reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Steam Machines neumřely, čekají na březnové GDC

12.1.2015, Jan Vítek, aktualita
Steam Machines neumřely, čekají na březnové GDC
Očekávalo se, že na letošním CES bude jedním z velkých tématů Steam OS a příslušné počítače/konzole Steam Machines, ale to byl chybný předpoklad. Začalo se tak spekulovat, že celý koncept může být mrtvý, ale Valve ujišťuje, že tomu tak není.
Když se podíváme na obsah zpravodajských serverů, pak ty ve spojitosti s CES 2015 nepřinesly v podstatě žádné informace o Valve Steam OS a produktech spojených s tímto OS. Letošní CES se věnoval spíše 4K televizorům, zahnutým monitorům, rychlým SSD a objevila se také nová generace procesorů Intel, která zasáhne především do mobilního sektoru, ale také přinese novou řadu malých desktopových počítačů Intel NUC a podobných od jiných firem. Ovšem Valve říká, že Steam OS není mrtvý, pouze čeká na svou příležitost, která nastane v březnu. Má se tak stát hlavním tématem akce Gamers Development Conference (GDC), ke které má ostatně tematicky daleko blíže než k veletrhu všeobecné spotřební elektroniky.





Co tedy víme o celém ekosystému točícím se kolem Steam OS? Ten je stále ve verzi SteamOS Beta, kterou jsme si vyzkoušeli již v minulém roce a od té doby měla být rozchozena především funkce streamování her z hlavního výkonného počítače na slabou Steam Machine připojenou k monitoru. Samotné Steam Machines tedy mohou být pouze slabé počítače vybavené třeba úsporným APU, ovšem pokud si budete chtít doma zahrát náročné hry a nemáte k dispozici výkonné PC, můžete si pochopitelně sestavit nebo zakoupit i výkonnou Steam Machine.





Třetí částí skládačky je Steam Controller, jehož podoba byla údajně už několikrát pozměněna (viz obrázek). Valve tak nejspíše stále hledá jeho ideální podobu, respektive především rozložení a provedení ovládacích prvků, mezi něž měl dle původního návrhu patřit také čtvercový dotykový displej, ale od něj se upustilo kvůli tomu, že odváděl pozornost hráče od hlavní obrazovky. Je ale jasné, že na tomto ovladači bude z velké části záviset úspěch či neúspěch celé platformy, neboť Valve doufá, že Steam OS a hraní s ovladačem na gauči před televizorem si oblíbí i část hráčů PC her, kteří jsou zvyklí především na svou klávesnici a myš.

Konference GDC je plánována na termín 2. až 6. března a proběhne v San Francisku. Valve chce svou účastí napravit zrušený Steam Dev Day, který obvykle slouží k přímé komunikaci s vývojáři, kteří pracují s platformou Steam. Letos tedy Steam Dev Day nebude a nahradí jej účast firmy Valve právě na GDC. A právě tam by měla firma kromě jiných novinek představit již finální verzi ovladače Steam Controller, i když to její zástupci ještě nepotvrdili. Tvrdí to ale Kevin Wasielewski z Origin PC, dle nějž firma Valve tento tři až čtyřikrát přepracovaný ovladač již poslala do výroby.

Uvidíme tedy, zda Valve v březnu nepředstaví již dokončenou platformu, však Steam Machines jsou již připraveny, Steam Controller by měl být také a rovněž Steam OS již je vybaven hlavními funkcemi.

Zdroj: Hexus.net
reklama