reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Přichází Minecraft RTX v podobě otevřené bety s DLSS 2.0

15.4.2020, Jan Vítek, aktualita
Přichází Minecraft RTX v podobě otevřené bety s DLSS 2.0
Minecraft se stane světově nejdostupnější a nejrozšířenější hrou, která podporuje ray tracing a DLSS 2.0. Tento týden přitom startuje otevřená beta pro Windows 10 připravená ve spolupráci NVIDIE s Mojang Studios. 
Minecraft s podporou technologií RTX včetně nového DLSS 2.0 bude k dispozici od zítřejšího dne, čili od čtvrtka v 19:00 našeho času. Jeho jednoduchá grafika bude řádně vylepšena pomocí ray tracingu a ztracené FPS pomůže dohnat právě DLSS 2.0.   
 
 
Na ray tracing přitom obvykle nekoukáme jako na stejnou revoluci, kterou přinesl nástup prvních 3D akcelerátorů pro PC v čele s VooDoo Graphics, ale kdybychom to měli posuzovat jen na základě Minecraftu, bylo by nutné tento pohled alespoň trošku přehodnotit. Minecraft s RTX totiž vypadá úplně jinak než základní "vanilla" verze, ale to platí i pro Quake II RTX. Jde jednoduše o to, že na hrách s jednoduchou grafikou se mohou vývojáři více vyřádit a využít i celkově kvalitnější ray tracing či rovnou path tracing.
 
Na druhou stranu to neznamená, že by tyto hry nešly z grafické stránky notně vylepšit i jen pomocí klasických metod rasterizace. NVIDII jde v těchto případech zkrátka o to, aby ukázala možnosti ray tracingu a ty se nejlépe projeví ve srovnání s jednoduchou či zastaralou grafikou, než v moderních AAA hrách. 
 
 
V rámci Minecraftu přitom půjde právě o kvalitnější path tracing, stejně jako v odkazovaném Quake II. Pomocí ray tracingu tak bude simulováno přímé osvětlení sluncem či prostě oblohou, tvrdé i měkké stíny, emisivní osvětlení od jistých materiálů (zářící bloky - láva), globální osvětlení, odrazy světla v lesklých materiálech a vodní hladině, dále lomy světla ve skle, vodě či ledu a nakonec volumetrické efekty (mlha, světlo). 
 
 
Minecraft RTX využivá DirectX 12 Ultimate a samozřejmě potřebuje pro uspokojivý výkon karty  GeForce RTX (2060 či výkonnější). Do toho všeho spadají také nové světy od tvůrců z komunity Minecraftu, které byly představeny už dříve. K dispozici budou na Minecraft Marketplace a jde konkrétně o: 
  • Aquatic Adventure RTX od Dr_Bond
  • Color, Light and Shadow RTX od PearlescentMoon
  • Crystal Palace RTX od GeminiTay
  • Imagination Island RTX od BlockWorks
  • Neon District RTX od Elysium Fire
  • Of Temples and Totems RTX od Razzleberries
Zdroj: TZ NVIDIA 


reklama