekt přirozeného původu obíhající jiné větší těleso. Ale omezil bych tu definici nějakou minimální velikostí a zbytku bych říkal prostě satelit.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: blizzard | od: potooczech (192)  8.10.201911:21
Jen pro nostalgiky a proto jsou plné servery, museli jich haldu přidat a Blizzard neustále otravuje se slevou asi 44% na aktuální verzi retailu :­).
Jinak úroveň grafiky si můžete nastavit, aby přesně odpovídala původní vanille nebo si ji můžete hodit na max a pak to vypadá jako současný retail. A ten pohyb a útok myší nefunguje jak? Já se tedy s postavou normálně pohybuji i jen pomocí myši, stejně tak mohu jedním klikem zadat útok na nějakou mobku.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: blizzard | od: potooczech (192)  8.10.201911:16
Tak nevím. Classic jedu od prvního dne každý den a na problém nebo bug jsem nenarazil. V podstatě na jediný problém jsem nenarazil. Za mne ta hra naprosto splnila to, po čem lidé volali. Co se mne týká, tak se hra chová naprosto v pořádku a ani mezi lidmi v guildě jsem nenarazil na problém.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  7.10.201913:30
Tak si holt počkám ... nemám důvod si kvůli jedné hře stahovat Epic Fail Launcher ...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(2)
Re: Čína... | od: potooczech (192)  7.10.201913:13
Asi tak ... často slýchám od kolegů s SK, že by chtěli vlastní servárko, aby se odstřihli od centrály. A když pak slyší, kolik by to stálo na vybavení typu rack, infrastruktura, napájení, chlazení, zálohování, zabezpečení, úpravy sítě a vše další okolo, tak čučí :­)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  7.10.201913:08
Taky je to vidět na tom, jak jim ten jejich produkt poslední dobou nefunguje.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(6)  nízká(2)
Re: Čína... | od: potooczech (192)  4.10.201911:07
Tak Čína představuje polovinu těžby BTC. Ono nečekal bych od toho, že to bylo zřízeno jako moderní datacentrum. Kdo ví, jak to tam zbastlili. A problém může být právě v té spotřebě. Prostě mohli rozšiřovat a rozšiřovat až přetížili vedení a někde jim blafnul kabel. Nedělal bych si iluze o nějaké vysoké profesionalitě, nebo že by to tam připomínalo moderní datová centra. Spíš změť kabelů odevšaď kamkoli, kdo ví jak dělané jističe ... a prostě nějakým kabelem té šťávy už teklo moc no.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  4.10.20199:21
ASIC asi blafnul no :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  4.10.20197:11
Po pravdě u těchto zařízení mne zajímá, zda tam pustím standardní aplikace z PC. Ořezané tablety, kde buď jste omezeni na Android nebo pro změnu na variantu Windows, která umí pouštět jenom aplikace ze Storu, což je snad ještě horší ... to opravdu. Pokud to není schopné živit plnotučné Windows s aplikacemi, na které jsem zvyklý z PC, tak to není pro mne.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  30.9.201912:02
Tak Google se drží toho, že pokud nezaplatí, tak nesmí zobrazovat cizí obsah. On tedy říká fajn, platit nechci, tak to prostě nezobrazím.
A vydavatelé to zjevně pochopili tak, že Google si musí ten obsah kupovat ... prostě musí a basta. Naprosto mne zaráží, jak ti vydavatelé vůbec nepochopili, že Google jim doposud dělal obrovskou službu zdarma a nemá jediný důvod jim za to ještě platit. Teď budou teprve plakat nad výdělkem a patří jim to. Přeju jim to.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(9)  nízká(0)
Motiv Íránu je zcela jasný. Pokud jste si nevšiml, tak už několik let probíhá v podstatě ­"občanská válka­" islámu šíitů a sunitů. V podstatě taková obdoba naší 30 leté války, což byla válka mezi katolíky a protestanty. Kdy hlavním zástupcem sunitů je SA a hlavním zástupcem šíitů je Írán. Ten boj probíhá jak na úrovni Sýrie, kde jsou tyto skupiny zastoupeny a kde je Írán velice aktivní k nelibosti Izraele, tak v především v poslední době na půdě Jemenu.
Takže motiv Íránu je zcela jasný. Oslabit pozici SA, která se pasuje v podstatě do role vůdčí země islámského světa, kde mají obecně sunité početní převahu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Re: Zákaz. Inu.. | od: potooczech (192)  28.8.20198:09
Tady jde spíše o to, že pokud by to bylo povoleno, tak se kolem toho rozjede obchod a pro případného útočníka by bylo podstatně snažší sehnat potřebně vybavený dron. V podstatě by takový dron někde koupil a měl by vystaráno.

Takto v případě zákazu nebude na trhu hotové řešení, které by mohl jednoduše koupit a využít. A bude se tak muset snažit sám si vše sehnat, nějak vymyslet, jak to dát dohromady a následně sestavit. Bude ho to tak stát mnohem více úsilí a nakonec to třeba ani nemusí fungovat, protože se ukáže, že to prostě nezvládl. A i to může v konečném důsledku zachránit životy.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Odpad | od: potooczech (192)  27.8.20197:22
PLC jsou už v podstatě odpad. QLC jsem ochoten ještě zkousnout jako úložiště, prostě jako náhradu plotnových disků. PLC už ale podle mne zašlo příliš daleko.
Stejně jako TLC, které jsou již mizerné, když na nich chcete pracovat a vše záleží jen na SLC cache. Osobně mi nejvíce vyhovují MLC čipy, ale jejich kapacity prostě nedosahují takových hodnot a cenově jsou samozřejmě jinde.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(0)
Re: .... | od: potooczech (192)  1.8.201910:21
Oni ji nijak neprosazují. Prostě tam dají svoje řešení a kdo chce jiné, tak si to změní. Stejně jako vás nikdo nenutí použít Edge.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Můj názor. | od: potooczech (192)  1.8.201910:08
Zkuste říct komukoli na obchodním, že mu seberete jeho Excel nebo obchoďákovi, že přijde o Outlook a dočkáte se defenestrace. Za Office prostě neexistuje plnohodnotná náhrada a proto lidé preferují Windows.
V případě linuxu je na výběr obrovské množství variant zdarma, kdejaké děcko si jej může nainstalovat místo Windows, ale stejně většina lidí jede na Windows. Linux je sice zdarma, ale pro většinu lidí prostě nepředstavuje plnohodnotnou náhradu Windows.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Mars | od: potooczech (192)  17.7.20197:34
Pokud nedovedeme na této planetě udržet podmínky pro život a svojí činností ji vyhubíme, tak nemá smysl vyvíjet technologie, kterými se dostaneme na jiné planety. Je to jako virus ... u něj taky nechcete, aby se šířil.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
No my spíš potřebujeme technologie na záchranu naší rodný hroudy. Protože pokud ji dovedeme do stavu, kdy i Mars pro nás bude najednou mít lepší podmínky k životu, tak potom je nám jakákoli technologie cestování na delší vzdálenosti k ničemu ... pokud to všude jen zasviníme a pak prchneme dál.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(2)
Hmm | od: potooczech (192)  17.7.20197:13
Bez politiků by už dávno byli bez peněz. Nebo oni si na svůj provoz dovedou vydělat? Kousat do prsu, ze kterého aktivně sosá by se mu nemuselo vyplatit.

A navíc, co na tom Marsu chtějí dělat tak převratného, co nemohou dělat sondy? Za cenu přepravy jednoho člověka by tam dostali několik sond, které tam budou v klidu makat řadu let. Člověk dokázal už dokonale zasvinit jednu planetu ... když se člověk na Mars dostane o pár desetiletí později, vůbec nic se nestane.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Hmm | od: potooczech (192)  1.7.201912:38
No tak to je jasné, že AMD okamžitě reaguje, protože pokud by se toho někdo chytnul a nebylo to správně vysvětleno, tak by to pro AMD mohl být celkem problém až by to začaly řešit úřady.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: 3200G | od: potooczech (192)  13.6.201910:49
Naprostý souhlas. Díky 2200G a 2400G se dají najednou skládat opravdu zajímavé kancl stroje za velmi zajímavou cenu. A nové verze 3200G a 3400G navíc nabídnou už i zajímavé frekvence. Tyto dva procesory se mi opravdu líbí.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  10.6.201910:43
No vzhledem k tomu, že i 8C­/16T model na podobných frekvencích má 105W TDP, tak 16C­/32T model už bude podle mne s nároky na spotřebu někde úplně jinde. Tedy rozhodně bude možné fyzicky udělat 16C­/32T model. Ale bál bych se spotřeby, respektive schopnosti desky to uživit ... což bude limitovat výslednou frekvenci. Plus samozřejmě by takový model za cenu pro AM4 platformu mohl nepěkně kanibalizovat vyšší segment nabídky AMD.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(6)
Hmm | od: potooczech (192)  10.6.20199:58
Výhodou je, že už napevno zůstává klasický PC hardware a i systémově by to mělo být podobné, takže neměl by být problém, aby na tom běhaly všechny hry z předchozí generace. To byl vždy největší opruz, že hry ze staré konzole neběhaly na té nové.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Re: . | od: potooczech (192)  5.6.20197:27
Souhlas, dát na oba, od obou chtít stejnou částku a kdo pak prodá víc licencí, to už mne přeci nemusí zajímat. A zákazník má možnost výběru, takže bude taky spokojený. Exkluzivita pro jeden obchod pouze hráče štve.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  27.5.201911:00
Prostě další evoluční krůček. Ono byl bych opatrný s tím navýšením IPC o 15%. Ono nebude plošné ve všech typech aplikací. Takže ve většině aplikací bude nárůst výkonu zajištěn právě vyšší pracovní frekvencí. Zajímavé tedy bude all­-core turbo a spotřeba, protože i přes přechod na 7nm výrobu u čipletů se TDP drží na 105W u 3800X.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  24.5.20199:26
Škoda, že není nějaká předběžná forma přístupu jako u Star Citizen ... aspoň kousek něčeho. Ale tady to má být tak propojené, že by to ani nešlo ... doufejme, že se jim to vydaří. Pak už jenom vyřešit problém, kde na to vzít čas. Už to není jako za svobodna nebo v době studia :­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  13.5.201913:04
A kolik je jejich vysněná meta ... 1000? :­)

Celkem pěkný překlep ideální na apríla :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  23.4.201910:18
Jo jako 3200G bude vítaný kousek. Sám mám zatím dobré zkušenosti s 2200G, kde jsem jich už pár poslal v kancl sestavě do provozu a zatím spokojenost. Netopí to, dodaný box chladič funguje tiše. Má to slušně taktovaná 4 jádra. Pokud přidají na frekvenci, spotřeba zůstane stejná a zůstane i cenovka kolem 2 tisíc bez daně, tak je to ideální procesor na základní kancl PC.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: ... | od: potooczech (192)  18.4.20199:21
Ano, najděte si, co znamená monopol. Pokud omezíte možnost vydání hry pouze na jednoho vydavatele, je to monopol. A i proti tomuto by měly antimonopolní úřady bojovat.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(5)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  18.4.20199:19
Přesně ... prodejní portál, kde si lidé nemohou vyměnit zkušenost, nemohou chtít peníze zpět pokud je hra mizerná a nemohou se dožadovat jakékoli podpory ... to je zjevně sen dnešních vývojářů. Rychle z lidí podojit co nejvíc peněz, než se rozkřikne, že hra za nic nestojí nebo že má technické problémy, se kterými si vývojáři nevědí rady.

Osobně to ale jako sen pro hráče moc nevidím. Steam je obecně důvěryhodná platforma. Epic je pouze způsob, jak hráče rychle podojit a nedat mu možnost volby nebo zpětné vazby. A to je v dnešní době prostě nehorázná ostuda.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(0)
Re: Hmm | od: potooczech (192)  17.4.20198:24
A McAfee hned za ním ... šílený.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  16.4.201911:11
On ještě nějaký blázen pustí do PC Avast nebo AVG?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  15.4.201910:15
Takže kolikátá revoluční verze baterie to je za posledních 10 let? Dvacátá nebo třicátá? A kolik se jich dostalo do praktického využití? Zatím nula.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  11.4.20197:20
Hlavní důvod je spíše v tom, že Čína dlouhodobě bojuje s tím, že její obyvatelé využívají BTC a jiné měny, aby se dostali k dolarům nad rámec oficiálně povoleného množství. Plus samozřejmě BTC umožňuje ve své podstatě ukrýt i velké obnosy peněz tak, že vám je nikdo nesebere a případně ani nevypátrá. A korupce je v Číně obrovský problém od stranických špiček až po běžné lidi na ulici.
Vláda se prostě bojí, že s BTC ztrácí část kontroly nad svými obyvateli, které jinak detailně sleduje a monitoruje doslova každý jejich krok a v podstatě jejich chvoání hodnotí bodovým systémem, který pak rozhoduje o jejich životě. Se životním prostředím tohle vůbec nesouvisí.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(2)
Re: Nelíbí | od: potooczech (192)  26.3.201914:21
Problém je v tom, že pokud by elektromobily měly nahradit běžné vozy zcela, tak by se ročně vyrobilo několik desítek milionů aut. K tomu miliony nákladních aut. A zajistit pro ně všechny baterie z materiálu, aby byl běžně dostupný, levný, auto s nimi dosahovalo podobného dojezdu jako se spalovacím motorem, měly dostatečnou životnost a pokud možno byl dobře recyklovatelný ... to je podle mne naprostá utopie.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  13.3.201913:35
A k čemu že je vlastně Epic Fail Store dobrý? Nebýt exkluzivity na některé tituly, tak si jej nikdo ani nevšimne.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Cena | od: potooczech (192)  18.2.201911:26
Přesně tohle mne napadlo jako první. Za posledních 10 let vyrostla poměrně početná generace hráčů, kteří si hry začaly kupovat. Tohle je krok zpět a vidím v tom hrozbu, že lidé se opět začnou více zajímat o warez a spol. Prostě zase přibude lidí, kteří nezaplatí a stáhnou si to. A třeba zjistí, že v případě hry, kde není online obsah nepotřebují DRM, nemusí být stále online a jede jim to v pohodě. A problém je to v tom, že pro další hru už se nemusí vrátit do Steamu a spol, ale můžou si pro ni zajít zase na warez.
Přitom stačilo dát hru na obě platformy a na Steamu ji dá prostě o to procento dražší a bylo by. Kdo ji chce na Steamu, tak zaplatí o pár dolarů víc a bude s tím mít všechny výhody Steamu. Ale tam asi při strovnání Steam versus Epic Fail Store zjistili, že by jim moc lidí z toho Steamu neuteklo.
Podle mne si tím vydavatel jen zbytečně snížil prodeje a vybere z toho nakonec úplně stejně, jako kdyby to vydal na Steamu. Bohužel pro něj si akorát zbytečně utrhl ostudu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  18.2.201911:17
Epic Fail Store ... jednoznačně. Aneb jak hráči prodat za tu samou cenu podstatně méně služeb, respektive absolutně žádné a dát mu jen možnosti si hru spustit, když je trvale online. To je v dnešní době v podstatě na defenestraci. Taková platforma je skutečně sen pro hráče navyklé na funkce Steamu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: :) | od: potooczech (192)  13.2.201913:25
Tak on obecně si soukromý sektor trochu více hlídá náklady než sektor placený z veřejných peněz. Tady je otázka spíše to, kam až je to marketingový sen a kde už začíná skutečná ekonomická realita.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  11.2.201910:34
Pro mne zatím nemají na Epic Store nic zajímavého. V podstatě je tam toho hodně poskrovnu. Podpora absolutně žádná. Je to jen takový hloupý spouštěč, co nic neumí. Hra je tam možná o kousek levnější, ale prostě nejen, že ten klient nešahá Steamu ani po kotníky, on se nečape ani na Origin a jiné již existující klienty.
Zatím je to jen taková prázdná schránka a celkem chápu hráče, že se jim ten balast nechce instalovat do PC. Chápu vývojáře, že se jim nechce dávat takový díl Steamu, ale tu podporu, kterou v tuto chvíli zajišťoval hráčům Steam, tu teď budou zajišťovat sami? Nebo budou jen na fórech nadávat všem, kterým se na hře něco nelíbí, nebo jim něco nefunguje?
Podle mne tento přístup k hráčům je značně dvojsečný. V poslední době vyrostla poměrně silná komunita hráčů, kteří si konečně zvykli za hry platit. Teď hrozí to, že hru, která nebude na Steamu si prostě stáhnou. A třeba znovu objeví, že taková hra je oproštěna bez dalšího DRM balastu a funguje nakonec líp, než přes Epic klienta. Je to podle mne cesta zpět.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  11.2.20199:25
FB měl nedávno takovou plodnou myšlenku ... nabízel uživatelům, že jim dá za jejich osobní data tuším 20 dolarů měsíčně? Tak zakažte FB sbírat osobní data o obyvatelích v EU a může přece těm lidem nabídnout, že za 20 dolarů měsíčně mohou FB dál používat.
Schválně kolik uživatelů v EU mu zůstane.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  17.1.20199:19
Takže v podstatě takový zabiják současných Polaris derivátů AMD.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(4)
Re: ... | od: potooczech (192)  15.1.201913:15
Jako je pravda, že Win 7, na kterých mi jede několik PC, mi ještě nikdy samy od sebe nesmazaly data v rámci vlastní aktualizace ... v tom je Win 10 naprostý unikát :­)

Ono alespoň kdyby ty verze nevycházely 2x do roka a nevnucovaly se tolik. Protože v podstatě jediná cesta, jak zajistit, že to bude s nejvyšší pravděpodobností funkční, je udělat čistou instalaci nové verze. A to se mi moc často taky dělat nechce ... když mám zcela funkční PC s Win 7, které bez problémů pracuje už nevim kolik let ... kdy se začaly prodávat Intely rodiny Sandy Bridge? :­)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  10.12.201812:18
Tyto snahy regulovat Internet nejsou ničím jiným než převlečenou cenzurou. A hlavní výhoda Internetu je v tom, že je to svobodné médium. Což je asi hlavním trnem v oku socialistů v Evropské komisi.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Do kamene ... tesat do kamene.

Nikdy jsem neviděl tak nevhodný systém pro firemní nasazení jako Windows 10. Proč prostě nemohli jet v zavedeném systému, který tak dobře fungoval po stránce správy. Pro Enterprise a Pro verzi mohli nechat klasický vzhled z Windows 7, pouze změnit jádro systému a ty jejich dlaždice a neustále se měnící Modern UI mohli dát jako doplněk do Home Verze, nebo obecně to udělat jako volitelné rozšíření. Prostě jako byla dřív edice Multimedia Center, tak stejným způsobem mohli postupovat zde. Ale prostě proč nevnutit lidem na desktopu ovládání z mobilního systému ... systému, který byl tak oblíbený, že zanikl :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  5.12.20187:35
A nechtěl by spíš přepracovat Win10, aby to nebyla jen služba na šíření reklamy a instalaci nechtěného balastu, ale aby to opět byl operační systém, nástroj díky kterému s na PC dá pracovat, který bude sloužit uživateli a ne uživatel jemu?
Ať už konečně vyhodí toho Inda a dají do vedení někoho, kdo vyrůstal v normální civilizované zemi.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  19.11.20189:48
Jistý Humphrey Appleby by vám vysvětlil, že ministr není od toho, aby o něčem rozhodoval nebo dokonce něco řídil. Má reprezentovat ministerstvo, zajišťovat pro něj rozpočet a prezentovat jeho práci veřejnosti. Takže tomu, co se na ministerstvu dělá skutečně nemusí rozumět ... od toho má tajemníky :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: apple | od: potooczech (192)  14.11.201812:12
Tak dle presumpce neviny jsou ti lidé nevinní, tak proč by neměl jejich data chránit? I Policie si při získávání důkazů musí počínat zákonným způsobem ... i když pravda, že v USA je to trochu jiné. Když černoch člen ochranky zneškodní útočníka, tak jej Policie odstřelí a jinde zase v klidu věznili stovky lidí bez soudu a uznání jakýchkoli práv ... tam je to celkem sporné.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  14.11.201812:10
No jako pokud by tam platilo GDPR, tak by skutečně data měla být zlikvidována bez možnosti jejich obnovení ze zálohy. I taková záloha by totiž musela být zlikvidována. Ale jsou v USA, tak tam tyhle EU vymoženosti neplatí. Celkem dost pochybuji, že by Apple neměl zálohu. Otázka tak pouze je, jak dlouho tu zálohu drží.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  17.10.20189:43
Dost o tom pochybuji. Celkem pravděpodobné je, že populaci postupně ovládne islám a pak veškerý technický pokrok skončí. A pokud ne, tak lidstvo vyhyne v průběhu 22. století ... pokud se do konce tohoto století namnožíme na nějakých 11 miliard a dál se bude rozvojový svět snažit žít konzumním způsobem života, tak nás klima smete z povrchu této planety, ať chceme nebo ne.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(5)  nízká(1)
Hmm | od: potooczech (192)  16.10.20187:43
Tak to je celkem fofr ... dva týdny od objevení :(
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  26.9.20189:09
Ono by to mělo smysl, ale pouze za podmínky, že by to bylo levné a nebyl by problém s tím doslova vytapetovat volné plochy.

Ale jak už víme, solární energie je vše, jenom ne levná a bez dotací neuhradí ani náklady na vlastní výrobu a instalaci panelů.

Ono Nizozemí rádo v tomto směru experimentuje. Super je třeba také nápad silnice z plastových bloků. V době, kdy se koncentrace mikroplastů ve vzduchu a řekách neustále zvyšuje je to také pěkný nesmysl.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(1)
Hmm | od: potooczech (192)  25.9.20187:54
Zajímavé, že se současně neřeší, proč 11 leté dítě hraje Fortnite, která má oficiální hodnocení 12+
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  24.9.20189:36
Jop, k nám to taky dorazilo, naštěstí nikdo z lidí netuší, co to BTC je, natož aby nějaký poslali ...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Jakmile se člověk na této planetě přemnoží nad 10 mld a lidnaté státy se budou snažit žít naším způsobem života, tak cestování do vesmíru bude asi náš poslední problém. Obecně pochybuji, že při současném vývoji lidstvo na této planetě dožije konec 22. století.
Na Měsíci jsme byli v podstatě před 50 lety, od té doby jsme se nedostali dál jak několik set kilometrů nad povrch naší planety, kdy někam dál pošleme maximálně sondy o pár set kilogramech. Dnes jsme na úrovni, kdy se rozhodujeme, zda se na Měsíc vrátit a zda se dostaneme na Mars. Přičemž z pohledu technologií pohonu jsme nijak zvlášť nepokročili. Stále jsme závislí na chemických motorech, abychom se někam dostali a pouze jsme schopni je efektivněji řídit. V tomto směru jsme se moc daleko nedostali za posledních 50 let a ani za dalších 50 let podle mne nebudeme mít technologie, kdy by člověk mohl opustit tuto soustavu naživu. Navíc s rozmachem virtuální reality bude podle mne většina lidí cestovat spíš ze svého obýváku, než aby se pouštěla mimo tuto planetu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: monopol | od: potooczech (192)  21.9.201811:08
On trh funguje. Samsung sice omezí produkci, takže cena zůstane stejná, ale on jediný na to doplatí, protože si tím sníží obrat a tím pádem i zisk. A samozřejmě pokud současné ceny byly pro konkurenci zajímavé natolik, že vznikly nové továrny, tak zachování současných cen ten stav pouze podpoří.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  21.9.201811:07
Tohle se Samsungu nakonec vymstí. Pokud se staví fabriky na DRAM v Číně, tak se jim to asi při současné ceně vyplatí. Takto si Samsung po určitou dobu udrží pro něj zajímavou cenu, ale obrat mu půjde dolů a zisk tím pádem taky. Stejně jako kdyby zachoval současnou úroveň produkce a snížila se pouze cena. Takto cena pouze naláká další výrobce v Číně a objem výroby bude narůstat. Čínská produkce pak může narůst do takového rozměru, že z trhu vyžene i samotný Samsung.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Hmm | od: potooczech (192)  21.9.201811:04
Za posledních 10 let jsme slyšeli aspoň o 10 převratných nových bateriích ... a Li­-ion, případně Li­-pol baterie tu máme stále a nic nového se na trhu neobjevuje ...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  13.9.201814:21
Nechutné ... vypadá to, že pomalu dozrál čas na další pokutu od EK.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(2)
Hmm | od: potooczech (192)  3.9.20188:48
McAfee ... jeho produktům někdy někdo opravdu věřil? Už ten jeho ­"antivirák­" byl naprosto otřesný.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  22.6.201810:54
Prosím zkuste používat chemické názvosloví v CZ jazyce, tedy ­-ný, ­- natý, ­-ičitý a dále ... místo dioxidu plutonia ... uvést český název oxid plutoničitý. Chápu, že každý nemá chemické vzdělání třeba ani ze střední, ale pořád je fajn, pokud ten článek nevypadá jako by někdo vzal anglickou verzi a hodil ji do google translatoru ...
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  15.6.20188:38
A bude to taky nikdy nedokončená hra neboli forever alpha jako DayZ?
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  13.6.20189:02
Tak on Intel podle mne počítal s tím, že touto dobou pojedou už 2. možná 3. rok na 10nm procesu a pak by samozřejmě ta vícejádra mohla vypadat jinak. Jak po stránce velikosti toho monolitu, tak po stránce provozních vlastností, tedy frekvencí a spotřeby.
Nikdo nečekal, že Intel, který měl ve výrobních procesech takový náskok doslova do písmene zamrzne na 14nm procesu. Ten jakkoli může být dobrý a odladěný, tak prostě s narůstajícím počtem jader mu dochází dech.
Plus samozřejmě AMD se trefilo černého, když dokázalo na jedné straně vymyslet ­"lego­" procesor, kde základem je CCX se 4 jádry a vlastní L3 cache, z něj skládají 8 jádrový modul Zeppelin a na straně druhé mají sběrnici, se kterou do dokážou propojit až do komplexu 4 plně funkčních Zeppelinů. Nyní v podstatě stačí, kdy AMD přifoukne CCX o 2 nebo 4 jádra a celá produkční řada se posune o level nahoru. Zatímco Intel dělá celou řadu monolitů a každý musí odladit zvlášť.
Následující dva až tři roky by mělo AMD náležitě využít, než se Intel probere. Doufám, že to neskončí jako v době A64, kdy AMD Intel celkem slušně zaskočilo a následně usnulo.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(8)  nízká(0)
Re: Hmm | od: potooczech (192)  8.6.201810:30
Jde mi o jednu věc. Naším dnešním problémem není výroba energie, ale její skladování. V tomto směru například zcela selhávají baterie, protože množství energie, které uložíte do kg baterií je naprosto zanedbatelné s tím, kolik energie je uloženo v kg uhlovodíků. Čili řeší to klasické problémy elektromobilů, které jsou nízký dojezd a dlouhá doba nabíjení ve srovnání s tankováním. Navíc zde není třeba řešit síť čerpacích stanic a tak dále ... celá infrastruktura již existuje. Vodík má podobné problémy, protože se jedná o nejlehčí prvek, je tak nutné jej skladovat pod vysokým tlakem, pokud jej chcete mít v nádrži aspoň pár kilo. Navíc jedná se o nejmenší molekulu, takže snadno proniká materiály ... viz. vodíková křehkost.

Příroda si sama vybrala uhlovodíky pro ukládání vyrobené energie, takže na tom asi něco bude. Protože příroda se vždy chová efektivně s důrazem na optimální využití energie.

Problémem spalovacích motorů aktuálně jsou emise. Ale je třeba říct, proč jsou takový problém emise NOx a pevných částic. Je to nesmyslným bojem s CO2. Právě tlak na snížení produkce CO2 zavedl v motorech spalovací procesy, při kterých vzniká vysoké množství NOx a pevných částic. Pokud budeme schopni CO2 opět ukládat do formy uhlovodíků, přestane být CO2 nesmyslným strašákem a můžeme spalovací proces provozovat na podmínek, kdy minimalizujeme produkci NOx a pevných částic. Lidé se ve městech nedusí kvůli autům produkujícím CO2, lidé mají problémy s oxidy dusíků a pevnými částicemi ... a ty dnešní motory produkují pouze díky nesmyslným opatřením proti CO2.

Samozřejmě věřím, že si elektromobily najdou také své místo, třeba právě v městském provozu. Ale v tuto chvíli, pokud by na ně nebyly dotace, tak si je pořídí jen naprosté minimum lidí. Protože prostě jsou drahé a vzhledem k tomu, kam šplhají ceny materiálů, které jsou potřebné pro jejich výrobu, tak nikdy nebudou za srovnatelnou cenu, jako dnešní auta se spalovacím motorem.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(5)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  8.6.201810:05
Uvidíme, jak se to bude tradičním bojovníkům s CO2 líbit. Zatím prosazovali především opatření, na kterých se dalo díky dotacím vydělat ... viz. solární baroni u nás. Tohle by znamenalo, že jsme schopni vytvořit systém, kde na jedné straně spalujeme uhlovodíky abychom lokálně získali energii a vyprodukovali CO2 a na druhé straně spotřebujeme CO2 na produkci uhlovodíků.

Respektive by to mohlo znamenat konec nadějí pro vodík, protože za prvé uhlovodíky jsou podstatně lepší forma skladování energie než vodík, jejich skladování ani přeprava nevyžaduje speciální opatření jako v případě vodíku a kompletní infrastruktura pro skladování a transport uhlovodíků již existuje.

Navíc by to mohlo řešit i problém, kdy jsou oblasti, které se skvěle hodí pro provoz solárních elektráren, ale místo spotřeby této energie je příliš daleko. Teď by bylo možné postavit solární farmu a s ní napájet toto zařízení, které by z CO2 ve vzduchu produkovalo uhlovodíky. Osobně v tom vidím celkem velký potenciál. Mnohem větší než ve vodíku a větší než v elektromobilech. Protože by to zapadlo do současně infrastruktury postavené kolem fosilních paliv a výhledově by se tak dala zastropovat hladina CO2 v ovzduší.

V podstatě tak konečně kopírujeme přírodu, protože co dělá fotosyntéza ... vezme sluneční energii a pomocí vody a CO2 ji uloží do formy uhlovodíku. Zde se nabízí analogický proces, vemte solární energii a pomocí CO2 ji uložte do formy uhlovodíku. A pokud chcete lekci z efektivity, vždy se můžete podívat do přírody.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(8)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  31.5.20187:21
Jako té hře fandím, ale ty ceny za obsah jsou mírně řečeno opravdu hodně ulítlé. Obecně je mi proti srsti, pokud z toho udělají hru, kde výhodu lepší lodi bude mít ten, kdo bude ochoten za to utratit takové nesmyslné sumy. Podle mne na to nakonec ten projekt dojede, protože odradí takové ty běžné hráče a zůstane tam jen malá základna nadšenců.

Tu hru dělají už řadu let a pokud ji chtějí vyvíjet jen pro pár nadšenců a ne pro masy, pak ji podle mne dělají zcela zbytečně. Nehledě na to, že pokud něco je i po několika letech alfa, tak to alfa také zůstane.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  21.5.20187:42
Taky bych chtěl nastavit legislativu tak, že ještě moje děti budou dostávat peníze za to, že jsem dnes přišel do práce.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  10.5.201811:01
Pokud se nic nezmění, tak nakonec stejně půjdou všichni.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Je to prostě o tom, že při stejné hustotě roste tíhové zrychlení lineárně a to v podstatě v přímé úměře s poloměrem planety. Hmotnost planety ale roste s třetí mocninou jejího poloměru.

Co se týká hustoty, tak pouze Merkur má o kousek větší hustotu jak Země, Venuše má o něco nižší a Mars výrazně nižší, takže se u terestrických planet dá počítat s hustotou kolem Země.

Tedy planeta o stejném složení jako Země bude mít při 2x větším poloměru tíhové zrychlení na povrchu o hodnotě 2g, kdy její hmotnost bude 8x větší než hmotnost Země. U poloměru 3x větším jak Země bude na planetě tíhové zrychlení 3g a hmotnost planety bude už 27x větší, jak hmotnost Země. Čili velmi rychle narůstá množství hmoty, které by muselo být k dispozici, pro vytvoření takové planety.

Samozřejmě, že je otázka, jak by vypadal život na planetě s takovou gravitací. Je třeba vzít v potaz i takový fakt, že planeta s takovou gravitací by přitáhla mnohem větší množství smetí, její povrch by byl často tímto smetím bombardován, kdy kinetická energie těchto objektů by byla obrovská, když by byly přitaženy takto silnou gravitační silou. Rychlost vstupu do atmosféry by byla mnohem větší než na Zemi.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
No on je problém v tom, že na začátku článku uvádějí planety, které jsou až 10x hmotnější než Země, ale pak zase operují s gravitačním zrychlením 10x větším, než má Země. A to jsou samozřejmě dva zcela odlišné pojmy. Kdy to vypadá, jako by autor článku nabyl dojmu, že pokud má planeta 10x větší hmotnost než Země, tak na jejím povrchu bude 10x větší gravitační zrychlení. To by platilo pouze v případě, že by planeta byla sice 10x hmotnější, ale zachovala by si stejný průměr, jaký má Země. Taková planeta by ovšem nebyla ze standardní hmoty. Průměrná hustota Země je přibližně 5515 kg na metr krychlový. Planeta 10x hmotnější, ale o stejném průměru by musela mít hustotu přes 55 000kg na metr krychlový. Kdy nejtěžší běžný prvek Osmium ­(když pominu exotické Copernicium­) má hustotu jen 22 587 kg na metr krychlový. Čili existence takové planety moc nepřipadá v úvahu :­) Mnohem pravděpodobnější je planeta složená z podobných materiálů jako Země. Ta by měla větší průměr a tíhové zrychlení na povrchu by nebylo ani vzdálení 10x větší.
Pokud nám u 10x hmotnější planety vychází průměr na 2,15 průměru Země a tíhové zrychlení jako 2,15g. Pak pro dosažení tíhového zrychlení 10g by planeta složená ze stejného materiálu musela vážit 1000x víc jak Země a měla by 10x větší poloměr. Tedy byla by to opravdu super Země :­) Velikostí by byla zhuba přesně mezi Saturnem a Jupiterem :­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Při 10x vyšší hmotnosti, ale podobné hustotě jako má naše Země by taková planeta měla přibližně 2,15x větší poloměr oproti Zemi. Pak je samozřejmě otázka, jaká je její rotace, protože ta ovlivní odstředivou sílu působíci na objekt na povrchu. Pak je samozřejmě možné spočítat gravitační sílu na objekt na povrchu a výslednicí těchto dvou sil bude síla tíhová, která působí na objekt na povrchu a určuje hodnotu tíhového zrychlení.
Gravitační síla by v takovém případě byla přibližně 2,16x vyšší než na Zemi. ­(hmotnost planety je 10x vyšší, ale vzdálenost je 2,15x větší a ta je navíc ve vzorci v podobě 2. mocniny, tedy 10­/4,6225 ... ostatní je stejné, takže se pokrátí­).
Pokud by se planeta otáčela kolem své osy stejnou úhlovou rychlostí jako Země, pak by odstředivá síla na jejím povrchu byla 2,15x větší než na Zemi.
Jelikož obě síly narostou v prakticky stejném poměru a jelikož rozdíl mezi tíhovou silou a gravitační je i na Zemi velmi malý ­(asi 0,33%­), tak se dá říct, že by gravitační zrychlení na takové planetě bylo přibližně 2,15x větší, než na Zemi. 2,15x na rovníku a 2,16x na pólech. To by samozřejmě už způsobilo problém, pokud chcete něco dostat na orbitu. Vše by bylo 2,15x těžší, samozřejmě atmosféra by byla odpovídajícím způsobem hustší a dosahovala by větších výšech. Stejně tak stabilní orbita by byla výše nebo by vynesený předmět musel na orbitě letět vyšší rychlostí. To je hodně energie navíc.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: 123 | od: potooczech (192)  24.4.20187:09
Asi tak. Spíš mi to od AMD přijde jako pokus se na těžařích ještě víc přiživit. Poměrně slušná část Radeonů se prodá jen na těžbu, což je pro AMD samozřejmě slušné zlaté vejce. Teď se pokoušejí na tom přivydělat, protože moc dobře ví, že těžaři to prostě koupí i s tou deskou a procesorem.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(5)
Hmm | od: potooczech (192)  3.4.201814:00
Mno nevím. Ona jedna věc je naklikat si procesor pro mobil a tablet z ARM ­"lego­" stavebnice. A něco jiného je navrhnout procesor, který by výkonem dokázal konkurovat x86 platformě a měl dostatek výkonu pro aplikace, které nyní běží na procesorech Intelu.
Nevím, přišlo mi, že přechodem na x86 Intel procesory se Apple jasně poučil a ostatně z PowerPC utekly i konzole, kdy PS4 a Xbox One již také běhají na x86 platformě.
Čili celkem by mne zajímalo, co to bude za procesory, které chce Apple použít jako náhradu Intelu. Chápal bych, kdyby šel Apple do AMD, kdy již odebírá AMD grafiky. V podstatě by tak měl celou platformu od AMD, které aktuálně nenabízí špatné produkty a má je za lepší ceny.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  23.3.20187:14
No co no ... horší by bylo, kdyby to byl Měsíc :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Hmm | od: potooczech (192)  22.3.20189:52
Instalováno :)
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  22.3.20187:00
Jelikož mám Adblock, tam mne nedávno celkem překvapilo, že na Youtube nějaké reklamy vůbec jsou. Zjistil jsem to v podstatě až ve chvíli, kdy jsem si Youtube pustil z aplikace na telefonu a ne přes prohlížeč.
Pochybuji, že by se uživatelé na PC chovali jinak a neměli ty reklamy blokované. Zobrazují se tak v podstatě jen lidem, co jdou na Youtube přes aplikaci v mobilním telefonu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(1)
Problém je v tom, že ono nemůžete nařídit, že jedna firma bude dostávat elektřinu za levno a druhá za draho, podle toho, jak se vám osobně líbí její podnikatelský záměr. To by na vás ta druhá společnost vysoudila i kalhoty, které si koupíte až za 10 let. Zvlášť v USA. Ono v zákoně neexistuje nic jako prospěšné podnikání a nežádoucí podnikání. Nelze v souladu se zákonem zvýhodnit jednu firmu na úkor druhé.

Osobně existenci těchto mining farem chápu jako něco, co nemělo nikdy vzniknout. Podobně jako naše dotované solární farmy.

Čili jde to nastavit pouze například dle objemu spotřeby, aby na tom netratily domácnosti. Pak ale budou vyšší cenu platit i podniky, které tam již léta podnikají a jedná se o standardní společnosti. Což ale také nechtějí.

Ve výsledku pak nezbývá než opravdu nastavit jakýsi stop stav, kdy omezené zdroje levné energie neumožňují vstup další společnosti s požadavky na vysoké odběry do sítě. To je již právně obhajitelné a nepoškozuje to současné firmy ani domácnosti. Každopádně pokud mají omezené zdroje levné energie, tak na to měli myslet již ve chvíli, kdy dali povolení pro firmu, která spotřebuje skoro 10% jejich celkové kapacity. Ale podle mne na to neměli připravenou ani lokální legislativu a možnost zamítnout povolení té firmě v souladu se zákonem neměli.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Re: Rozdíl | od: potooczech (192)  15.2.20189:17
Rozdíl je v tom, že ten Intel má u těch problematických procesorů o polovinu vyšší TDP. Nemá tak velkou integrovanou grafiku, takže plocha čipu je podstatně menší.
Raven Ridge má plochu nějakých 240mm, zatímco Skylake­/Kaby Lake se 4 jádry jen necelých 130mm, skoro poloviční. Čili on je skutečně rozdíl, když máte odvádět přibližně 65W tepla přes 240mm plochu nebo přes 90W tepla skoro poloviční plochou. Proto ten problém se chlazením u Intelu, zvlášť pokud K verze taktujete a spotřeba pak vyleze někam k 120W. To už je na tak malé ploše prostě problém to teplo odvést. Ano pájka by odvedla podstatně lepší práci, protože tepelná vodivost u indiem pájeného spoje je přes 80W­/mK, zatímco pasta šedivka se pohybuje kolem 10­-12W­/mK.
Nicméně Intel přestal u takto malých jader používat pájku, protože u ní na takto malých jádrech s takovou spotřebou rychle vznikají praskliny a výsledkem může být poškozené jádro. Což také popsal deb8uer už asi před dvěma lety. U velkých jader se problém nevyskytuje a proto HEDT procesory a Xeony jsou nadále pájené. Cenový rozdíl je tam minimální. Pájení u procesoru typu Skylake údajně vyjde na 2 dolary. V případě pasty je cena podobná.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: Pasta? | od: potooczech (192)  15.2.20189:01
Všechna APU ne. Konkrétně Kaveri refresh nazvané Godavari bylo pájené. Následující APU už měla zase pastu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  7.2.20187:31
Na jeho Teslu nemám zrovna pozitivní názor, ale v případě SpaceX je nutné uznat, že odvedli obrovský až neskutečný kus práce na soukromou společnost. Jak nevěřím v rentabilitu Tesly, tak tady Muskovi opravdu věřím, že on se na ten Mars dostane. Otázka jenom je, k čemu to bude dobré. Na vědecké mise tam již máme několik automatů a postat tam další ještě dokonalejší bude vždy podstatně levnější než tam poslat člověka. Ostatně to je i důvod, proč tolik let nikdo nebyl na Měsíci. Poslat někam sondu, která tam bude pracovat několik let je vždy mnohem levnější, než poslat tam člověka, který tam bude řádově hodiny. Navíc pokud v příštích 20­-30 letech můžeme čekat rozmach virtuální reality dalších technologií, které člověku zprostředkují jakýkoli zážitek z prostředí obýváku, tak pochybuji, že by cesty na Mars s jejich vysokým rizikem někdy budou masovou záležitostí.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(2)
Hmm | od: potooczech (192)  2.2.20187:37
Tak s tím by měli u nás problém již nyní. A po nástupu GDPR koncem května pochybuji, že by jim toto prošlo v rámci EU.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Re: Hmm | od: potooczech (192)  17.1.201812:57
To samozřejmě ano. Ale cena 1­-2TB kusů už bude někde jinde než u současných TLC SSD. A pro mnohé to už může být důvod zbavit se plotnových disků úplně. Ono na slušnou desku dnes dáte 2 SSD do M.2 slotu. Teoreticky by se tak člověk mohl zcela obejít bez 3,5­" a 2,5­" disků a veškeré jejich kabeláže a mít vysoký výkon pro systém a aplikaci i slušný úložný prostor.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  17.1.201811:11
Tak předpokládám, že tohle bude mít spíše za úkol nahradit plotnové disky s vysokou kapacitou pro ukládání mediálního obsahu. Takže obsah typu filmy, seriály, fotky, případně img instalaček atd. ... tedy nároky na zápis v podstatě minimální, kdy většina vytížení bude formou čtení dat. Takže základní dva nedostatky ve formě pomalého a chybového zápisu a nízké životnosti by neměly být problém.
Tedy za předpokladu, že to někdo nebude zkoušet použít jako systémový disk, což by mohlo některé kolenovrty zlákat. Přeci jen za podobnou cenu by to mělo nabídnou dvojnásobek kapacity disku s MLC čipy.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Re: Hmm | od: potooczech (192)  15.1.20189:29
Ano, přímo v nadpisu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(3)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  15.1.20187:17
Tohle ale není problém nebo chyba Intelu. Jako pokud si koupíte router a necháte tam od výroby přístupy admin­/admin, tak je to taky chyba výrobce, pokud se vám do něj někdo dostane? Pokud to vemu ad absurdum, tak byste mohli psát, že je chyba výrobce dveří, že vám nedal pokyn je zamykat, pokud odcházíte z domu.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  20.12.201714:16
Tak pokud čirou náhodou dojde k tomu, že jeho reklamy blokovány nebudou nikdy, ale u konkurence téměř vždy ... tak si podle mne může být celkem jistý poměrně tučnou pokutou od EU. Každopádně pokud už nyní někdo jede s Adblockem, Adguardem a podobně, tak pochybuji, že jen kvůli tomuhle si je najednou vypnou. Prostě příliš agresivní weby už svou škodu nadělaly. A teď spíš Google řeší to, že zisky klesají i jemu a chce takhle jenom zaříznout konkurenci a přitom se staví do role autority, co v tom vlastně chce udělat pořádek.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  12.12.201713:34
No jako výkon by na první pohled ušel, ale při ETH pro příklad to dělá nějakých 6 dolarů denně. Takže jenom ty 3000 dolarů se zaplatí za celkem dost nezanedbatelných 500 dnů a to jen v případě, že obtížnost nepůjde nahoru, jako že půjde. Takže reálná návratnost pouze té karty je minimálně 2 roky. Což už nevypadá jako velké terno.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(4)  nízká(0)
Re: ......... | od: potooczech (192)  8.12.20179:57
Tak je to trh, který se dá samozřejmě ovlivnit na straně nabídky a poptávky. Ale pokud jeho současná tržní kapitalizace překročila hodnotu HDP ČR, tak už musíte jako jedinec vynaložit opravdu obří prostředky, abyste ten trh cíleně někam posunul.

Veškerá cena BTC je založena na důvěře v něj. To je základ hodnoty v podstatě každé investiční komodity. Proč roste hodnoty je celkem jednoduché. Množství BTC je omezené, je omezen i způsob, jakým BTC přibývají do oběhu. Nemůže nikdo přijít a je tak si natisknout BTC, jako je tomu u fiat měny. A navíc velké množství BTC se nenávratně ztratilo. Tedy logicky pokud je po něčem poptávka, panuje v to důvěra a je toho omezené množství, tak cena roste.

S cenou nejvíce hýbá právě ta důvěra. Pokud se podíváte do minulosti, tak hodně s hodnotou hýbala prohlášení Číny a různá omezení, která Čína zaváděla. Nicméně vždy se BTC vrátil ještě mnohem výš. V poslední době se dostal do pozice, kdy už ani zákaz ve Vietnamu na něj neměl vliv, stejně tak kauza Coinbase nebo aktuální kauza NiceHash.

Ta cena ještě dál poroste, protože řada lidí už zjistila, že není jiná investiční komodita, která by v rámci roku změnila cenu na 15 násobek původní hodnoty, či výše. Původně se věřilo, že BTC může být na konci roku 2018 na hodnotě 20 tisíc dolarů. To je ale meta, kterou možná uvidíme ještě letos. A příští rok je klidně možné, že koncem roku 2018 bude BTC na hodnotě 100 tisíc dolarů. A i tento odhad může být překonán, když si vezmete, jak BTC rostl za letošní rok. Navíc v době, kdy se čeká další prasknutí realitní bubliny, může být BTC opravdu nejlepší způsob, jak investovat.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(2)  nízká(5)
Hodnota | od: potooczech (192)  8.12.20179:45
Má smysl vůbec v článku uvádět hodnotu? Protože v případě BTC může být hodnota už po pár hodinách o dost jinde :­).
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(2)
Hmm | od: potooczech (192)  30.11.201710:03
Tak nějak nevím, který z těch dvou monitorů je víc nepoužitelný. Zda 27­" s celkem optimálním rozlišením 1440p, ale bohužel s TN maticí, což je nekoukatelný odpad. Nebo zda je to 32­" s celkem šíleným rozlišením 1080p, ale VA obrazovkou.

Tak nějak mi to připadá, že ten druhý monitor je v podstatě překapotovaná LCD televize, ze které se rozhodli udělat monitor. Odtud ta VA matice a odtud to rozlišení 1080p ... obojí typické pro televize. Otázka pak ale je, zda to budou prodávat za podobné peníze, za které se prodávají 32­" telky s FullHD rozlišením? Předpokládám, že protože je to monitor, tak to bude podstatně dražší že ...

Ten odpad v podobě 27 palců asi netřeba komentovat. Kdo někdy viděl barvy, náhledové úhly, duchařinu a celkový šedý nádech na TN panelu u monitorů Iiyamy, tak kolem toho projde velmi velkým obloukem.

Oboje mi to přímo ztělesňuje dojem ­"levně vyrobit a draho prodat­".
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)
Hoax | od: potooczech (192)  7.11.201714:12
Jaký je aktuálně největší internetový hoax?

"Vědci nalezli nové baterie s nižší výrobní cenou a vyšší kapacitou­"

:D
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Hmm | od: potooczech (192)  3.11.201712:14
Tak po pravdě ta udávaná životnost na 256GB model 60TB TBW je celkem tragická. Už jen proto bych do toho nešel. Obecně disky s TLC čipy nejsou můj šálek kávy.

O výkon bych se tolik nebál. V syntetických testech to může být horší, ale reálně v praktických testech rozdíl mezi jednotlivými SSD téměř nemáte šanci poznat. I pomalejší SATA SSD bude vždy někde úplně jinde než SATA plotnový disk. Ale rozeznat rozdíl mezi jednotlivými SATA SSD jde snad jen v těch syntetických testech.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(0)
Bing | od: potooczech (192)  21.8.201710:39
Jak může přes Bing někdo něco vyhledat je mi opravdu záhadou. Kdykoli narazím na Edge, kde je Bing nastaven jako výchozí vyhledavač, tak z toho kvetu. Bing je ve srovnání s Googlem jen parodie na vyhledávání.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(1)  nízká(1)
Re: jen houšť | od: potooczech (192)  8.6.201713:09
U inkoustu souhlasím. Tam opravdu je problém u alternativ dosáhnout stejné kvality a spolehlivosti. Ostatně sami výrobci se snaží, aby ten inkoust nešel tak snadno napodobit. A snaží se i u laseru. Jeden lexmark u nás měl časově omezené čipy. Takže 30.12. ještě ekonomka tiskla a 2.1. už ne :­) Stačilo vyměnit čip tiskárna na danou kazetu vyjela ještě přes dva tisíce stránek.

Nicméně u laseru je to zcela jiné. Tam alternativy fungují naprosto v pořádku a bez problémů. Samozřejmě nesmíte brát ten nejnižší level, který už je levný až okatě. Nicméně do všech nějakých 30+ tiskáren u nás beru alternativy, mám už přebrané tři dodavatele, u kterých to funguje a není problém. Pouze do inkoustu od HP beru originál, protože v něm žádná alternativa nikdy nejela bez problémů.
OdpovědětKvalita příspěvku:  dobrá(0)  nízká(0)