reklama
Aktuality  |  Články  |  Recenze
Doporučení  |  Diskuze
Grafické karty a hry  |  Procesory
Storage a RAM
Monitory  |  Ostatní
Akumulátory, EV
Robotika, AI
Průzkum vesmíru
Digimanie  |  TV Freak  |  Svět mobilně

Ray tracing pro herní účely na obzoru

19.3.2007, Jan Vítek, aktualita
Ray tracing pro herní účely na obzoru
Na CeBITu v Hannoveru bylo týmem pracovníků z německé University of Saarland představeno využití ray tracingu jako metody vykreslování 3D obrazu, a to v reálném čase a na relativně málo výkonném hardware. Doteď se ray tracing využíval hlavně...
Na CeBITu v Hannoveru bylo týmem pracovníků z německé University of Saarland představeno využití ray tracingu jako metody vykreslování 3D obrazu, a to v reálném čase a na relativně málo výkonném hardware. Doteď se ray tracing využíval hlavně u 3D modelovacích programů jako Maya či 3D Studio, kde je zapotřebí výkonný hardware a dostatek času k vykreslení byť jedné složitější scény. Výzkumníci však ukázali, že dokáží ray tracing použít v reálném čase s pomocí specializovaných čipů, nebo výkonných grafických karet.



Ray tracing vykresluje scénu tak, že sleduje dráhu paprsků světla (od toho je odvozen název) od pomyslného oka či kamery. Sledováním paprsků se pak tvoří scéna a počítají se jejich odrazy, lámání a absorpce definovanými materiály, čímž se ve výsledku může docílit lepšího a věrnějšího vykreslení obrazu, než jakého se dosáhne klasickými renderovacími algoritmy.


Scéna z Quake 3 využívající ray tracing

Pracovníci ze zmíněné univerzity aplikovali svou techniku na tituly Quake 3 a Quake 4, kde se mohou vykreslovat i vícenásobné odrazy světla. Podle zprávy jsou také použité algoritmy vhodné pro moderní generaci procesorů s více jádry, díky nimž se znásobuje počet zároveň sledovaných paprsků. Projekt OpenRT je navíc otevřený, takže si každý může zažádat o poskytnutí zdrojových dat. Více informací hledejte ve zdroji aktuality.

Zdroj: BBC NEWS, OpenRT
reklama