reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Ray tracing je tu: Battlefield V a testy výkonu i otázka kvality

15.11.2018, Jan Vítek, aktualita
Ray tracing je tu: Battlefield V a testy výkonu i otázka kvality
Hráči mají nyní už k dispozici vše potřebné, aby si mohli sami vyzkoušet, zda ray tracing stojí za to. Konkrétně to jsou karty GeForce RTX 2000, příslušné ovladače plus DirectX 12 s DXR a pak také první hra, Battlefield V. 
NVIDIA tuto skutečnost ohlásila včera, takže byla jen otázka času, kdy se objeví nové testy. My se podíváme na ty, které přinesl server techPowerUp, neboť ty čítají všechny tři GeForce RTX, a sice 2070, 2080 a 2080 Ti a také testy v různých rozlišeních a nastaveních kvality ray tracingu v Battlefieldu V. 
 
 
Hlavní a nejdůležitější otázka, která tomu všemu musí předcházet je: stojí ray tracing za to všechno? Zde se dozvídáme jednu podstatnou skutečnost. V Battlefieldu V jsou pomocí dané techniky vykreslovány pouze odrazy (i když světlo odráží v podstatě jakýkoliv povrch) a vedle toho je tu použita i klasická rasterizace, takže je zřejmé, že nám níže uvedené výsledky přinesou další otázku: jaký bude výkon v kompletně ray tracované hře, což by mohlo být nové Metro? 
 
V článku serveru techPowerUp si můžete prohlédnout (srovnávací) snímky ze hry, kde se autor pochopitelně zaměřuje na odrazivé povrchy a poté srovnává kvalitu obrazu s nastavením ray tracingu na nejnižší a nejvyšší kvalitu. Rozdíly jsou skutečně značné a ne moc lichotivé i pro nastavení na ultra kvalitu. Je třeba říci, že ray tracing v Battlefieldu V je už sám o sobě o detailech, a tak by tyto detaily alespoň mohly stát za to. 
 
 ray tracing - kvalita low
 
Rozdíl mezi nejnižší a nejvyšší kvalitou je hned patrný a i bez srovnání hned narazíme na nízké rozlišení odrážených předmětů. Ray tracing s nejnižší kvalitou je tak přímo ošklivý a osobně bych jej mnohem raději vypnul, než koukal na takový výsledek. Jenomže na nejvyšší kvalitě to není ani zdaleka ideální.  
 
 ray tracing - kvalita ultra
 
Nejde však ale o kvalitu zobrazení odrazených předmětů. Vypadá to, že ray tracing na low má krvavě nízký práh vzdálenosti, za nímž už odrazy v předmětech v podstatě ignoruje a/nebo využívá objekty s různou prioritou, takže některé v nízkém nastavení kvality prostě ignoruje. Tím se ovšem značně mění celkové vykreslení scény, protože někde jsou třeba dveře zcela tmavé (nízká kvalita) a jinde rozsvícené jako vánoční stromeček (vysoká kvalita). Redaktor si také stěžoval na časté padání nejen hry, ale i systému, který bylo několikrát nutné restartovat, protože obrazovka prostě potemněla. To možná ještě budeme řešit, protože tato věc by mohla být i spojena s otázkou kvality nových GeForce
 
Pak tu máme výkon. My uvedeme pouze jeden graf v rozlišení 1920 x 1080, přičemž Ultra platí pro obecné nastavení kvality a pak je tu ještě nastavení kvality zvlášť pro DXR. Z výsledků vyplývá, že kvalita DXR nejméně postihuje nejslabší RTX 2070 a nejvíce pak RTX 2080 Ti. 
 
 
Pokud si s RTX 2070 zapneme ve Full HD ray tracing, dostaneme se na úroveň GTX 1060 či GTX 970 v podstatě bez ohledu na kvalitu a je skoro jedno, jestli máme RTX 2070, nebo 2080. Dokonce i RTX 2080 Ti na Ultra či High jen mírně překračuje optimálních 60 FPS. Ve vyšších rozlišeních je to pochopitelně pouze horší a ve 4K si můžeme s hi-endem sáhnout leda na FPS kolem 30. 
 
Udělejte si obrázek sami, za sebe ale musím zatím souhlasit s Davidem Wangem z AMD, že čas pro ray tracing v reálném čase ještě nedozrál. Ale i tak si počkejme na to, co předvedou další tituly.
 
Zdroj: techPowerUp 


reklama