reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně
Komentáře od asip80
Tak co se stane, když u daného vozidla přidáme např. možnost natankovat dalších 50 kg paliva ;­)
Přídavné nádrže­/range extendery někdy nabízí i samotní výrobci a nebo se na to specializují různé firmy..

Prostě i kvůli ­"regulím­" se u některých modelů snižuje objem nádrží a přitom stačí velice málo a dojezd bude násobně větší... to se ohledně bateriích říci nedá ;­)
Odpovědět0  0
Proto dostávají na prdel i od výrazně slabších ICEV ;­) Přesně a proto se prodalo tolik Springů, Citygo, Enyaqů, Zoeček, iONů atd. atd., protože mají lepší jízdní vlastnosti...
Když vám uměle omezuji i zdražují ICEV vč. jejich provozu a na druhé straně masivně podporují elektromobilitu, tak se to dá považovat za ­"nucení­"..

Takže ICEV, které má obvykle lepší užitné vlastnosti za méně peněz je dle vás tlačítkový telefon a vůz který má horší užitné vlastnosti je potom co? :D
Pokud si vzpomínám, tak ty tlačítkové toho moc neuměly a ještě nabíjení trvalo pekelně dlouho.. to spíš odpovídá na popis BEV ;­)
Odpovědět1  2
1­) V včem levnější? V tom že nebudete mít dodstatek v době aktuální potřeby?
Proč nezrušíme upřednostňování a celý ten cirkus okolo POZE, když jsou levnější?

2­) na co mi bude ­"levná­" energie, když nebude v moměntě potřeby a může to skončit odstavením produkce apod. a extrémně nákladnému zálohování.

Jsme zase u toho POZE, kdy to dotuje nejen Stát, ale každý spotřebitel = levnost je vykoupená vysokou cenou vstupů i výstupů a sežralo to tolik, že by se postavilo 5+ GW instalovaného výkonu JE schopného funovat 24­/7 a to není konec podpory zelené cesty..

Jak velké by muselo být úložiště, aby vykrylo několikatýdenní výpadek a ano může se stát, že dojde k souběhu nechtěného­(nebude svítit ani foukat celé týdny­)
3­) Takže si vytvoříme závislost a budeme importovat z oblastí, které nemáme pod kontrolou a kde kdykoliv může dojít ke změně podmínek, které výústí ukončením dodávek energií? Nemusím ani řešit případné přírodní katastrofy, které neovlivníme ani vojenky.

Ano s výstavbou JE i jiných zdrojů se bohužel zaspalo a to i díky ­"zeleným­" aktivitám­/aktivistům...

5. viz. výše .. s tím co polykají zelené nesmysly je JE směšně levná a hlavně ta stabilita dodávek je nad zlato...

Odpovědět1  1
Výkon je myšlen jako hrubý výpočetní a nebo jakých FPS dosáhne s DLSS?
Odpovědět0  4
Hádám, že tohle zrovna v takových případech nepromítají do ceny ­(=berou peníze z profitující produkce­). Nebylo to poprvé ani naposledy, kdy prodávají­/vyrábí­/vyvíjí i se ztrátou a ­"dotují­" to těmi levnějšími ­"houskami­"(tím nemyslím jen závodní speciály apod.­) ;­) Navíc poznatky z vývoje se pak postupně přenáší v dalších generacích do nižších kategorií, kdy si zároveň hlídají segmentaci trhu..
Odpovědět0  0
- tak Nokia není jen o telefonech a Nokia prostě zaspala dobu, i když měla fakticky ve všem ostatním velký náskok­(MS jen trochu oddálil to co bylo v podstatě nevyhnutelné s­/bez něj­)
- MS byl takový marný pokus, kde zabil dvě věci naráz známý brand i schopnou mobilní platformu a mohl si za to sám.
Odpovědět1  0
Tak nějak jsem kdysi naivně věřil, že časem se dočkáme cenově dostupných velkokapacitních 1­/2­-bit a ono se to ještě zhoršilo :­)

Bohužel se to zhoršení doktlo i semi­-profi produktů typu řady SMG PRO ­(sám mám ještě nainstalovanou 850 PRO a hned vedle 990 PRO = 2­-bit vs 3­-bit.. novější 990 PRO kupodivu i s lepším chlazením v iddle topí víc jak ta 850 PRO :D ­)


"Hypoteticky­" se už zkouší i více jak 5­-bit :D
Odpovědět0  0
třeba používám SW z trhu, který je teď sankcionovaný a bez sideloadu se k němu aktuálně nelze dostat ­(dříve byl normálně dostupný v obou obchodech)
Odpovědět0  0
však napsal, že by bral pomalejší :D Opravdu je ­"spolehlivost­" nepotřebná? Aha to je mi novinka :D

btw archivace je taky více a více náročná na rychlost při dnešních objemech dat ...
Odpovědět1  0
to je právě mýtus, který se do dnešní podoby časem převykládal na základě ­"odborného článku­", který spíš řešil možnost udušení splodinami při rychlé jízdě

Samozřejmě okrajově se okolo vlakové dopravy vyrojilo mnoho mýtů počínajíc vlakovým šílenstvím konče možnosti velkého poškození díky přetížení :D
Odpovědět1  0
Jste si tím jistý a nebo je to jen další mýtus?
Odpovědět1  1
zhruba je to špíš naopak takový jednoúčelový generátor konkrétního výsledku :­)
Odpovědět1  0
To bych taky rád věděl, kde jste to slyšel. ;­)
Odpovědět0  0
V Evropě i Americe to očividně vydrželo hodně dlouho, tak proč by to nešlo v Číně? :­)
Odpovědět3  2
samozřejmě že vadí a čím více tím hůře, což se týká právě i spotřeby na jednu transakci
Odpovědět2  0
Na co mi je výkon papírový výkon u sporťáku, když jsou pevně dané limity. Neodvezu v tom celou rodinu a ani nezapřáhnu přívěs. ;­)

Ale jako jednoúčelovka proč ne ;­)
Odpovědět4  0
- To je hodně dávná minulost s tím paměťovým efektem ­(to jste zřejmě nezažil, ale urban legendy přežívají dodnes­)

Je to hodně zásadní
- když vyčerpám objemovou kapacitu, tak BEV bude obvykle těžší
- když vyčerpám váhovou kapacitu, tak BEV bude obvykle těžší
- když vyčerpám jedno nebo druhé či obojí naráz, tak musím absolvovat více cest
- taky nesmíme zapomínat, že každý Newton­/kilogram navíc má doslova drtivý dopad na povrchy i pneumatiky při rozjezdu, brždění i samotné jízdě+ kombinace s nástupem výkonu u BEV = takové zjednodušené porovnání je trochu mimo ;­)

Ve zprávě OECD mají těžká BEV větší negativní vliv způsobený pohybem­(emise PM2,5­), i když mají výrazně menší emise PM2,5 z brzd a i celkově menší emise PM10­(ty méně škodlivé­).

Btw Hyundai se chlubí tím, že vyvinul ve spolupráci lepší pneumatiky pro EV, protože jsou těžší + díky okamžitému výkonu tak docházelo u ­"klasik­" o ~20% většímu opotřebení pneumatik. Nj jenže nic nebrání tomu, aby s nimi jezdilo ICEV a jsme tam, kde jsme byli ;­)
= zlepšení se klidně může promítnou i pro ICEV ­(obdoba ­"zelené­" produkce BEV, kdy stejné mechanismy lze aplikovat i na produkci ICEV, ale nějak se to záhadně upozaďuje­)

Pomáhají vyvažovat = obří investice do kompenzování, blokování záloh kvůli těmto vyvažujícím zdrojům .. a stále jsme u toho, že špičkový odběr nejsme schopni pokrýt a bez tvrdé regulace to prostě nepůjde ­(btw nikde nevidím dokončené jaderné bloky a instalovaný celkový výkon pro začátek aspoň 12+ GW)
Odpovědět1  0
spíš taková Octavia s cenou servisu Lamba :D
Odpovědět1  0
to vaše překrucování je únavné
Odpovědět0  0
Nepřipadá vám trapné vyzobávat drobečky? :D Pokud jste to nepřehlédl, tak k tomu přistupují ze široka a problém je to od A po Z ;­)

Pokud máte problém s chápáním psaného textu, tak to zkusím trochu jinak.

Co je jednodušší vybetonovat plac a ­"plácnout­" tam např. 50x MCS nabíječek a nebo postavit zdroj energie, který by dokázal fungovat v kuse na plný výkon a pokryl by tak velké nárazové nárusty i poklesy spotřeb mnoha takových plácků? Asi uznáte, že velkým problémem je obojí, ale jeden z nich bude asi významně náročnější na zdroje ;­)

Odpovědět0  0
Napsal jsem, že v celém řetěci je to nicotný problém, ale jako samostný problém jsme ho ani pro ICEV pořádně nevyřešili do dnešních dnů, což tvrdím od samého začátku ;­) ­(btw těm ICEV opravdu stačí jen ten kus ­"betonu­/asfaltu­", kde odstaví vůz a nepotřebují nic dalšího­)

Celou dobu mluvím o vyšší komplexitě a vy máte potřebu si alibisticky vyzobávat drobečky ;­)

Jen je zarážející, že jeden subjekt může na něčem vydělávat a druhý nikoliv ;­)
Odpovědět0  0
Problematika je mnohem slozitejsi a to odpocivadlo je v celem retezci nicotny problem, ale nemam pocit, ze nas spasi vybetonovani zelene ;­)
Odpovědět0  0
"Jak nejsme schopni? ­"
fakticky nejsme a navíc to co máme vygenerovalo obří zadlužení :­)
- podívejte se jen na nové i staré silnice v jakém jsou neutěšeném stavu a nové úseky, které se opravují ještě dříve než se dokončí
- někde ještě není ani kanalizace, elektřina, vodovod, plynovod atd.
- elektrárny pomalu dosluhují ­- aktuálně bez adekvátní náhrady

atd. a teď do toho hodíme vidle s něčím mnohem náročnějším nejen po stránce financí, když nezvládáme ani ty ­"primitivní­" základy :­)

Pokud vstoupí jiný hráč a nebude to hrát na vícegenerační návratnost či záruky­/podporu od Států, tak ty ceny za danou službu budou šílené, což řetězově ovlivní vše ostatní a na volném trhu by takové řešení jednoduše nemělo šanci přežít bez nadšených multimiliardářů živících černou díru na peníze z jiných výdělečných produktů...


Jaktože někdo dokáže na odpočívadlech­/zázemí pro ICEV vydělávat a Mercedes by to nezvládl?


"Uvědomte si už konečně, že ten, kdo buduje infrastrukturu pro ICE, není tím, kdo buduje infrastrukturu pro BEV. ­"
BEV nejezdí po silnicích a nepotřebuje parkovat atd. atd.?
Odpovědět0  0
což znamená nárazově odběry na úrovni GW .. to opravdu nebude jen o tom postavit nabíječku + elektrárnu a­) prvně je to stále pomalé b­) bude to vyžadovat obří technologické prvky za biliony a to musí někdo zaplatit c­) stále to bude zaostávat za ICEV = na dálky se to moc nehodí a už vůbec ne v takovém rozsahu. Tady by asi pomohla hodně autonomie, kde by bylo téměř jedno, kdy vůz pojede a podřídí se tak jízda plně omezení daná bateriovým pohonem.
Aktuálně byste potřeboval pomalu v každém zapadákově ­"nadupané­" zázemí a to je hodně velká utopie. Dnes prostě jen ten kamion odstavíte klidně uprostřed ničeho a další den po cestě dotankujete plnou a tohle prostě nebude rozumně proveditelné.

Podotýkám, že nejsme schopni dobudovat ani udržovat stávající značně primitivní infrastrukturu, i když na sebe díky zdanění v podstatě obvykle vydělá i s rezervou. Pokud podobnou daňovou zátěž uvalíte na provoz BEV, tak jsem zvědav jak to dopadne, když v současnosti vidíme dopad vysokých cen energií.
Odpovědět0  0
7­) Hmotnost stanovená v odstavci 2 písm. a­) až e­) a i­) může být navýšena o dodatečnou hmotnost vyžadovanou pro vozidla na alternativní paliva nebo pro vozidla s nulovými emisemi určenou na základě dokumentace poskytnuté výrobcem při schvalování daného vozidla, nejvýše o 1,00 t pro vozidla na alternativní paliva nebo nejvýše o 2,00 t pro vozidla s nulovými emisemi.


už teď jsou to +2 tuny legálně ­(to že se nelegálně vozí mnohem víc, tak o tom žádná, ale o to víc budou ty el.kamiony přetížené­)
Odpovědět0  0
- zákonem povolené rychlosti, zatížení atd. se různí Stát od Státu a ač je to hlídané, tak se dost často nedodržují, což nechápu, protože to musí nějak šulit­(rychlost >> váhu šulí běžně :D­) + různorodá je i zátěž a jízdní styly
- po 4,5 hodinách lze po celkem krátké přestávce pokračovat ­(přestávky se dají krátit a doba jízdy se dá prodlužovat + možnost vícečlenné posádky­) ..navíc nějak si neumím představit ty ­"hordy­" kamionů na MCS a jak to zvládne infrastruktura, když už teď je problém s běžnými kamiony, které se odstavují, kde se jen dá a to mají trochu jiný akční rádius i dobu tankování ;­)
- zatížitelnost nápravy a jízdních souprav je i u nás celkem vysoká
- tak zatím se nějak nestaví elektrické speciály, které kolikrát musí vyjíždět na povolení, nebo mají vyšší limit ze zákona až 60 t­(např. hasiči­) ale u nás je zrovna vyšší limit i pro ICEV, ale při přejetí hranice se musí dodržovat maximum dané v EU. Samozřejmě BEV má zvýšený limit

"7­) Hmotnost stanovená v odstavci 2 písm. a­) až e­) a i­) může být navýšena o dodatečnou hmotnost vyžadovanou pro vozidla na alternativní paliva nebo pro vozidla s nulovými emisemi určenou na základě dokumentace poskytnuté výrobcem při schvalování daného vozidla, nejvýše o 1,00 t pro vozidla na alternativní paliva nebo nejvýše o 2,00 t pro vozidla s nulovými emisemi.­"

- Takže i to BEV by mohlo mít zcela legálně cca až 50­-62 tun. :D

- s menší baterií si takové vozy umím představit na ­"poslední míli­" nebo typické pendlování na pár km mezi skladem a výrobnou apod.

Odpovědět0  0
Papírový draku z jakého důvodu nejsi schopen odpovědět konkrétně na můj dotaz a musíš kličkovat jak zajíc?
Odpovědět1  0
opět jsem se nedočkal :D čím to asi bude ;­)
Odpovědět0  0
kňouráš špatným směrem papírový draku. Stále čekám na tu odpověď, ale zatím vidím jen samé kňúúú kňúú a skutek utek. No snad se někdy dočkám
Odpovědět1  1
takže odpovědi se nedočkám :D jak neobvyklé, ale s papírovými draky to umíš o tom žádná
Odpovědět1  0
Dočkám se někdy konkrétní odpovědi bez okecávání a vypouštění papírových draků? :D :D :D

Zamrzlý opravdu není. Vždy i na tom armu se tomu vyhrazuje extra ­"křemík­" a to není problém ani v x86 světě. Máte prostě univerzální výkonné CPU, které počítá s vysokou přesností a k tomu nalepené akcelerátory­/ASIC obvody pro konkrétní účely. Navíc AMD i INTEL integrují dedikované NPU obvody do svých procesorů, takže pokud nebude potřeba velký výkon, tak nebude nutné jiné NPU­(jinak karty či ­"flashy­" s NPU pro x86 platformy jsou na trhu celkem dlouho­). To je právě ta síla ­"klasiky­", kde máte výkonný univerzální processor nenáročný na ­"křemík­" a podle potřeby i rozpočtu si koupíte, co sám potřebujete­/chcete.
Odpovědět1  0
někdo tady pořád řeší výkony ARM vs x86 CPU a pak když někdo napíše tohle >>
"Můj to bez jakéhokoliv GPU zvládne... ­", tak zase dolšo na vlnu okecávání :D
Odpovědět2  1
Mohl bych to prosím vidět v praxi, když je Apple tak napřed a má tak extrémně výkonný HW, který si namaže celý IT svět na chleba?

Opravdu nejsem fanda papírových draků, který slinstá nad reklamštinou, benchmarky a hypotetickými možnostmi, ale prostě a jednoduše potřebuji něco ­"hmatatelného­" prakticky použitelného. ;­)

takže na x86 nefunguje hlasové ovládání?

Ukažte mi prosím produkt osazený Neoverse V2, který zládne tolik RAM nebo výrazně více jak produkty s EPYC? Předem děkuji a pokud by to bylo vč. cenové porovnání, tak by to bylo TOP ;­)
Odpovědět2  0
Zvládne ten iPhone dva virtuálly na pozadí + několik prohlížečů s desítkami tabů + 1​­-2 hrami + xx aplikací + x pracovních ploch + obsluhovat velkou kapacitu úložišť atd. zároveň? Jen se ptám, protože tohle provozuji na celkem starém CPU​­/GPU s tragickým IPC. ;​­) Hádám, že ty tvoje ​­"simple​­" benchmarky nebudou úplně vypovídající ohledně reálného výkonu CPU, ale jako o jednoúčelovém využití a kvalitě implementace SW​­/HW ASIC obvodů to vypoví dost..
Odpovědět1  0
Stále nevidím tu lepší grafiku jak na konzoli­/PC, ale jen plno žvástů ;­)

Zvládne ten iPhone dva virtuálly na pozadí + několik prohlížečů s desítkami tabů + 1­-2 AAA hrami + xx aplikací + x pracovních ploch atd. zároveň? Jen se ptám, protože tohle provozuji na celkem starém CPU­/GPU s tragickým IPC. ;­) Hádám, že ty tvoje ­"simple­" benchmarky nebudou úplně vypovídající ohledně reálného výkonu CPU, ale jako o jednoúčelovém využití a kvalitě implementace SW­/HW ASIC obvodů to vypoví dost.
Odpovědět0  0
Tak mi ukaz nejakou graficky vymazlenou AAA hru pro iPhone se stejnou nebo lepsi grafikou jak PS5, ktera uz je taky pekne stara ;­) Zatim jen placas nesmysly :­)

Porad se vyhybas prime reakci na muj dotaz, kdyz uz je pro tebe ten Apple nejlepsi z nejlepsich, tak proc zaostava a v mnoha vecech ma za konkurenci mnohalety skluz. ;­)
Odpovědět1  0
Jakou má souvislost desktopový režim s hraním? Kolik her­/aplikací spustím naráz v různých oknech? Zbytek raději vypustit že ;­)
btw z hovna bič neupleteš a zkus si porovnat konzolovou grafiku z tou mobilní. Jediný způsob jak může mít hra stejnou kvalitu grafiky je a­) zmršená­/zastaralá grafika na konzoli b­) streamovaní přes telefon, ale to zvládne i úplná šunka ;­)

Odpovědět1  0
milý fanatiku máte samozřejmě pravdu pravdoucí o fabless Apple a jak zvládá iPhone třeba desktopový režim, LDAC, SPP, ..
Odpovědět2  0
Takze uznavate, ze generalizovani neni moc rozumne ;­) BTW iPhone mi umrel na prehrati, kdyz se nenabijel a jen byl zapnuty hotspot, ale android drzel cely cely den. Co si z toho mam odnest?
Odpovědět4  1
Pouzivam na denni bazi a nemam problem.
Odpovědět3  0
Vsak rikam, ze jste jednodussi :)
Odpovědět0  0
A jeste si zoufale vymyslite. Chudacku ;­)
Odpovědět0  0
Takze jste stale jak kolovratek a nic konkretniho z vas nevypadne.. jak prekvapive ;­)
Odpovědět0  0
Vy mate ocividne potrebu si hodne vymyslet :­) Tak dozvim se od vas v cem jsem lhal­(nejlepe s citaci­)? Ano souhlasim, ze trobouve si neco podobneho mohou myslet, ale lide veri diky neznalosti mnoha vecem napr. i tomu, ze je zem placata a taky to dokazou okecavat jako vy.

Staci mi rict v konkretne, kde lzu a nejlepe s citaci a milerad se omluvim za svuj omyl, ale o to marne zadam delsi dobu a bez vysledku.
Odpovědět0  0
Chápu, že vám pravda nevoní a jelikož to rozbíjí vaše konstrukty, tak druhé označujete za trolly, abyste nemusel věcně argumentovat :D

ano vaše neznalost je zaznamenaná, takže nevím, o čem se chcete přít, když je to černé na bílém a stále čekám na to v čem jsem, kdy lhal, či neměl pravdu, ale místo faktů se dočkám nějakého toho expresivního výrazu apod. ;­)

"Vrcholem všeho je že podobní jedinci nejsou sami schopní žádný releventní argument ani odkaz doložit... ­"
- aspoň jste v tomto směru sebektritický
Odpovědět0  0
prvně jste magor :D Kde tvrdím, že jste něco říkal, či neříkal :D

za druhé jste double magor ­"A ​c​o ​t​o ​l​h​a​n​í ​o ​c​e​n​ě​, ​t​o ​v​ů​b​e​c ​n​e​b​y​l​o ​v ​o​n​ě​c​h ​3 ​b​o​d​e​c​h ​z​m​í​n​ě​n​o​! ​­"
Odpovědět0  0
Vase argumentacni vecnost je dech berouci, kdyz nevite kudy kam, ta jsou druzi hned trolove :­)­)­)

Ty zaklady chybi ocividne vam a i pan Surkala vam to vysvetlil, ze jste mimo :­) Bohuzel pododobnych chyb se dopousti pisatele clanku z kterych cerpate.
Odpovědět0  0
Vy jste fakt mimo :­)­)­) ano za mensi peniz vam ICEV nabidne vyssi komfort i uzitnou hodnotu. Proboha jake lhani o cene? Jste normalni?
Odpovědět0  0
1. Resim jen to, co se pise ve vami uvedenych zdrojich ;­)

2. Takze BEV nijak nereguluje vykon? :­)­) To je hodne zvlastni ;­) Nebude taky zalezet na jinych faktorech nez jen na papirovem vykonu? Btw kolik aut o teto velikosti­/tvaru­/vaze­/cene se dela s 33 kW pohonem?

Pokud budu chtit lepe akcelerovat u toho citygo mam tu moznost u Springu nikoliv ;­)

Nic jsem nepotvrdil ..od pocatku se jedna o situaci, kdy potrebuji zrychlit nad 80 km­/h a tam je celkem jasne, ze 33 kW Spring ze sve podstaty zaostava ;­) Coz je docela hezky videt pri sprintech, kdy BEV obvykle po startu ziskavaji naskok, ktery zacnou ve vyssich rychlostech ztracet a zacnou se propadat.
Odpovědět0  0
Klidne si dal maskujte svou neznalost, ale uz vam to nepomuze ;­)
Odpovědět0  0
Nejsem ten, co klickuje, vymysli si a pak neni schopen uznat svuj omyl. Stale cekam na uvedeni toho v cem nemam pravdu, ale od vas se toho nedockam. ;­)

Celou rec byla o tom, co za krucialni vyhody to prinese uzivateli, aby to bylo dostatecne motivujici k prechodu.Faktem je, ze ICEV toho nabidne stale levneji vice, i kdyz se pokrivuji trzni mechanismy. Vzhledem k tomu, ze mnozi maji velmi omezeny rozpocet, tak to bude asi dost dulezity faktor ;­)

Opravdu je nejaky vyznamny rozdil z pohledu ovladani BEV vs ICEV s automatem?

Kolik vozu si mam koupit, abych pokryl potreby? Neni lepsi mit lepsi ICEV, ktere pokryje skoro vse myslitelne levneji s vetsim komfortem?

Odpovědět0  0
1. pokud tam někdo píše až, mohou, z kopce atd., tak to opravdu nemohu brát jako něco ­"plošného­"

2­/3. zajímavé, že to u těch BEV běžně nevídávám, ale mají stejnou možnost vyždímat maximum jako u toho ICEV. Nějaké předpoklady, že u BEV to bude řidič dělat a u ICEV ne jsou jen spekulace. Navíc klesající točivý moment ubírá právě na té průžnosti­/ochotě svižně akcelerovat, což se řeší vysokým výkonem motoru. Z logiky věci mají tak BEV lepší odpich od 0 km­/h i s menším výkonem.
Odpovědět0  0
Ano už při studiích jsem si přivydělával doučováním, ale pro vás jsem to udělal zadarmo.
Odpovědět0  0
Převodovka je převodovka, že máte chabé technické vzdělání a tlačíte tu své dojmy, tak to opravdu nic nezmění, ať to budete okecávat do aleluja a jen dokazujete, že tomu opravdu nerozumíte a umíte jen papouškovat povrchní články, které mnohokrát obsahují mylné informace ;­)
Odpovědět0  0
1. ale vy jste si nevzal vsechny a to je ten problem­(ani dle tech zdroju nemate tu moznost­)

2. Takze uzivatel Springu to delat bude, aby to zapadlo do vaseho konstruktu, i kdyz je vetsi pravdepodobost, ze uzkostlive resi dojezdovou vzdalenost. V praxi bobuzel vidam to, ze to tak proste neni :­)

3. Pokud zakladni Spring pri neustale plnem vykonu stovku papirove za temer 20 sekund, tak jaktoze s limitaci ICE to da Citigo temer za 13 sekund, kdyz je to tedy takova bida ;­) btw ani ten Spring nema neustale plny vykon nebo tocivy moment ;­)

Btw samozrejme, ze nekonecne sprinty v beznem provozu jsou nesmysl a velice casto na to poukazuji, ale resil jsem konkretni situaci v provozu, kde se o sprint z mista na semaforech nejedna a potrebujete se ve velmi kratke dobe dostat aspon na 80­-90 km­/h



Odpovědět0  0
Budte rad, ze vas tu zdarma doucuji, ale nevdek svetem vladne
Odpovědět1  1
Tak konecne jste k tomu dosel sam a prisel na to, ze BEV maji prevodovku. To to trvalo ..neni zac :­)­)­)­) Tak to by bylo a jeste druhou vec doresit. V cem nemam pravdu? Pochlapte se a neklickujte ;­)
Odpovědět0  0
Kdybych měl doma Ferrari, tak to nesrovnávám s Enyaqem, který má omezovač rychlosti a nijak oslnivou akceleraci ­(ve srovnání třeba s Teslou­). Nejsem ten, který dělá plošně z BEV něco zázračného, když to tak není ;­)
Odpovědět0  0
:D takže opět nic ..nj to se dalo čekat, že nevíte
Odpovědět0  1
Pokud studujete zdroje s mylnými informace, tak se vám potom nedivím, že tu šíříte takové bludy :D

Víte, že nejednodušší cestou jak vývrát mé tvrzení je napsat, které BEV nemají převodovku a v čem nemám pravdu. Je to pro vás asi příliš komplikované a nebo moc dobře víte, že mám pravdu a ty vaše konstrukty by se rozpadly jak domeček z karet.

Odpovědět0  1
Takže nevíte :D Ukážete mi tedy ty BEV bez převodovky prosíííím prosííím :D

Pořád čekám na to, kdy mi objasníte v čem nemám pravdu. Děkuji :D
Odpovědět0  1
Opravdu rychlá reakce na plyn, když např. Enyaq akceleruje cca stejně rychle jak můj vůz, ale je celkově pomalejší ­(pak už Enyaq neakceleruje vůbec naorozdíl od mého vozu a to musí být opravdu žrádlo :D :D ­)
Odpovědět0  1
Už jste přestal tvrdit, že BEV nemá převodovku? Vy jste ten, co má mezery a pořád jste mi nenapsal v čem tedy nemám pravdu :D
Odpovědět0  1
1. takže když si vyberu pro mne pár vhodných výsledku, tak to mám aplikovat na všechny? Takže dejme tomu je nás deset a 7 z nás sní 1 rohlík za den a 3 snědí 10 rohlíků­/den, když si vyberu 3 jedince, kteří snědí těch 10 rohlíků­/den a jednoho jedince, který sní 1 rohlík­/den, tak jak relevantní je výsledek, když průměr pro celou skupinu bude jiný? Navíc ani z těch článků, které se ohánějí ­" nekteri, mohou, okolo, az, z kopce atd., což je velmi exatní výsledek, tak to je opravdu něco na čem se dá stavět :D

2. vy tu spekulujete nad tím, že běžný člověk ICEV ­"nevytočí­", když to nezbytně potřebuje, ale zároveň předpokládáte, že u BEV se bude chovat jinak :D No tak abych se přiznal, tak nikdo v mém okolí není dle vašich parametrů běžný člověk, ale uznávám, že nějakou záhadou jsou v mé bublině lepší řidiči. Takže opravdu Spring nabere rychlost 80+ km­/h dříve jak Citygo, když už jste na tom Citygo zasekl? :­)

Zbytek jsou úplné fabulace, které absolutně nereflektují, co jsem už napsal.

Z jakého důvodu tam pořád cpete tu ­"50­" v reakci na můj text ­"Třeba u nás ve městě je několik velmi krátkých připojovacích pruhů, kde se legálně jezdí 80, ale v reálu mnohem víc.­"





Odpovědět0  1
Takže chcete tvrdit, že BEV nemá menší lokální znečištění a nebo v čem konkrétně nemám pravdu. Vy tvrdíte, že BEV nemají převodovku a doporučujete druhým se dovzdělat? :D Uff ..no mezery máte očividně hlavně vy :D Vy až dostanete rozum, tak se budou dít věci :D
Odpovědět0  0
1. Takze jen nekteri, mohou, okolo, az, z kopce atd. ;­) ..delat prumer selekci vhodnych vysledku je fajn ;­)

2. Co je prijemnejsiho na tom, ze se jeden vuz teprve rozbiha a druhy je na v ten samy moment na hrane svych moznosti? Jste si opravdu jisty, ze lide jezdi s pedalem na podlaze? Tomu bych mozna i veril, kdyz je to tak chabe, ze to seslapne jak el. auticko na autodromu a jede to porad stejne :­)­)­)­)
Odpovědět0  2
1. Pry jednoznacne, takze kdyz jsem souhlasil s tim, ze BEV ma mensi lokalni znecisteni, tak jsem jednoznacne odporoval a ano kdybyste nemel jen povrchni znalosti, tak hlavnim problemem nejsou ICEV jako takova, ale kdyz uz tak nejvetsi problem je ­"cmoudici­" mensina. ;­) Kdybyste radeji pouzival mozek a nesnazil se do meho textu za kazdou cenu napasovat ty vase nesmyslne konstrukty, tak byste udelal lepe :­)­)­)­)

2. Ktere EV nema prevodovku? Vy jste mi vtipalek :­)­)­)­) Pokud vim, tak celou problematiku bereme z pohledu uzivatele a tam ma proste dostupny ­"stejny­" uzivatelsky komfort ci vyssi uzitnou hodnotu, kdyz si ho zaplati ­(u EV je to obvykle drazsi nebo uplne nedostupne­).

3. Nejsem, co tu generalizuje ;­) Tak rad to srovnavam napr. s Enyaqem, ktery je na tom papirove vykonem i kroutakem lepe, akcelerace podobna, ale ve vysledku mam vyrazne rychlejsi auto s vyrazne lepsim taznym a ekvivalentem cca 250 kWh baterie, ale taky vyrazne levneji a vetsi­(delsi­). Takze vase tvrzeni neplati plosne a navic mam mnohem lepsi jmenovity vykon jak TM3 a velmi dobry vykon na kg vahy vozidla ;­)

Bud nechapete psany text a nebo umyslne prekrucujete jiz napsane + vytrhavate z kontextu, tak si vyberte ;­)


Odpovědět1  1
To že máte slabší kognitivní funkce jsem si všiml, ale že musíte překrucovat má slova a vytvářet si vlastní konstrukty toho, co nebylo vyřčeno, tak to nemusíte :D

1. pokud jste si všiml, tak jsem napsal, že BEV jsou lokálně čistější a nikde jsem nepsal, že jsou ICEV výhodná do města. Samozřejmě vaše směšné konstrukty o čmoudění se týkají opět menšiny ICEV ;­)

2. Sednu jedu a o nic se nestarám lze i v ICEV. Tak jaképak jednodušší ovládání?

3. Sám nevěříte tomu, že ­"levná­" elektrická městká vozítka mají zázračný Nm i akceleraci. Opět nelze generalizovat ohledně akcelerace ani Nm a liší se to vůz od vozu u ICEV i BEV. Prvně i můj ICEV má sice nižší výkon jak např. TM3SR , ale má podobný krouťák ujede až 1000 km a má 2 tunové tažné + jmenovitý výkon má výrazně vyšší, takže papír sice snese vše, ale realita je trochu jiná;­)





Odpovědět0  1
to tvrdíte vy ;­) ale ano sice ne všichni, ale hodně lidí je opravdu ­"hloupých­" ­(pokud si to hodně zjednoušíme­) ..
Odpovědět0  1
bohužel llidí, kteří tomu nerozumí je většina a to je boj s větrnými mlýny. Podívejste sám na sebe a to jste jen jeden z nich :D
Odpovědět0  1
1­) Jak jste k tomu průměru došel? Byl z dat všech uživatelů? Proč mají hybridy o tolik větší i menší spotřebu jak ICEV?

2­) co nechápete na ­"dostatečně​­/dobře i nedostatečně​­/špatně akcelerují ICEV i BEV ​­- takže tu výhodu mám i s ICEV a to hlavně levněji ​­(pokud nejsem milovník semaforových sprintů, který nic jiného než s Plaid apod. neakceptuje a to hádám moc lidí asi není​­) ​­"?
Kde jste vyčetl to ­"nikdo­" a nebo jste si zase vyzobnul jen jednu drobnost, která se hodí do vašeho konstruktu? :D
Ano u Springu je to tak žalostné, že ani maximum nemusí být dostačující a bezpečné. Třeba u nás ve městě je několik velmi krátkých připojovacích pruhů, kde se legálně jezdí 80, ale v reálu mnohem víc. S tím dieslem s 100+ kW stihnu nabrat adekvátní rychlost, ale s něčím, co má výrazně menší výkon, už se to prostě nedá zvládnout normálně a musím kolikrát pokračovat dál u krajnice mimo už dávno za koncem přípojného pruhu, abych se připojil bezpečně­(někde to jde někde zase ne­). Ano i Spring jde poslat do příkopu. ;­) Pokud řešíme dobrou akceleraci a vysoký krouťák, tak do toho nepleťte Spring, protože ten tam jaksi nespadá, ale proč ho tam nenacpat že, když se vám to hodí. ;­) Spring jsem tam uvedl do kontrastu, že se dobrá akcelerace opravdu nedá vztahovat na všechny vozy, ať jde o ICEV nebo BEV. ;­)

3. jak byste si vyložil ­"3. snadněji se to ovládá ​­(žádný řazení spojka atd.​­)­", to řeší jen uživatel s manuálem, ale s automatem řadit nemusí. ;­)
Ano atmosféra je v tomto dobrá, ale zkuste si něco lepšího a zapnout sportovní režim a pochopíte, že i levněji se lze dostat na projev, který má i ta atmosféra. Taky zmizí ­"turbo díra­" a začne ­"lépe řadit­", protože nejede na spotřebu a neřadí příliš brzo nahoru či dolu = jak u ICEV i BEV hodně záleží na nastavení FW.
Pokud s automatem nejezdíte jak blb, tak jeho logika funguje velice dobře a jak jsem psal výše, jsou BEV­/ICEV, která se v kultivovanosti výrazně liší. I to BEV dokáže nepěkně cuknout a liší se to výrobce od výrobce.

Odpovědět0  0
ano subjektivní povrchní závěry na základě ­"ověřených­" dat :D :D Už i panu Šurkalovi jsem párkrát vysvětelil, že se mýlí, ale on to narozdíl od vás akceptoval, že to prostě nevěděl ;­)
Odpovědět0  1
všichni určitě ne a hádám, že to všichni budou ­"experti­" jako vy. :D
Odpovědět1  1
někteří recenzenti tomu možná rozuměli, ale vámi prezentované názory dokazují, že nejste ten případ :­)
Odpovědět1  1
není můj problém, že tomu nerozumíte a máte jen povrchní znalosti :­)
Odpovědět1  1
nevím, kdo tu hledá chyby v reakci na zjevné výhody na koupi BEV, které je všeobecně horší i dražší, takže znovu. Prostě popisuji více jak desetiletou zkušenost s BEV bez emocí­/afektu a že to někomu nevoní, tak s tím se musí každý poprat sám ;­)

1. výhodnější provoz ve městě tj. rekuperace na křižovatkých + menši smog v tom městě
Do provozu se počítají dlouhodobé náklady a to vč. i TOC a tam prostě ICEV obvykle vítězí i přes masivní pokřivování trhu ­- rekuperace je výhodou dané technologie, ale není výhodou pro uživatele, který auto musí platit za své ­- menší lokální znečištění je samozřejmost vycházející z dané technologie, ale planeta je společná a že náš­/váš konzum odnese někdo jiný, tak to by nám mělo aspoň trochu vadit.. Navíc osobní dopravda je z drtivé většiny naprosto nicotná celková zátěž. Mnohem větší efekt a to i na zdraví občanů by měla levná čistá energie ­(např. jaderná­), aby např. lidé nemuseli topit vším možným, co jim přijde pod ruku a netahat jim přes ­"greednealy­" apod. ve velkém peníze z kapes, aby měli dostatek financí na údržbu­/obměnu vozového parku, ale to je pro některé příliš ­"komplikovaný­" konstrukt ;­)

2. velkej kroutící moment ​­(dobře to akceleruje​­)
dostatečně­/dobře i nedostatečně­/špatně akcelerují ICEV i BEV ­- takže tu výhodu mám i s ICEV a to hlavně levněji ­(pokud nejsem milovník semaforových sprintů, který nic jiného než s Plaid apod. neakceptuje a to hádám moc lidí asi není­) ­- někteří lidé chtějí prostě slušné parametry, komfort, užitnou hodnotu za rozumný peníz a to BEV prostě neumí a kdo nemá vysoké nároky a má štědřejší rozpočet, tak si prostě to BEV rád koupí, protože mu má co nabídnout, ale to není důvod podporovat něčí neekologický konzum na dluh...

3. snadněji se to ovládá ​­(žádný řazení spojka atd.​­)
- opět další jemná demagogie, protože automaty jsou tu s námi velmi dlouho a i některé BEV mají vícestupňové prevodovky­(samozřejmě taky automatické­) a ano že si někdo kvůli nedostatku financí či přesvědčení raději zvolí manuál je zas na jiné téma, ale kdyby někdo lidem nabídl vozy typu třeba TM3LR za cca 0,5 milionu, což by srazilo i cenu ojetin, tak by jste viděl ten rozmach

"To není o ​­"nebezpečné jízdě​­" naopak­"
- pokud vám BEV nenabídne konzistetní výkon, který je závislý na více faktorech, tak to jednoduše může snadněji vyústit v rizikovou situaci, což se týká i asistečních systémů. Nevím proč tam cpete rekuperaci, kterou může být nastavena velmi ­"agresivně­", když jsem jasně zmiňoval výkon ;­)

"prostě ve městě má elektromobil významnou výhodu díky tomu že nečmoudí a nepotřebuje jet 130 a má významně menší spotřebu než na okrsce nebo dokonce na dálnici to je vše­"
v takovém případě se dost často prostě plachtí a na brzdy se ­"dupe­" spíše vyjímečně a opět je to pro mnoho lidí naprosto vyjímečný stav věcí a ano vždy se najde pár exotů, kteří jezdí brzda­-plyn a ti mohou mít větší podíl rekuperace, což je celkem logické, ale ve výsledku spotřebují výrazně více energie vs. jízda přiměřená situaci. Spotřeba je vždy úměrná záteži, že ji má někdo potřebu nějak bagatelizovat, tak to jde mimo mou osobu ;­)

Odpovědět0  0
1. zase ty průměry ano lze rekuperovat i víc jak 100% vložené energie, ale v reálu to bude hodně různorodé. Z kolika profilů tratí, typů vozidel a xx různých řidičů došlo k číslu 20% v průměru? Kolik % energie zrekuperuje řidič jedoucí po dálnici rychlostí cca 130 km­/h na cestě Praha <> Brno a nebo řidič vracející se z Alpského střediska. Navíc mám pocit, že kdo dokáže v rovinatém terénu zrekuperoat tolik %­(né­-li víc­), tak pravděpodobně jezdí silně nepředvídatelně až rizikově a kdyby změnil jízdní styl, tak to vyjde úsporněji.
2. mít nepředvídatelný výkon je asi fajn, ale může to být i rizikový faktor. Navíc u dnešních automatů obvykle poznáte přeřazení jen podle změny otáček. Btw už jsme si to vysvětlili, že vám u moderní auta maximální výkon na kola obvykle nepustí...to by skončilo hodně aut v příkopech :D. Navíc jak jsem psal mám výrazně lepší vůz pomalu o 30­-40% levněji jak Enyaq iV 80. Na co mi je maximální výkon např. Springu, když ho trhnu i se starou popelnicí? Navíc stále jsme u toho, že zrychlení v přímce za pár sekund není můj šálek kávy­(ani spolucestujících­) a v praxi téměř k ničemu. ­(pokud se opravdu nechcete jen vytahovat na semaforech a nebo při jízdě na dálnici apod. a to se takový WOW efekt netýká moc BEV­)
3. konstrukce se dost liší i ty BEV někdy ­"cukají­" neumí dobře soft brzdění ani starty a to platí i o automatech u některých prostě obvykle nevíte, že tam nějaké převody vůbec jsou, i když jedete pilu. Navíc jen vyvracím tu mantru lidí, kteří mají pocit, že ICEV jsou jen s manuálem a proto se hůř ovládají.
Odpovědět0  0
Ohaneni prumery jsme uz preci resili, ze to tak v praxi nefunguje ;­)
Odpovědět0  1
1. To je vyhoda pro uzivatele? Navic rekuperace je a bude smesne mala v celkove spotrebe­(pokud nebudete brzdit z dlouheho kopce­) ­- ano lokalne je cistejsi, ale v globalu si obvykle moc nepomuzeme

2. Muj ICEV akceleruje obdobne jako napr. Enyaq, ktery snad ve vsem myslitelnem horsi drazsi a co teprve takovy Spring ;­) BTW ani soucasnou sneci akceleraci nejak extra nevyuzivam ­(ono by se lidem delalo nevolno kdyby ano­), ale chapu jedince, kteri se vyzivaji ve sprintech na semaforech ;­)

3. automat ;­)
Odpovědět0  0
1­) vše závisí na více faktorech a faktem je, že generalizování se v tomto případě považuje za velmi hloupé­(mj. sousedovi baterie odešla ještě krytá zárukou = díky bohu, ale znám člověka, kterému odešla pár měsiců po koupi bazarovky, i když diagnostika ukazovala, že je baterie v pořádku a pomáhal jsem mu ji repasovat­)


2­) a to hlavně v noci :D za prvé celé dny i týdny nemusí dodat dostatek energie­(to i v létě­) i na samotný provoz domácnosti a jako bonus se ještě máme zúžené okno, kdy se dá při vhodných pomínkách nabíjet = totálně přizpůsobit chod domácnosti potřebám BEV, aby to trochu fungovalo ...

Odpovědět1  1
Zeptám se jinak. Kde se např. při těchto typech poškození vzala potřebná energie pro iniciaci požáru v bateriovém vozidle?
Odpovědět0  0
Co způsobilo iniciaci v ostatních případech?
Odpovědět0  0
což není to samé ;­) btw proč by daná firma kanibalizovala sama sebe, když zatím nemá konkurenci? :D To fakt nedává smysl, aby zahodila vše do čeho investovala, když může vydělávat i na ostatních produktech..

Je nějaké současné řešení prověřené generacemi? vývoj je tak překotný, že není možnost mít na trhu prověřené řešení..tedy pokud nechceme mít opravdu velmi staré produkty s podprůměrnými parametry ..

Co byste dělal jako obchodník v případě, že nemáte konkurenci a zároveň máte postavené fabriky i nastavené dodavatelské řetězce na dražší produkt? Začal byste prodávat nový násobně levnější produkt s co nejnižší marží a tím si zabil vlastní byznys?
Odpovědět0  0
Takze si snizi marze, i kdyz maji monopol na poli sodikovych baterii a celkove oligopol v masove produkci :­) Rozhodne by to byl hodne neobvykly krok, ktery se moc casto nevidi..
Odpovědět0  0
Ne :­) proste nastavi to tak, aby to bylo +­- stejne vyhodne pro koncaka = vic na tom vydelaji
Odpovědět1  0
Jakou maji konkurenci? Kolik vyrobcu dokaze vyrabet levne baterie s takovymi parametry?
Odpovědět0  0
S ciplety si NV i AMD na poli GPU pohravaji jiz dlouho ­( pry mela byt uz prvni NAVI­), ale i napr. studie NV uvadela prinos takoveho reseni i bez HW optimalozace a vyreseni deadlocku... V podstate jen cekam, kdo i kdy s tim prijde prvni
Odpovědět0  0
Realita je takova, ze nemaji duvod tlacit cenu vyrazne dolu.
Odpovědět0  0
tak vzhledem k nárustu počtu ­"uprchlíků­" se nění čemu divit, že ruský jazyk je slyšet častěji, ale třeba měl na mysli vyčerpání zdrojů a globální oteplování či islamizaci Evropy
Odpovědět0  0
Takhle mlžit umím taky. :­)

Odpovědět0  0
Záruka bude standardní na km či roky? :D Nebo na cykly nebo roky? :D
Odpovědět0  0
Určitě by šlo nějak kvanitifikovat počet lidí, kteří navštivili sekci komentářů a kolik z nich tam navíc nechalo nějaký komentář a hádám, že málo lidí to nebude ;­)

btw v diskuzích se někdy dozvíte více užitečnějších informací jak v samotném článku.
Odpovědět0  2
" děti do školy tím neodvezete­"
- to je auto pro ­"děti­" ;­) > skupina AM :­)
Odpovědět0  0
"I když mnozí tvrdí, že právě u elektrických mikrovozítek měla začít elektromobilita, to byl až dosud kvůli vysoké ceně baterií nesmysl.­"

- šlo by to nějak kvantifikovat?

- předpokládám, že jde opět o vůz do 45 km­/h :­) Doufejme, že takových bude jezdit hodně málo...
Odpovědět1  1
Kupní síla roste a nebo klesá? Příjmy rostou stejně rychle nebo rychleji jak inflace? Jaká je reálná inflace mimo košík, která zohledňuje jen základní potřeby­(voda, jídlo, energie, střecha nad hlavou atd.­)? Toliko k reálné dostupnosti. ;­)

Dokud nebude normální ­"rodinné­" BEV s dojezdem 500+ km ­(cca 80­-100+ kW baterie­) za 500­-700 tisíc­(nové­), tak se asi není o čem bavit ;­)

btw i v těch 90´´ se dalo koupit na tu dobu slušné vozidlo pod 20 tisíc. ;­) Dnes ani starší vrak většího BEV nejde sehnat tak nijak levně. Hádám, že to bude tím, že i ­"mrtvá­" baterie má stále vysokou hodnotu. ;­)

Za kolik seženu rodinný vůz­(BEV­) s cca 250 kWh na jízdu s 2+ tunovým tažným pod milion? Takové ICEV se dají koupit i pod 200 tisíc v dobrém stavu, když chce člověk něco ještě staršího, tak klidně pod 100 tisíc. To jsou takové ceny kolik přibližně stojí jen ­"mrtvá­" baterie určená k recyklaci.
Odpovědět1  1
Stejně ty ­"newsky­" hodně lidí ani nečte ­(nebo jen zběžně­) a rovnou valí do sekce komentářů. Článků s nějakou přidanou hodnotou je v ČR pomálu ­(to není problém jen SHW­) ;­)
Odpovědět3  1
Ono když se to hodí do krámu, tak se hodí každé ­"až­" ;­)

btw např. ta XE SV Project 8 má cca dvakrát více energie na jízdu jak i­-PACE, takže rychlejší ­"vyschnutí­" nádrže má zřejmě svůj důvod, když trhl i rekord brutálně výkonného S PLAIDu ;­)

Někdy je dobré dávat si to do souvislostí. Věřím, že kdyby např. XE SV Project 8 omezil na úroveň I­-PACE, tak vydrží mnohem víc, ale to asi není účel jízdy na okruhu ;­)
Odpovědět0  0
Myslím, že tam je, ale už si nepamatuji jestli 2 nebo tři stojany ­(nic velkého to, ale nebylo­) ..taková malá vesnická pumpa :D :D

jinak ta ­"slavná­" pár minut od areálu bývá opravdu hodně vytžená ­(obzlvlášť některé hodiny o víkendu­), ale nějak nevěřím, že by to bylo pravidlem víc jak 15­-20 minut ve frontě­(samozřejmě při různých akcích se to může stát a vyplatí se zajet k další pumpě­)

Za to i v ČR se mi stává, že ultra rychlé nabíječky jsou obsazené ­(obzvlášť Praha a její okolí­) a musím hledat pomalejší stojany do 50 kW ... Nevěřím, že na okruhu bude tolik stojanů s nesdíleným rezervovaným příkonem, aby to vykrylo větší nával BEVkařů a že každý si kdykoliv nabije plnou rychlostí bez čekání ;­)
Odpovědět0  0
" Jde o to, že na té Vaší silnici pro motorová vozidla se s tím 45km​­/h vozítkem nesetkáte, protože tam nesmí. Problém vyřešen, protože problém neexistuje. ­"

nejsem ten, co tvrdí, že zákaz vyřeší problém ;­)
Odpovědět0  0